دینا / تجاری / امور بانکی / طرح آتیه ملی بانک ملی

طرح آتیه ملی بانک ملی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

طرح آتیه ملی بانک ملی، طرحی برای سپرده گذاری و اخذ وام 5 الی 15 میلیارد ریالی است. از مهم ترین شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب می توان به افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت یا بلند مدت در بانک توسط افراد با سن بالای 18 سال اشاره کرد که اشخاص پس از 5 الی 15 سال سپرده گذاری، وام با بازپرداخت 60 ماهه دریافت خواهند نمود.

 

طرح آتیه ملی بانک ملی برای تامین آینده خود یا فرزندان برگزار شده و هر فرد با سپرده گذاری در بانک ملی و درخواست بهره مندی از مزایای وام آتیه، موفق به نگهداری از سرمایه و کسب سود در دوره سپرده گذاری خواهد شد. اشخاص می توانند 1 تا 15 سال در بانک ملی سپرده گذاری کرده و در ادامه از تسهیلات بهره مند شوند.

 

طرح آتیه ملی بانک ملی دارای انواع متفاوتی از جمله سپرده گذاری به شکل کوتاه مدت و سپرده گذاری بلند مدت بوده و افراد می توانند مدت زمان سرمایه گذاری را به دلخواه انتخاب کنند. برای افتتاح حساب و درخواست وام می بایست حداقل 18 سال سن داشته اما فرزندان زیر هجده سال که حساب برای تامین آینده آنان افتتاح شده است، امکان بهره مندی از مزایا را تا پیش از رسیدن به سن رشد ندارند. باید بررسی کرد که شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب چیست و نحوه اخذ وام چگونه می باشد؟ 

 

در مقاله در پیش رو طرح آتیه ملی بانک ملی معرفی شده و سپس شرایط و جزئیات دریافت آن همراه با لیست مدارک لازم شرح داده خواهند شد. نحوه دریافت وام، مبلغ و سقف تسهیلات و میزان سود در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در انتهای مقاله به شرح نحوه و مدت زمان بازپرداخت وام پرداخته خواهد شد.

طرح آتیه ملی بانک ملی ایران چیست؟

افتتاح حساب سپرده در بانک ها و سرمایه گذاری به مدت معین مزایایی از جمله اخذ تسهیلات و بهره مندی از سود را در پی دارد. افراد می توانند از طریق نام نویسی در طرح آتیه وام بانک ملی وام به مبلغ 5 الی 15 میلیارد ریال دریافت کنند. سوال مطرح شده توسط علاقمندان به اخذ وام این است که طرح آتیه ملی بانک ملی ایران چیست؟

 

به طور کلی باید اظهار داشت که طرح آتیه ملی بانک ملی یک طرح سپرده گذاری و تسهیلاتی بوده که به دو نوع سپرده گذاری کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. در ادامه به معرفی انواع طرح های آتیه ملی بانک ملی پرداخته شده و اطلاعات لازم برای اشخاص واجد شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب قابل مطالعه می باشد:

 

طرح آتیه ملی بانک ملی سپرده گذاری کوتاه مدت: افتتاح کنندگان حساب سپرده کوتاه مدت در بانک ملی ایران می توانند سودهای متعلق به سپرده خود را دریافت کرده یا برای اخذ سود اقدام ننمایند. در هر دو صورت امکان دریافت وام وجود داشته اما در حالتی که فرد روش عدم دریافت سود را انتخاب کند، معادل سودها از سود تسهیلات اعطایی در آینده کسر خواهد شد. حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب کوتاه مدت 100 هزار تومان است.

 

طرح آتیه ملی بانک ملی سپرده بلند مدت: افراد حداکثر 5 سال پس از افتتاح حساب در بانک ملی و سپرده گذاری طولانی مدت، می توانند وام دریافت کنند. حداقل میزان موجودی حساب، 1 میلیون تومان تعیین شده اما امکان برداشت و واریز وجه وجود داشته و مانعی برای بستن حساب و دریافت کلیه سودهای متعلقه وجود ندارد. بنابراین در هر زمانی از سال می توان شرکت در طرح آتیه ملی بانک ملی را لغو نمود.

