دینا / تجاری / امور بانکی / طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران

طرح امید بانک رفاه کارگران

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

طرح امید بانک رفاه کارگران یک طرح تسهیلاتی است که مستمری بگیران تامین اجتماعی، بازنشستگان بانک رفاه و کارکنان شرکت های در تعامل با بانک امکان ثبت نام در طرح را دارند. شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران شامل دریافت حقوق از بانک مربوطه و افتتاح حساب قرض الحسنه می شود. این وام در انواع قرض الحسنه و مرابحه اعطا می شود و کارمزد آن بین 4 تا 6 درصد می باشد.

 

مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارکنان شرکت های متعامل با بانک رفاه می توانند از طریق شرکت در طرح امید بانک رفاه کارگران، وام قرض الحسنه دریافت کنند. این تسهیلات تنها 4 درصد کارمزد یا 6 درصد سود داشته که به همین علت برای اشخاص حقیقی که از بانک مربوطه حقوق دریافت می نمایند، محبوب می باشد.

 

از شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران می توان به این مورد اشاره کرد که اشخاص می بایست جزو مستمری بگیران تامین اجتماعی بوده یا کارمند سازمانی باشند که با بانک رفاه در تعامل است. کسب اطلاعات در خصوص مدارک لازم و نحوه ثبت نام در طرح امید بانک رفاه کارگران اهمیت زیادی داشته و برخی از افراد پرسیده اند که نحوه بازپرداخت به چه صورت می باشد؟

 

در این مقاله به سوالات طرح امید بانک رفاه کارگران چیست و شرایط و مدارک لازم برای بهره مندی از مزایا چه می باشد، پاسخ داده شده و نحوه دریافت وام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. افراد از طریق مطالعه این مقاله با مبلغ و سقف تسهیلات آشنا شده و اطلاعاتی در خصوص کارمزد و سود، نحوه و مدت بازپرداخت شرح داده خواهد شد.

طرح امید بانک رفاه کارگران چیست؟

بانک رفاه کارگران با هدف حمایت مالی از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی طرح امید را اجرا کرده و همچنین امکان ثبت نام در طرح تسهیلاتی را برای کارکنان سازمان های متعامل با بانک فراهم کرده است. در پاسخ به این سوال که طرح امید بانک رفاه کارگران چیست؟ باید اظهار داشت شرکت در این طرح نیاز به سپرده گذاری نداشته اما متقاضیان باید حقوق خود را از طریق بانک رفاه دریافت کرده یا شرکت آنان با بانک تعامل لازم را داشته تا موفق به شرکت در طرح شوند. معمولا متقاضیان در یک قرعه کشی شرکت داده شده و سپس به برندگان مزایای مربوطه تعلق خواهد گرفت.

 

شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران بانک رفاه به این صورت است که وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه و بدون سود با چهار درصد کارمزد اعطا خواهد شد. کارکنان شرکت ها و سازمان هایی که با بانک در تعامل می باشند، امکان دریافت وام در قالب عقد مرابحه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانواده را دارند.

 

برای مشاهده لیست اسامی برنده شدگان در قرعه کشی طرح امید بانک رفاه کارگران در سال های متفاوت می توان به سایت refah-bank.ir مراجعه کرد. این بانک دو وام قرض الحسنه و مرابحه را به کارمندان شرکت ها و بازنشستگان اعطا نموده که رعایت شرایط ثبت نام حائز اهمیت است. یکی از قوانین تعیین شده این بوده که فرد باید رتبه اعتباری مناسبی داشته باشد.

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران

شرکت کنندگان در طرح امید بانک رفاه کارگران، اشخاص حقیقی به حساب آمده و می بایست قوانین و مقررات تعیین شده توسط بانک را برای دریافت وام قرض الحسنه یا مرابحه رعایت کنند. به طور کلی تنها مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارکنان شرکت های متعامل با بانک موفق به اخذ تسهیلات خواهند شد.

