دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / مزایده فروش برگه اموال تملیکی موتور

مزایده فروش برگه اموال تملیکی موتور

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی، از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و از طریق سامانه ستاد ایران یا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، برگزار می گردد و تمامی واجدین شرایطی که از قبل، توکن (گواهی امضای الکترونیک) دریافت کرده اند می توانند، با مراجعه به سایت ستاد ایران setadiran.ir، در مزایده، شرکت کنند.

 

ساماندهی، جمع آوری و فروش كالاهای متروكه و قاچاق، پيش از انقلاب اسلامی از وظايف گمرک بود و پس از پیروزی انقلاب، به سازمان جمع آوری و فروش اموال تمليكی که از شركت های دولتی تابع وزارت امور اقتصادی و دارايی است و از جايگاه حقوقی و استقلال مالی، برخوردار است، سپرده شد.

 

یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان مذکور، فروش موتورسیکلت هایی است که موجب قانون، به تملک، تصرف، توقيف و يا مديريت دولت در آمد اند. این فروش، از طریق برگزاری مزایده، انجام می گردد و تنها، افراد واجد شرایط، امکان شرکت در آن را خواهند داشت.

 

لذا در مقاله حاضر و در راستای اطلاع رسانی، اینکه مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی و برگه اموال تملیکی موتور سنگین چیست، بررسی گردیده و پس از ذکر شرایط شرکت در مزایده و معرفی سایت مخصوص این امر، درباره نحوه درخواست و خرید فروش برگه اموال تملیکی موتور، توضیح داده شده است.

مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی چیست

در پاسخ به این پرسش که مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی چیست؟ باید گفت، این مزایده، از سوی سازمان اموال تملیکی و از طریق سامانه ستاد ایران یا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، برگزار می گردد و به موجب آن، مشمولین واجد شرایط می توانند، نسبت به ثبت قیمت برای خرید موتورهای به مزایده گذاشته شده، اقدام کنند.

 

در فرایند مزایده موتورسیکلت های اموال تملیکی، هر مشمولی که بالاترین پیشنهاد قیمت را داده باشد، برنده خواهد شد و می تواند، پس از پرداخت وجه موتور برنده شده در مزایده، آن را تحویل گرفته و از آن، استفاده نماید. لازم به توضیح است؛

 

فرایند شرکت در مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی و اخذ برگه اموال تملیکی موتور سنگین، صرفا به صورت اینترنتی، انجام می گردد و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ نهاد و مرجع خاصی نیست. در ادامه، در این باره که برگه اموال تملیکی موتور سنگین چیست، توضیح داده خواهد شد.

برگه اموال تملیکی موتور سنگین چیست

در پاسخ به این پرسش که برگه اموال تملیکی موتور سنگین چیست؟ باید گفت، این برگه، سند و مدرکی است که به برندگان مزایده برگزار شده از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تمليكی، اعطا می گردد و یکی از مهم ترین اسناد قانونی مربوط به چنین موتور هایی، می باشد.

 

با این توضیح که موتورهای سنگین قاچاق و.... که توسط نیروهای امنیتی، مصادره شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته اند، طی فرآیند مزایده، به مشمولین واجد شرایط برای خرید آن ها، فروخته خواهد شد و برگه اموال تملیکی، به برنده چنین مزایده هایی، اعطا خواهد گردید.

 

لازم به ذکر است، سازمان اموال تملیکی، نهادی است که در خصوص جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی كه به موجب قانون، به تملک،‌ تصرف، توقيف و يا مديريت دولت در آمده، فعالیت می نماید و از طریق مزایده و سایر روش های قانونی، نسبت به فروش كالاهای متروكه، قاچاق و ضبطی قطعيت يافته، كالای قاچاق بلاصاحب و دارای صاحب متواری، نظیر موتورسیکلت های سنگین و...، اقدام می کند.

