دینا / اخبار مرتبط با موضوعات کیفری / روش کلاهبرداری با استفاده از رسید سازهای جعلی

روش کلاهبرداری با استفاده از رسید سازهای جعلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در این مقاله به بررسی دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای می پردازیم . 

 

 

یکی از مهمترین موضوعاتی که در هنگام شکایت از جرم باید به آن توجه شود ، این است که کدام دادگاه یا دادسرا صالح هستند . دادگاه صالح یعنی دادگاهی که طبق مقررات قانونی اجازه رسیدگی به پرونده را دارد . در رسیدگی به یک جرم ، به جز جرائمی که مستقیما در دادگاه مطرح می شوند ، ابتدا باید شکایت را در دادسرای عمومی و یا یکی از دادسراهای تخصصی ، مطرح کرد تا بعد از انجام تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس و دادیار ، پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شود و در آنجا حکم صادر می شود . یکی از این جرائم ، جرم کلاهبرداری رایانه ای است . درباره این جرم در مقاله جرم کلاهبرداری رایانه ای صحبت کردیم . در این مقاله به بررسی دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای و دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای ، می پردازیم .

دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای

کسی که از وقوع جرم کلاهبرداری رایانه ای شکایت دارد باید ابتدا شکایت خود را در دادسرا مطرح کند . دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای ، دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای است که در  ناحیه 31 تهران قرار دارد . این دادسرا به عنوان دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای ، اقدام به بررسی های اولیه و تحقیقات مقدماتی می کند و در صورتی که بازپرس توانست ادله کافی برای اینکه جرم رخ داده است را بدست آورد ، با صدور قرار جلب دادرس ، آن را به دادگاه صالح می فرستد تا دادگاه برای آن حکم صادر کند . 

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای در رای وحدت رویه به شماره 729- 1/12/1391 هیات عمومی دیوان عالی کشور آمده است . طبق این رای : " نظر به اینکه در صلاحیت محلی ، اصل صلاحیت دادگاه محل وقوع جرم است و این اصل در قانون جرایم رایانه ای مستفاد از ماده 29 مورد تایید قانونگذار قرار گرفته است ، بنابر این در جرم کلاهبرداری مرتبط با رایانه ، هرگاه تمهید مقدمات و نتیجه حاصل از آن در حوزه های قضایی مختلف صورت گرفته باشد دادگاهی که بانک افتتاح کننده حساب زیان دیده از بزه که پول بطور متقلبانه از آن برداشت شده درحوزه آن قرار دارد صالح به رسیدگی است ." 
بنابراین می توان گفت دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای ، دادگاهی است که بانک افتتاح کننده ی حساب کسی است که از کلاهبرداری رایانه ای دچار ضرر شده است ، در آن حوزه قرار دارد  . 
بعد از اینکه دادسرای جرائم رایانه ای پرونده را به دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای فرستاد ، دادگاه درباره آن حکم صادر می کند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری برداشت غیر مجاز از حساب کلیک کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ای که دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری رایانه ای پاسخ دهند .