دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه دیما

سامانه دیما dima.csdiran.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه دیما dima.csdiran.ir، توسط شرکت توسعه سپرده گذاری مرکزی و با هدف تسهیل حضور سهامداران در مجامع و کاهش هزینه‌ های برگزاری مجامع شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس و بازار خارج از بورس، راه اندازی شده و ازجمله امکانات آن، دسترسی به تقویم تاریخ و ساعت جلسات مجامع عمومی شرکت‌ ها می باشد.

 

از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات سهامداران بازار بورس، شرکت در مجامع عمومی شرکت‌ ها و انتخاب قائم مقام یا نماینده قانونی، برای شرکت در مجامع می باشد و بدون حضور در مجامع تشکیل شده، امکان مشارکت در رای گیری، وجود نخواهد داشت.

 

با توجه به اینکه امروزه، سبک زندگی و مشغله های موجود، به گونه ای است که مشارکت حضوری در مجامع را دشوار نموده، شرکت توسعه سپرده گذاری مرکزی، اقدام به راه اندازی سامانه ای مخصوص، تحت نام سامانه دیما نموده که خدمات آنلاین و غیر حضوری مختلفی را به سهامداران، ناشران و ناظران بازار بورس، ارائه دهد.

 

از آنجا که استفاده از امکانات سامانه دیما dima.csdiran.ir، مستلزم آشنایی با این سامانه می باشد، در مقاله حاضر، سامانه دیما، معرفی شده، نحوه ورود به dima.csdiran.ir و حضور در مجامع الکترونیک سامانه دیما بررسی گردیده و راهنمای امکانات درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سمات یا دیما، ارائه شده است.

 

برای ورود به سامانه دیما کلیک کنید.

 

سامانه دیما dima.csdiran.ir

 

کاربران، برای ورود به سامانه دیما باید، به آدرس dima.csdiran.ir مراجعه کنند.

سامانه دیما dima.csdiran.ir چیست

در پاسخ به این پرسش که سامانه دیما dima.csdiran.ir چیست؟ باید گفت، سامانه دیما، بستری الکترونیکی است که توسط شرکت توسعه سپرده گذاری مرکزی (سمات) و با هدف تسهیل حضور سهامداران در مجامع و کاهش هزینه‌ های برگزاری مجامع شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس و بازار خارج از بورس، راه اندازی شده است.

 

درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سمات یا دیما، امکان برگزاری و حضور آنلاین و غیرحضوری کلیه ناشران، سهامداران و ناظران را در مجامع عمومی شرکت‌ ها فراهم می آورد، تمام فرآیندهای قبل، حین و بعد از برگزاری مجامع عمومی سهامداران را پوشش می‌ دهد تا سهامداران بتوانند با حضور آنلاین خود در مجامع عمومی، اقدامات زیر را انجام دهند؛

 

انتخاب قائم مقام قانونی خود، برای حضور در مجمع؛ مشاهده مراسم مجمع، به صورت زنده؛ شرکت در رای‌ گیری ها؛ مطرح کردن سوالات و نقطه نظرات خود؛ هم اندیشی با دیگر سهامداران، در تالار گفتگو. در ادامه، نحوه ورود به سامانه دیما dima.csdiran.ir، بررسی خواهد شد.

ورود به سامانه دیما dima.csdiran.ir

استفاده از امکانات سامانه دیما، مستلزم ورود به سامانه است؛ نحوه ورود به سامانه دیما dima.csdiran.ir، بدین صورت است که متقاضی، باید آدرس dima.csdiran.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت شود.

