دینا / تجاری / امور بانکی / تعیین شعبه وام ازدواج

تعیین شعبه وام ازدواج

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

اینکه تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد، کاملا تابع بانک انتخابی و تعداد افراد در صف انتظار برای تعیین شعبه، جهت دریافت وام ازدواج در آن بانک بوده و نمی توان زمان دقیقی را برای این امر، مشخص کرد. برای استعلام و پیگیری روند تعیین شعبه، متقاضی باید به سایت ve.cbi.ir مراجعه کرده و برروی گزینه مشاهده وضعیت، کلیک نماید.

 

از آنجا که در قانون و فرهنگ ایران، بر تشکیل خانواده به واسطه ازدواج، تاکید می گردد و شروع زندگی مشترک، هزینه های بسیاری را در پی دارد، دولت، اقدام به ارائه تسهیلات وام ازدواج، با بهره و سود کم، به هریک از طرفین عقد نکاح دائم می نماید تا بدین ترتیب، به نحوی، در تامین هزینه های شروع زندگی مشترک، به زوجین، کمک کند.

 

با توجه به اینکه فرایند اصلی دریافت وام ازدواج، پس از تعیین شعبه از سوی بانک انتخابی فرد، آغاز خواهد شد، ضروری است، متقاضیان اخذ این وام، از اینکه تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد، مطلع بوده و با نحوه و مراحل استعلام و پیگیری این امر، آشنا باشند.

 

لذا در مقاله حاضر، مدت زمان تعیین شعبه وام ازدواج، نحوه تعیین شعبه، استعلام و مشاهده وضعیت تعیین شعبه، پیامک مربوط به این موضوع و مقصود از جایگاه در صف انتظار، مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص علت تاخیر در روند مشخص کردن شعبه و چگونگی پیگیری تعیین شعبه وام ازدواج، توضیح داده شده است.

تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد

مدت زمان تعیین شعبه وام ازدواج و اینکه تعیین شعبه وام ازدواج چقدر طول میکشه؟ پرسش اکثر زوجینی است که اقدام به ثبت نام وام قرض الحسنه ازدواج نموده اند و قصد دارند، برنامه شروع زندگی مشترک خود و برگزاری مراسمات این امر را با زمان دریافت وام ازدواج، تنظیم نمایند.

 

در پاسخ به این پرسش که تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان میبرد باید گفت، علی رغم اینکه بانک مرکزی، در آخرین ابلاغیه خود، زمان تعیین شعبه را 15 روز، اعلام کرده است، نمی توان زمان دقیقی را برای تعیین شعبه، مشخص کرد؛ چراکه زمان تعیین شعبه وام ازدواج، کاملا تابع عواملی چون، بانک انتخابی فرد، تعداد افراد در صف انتظار برای تعیین شعبه، جهت دریافت وام ازدواج در آن بانک، شهر یا استان محل استقرار بانک و... می باشد.

 

با این حال، بر اساس آنچه در اخبار مختلف آمده، با توجه به تخصیص اعتبار از سوی دولت به بانک ها در بودجه سال جاری، روند تعیین شعبه، سرعت یافته و بین دو هفته تا دو ماه، شعبه پرداخت وام ازدواج متقاضیان، تعیین می گردد. دقت به این نکته ضروری است که زمان مذکور در این پاراگراف، نسبی بوده و این امکان وجود دارد که در برخی بانک ها، تعیین شعبه وام ازدواج، بیشتر طول بکشد. لازم به ذکر است که ثبت‌ نام شبانه‌ روزی متقاضیان وام ازدواج در سایت وام ازدواج امکان پذیر است

نحوه تعیین شعبه وام ازدواج

در تیتر پیشین مقاله، اینکه تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان میبرد، مورد بررسی قرار گرفت، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، نحوه تعیین شعبه وام ازدواج، بررسی و راهنمای تصویری مراحل این امر، ارائه خواهد شد. مراحل و نحوه تعیین شعبه وام ازدواج، به شرح زیر است:

 

در گام اول، متقاضی باید، آدرس سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت شود؛ سپس فرد باید، از بین گزینه های موجود، گزینه "سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج" را انتخاب کند.

