دینا / تجاری / سایر موضوعات تجاری / سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی، توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری کشور با هدف سرعت بخشی به فرایند تعیین نام شرکت ها و تایید اسامی پیشنهادی توسط اداره ثبت شرکت ها، راه اندازی شده و به زودی در شهر تهران و سپس در سطح کشور قابل دسترسی خواهد بود.

 

اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری، با هدف جلوگیری از تضییع وقت ادارات استان ها و افراد اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی نموده تا افراد و شرکت ها به راحتی بتوانند امور شرکتی خود را انجام دهند. علی رغم اینترنتی شدن امور، بازهم فرایند ثبت تاسیس و یا تغییر شرکت ها به علت برخی امور اداری طولانی و زمان بر می باشد.

 

ثبت تاسیس شرکت، تغییرات شرکت و... به صورت آنلاین با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها امکان پذیر می باشد. اداره ثبت شرکت ها به منظور سرعت بخشی به انجام فرایند های مذکور درصدد راه اندازی سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی می باشد. هدف از راه اندازی این سامانه سرعت بخشی به فرایند تعیین نام شرکت ها می باشد. بنابراین آشنایی با سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی برای ثبت فرایند تعیین نام شرکت ها الزامی می باشد.

 

 به این منظور درمقاله پیش رو قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی چیست، سامانه هوشمند سازی تعیین اشخاص حقوقی کدام است؟ و در آخر در خصوص نحوه تعیین نام هوشمند برای شرکت ها توضیحاتی ارائه دهیم. در صورت تمایل به آشنایی با سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی و نحوه تعیین نام هوشمند برای شرکت ها وکاربرد آن با ما همراه باشید.

هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی چیست

یکی از مهمترین اقدامات برای ثبت تاسیس یک شرکت تعیین نام شخصیت حقوقی می باشد. در این روند متقاضی تاسیس شرکت اسامی پیشنهادی خود را در لیستی تهیه کرده برای اداره ثبت شرکت های استان محل تقاضای ثبت شرکت ارسال می نماید تا پس از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، نتیجه نهایی مبنی پذیرش یا رد اسامی پیشنهادی شرکت اعلام شود.

 

پروسه بررسی اسامی پیشنهادی و تایید یا رد آن ها امری زمان بر بوده و عموما چیزی حدود یک ماه به طول می انجامد. از این رو اداره ثبت شرکت ها اقدام به راه اندازی سامانه کاتب با عنوای سکوی خدمات دیجیتال ثبتی نمود تا فرایند انتخاب نام شخصیت حقوقی به صورت انلاین و در لحظه توسط سامانه انجام پذیرد. 

 

در پاسخ به پرسش به هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی چیست باید بگوییم فرایند بررسی اسامی پیشنهاد شخصیت حقوقی و تایید یا رد آن توسط سیستم در سامانه کاتب به نوعی هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی می باشد. این امر منجر به صرفه جویی در زمان و سرعت بخشی به انجام امور ثبتی اشخاص حقوقی شده است. در ادامه راهنمای نحوه تعیین نام در این سامانه ارائه شده است.

سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی چیست؟

امروزه بسیاری از اقدامات ثبتی به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف جلوگیری از تضییع وقت اشخاص اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف جهت استعلام سند، درخواست و پیگیری صدور سند الکترونیک، ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت و... نموده است. اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری، زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اخیرا اقدام به راه اندازی سامانه ای با هدف تعیین نام اشخاص حقوقی و شرکت ها می باشد.

 

برای پاسخ به این پرسش که سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی چیست؟ باید بگوییم، اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری به منظور تسریع در فرایند تعیین نام شرکت ها و تایید یا رد اسامی پیشنهادی توسط کارشناسان اداره ثبت شرکتها، اقدام به راه اندازی سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی که زیر مجموعه ای از سامانه کاتب املاک به نشانی kateb.ir می باشد نموده است.