شرایط شرکت در مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی

شرکت در مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی (اعم از موتور سنگین یا غیر آن)، تنها برای واجدین شرایط، امکان پذیر می باشد و با توجه به اهمیت این موضوع، این تیتر از مقاله حقوقی دینا، به بررسی شرایط شرکت در مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی سال جاری (۱۴۰۳)، اختصاص یافته است. این شرایط، عبارتند از:

 

متقاضی از قبل، نسبت به تهیه توکن ( گواهی امضای الکترونیکی)، اقدام نموده باشد؛ 

 

متقاضی باید، در سامانه ستاد ایران، دارای حساب کاربری بوده و پیشنهاد قیمت خود را از طریق این سامانه، ثبت نماید؛

 

متقاضی باید، سپرده شرکت در مزایده را به صورت الکترونیکی، تودیع نماید؛

 

شرکت در مزایده موتورسیکلت‌ های با حجم 250 تا 450 سی‌ سی، برای تمامی دستگاه‌ های دولتی، نظامی، انتظامی و امنیتی که از قبل، توکن دریافت کرده اند، امکان پذیر می باشد؛

 

مشارکت در مزایده موتورسیکلت‌ های بالای 450 سی‌ سی، صرفا مختص دستگاه‌ های نظامی، انتظامی، امنیتی و اورژانس و محیط زیست است؛

 

 متقاضی باید، در موعد مقرر که در سال جاری (1403)، از 19 مهرماه، لغایت، 23 مهرماه است، از طریق سامانه مخصوص (ستاد ایران)، نسبت به بازدید، اقدام کرده و پیشنهادهای خود را ثبت کند. در تاریخ 25 مهرماه سال جاری (۱۴۰۳)، رمزگشایی، صورت خواهد گرفت و برندگان مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی، اعلام خواهد شد.

 

سایت مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی

از آنجا که شرکت در مزایده فروش برگه اموال تملیکی موتور، به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سامانه مخصوص این امر، صورت می گیرد، آشنایی با سایت مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی، ضروری است، لذا، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، سایت مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی، معرفی خواهد شد.

 

سایت مزایده موتور سیکلت های اموال تملیکی، سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت یا همان سامانه ستاد ایران، با نشانی اینترنتی setadiran.ir می باشد و تمامی دستگاه های مشمولی که قبلا توکن تهیه کرده اند، می توانند از طریق مراجعه به این سامانه، نسبت به شرکت در مزایده، اقدام کنند.

 

از مهم ترین امکانات این سامانه، می توان به امکان شرکت در مناقصه، مزایده و خرید کالا از طریق آن، همچنین، دسترسی به آگهی های عمومی و آموزش کار با سایت، اشاره کرد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

 

نحوه درخواست و خرید فروش برگه اموال تملیکی موتور

نحوه درخواست و خرید فروش برگه اموال تملیکی موتور، بدین صورت است که متقاضیان واجد شرایط شرکت در مزایده باید، به سایت ستاد ایران setadiran.ir، مراجعه کرده و پس از ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، نسبت به پیشنهاد قیمت و پرداخت سپرده شرکت در مزایده، اقدام نمایند.

 

پس از برگزاری مزایده و اعلام برندگان، برنده باید، باقی وجه را تادیه نماید تا موتور، به وی تحویل گردد. باید دانست، بر اساس آنچه در سامانه حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی، در خصوص شرایط شرکت در مزایده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی آمده؛

 

 برنده اول باید، ظرف مدت 3 روز (72 ساعت، از تاریخ اعلام برنده)، نسبت به واریز وجه، اقدام نماید و در صورت عدم واریز مبلغ پیشنهادی توسط برنده، در مهلت مذکور و یا واریز وجه و عدم اخذ حواله، سپرده وی ضبط می گردد و برنده مزایده، حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می نماید. علاقمندان به دانلود و مطالعه ابلاغیه شرایط شرکت در مزایده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می توانند، از طریق باکس زیر، اقدام کنند.

 

 شرایط شرکت در مزایده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی 
  • حجم: 684 KB
  • منبع: سایت سازمان اموال تملیکی tamliki.ir

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مزایده فروش موتور سیکلت های اموال تملیکی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط مزایده فروش موتور سیکلت های اموال تملیکی پاسخ دهند.