 

تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد

 

در این مرحله، فرد باید، گزینه "ثبت نام جدید"، را انتخاب کند.

 

 تعیین شعبه وام ازدواج

 

در این گام، فرد باید، کادر مربوط به تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، کد ملی و... را تکمیل، وضعیت تابعیت و مذهب، همچنین، استان محل سکونت خود را تعیین و برروی گزینه ادامه، کلیک نماید.

 

جایگاه در صف انتظار وام ازدواج

 

در این مرحله، شخص باید، کد تایید ارسالی به تلفن همراه را در کادر مربوطه وارد نموده، وضعیت ایثارگری و... را مشخص کرده و پس از انتخاب بانک و تعیین شعبه مد نظر خود، به مرحله بعدی برود.

 

صف انتظار تعیین شعبه وام ازدواج

 

در این قسمت، فرد باید، اطلاعات لازم، نظیر شماره ملی همسر، اطلاعات پستی، آدرس محل سکونت و ... را در کادرهای مربوطه، وارد و برروی گزینه "ثبت نام"، کلیک نماید تا مراحل ثبت نام و تعیین شعبه وام ازدواج، به پایان رسیده و کد رهگیری، جهت پیگیری و استعلامات بعدی، به شخص، اعطا گردد.

 

تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد

 

پس از طی مراحل فوق الذکر، شخص باید، منتظر دریافت پیامک مربوط به تایید درخواست وام ازدواج و اعلام شعبه بماند. شایان ذکر است، علاوه بر پیامک، امکان استعلام و پیگیری فرایند تعیین شعبه، از طریق مراجعه به سامانه ve.cbi.ir نیز وجود دارد و راهنمای تصویری مراحل آن، در تیتر بعدی، ارائه خواهد شد. 

 

نکته مهم اینکه، این امکان وجود دارد، شعبه تعیین شده از طرف متقاضی وام ازدواج در فرایند نام نویسی، توسط بانک انتخابی، تغییر کرده و فرد، برای تحویل مدارک و طی باقی مراحل دریافت وام ازدواج، به شعبه دیگری از همان بانک (بانک انتخابی فرد در هنگام ثبت نام)، ارجاع گردد.

استعلام و مشاهده وضعیت تعیین شعبه وام ازدواج

برای استعلام و مشاهده وضعیت تعیین شعبه وام ازدواج، متقاضی باید، با در دست داشتن اطلاعات مربوط به کد رهگیری ثبت نام وام قرض الحسنه ازدواج و کد ملی خویش، به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ve.cbi.ir، مراجعه کرده و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، برروی گزینه "مشاهده وضعیت"، کلیک نماید.

 

تعیین شعبه وام ازدواج

 

در این مرحله، فرد باید، اطلاعات مربوط به کد رهگیری، کد ملی و حاصل اعداد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه "مشاهده وضعیت"، کلیک کند.

 

جایگاه در صف انتظار وام ازدواج

 

با طی مراحل فوق الذکر، فرد موفق خواهد شد از وضعیت تعیین شعبه وام ازدواج خویش، مطلع گردد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه و مراحل پیگیری وام ازدواج می توانند، نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، اقدام کنند.

 

پیامک تعیین شعبه وام ازدواج

پس از توضیح اینکه تعیین شعبه وام ازدواج چقدر زمان می برد و نحوه و مراحل استعلام آن چگونه است، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، ماهیت و کاربرد پیامک تعیین شعبه وام ازدواج، مورد بررسی و توضیح، قرار خواهد گرفت. در پاسخ به این پرسش که پیامک تعیین شعبه وام ازدواج چیست؟ باید گفت؛

 

این پیامک، از سوی بانک، برای متقاضی وام ازدواج، ارسال می گردد و به معنای پذیرش درخواست شخص برای اخذ وام، در شعبه تعیین شده در پیامک است؛ با دریافت پیام، فرد باید در مهلت مقرر، باید با در دست داشتن مدارک لازم، به شعبه تعیین شده، مراجعه کند.