 

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران به این صورت است که متقاضیان درخواست شرکت در طرح را با بانک رفاه کارگران مطرح کرده و در ادامه در قرعه کشی شرکت خواهند نمود. برندگان موفق به اخذ وام شده و می توانند سقف تسهیلات را بر اساس شرایط ثبت نام خود بررسی کنند. لیست کلیه شرایط نام نویسی در زیر آورده شده است:

 

متقاضی می بایست مستمری بگیر تامین اجتماعی، بازنشسته بانک رفاه یا کارمند سازمان و شرکت متعامل با بانک رفاه باشد.

 

مستمری بگیران تامین اجتماعی باید حقوق خود را از بانک رفاه دریافت کنند.

 

وام اعطایی به مستمری بگیران قرض الحسنه بوده اما کارمندان سازمان های در تعامل با بانک رفاه، وام مرابحه برای خرید کالا و خدمات دریافت می نمایند.

 

مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای مستمری بگیران با کارمندان سازمان ها تفاوت دارد.

 

اشخاص حداکثر 24 ماه برای بازپرداخت وام فرصت دارند.

 

به طور معمول متقاضیان تسهیلات طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران در یک قرعه کشی شرکت داده شده و لیست برندگان در سایت بانک رفاه منتشر می شود.

 

اشخاص باید حق عضویت در طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران را پرداخت کرده که در صورت عدم پرداخت، امکان دریافت مزایا فراهم نمی شود. 

 

بهره مندی از رتبه اعتباری مناسب حائز اهمیت است.

 

عدم برخورداری از چک برگشتی و نداشتن بدهی معوقه اهمیت دارد.

 

اشخاص می بایست یک حساب سپرده قرض الحسنه مربوط به امید در بانک افتتاح کرده تا موفق به اخذ تسهیلات شوند.

 

معمولا کلیه بانک ها از متقاضیان شرکت در طرح های تسهیلاتی خواسته تا ابتدا یک حساب بانکی سپرده یا قرض الحسنه در بانک افتتاح کرده تا شرایط اخذ وام فراهم گردد. به همین دلیل افتتاح حساب یا برخورداری از حساب قرض الحسنه یکی از شرایط دریافت تسهیلات طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران و از مهم ترین شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران به حساب می آید.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح امید بانک رفاه کارگران

در پاسخ به این سوال که طرح امید بانک رفاه کارگران چیست، می بایست توضیح داد که این وام به افرادی تعلق گرفته که حقوق خود را از طریق بانک رفاه دریافت کرده یا کارمند سازمان ها و شرکت های در تعامل با بانک به حساب می آیند. به همین دلیل فیش حقوقی یا گواهی کسر از حقوق، جزو مدارک لازم برای دریافت وام طرح امید بانک رفاه کارگران می باشند.

 

پس از بررسی شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران، می بایست توضیح داد که لیست مستندات مورد نیاز برای ثبت نام وام طرح رفاه شامل مدارک هویتی نیز خواهد شد. بنابراین افراد نیاز به مدارکی مانند کارت ملی و شناسنامه داشته که امکان مطالعه لیست کلیه موارد لازم  جهت ارائه به کارشناسان، در ادامه فراهم شده است:

 

کارت ملی هوشمند

 

شناسنامه متقاضی

 

مدارک دال بر این که شخص مستمری بگیر تامین اجتماعی بوده یا در سازمان ها و شرکت های در تعامل مشغول فعالیت است.

 

حکم بازنشستگی

 

فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق

 

رتبه اعتباری که توسط کارشناسان استعلام گرفته خواهد شد.