 

ورود به سامانه dima.csdiran.ir

 

با ورود به dima.csdiran.ir، متقاضی می تواند با کلیک کردن برروی خدمت و امکان مد نظر خود، از خدمات و امکانات تعبیه شده در این سامانه، بهره مند گردد. در ادامه، حضور در مجامع الکترونیک سامانه دیما dima.csdiran.ir، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حضور در مجامع الکترونیک سامانه دیما dima.csdiran.ir

در توضیح حضور در مجامع الکترونیک سامانه دیما dima.csdiran.ir باید گفت، از جمله امکانات آنلاین و برخط سامانه دیما که با ورود به dima.csdiran.ir در دسترس سهامداران، ناظران، ناشران بازار بورس و اوراق بهادار و سایر افراد قرار می گیرد، دسترسی به تقویم مجامع الکترونیک سامانه دیما dima.csdiran.ir است؛ برای دسترسی به این تقویم، کافی است فرد، آدرس سامانه را در مرورگر خود، جستجو کند تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت گردد. 

 

 

برای حضور در مجامع الکترونیک به صورت آنلاین، فرد باید، وارد حساب کاربری خود در سمات شود. ورود به حساب کاربری در سامانه سمات، مستلزم این است که فرد در گذشته، نسبت به ثبت نام سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی، اقدام کرده و در سامانه سمات (سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) نام نویسی نموده باشد.

 

با ورود به حساب کاربری در سامانه سمات، فرد باید به ترتیب، گزینه "مجامع الکترونیک" و گزینه "حضور در مجمع الکترونیک" را انتخاب نماید.

 

راهنمای سامانه دیما

 

بدین ترتیب، شخص موفق خواهد شد به صورت آنلاین و غیرحضوری در مجامع الکترونیک اطلاع رسانی شده در سامانه دیما dima.csdiran.ir، شرکت نماید. در ادامه، راهنمای امکانات سامانه دیما dima.csdiran.ir، ارائه خواهد شد.

 

راهنمای امکانات درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک

پس از معرفی سامانه دیما و ارائه راهنمای تصویری ورود به dima.csdiran.ir، در تیترهای پیشین مقاله، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، امکانات سامانه دیما، بررسی و راهنمای امکانات سامانه دیما dima.csdiran.ir، ارائه خواهد شد. امکانات سامانه دیما، عبارتند از:

 

دسترسی به تقویم مجامع الکترونیک سامانه دیما dima.csdiran.ir که راهنمای تصویری شیوه دستیابی به آن، در تیتر پیشین مقاله، ارائه گردید.

 

دسترسی به معرفی سامانه دیما

 

دسترسی به راهنمای تصویری نحوه شرکت و حضور در مجامع الکترونیک اطلاع رسانی شده در سامانه دیما dima.csdiran.ir 

 

دسترسی به اطلاعیه‌ های مرتبط

 

دسترسی به سوالات متداول

 

دسترسی به اطلاعات تماس با کارشناسان سامانه دیما

 

دسترسی به لینک‌ های مفید، نظیر لینک درگاه یکپارچه ذینفعان، لینک ثبت نام سجام، لینک سامانه سهام عدالت، لینک پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، لینک سامانه کدال یا سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، لینک سایت سازمان بورس و اوراق بهادار و لینک سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه.

 

برای دسترسی به امکانات مذکور، در ابتدا فرد باید، آدرس dima.csdiran.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی علامت سه خط، که در تصویر زیر، با فلش زرد رنگ، نمایش داده شده، کلیک کند.

 

سامانه dima.csdiran.ir

 

با کلیک برروی علامت مذکور، گزینه های نام برده شده در پاراگراف های قبل، نمایش داده خواهد شد و فرد می تواند با کلیک برروی هر کدام از گزینه ها، به خدمات گزینه انتخابی، دسترسی یابد.

 

سامانه دیما dima.csdiran.ir

 

برای دسترسی به لینک سامانه های مفید و مرتبط، کافی است شخص، آدرس dima.csdiran.ir را در مرورگر خود، جستجو کند و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سایت، از قسمت انتهایی صفحه، برروی گزینه های نمایش داده شده، کلیک کند.

 

راهنمای سامانه دیما dima.csdiran.ir

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد و امکانات سامانه دیما در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کاربرد و امکانات سامانه دیما پاسخ دهند.