دینا / تجاری / امور بانکی / طرح توسعه تابش بانک مسکن

طرح توسعه تابش بانک مسکن

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

وام طرح توسعه تابش بانک مسکن 250 الی 300 میلیون تومان بوده که برای دریافت آن، می بایست در بانک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی افتتاح کرده و 1 الی 48 ماه سپرده گذاری انجام داد. حداقل مبلغ سپرده باید 1 الی 10 میلیون تومان بوده و مدت زمان پرداخت اقساط و تسویه بدهی نیز برای وام مرابحه مسکن یا خدمات حداکثر 2 یا 5 سال است.

 

سرمایه گذاری در بانک مسکن و جمع آوری امتیازات از طریق افزایش میانگین حساب، یکی از شرایط شرکت در طرح توسعه تابش و اخذ وام 2 الی 3 میلیارد ریالی می باشد. اشخاص حقیقی توانایی انتقال امتیاز به بستگان و خانواده خود را داشته و این طرح سپرده وام خواه، با هدف رفع نیازهای ضروری و خرد اجرا می شود.

 

شرایط ثبت نام در طرح توسعه تابش بانک مسکن به این گونه است که متقاضیان امکان برداشت و واریز وجه به حساب سرمایه گذاری افتتاح شده را داشته اما می بایست شرط حداقل موجودی حساب را رعایت کنند. بررسی این که حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری چقدر بوده و میزان وام قابل اخذ چه مقدار است، برای مشتریان اهمیت خواهد داشت.

 

در این مقاله به معرفی طرح توسعه تابش بانک مسکن پرداخته شده و شرایط اخذ تسهیلات شرح داده خواهد شد. اشخاص از طریق مطالعه این مقاله با مدارک مورد نیاز و نحوه دریافت وام آشنا شده و اطلاعاتی در خصوص مبلغ و سقف تسهیلات کسب خواهند کرد. میزان کارمزد و سود وام در مقاله شرح داده شده و نحوه پرداخت اقساط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طرح توسعه تابش بانک مسکن چیست؟

بانک مسکن با هدف رفع نیازهای خانوارها امکان شرکت در طرح تابش را فراهم کرده که اشخاص سوالاتی در ارتباط با مزایا مطرح نموده و پرسیده اند که طرح توسعه تابش بانک مسکن چیست؟ در پاسخ باید توضیح داد که این طرح یک طرح تسهیلاتی و سرمایه گذاری به شمار رفته و در حقیقت اشخاص از طریق سرمایه گذاری در بانک مسکن، موفق به جمع آوری امتیاز و اخذ تسهیلات و در نهایت ملزم به پرداخت اقساط خواهند شد.

 

در خصوص شرایط طرح توسعه تابش بانک مسکن می توان شرح داد که این وام برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده و هر فرد با یک کد ملی، تنها یک بار اجازه شرکت در طرح را دارد. با این حال اشخاص حقوقی در صورت تمایل به انتقال امتیاز به پرسنل، می توانند یک حساب در بانک مسکن افتتاح کرده و سپرده گذاری به عنوان شخص حقوقی را آغاز نمایند.

 

مبلغ وام طرح توسعه تابش بانک مسکن بر اساس میزان سرمایه افراد تعیین شده و همچنین باید توضیح داد که افزایش مدت زمان سرمایه گذاری، میزان دارایی را افزایش می دهد. زیرا از یک سو مبلغ وام بالاتر رفته و از سوی دیگر، هر ماه به سپرده اوراق ممتاز تعلق گرفته که ضریب تخصیص آن، 5 درصد سالانه می باشد. وام طرح توسعه تابش بانک مسکن در قالب مرابحه عام بخش مسکن، مرابحه عام بخش خدمات و مرابحه منصوبات بخش مسکن اعطا شده که سقف تسهیلات بر اساس نوع وام تعیین می شود.

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن را می بایست به صورت مجزا برای اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار داد. زیرا طرح تابش به طور کلی برای اشخاص حقیقی برگزار شده اما اشخاص حقوقی در شرایط خاص امکان ثبت نام و کسب امتیاز را دارند. در ادامه به شرح شرایط اخذ وام طرح توسعه تابش بانک مسکن پرداخته شده است.

 

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن برای شخص حقیقی

 

اشخاص حقیقی باید توجه داشته باشند که سپرده گذاری در بانک مسکن برای دریافت وام طرح تابش الزامی بوده اما این سپرده گذاری، فاقد سود علی الحساب می باشد. رعایت قوانین بانک و شرایط تعیین شده در خصوص حداقل میزان سپرده الزامی بوده که مطالعه لیست شرایط مندرج در زیر مفید و موثر واقع می شود:

 

هر شخص حقیقی می تواند یک حساب انفرادی یا مشترک برای شرکت در طرح تابش در بانک مسکن افتتاح کنند.