 

باید توضیح داد که نوع عقد وام طرح آتیه ملی بانک ملی، مرابحه است و در صورت فوت صاحب حساب، موجودی و مزایا به ورثه انتقال خواهند یافت. حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام طرح آتیه ملی بانک ملی طبق قوانین 5 سال بوده و افزایش مبلغ وام دریافتی، شرایط افزایش مدت زمان تسویه بدهی را فراهم نمی کند.

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی

لیست انواع وام طرح آتیه ملی بانک ملی شامل وام سپرده کوتاه مدت و بلند مدت شده و همچنین دریافت سود متعلق به سپرده یا عدم دریافت سود، شرایط بهره مندی از مزایا را تا حدودی تغییر می دهد. در ادامه به شرح شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی پرداخته شده و جزئیات لازم قابل مطالعه است:

 

افراد باید حساب سپرده کوتاه مدت یا بلند مدت در بانک ملی افتتاح کنند.

 

متقاضیان افتتاح حساب باید حداقل 18 ساله بوده و از یک شماره تلفن همراه ثبت شده به نام خود، بهره مند باشند. 

 

مانعی برای انصراف از شرکت در طرح آتیه ملی بانک ملی وجود نداشته و به محض ثبت انصراف، مبالغ و سودهای متعلقه به فرد بازگردانده خواهند شد. 

 

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت 100.000 تومان بوده و حداقل موجودی حساب سپرده بلند مدت باید 1 میلیون تومان باشد. 

 

حداقل مدت زمان سپرده گذاری در بانک 1 سال است اما باید توجه داشت که تنها پس از گذشت 5 سال امکان درخواست وام فراهم می شود.

 

حداکثر مدت سپرده گذاری 5 سال می باشد.

 

افراد برای شرکت در طرح آتیه ملی بانک ملی باید سپرده گذاری یک ساله انجام داده و هر سال نسبت به تمدید اقدام کنند.

 

به سپرده مشتریان سود تعلق گرفته که شخص می تواند سود را دریافت کرده یا درخواست عدم دریافت را مطرح نماید، در هر دو صورت می توان وام اخذ نمود.

 

واریز و برداشت از حساب امکان پذیر بوده و مانعی وجود ندارد.

 

افراد می توانند مبلغ سپرده را به مرور زمان افزایش داده و برای مثال ماهانه وجه معینی را به حساب واریز کنند.

 

نوع عقد وام طرح آتیه مرابحه است و سود آن بر اساس نرخ مصوب شورای پول برآورد می شود.

 

فرزندان تنها پس از رسیدن به سن 18 سالگی موفق به بهره مندی از مزایای طرح آتیه شده و تا پیش از آن، اختیار استفاده از مزایا با ولی قهری یا قیم قانونی است.

 

وراث در صورت فوت صاحب حساب طرح آتیه باید گواهی حصر وراثت و واریز مالیات بر ارث را به بانک تحویل داده تا از مزایای طرح بهره مند شوند.

 

در صورت افتتاح حساب بلند مدت، سودهای متعلق به سپرده در حساب کوتاه مدت ذخیره شده که نرخ سود فعلی حساب سپرده کوتاه مدت 10 درصد است. امکان تبدیل مانده حساب کوتاه مدت به بلند مدت جهت بهره مندی از سود سپرده 15 درصد وجود دارد.

 

به منظور بهره مندی از وام طرح آتیه ملی بانک ملی، باید وثایق و تضامین خواسته شده توسط بانک را در اختیار قرار داد. ممکن است نیاز به معرفی ضامن رسمی بوده یا سفته گذاری کافی باشد. شایان ذکر است که سقف وام قابل دریافت از بانک ملی، 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که امکان افزایش آن وجود ندارد.