 

در گذشته فرایند تایید نام های پیشنهادی اشخاص حقوقی حداقل پنج روز به طول می انجامید، اما با راه اندازی این سامانه این فرایند در لحظه انجام می پذیرد و در سامانه مشخص می شود که آیا نام پیشنهادی متقاضی مورد تایید اداره ثبت شرکت ها و موسسه های تجاری می باشد یا خیر.

 

لازم به ذکر است سند نام شخصیت حقوقی که از سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی صادر می شود، دارای کیو آر کد بوده و هنگام اسکن نمودن آن تمام اطلاعات شخصیت حقوقی قابل استعلام خواهد بود. طبق اطلاعیه اداره ثبت شرکت ها و موسسه های تجاری سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی ابتدا در تهران به مدت یک ماه به صورت پایلوت و سپس در یک بازه زمانی شش تا یک ساله فراگیر می شود. 

نحوه تعیین نام هوشمند برای شرکت ها

همانطور که پیش از این به این موضوع اشاره شد، با راه اندازه سامانه کاتب املاک، تعیین نام شرکت ها هوشمند شده و افراد می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه کاتب املاک به اقدام به ثبت درخواست تعیین نام شرکت ها و اشخاص حقوقی بنمایند. در ادامه راهنمای تصویری نحوه تعیین نام هوشمند برای شرکت ها ارائه شده است.

 

به منظور تعیین نام هوشمند برای شرکت ها متقاضی باید ابتدا وارد سامانه کاتب به نشانی kateb.ir شده و گزینه ورود به سایت کاتب در وسط صفحه را انتخاب نماید.

 

هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

 

پس از ورود به ساماه در قسمت بعدی متقاضی باید اقدام به درج کد ملی خود در کادر مربوطه نموده و گزینه "دریافت کد تایید" را انتخاب نماید. چنانچه متقاضی در سامانه ثبت نام نکرده است باید ابتدا گزینه ثبت نام را انتخاب نماید.

 

  نحوه تعیین نام شرکت

 

در صورتی که متقاضی پیش از این در سامانه ثبت نام نموده باشد یه پیامک حاوی کد تایید برای او ارسال می گردد در غیر این صورت در این مرحله باید اقدام به ثبت نام در سامانه نموده و کد ملی، تاریخ تولد وتلفن همراه به نام خود را در کادر مربوطه وارد نماید.

 

سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

 

پس از ورود به سامانه، با انتخاب گزینه ثبت شرکت ها و سپس انتخاب گزینه تعیین نام هوشمند صفحه ای مطابق تصویر برای فرد نمایش داده می شود.

 

سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

 

در این قسمت متقاضی باید نام پیشنهادی خود را در کادر مشخص شده نوشته و سپس گزینه بررسی را انتخاب نماید تا سامانه شروع به استعلام و بررسی نام درج شده نماید.

 

سامانه تعیین نام اشخاص حقوقی

 

اگر نام پیشنهادی رد شود صفحه ای مطابق تصویر نمایش داده شده و به فرد اخطار می دهد که نام باید تغییر کند، متقاضی می تواند مجددا اقدام به درج نام دیگر نموده و منتظر نتیجه سامانه باشد.

 

هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی

 

چنانچه نام درج شده توسط متقاضی مورد تایید سامانه باشد با نمایش یک تیک سبز رنگ مطابق تصویر زیر، به اطلاع شخص می رساند که نام درج شده مورد قبول است.

 

 نحوه تعیین نام شرکت

 

بنابراین نحوه تعیین نام شرکت مطابق با تصاویر فوق در سامانه کاتب بوده و به صورت انلاین می پذیرد. چنانچه نام پیشنهادی توسط فرد رد شود نیز متقاضی می تواند مجددا اقدام به انتخاب نام نماید و در لحظه از تایید یا رد آن توسط سامانه آگاه شود. در ادامه برای آشنایی با سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه هوشمند سازی تعیین نام اشخاص حقوقی پاسخ دهند.