 

اطلاعات حساب قرض الحسنه افتتاح شده در بانک

 

فرم درخواست وام طرح امید بانک رفاه کارگران

 

در حال حاضر امکان درخواست وام طرح امید بانک رفاه کارگران به شکل حضوری نداشته و اشخاص واجد شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران، می بایست مراحل را به شکل حضوری طی نمایند. بنابراین نیاز به اسکن مدارک هویتی و شغلی جهت بارگذاری در سامانه درخواست نبوده و خدمات به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران

نحوه دریافت تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران حضوری بوده و مراحل اخذ وام شامل افتتاح حساب قرض الحسنه، ثبت درخواست وام، ‌شرکت در قرعه کشی و دریافت تسهیلات پس از برنده شدن در قرعه کشی می شود. در ادامه به معرفی هر یک از مراحل اخذ تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران پرداخته شده است:

 

بررسی شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران و آماده سازی مدارک لازم: متقاضیان در گام اول باید به سایت بانک رفاه مراجعه کرده یا از طریق برقراری تماس با ارتباط مردمی بانک، شرایط نام نویسی در طرح را جویا شوند. در ادامه امکان آماده سازی مدارک لازم جهت مراجعه حضوری فراهم خواهد شد.

 

مراجعه حضوری به شعب و افتتاح حساب قرض الحسنه: یکی از شرایط نام نویسی مستمری بگیران و کارکنان سازمان های در تعامل با بانک رفاه، برخورداری از حساب قرض الحسنه در بانک است. دارندگان حساب مربوطه نیاز به گذراندن این مرحله ندارند.

 

ثبت درخواست وام و ارائه مدارک: افراد در ادامه می توانند فرم ثبت نام در طرح امید بانک رفاه کارگران را از طریق حضور در شعب تکمیل کرده و به کارشناسان ارائه دهند. در اختیار قرار دادن سایر مدارک مورد نیاز الزامی بوده و حائز اهمیت است.

 

شرکت در قرعه کشی و اخذ تسهیلات: متقاضیان واجد شرایط توسط بانک در قرعه کشی طرح امید بانک رفاه کارگران شرکت داده خواهند شد. برندگان می توانند نسبت به اخذ وام قرض الحسنه یا مرابحه اقدام کرده و از مزایا بهره مند شوند.

 

باید اظهار داشت که وضعیت افراد واجد شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران ابتدا توسط بانک بررسی شده و تنها به دارندگان رتبه اعتباری مناسب، تسهیلات قرض الحسنه یا مرابحه اعطا خواهد شد. بنابراین در صورت داشتن سابقه بدهی معوقه و عدم پرداخت بهنگام اقساط وام های پیشین، افراد با مانع مواجه خواهند شد.

 

لازم به ذکر است که بازنشستگان بانک رفاه نیز می توانند از طریق شرکت در طرح امید بانک رفاه کارگران، برای اخذ وام قرض الحسنه اقدام نمایند. تسهیلات اعطایی به این متقاضیان فاقد سود بوده و تنها کارمزد در بردارد. اشخاص پس از اخذ تسهیلات می بایست نحوه بازپرداخت را جویا شده و اقساط را در زمان معین پرداخت کنند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران

مبلغ وام طرح امید بانک رفاه کارگران برای مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان بانک رفاه با میزان وام برای کارمندان سازمان ها و شرکت های در تعامل با بانک متفاوت است. به عبارتی دیگر سقف تسهیلات قرض الحسنه کمتر از سقف سقف تسهیلات مرابحه بوده و همچنین سود و کارمزد وام ها تفاوت دارد.

 

برای بررسی مبلغ و سقف تسهیلات طرح امید بانک رفاه کارگران، ابتدا می بایست شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران و کارمندان سازمان های در تعامل را بررسی کرده و یکی از انواع وام ها را انتخاب کرد. حداقل تسهیلات قابل دریافت از بانک رفاه 2 میلیون تومان بوده که حداکثر وام قابل اخذ نیز در جدول زیر شرح داده شده است.