 

سود در نظر گرفته شده برای سپرده کوتاه مدت معمولا کمتر از سود سپرده بلند مدت می باشد. طبق شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب می توان شرح داد که افتتاح حساب سپرده بلند مدت در بانک ملی امکان بهره مندی از مزایای بیشتر را فراهم می کند. همچنین باید توضیح داد که اشخاص حداقل 5 سال پس از سپرده گذاری، موفق به درخواست وام خواهند شد.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح آتیه ملی بانک ملی

پس از بررسی شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب، می بایست توضیح داد که بهره مندی از کلیه مدارک لازم برای دریافت وام طرح آتیه ملی بانک ملی ضرورت دارد. افراد می توانند پیش از اقدام برای درخواست وام، لیست مدارک لازم را بررسی کرده و موارد را آماده نمایند که لیست مستندات در زیر آورده شده است:

 

مدارک هویتی مانند کارت ملی هوشمند و شناسنامه 

 

فرم افتتاح حساب و درخواست وام آتیه ملی که توسط بانک در اختیار قرار داده خواهد شد.

 

اطلاعات حساب افتتاح شده برای درخواست وام پس از گذشت 5 سال از سپرده گذاری 

 

اطلاعات تحصیلی و شغلی 

 

وجه نقد یا کارت بانکی برای واریز وجه به حساب افتتاح شده 

 

وثایق و تضامین که توسط بانک ملی هنگام درخواست وام تعیین خواهند شد.

 

اطلاعات تماس و محل سکونت و کد پستی 

 

باید توضیح داد که لیست مدارک مندرج در بالا، شامل مواردی است که افراد برای سپرده گذاری در هر بانک به آن نیاز پیدا می کنند. امکان دارد بانک ملی مدارک بیشتری از مشتریان خواسته و همچنین وثایق و تضامین مورد نیاز معرفی نشده و هنگام اخذ تسهیلات اطلاع رسانی خواهند شد. در صورت نیاز به معرفی ضامن، باید مدارک هویتی و فیش حقوقی ضامن یا پروانه کسب او را ارائه داد. 

 

باید توجه داشت که وام طرح آتیه ملی بانک ملی حداقل 5 سال پس از افتتاح حساب سپرده به صاحب حساب اعطا می شود. بنابراین افراد ابتدا می بایست از طریق ارائه مدارک لازم برای افتتاح حساب سپرده، مراحل مربوطه را طی نمایند که لیست مدارک شامل اطلاعات هویتی، اطلاعات تماس و جزئیات محل سکونت می گردد.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی

اشخاص برای دریافت وام های بانک ملی می توانند به شکل آنلاین یا حضوری اقدام کنند. نحوه اخذ تسهیلات اینترنتی به این صورت است که فرد ابتدا می بایست وارد سامانه بام بانک ملی شده و سپس گزینه اخذ تسهیلات مد نظر را انتخاب نماید. در حال حاضر نام وام طرح آتیه در لیست تسهیلات قابل اخذ از سامانه بام درج نشده و همچنین امکان افتتاح حساب آتیه از طریق سایت یا اپلیکیشن مربوطه وجود ندارد.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی را در حال حاضر می توان حضوری دانست، اما ممکن است در آینده امکان درخواست تسهیلات آنلاین نیز فراهم شود. در ادامه لیستی از مراحل تقاضای وام طرح آتیه ملی بانک ملی به شکل حضوری آمده و برای اشخاص واجد شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب قابل مطالعه است:

 

حضور در شعب بانک ملی و درخواست شرکت در طرح آتیه ملی بانک ملی

 

دریافت فرم افتتاح حساب و تکمیل فرم

 

امضای فرم و ارائه آن به کارشناسان 

 

ارائه مدارک هویتی و واریز وجه به حساب افتتاح شده 

 

واریز وجه منظم به حساب در صورت تمایل برای افزایش موجودی و میانگین حساب 

 