 

با این توضیح که؛ پس از اتمام مراحل ثبت نام وام ازدواج، انتخاب بانک و شعبه مد نظر برای دریافت وام، بررسی وضعیت نام نویسی شخص، توسط بانک مرکزی، آغاز می گردد و در صورت خالی بودن نوبت برای اعطای وام در شعبه انتخابی یا سایر شعب بانک (بانک انتخابی متقاضی)، پیامک تعیین و تایید شعبه، از سوی بانک، به شماره همراه شخص، ارسال خواهد شد.

 

علت تاخیر در تعیین شعبه وام ازدواج

از جمله پرسش های رایج متقاضیان وام ازدواج و افرادی که اقدام به نام نویسی برای دریافت این نوع از انواع وام بانکی نموده اند، مبنی بر این است که چرا تعیین شعبه وام ازدواج، طول می کشد و علت تاخیر در تعیین شعبه وام ازدواج، چیست؟ در پاسخ به پرسش مذکور، باید گفت، از مهم ترین علل تاخیر در اعلام و تعیین شعبه از سوی بانک ها، موارد زیر هستند:

 

تعداد زیاد افراد جایگاه در صف انتظار برای تعیین شعبه 

کمبود بودجه بانک انتخابی برای اعطای وام ازدواج

شهر یا استان محل استقرار بانک

نقص در مدارک یا ارسال مدارک ناقص توسط افرادی که درخواست تعیین شعبه آن ها در دست بررسی است (این امر، زمان زیادی را از بانک، خواهد گرفت.)

 

در پاسخ به این پرسش که جایگاه در صف انتظار یعنی چه؟ باید گفت، پس از ثبت نام وام ازدواج و انتخاب بانک و شعبه، توسط متقاضی، افراد به ترتیب زمان نام نویسی، در صف تایید نوبت قرار خواهند گرفت، تا بانک به ترتیب نوبت، تعیین شعبه آن ها را انجام دهند؛ به نوبت افراد در این صف انتظار که تابع زمان ثبت نام وام ازدواج است، جایگاه در صف انتظار، گفته می شود؛

 

 شایان ذکر است، افراد می توانند، با مراجعه به سرپرستی بانک مربوطه در شهر یا استان خود، مواردی چون، علت تاخیر در تعیین شعبه و تعداد افراد جایگاه در صف انتظار را جویا شوند. در ادامه، چگونگی پیگیری تعیین شعبه وام ازدواج، مورد توضیح و بررسی، قرار خواهد گرفت.

 

پیگیری تعیین شعبه وام ازدواج

استعلام و پیگیری تعیین شعبه وام ازدواج، به دو صورت، امکان پذیر است: روش اول اینکه، فرد منتظر دریافت پیامک تعیین و تایید شعبه از سوی بانک، بماند و روش دوم اینکه، فرد به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مراجعه کرده و مراحل استعلام و پیگیری تعیین شعبه را طی کند.

 

در استعلام و پیگیری تعیین شعبه از طریق سامانه وام ازدواج، فرد باید، آدرس ve.cbi.ir را در مرورگر خود، جستجو کرده و برروی گزینه "سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج"، کلیک نماید.

 

پس از آن، فرد باید، گزینه "مشاهده وضعیت" را انتخاب کند.

 

در گام بعدی، فرد باید، اطلاعات لازم و مورد نیاز که شامل کد رهگیری ثبت نام وام ازدواج و کد ملی متقاضی است را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و بعد از درج حاصل جمع یا تفریق اعداد امنیتی در کادر مربوط به این امر، برروی گزینه "مشاهده وضعیت"، کلیک کند. (راهنمای تصویری مراحل مذکور، در تیتر سوم مقاله با عنوان استعلام و مشاهده وضعیت تعیین شعبه وام ازدواج، ارائه شده است.)

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تعیین شعبه وام ازدواج و استعلام و پیگیری آن در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه تعیین شعبه وام ازدواج و استعلام و پیگیری آن پاسخ دهند.