 

حداقل مبلغ وام طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران 2 میلیون تومان 
حداکثر وام قرض الحسنه قابل اخذ برای مستمری بگیران و بازنشستگان  30 میلیون تومان 
حداکثر تسهیلات مرابحه قابل دریافت برای کارمندان سازمان ها و شرکت های در تعامل با بانک  100 میلیون تومان

 

باید اظهار داشت که متقاضیان وام قرض الحسنه، از تسهیلات بدون سود بهره مند شده در حالی که دریافت وام مرابحه 6 درصد سود دارد. شرایط ثبت نام برای دریافت هر یک از وام های طرح امید بانک رفاه کارگران یکسان بوده و نیاز به رعایت قوانین و مقررات خاص و ویژه ای برای اخذ هر یک از موارد نمی باشد.

 

کارمزد و سود وام تسهیلاتی طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران

کارمزد و سود وام تسهیلاتی طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران بر اساس نوع وام قرض الحسنه یا مرابحه برآورد می شود. یکی از مزایای دریافت تسهیلات قرض الحسنه این است که به طور کامل فاقد سود بوده و می توان از وام با کارمزد چهار درصدی بهره مند شد. اطلاعات کامل جهت مطالعه در جدول زیر آورده شده است.

 

نوع وام میزان سود یا کارمزد
قرض الحسنه  4 درصد کارمزد
مرابحه  6 درصد سود

 

منظور از وام قرض الحسنه، تسهیلات اعطایی به مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان بانک رفاه است. وام مرابحه خرید کالا و خدمات نیز به کارمندان آن دسته از شرکت ها و سازمان ها تعلق گرفته که با بانک رفاه همکاری دارند. شایان ذکر است که میزان سود و کارمزد به طور کلی 4 الی 6 درصد بوده که نسبت به سود سایر وام ها، مناسب می باشد.

 

رعایت شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران و ارائه کلیه مدارک لازم برای شرکت در طرح از اهمیت زیادی برخوردار بوده و افراد می بایست به قوانین و مقررات احترام بگذارند. بنابراین توصیه می شود دارندگان بدهی معوقه به بانک رفاه کارگران ابتدا نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده و سپس درخواست وام را به ثبت رسانده تا با مشکل مواجه نشوند.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران

پس از شرح شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران، در خصوص نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران باید اظهار داشت که کلیه دریافت کنندگان وام قرض الحسنه یا مرابحه تنها 24 ماه برای پرداخت اقساط فرصت دارند. بانک رفاه کارگران امکان واریز آنلاین و اینترنتی اقساط را فراهم کرده که در جدول زیر مدت زمان بازپرداخت و روش های واریز معرفی شده است.

 

مدت زمان بازپرداخت وام طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران روش های بازپرداخت
24 ماه آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن ها 
حضوری از طریق خودپرداز

 

بهره مند شدگان از وام طرح امید بانک رفاه کارگران به اخذ خدمات غیر حضوری و آنلاین علاقه نشان داده که باید توضیح داد یکی از روش های بازپرداخت آنلاین، مراجعه به سایت gsh.rb24.ir می باشد. اشخاص پس از جستجوی نشانی مربوطه در مرورگر وارد صفحه زیر شده و باید شماره تسهیلات 15 یا 19 رقمی را همراه با کد امنیتی در فرم درج نمایند. در ادامه شرایط واریز قسط فراهم خواهد شد.

 

طرح امید بانک رفاه کارگران

 

مبلغ هر یک از اقساط وام طرح امید رفاه بانک رفاه کارگران بر اساس میزان و نوع وام دریافتی محاسبه می شود. به صورت حدودی افراد هر ماه یک قسط با مبلغ 1 الی 5 میلیون تومان پرداخت کرده تا کل بدهی را تسویه نموده و دیگر به بانک رفاه کارگران بدهی نداشته باشند. مبلغ دقیق هر قسط در دفترچه یا کارت تسهیلات درج خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام طرح امید بانک رفاه کارگران در کانال تلگرام موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام طرح امید بانک رفاه کارگران پاسخ دهند.