درخواست وام طرح آتیه پس از گذشت 5 سال از سپرده گذاری 

 

اخذ وام و آغاز بازپرداخت 

 

حضور در بانک ملی مستلزم رعایت قوانین مربوط به ساعت کاری بوده و در واقع در هر زمانی از روز، نمی توان به شعب بانک مراجعه کرد. توصیه می شود افراد در ساعات اولیه صبح برای اخذ خدمات اقدام نموده زیرا معمولا ظهرها بانک شلوغ شده و افراد می بایست مدتی طولانی منتظر فرا رسیدن نوبت و دریافت خدمات بمانند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی

در خصوص مبلغ و سقف تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی باید توضیح داد که میزان وام برای هر فرد بر اساس میزان امتیازات جمع آوری شده برآورد شده و معادل 15 الی 30 برابر مبلغ سپرده می باشد. سقف تسهیلات قابل دریافت بر اساس مدت‌ زمان سپرده گذاری تعیین شده که جدول سقف وام طرح آتیه ملی در زیر آمده و جزئیات قابل بررسی و مقایسه است.

 

مدت زمان سپرده گذاری  سقف وام طرح آتیه ملی بانک ملی
5 سال  500 میلیون تومان 
6 تا 10 سال 1 میلیارد تومان 
11 تا 15 سال 1 میلیارد و 500 میلیون تومان

 

ملاک برآورد مبلغ وام طرح آتیه ملی بانک ملی، میانگین مانده حساب کوتاه مدت و میانگین سپرده بلند مدت می باشد. آن دسته از مشتریان که حساب سپرده بلند مدت در بانک افتتاح کرده اند، امکان درخواست تبدیل مانده سپرده کوتاه مدت به بلند مدت را داشته تا از این طریق، به سود بیشتری دست یابند. در حقیقت باید توضیح داد که سود حساب سپرده بلند مدت به حساب سپرده کوتاه مدت واریز شده و موجودی به این شکل در مرور زمان افزایش خواهد یافت. 

 

دارندگان حساب سپرده کوتاه مدت در بانک ملی در صورت دریافت سود سپرده، از وام متناسب با میانگین حساب و سودهای متعلقه بهره مند خواهند شد. بنابراین میزان سپرده در طول زمان به علت تعلق سود بیشتر شده و ملاک اعطای وام نیز همان میانگین موجودی است. با این حال شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب برای افرادی که تمایل به دریافت سود نشان نمی دهند، تفاوت دارد.

 

آن دسته از متقاضیان وام طرح آتیه ملی بانک ملی که حساب سپرده کوتاه مدت در بانک افتتاح کرده و سود آن را دریافت نمی نمایند، از وام متناسب با معدل حساب برخوردار شده اما سودهای متعلقه از حساب آنان کسر شده و در ادامه معادل آن از سود وام اعطایی در آینده کسر خواهد شد. بانک ملی برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص مبلغ و سقف تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی دو جدول منتشر کرده که نشانی دریافت جداول در زیر آورده شده است.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی
حجم: 80KB
منبع: دینا

 

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب سپرده در بانک ملی 1 الی 10 میلیون ریال بوده و واریز و برداشت از حساب محدودیتی نخواهد داشت. افراد هر چقدر از میانگین موجودی بیشتری برخوردار باشند، وام بیشتری دریافت کرده و در ادامه مبلغ هر قسط آنان نیز افزایش می یابد. امکان افزایش میانگین حساب به مرور زمان و به شکل ماهانه یا هر چند ماه یک بار وجود دارد.

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی آتیه ملی بانک ملی

بانک ملی میزان کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی آتیه ملی بانک ملی را مطابق با نرخ مصوب شورای ملی پول و اعتبار دانسته و امکان دارد این میزان در طول زمان تغییر کرده و افزایش یابد. بررسی محاسبه سود وام و کارمزد پیش از تقاضای وام طرح آتیه الزامی بوده و برای افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب حائز اهمیت است.

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی آتیه ملی بانک ملی در حال حاضر 18 درصد می باشد. افراد از طریق ورود به سایت bmi.ir موفق به بررسی جزئیات و شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب شده و همچنین می توانند میزان سود را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهند. اطلاعات ضروری و مهم همواره از طریق سایت بانک ملی منتشر خواهد شد. 

 

لازم به ذکر است که در صورت افتتاح حساب سپرده در بانک ملی جهت بهره مندی از وام طرح آتیه ملی بانک ملی، به سپرده افراد سود تعلق گرفته و در ادامه سودها به میزان سپرده افزوده خواهند شد. اشخاص در بازه زمانی سپرده گذاری 5 الی 15 ساله از سود متناسب با نوع حساب سپرده افتتاح شده بهره مند گشته و در نهایت تسهیلات با نرخ 18 درصد دریافت می کنند. معمولا افراد بر اساس نوع حساب افتتاح شده از سود سپرده متفاوتی بهره مند شده که سود سپرده کوتاه مدت 10 درصد و بلند مدت 15 درصد می باشد.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح آتیه ملی بانک ملی

حداکثر مهلت بازپرداخت وام طرح آتیه ملی بانک ملی 60 ماه بوده و بنابراین افراد 5 سال برای تسویه بدهی خود فرصت دارند. مشتری می تواند در صورت تمایل درخواست کاهش مدت زمان بازپرداخت را با بانک مطرح کرده و بدهی را زودتر تسویه نماید. در ادامه به بررسی نحوه پرداخت اقساط بانک ملی پرداخته شده است.

 

دریافت کنندگان وام طرح آتیه ملی بانک ملی می بایست پس از تعیین تعداد اقساط و مبلغ هر قسط، به شکل حضوری یا آنلاین برای واریز اقساط اقدام کنند. بدیهی است که مبلغ هر قسط بر اساس میزان وام دریافتی و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده و متغیر می باشد. به منظور واریز حضوری مبالغ باید از خودپرداز استفاده کرده اما جهت پرداخت آنلاین، می توان وارد همراه بانک ملی شد.

 

همچنین امکان واریز اقساط بانک ملی از طریق ورود به سایت bmicc.ir وجود داشته و افراد می توانند بدون نیاز به دانلود و نصب یک برنامه خاص، مراحل واریز اقساط را طی نمایند. برای این امر پس از ورود به سایت مربوطه، باید روی پرداخت اقساط کلیک کرد.

 

طرح آتیه ملی بانک ملی

 

در گام بعدی نیاز به درج شماره کارت اعتباری در فرم و کلیک بر روی ادامه می باشد. در مراحل بعدی می توان فرم های پرداخت اقساط را تکمیل کرد.

 

 شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب طرح آتیه ملی بانک ملی

 

پس از بررسی شرایط دریافت تسهیلات با میانگین حساب و نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح آتیه ملی بانک ملی، لازم به ذکر است که اقساط وام طرح آتیه ملی بانک ملی معمولا به شکل ماهانه پرداخت شده که عدم واریز بهنگام قسط، بروز مشکلاتی مانند کاهش رتبه اعتباری را در پی دارد. توصیه می شود افراد مبلغ وام را متناسب با توانایی خود انتخاب کرده تا در ادامه برای برگرداندن وجه به بانک ملی، دچار مشکل نشوند. از مزایای شرکت در طرح آتیه ملی بانک ملی می توان به بهره مندی از سود سپرده و اخذ تسهیلات اشاره کرد که افراد با بازپرداخت منظم و بهنگام، می توانند سابقه خوبی در بانک ایجاد نموده تا در آینده موفق به اخذ سایر تسهیلات ها شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی ر کانال تلگرام موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط دریافت تسهیلات طرح آتیه ملی بانک ملی پاسخ دهند.