 

حساب افتتاح شده باید حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی ممتاز باشد.

 

حداقل مبلغ لازم برای سپرده گذاری 100 میلیون ریال است.

 

دارندگان کارتخوان های بانک مسکن می توانند با حداقل 10 میلیون ریال، سپرده گذاری را آغاز نمایند. برای این امر حساب سپرده باید به کارتخوان متصل شود.

 

حداقل مدت زمان سپرده گذاری 1 ماه و حداکثر مهلت جمع آوری امتیاز، 48 ماه است.

 

مبلغ وام و میزان سود بر اساس مدت زمان سپرده گذاری و میزان سرمایه و همچنین با در نظر گرفتن مدت زمان پرداخت اقساط برآورد می شوند.

 

امکان تجمیع امتیاز چند حساب طرح تابش با یکدیگر وجود داشته و اجباری مبنی بر این که صاحب حساب ها یک نفر باشد، وجود ندارد. 

 

شرایط پرداخت ما به التفاوت تسهیلات وجود داشته اما باید سقف تعیین شده، رعایت گشته و مجموع تسهیلات اخذ شده در قالب مذکور، از سقف تسهیلات بیشتر نشود.

 

امکان واگذاری امتیازات به خانواده نزدیک وجود دارد. 

 

امکان واریز و برداشت از حساب فراهم شده اما موجودی حساب نباید کمتر از حد تعیین شده باشد.

 

به سپرده اوراق ممتاز با ضریب تخصیص 5 درصد سالانه تعلق می گیرد.

 

معمولا اشخاص باید یک ضامن رسمی به بانک معرفی کرده و فاقد سابقه بدهی معوقه باشند. تضامین مورد نیاز توسط بانک تعیین خواهند شد.

 

اگر اشخاص در بانک مسکن حساب سرمایه گذاری افتتاح کرده و مدتی سپرده گذاری انجام داده اما در نهایت از شرکت در طرح انصراف دهند، به سپرده آنان سود سپرده کوتاه مدت عادی تعلق خواهد گرفت.

 

شایان ذکر است که هر شخص پس از افتتاح حساب حداقل موجودی لازم یا مبلغ بیشتری را به حساب واریز کرده که اگر موجودی حساب کمتر از حداقل مقدار معین شود، ثبت نام لغو خواهد گشت. برداشت و واریز وجه تا زمانی که حداقل موجودی در حساب باقی بماند، بلامانع است.

 

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن برای شخص حقوقی

 

اشخاص حقوقی تنها در صورتی امکان افتتاح حساب سرمایه گذاری و سپرده گذاری برای شرکت در طرح تابش را داشته که تمایل به انتقال امتیاز به پرسنل از جمله مدیران یا کارمندان نشان دهند. این افراد ملزم به رعایت کلیه شروط زیر بوده زیرا در غیر این صورت تقاضای آنان توسط کارشناسان بانک رد خواهد شد:

 

اشخاص حقوقی باید مدارک دال بر استخدام کارکنان را جهت انتقال امتیاز ارائه دهند.

 

لیست کارکنان شرکت شامل مدیران، کارمندان و سایر اعضا شده که باید ثابت شود رابطه پرسنل با شخص حقوقی کاملا کاری بوده و استخدام به درستی صورت گرفته است.

 

کلیه سازمان ها، نهادها و بنگاه های خیریه دولتی، عمومی یا خصوصی می توانند برای انتقال امتیاز به پرسنل اقدام کنند.

 

شرکت های تعاونی برای اعطای امتیاز به اعضا نیاز به اخذ تاییدیه از اداره تعاون دارند.

 

سازندگان مسکن می توانند پس از ارائه قرارداد پیش فروش یا مبایعه نامه قابل استعلام، به خریداران امتیاز انتقال دهند. 

 

صاحبان کسب و کارهای متفاوت مجاز به انتقال امتیاز به پیمانکاران، کارگران و خریداران خدمات یا محصولات می باشند.

 

وام طرح تابش یکی از انواع وام بانکی است که خود انواع متفاوتی از جمله مرابحه عام و مرابحه منصوبات داشته که به منظور استفاده از تسهیلات تابش مرابحه عام، می بایست وام را در محل واقعی خود استفاده کرده و مسئولیت شرعی با دریافت کننده است. کلیه پرسنل و کارکنان شرکت ها و سازمان ها پس از اخذ امتیاز از سوی شرکت، باید شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن را مطالعه کرده و قوانین مربوط به اخذ وام توسط شخص حقیقی را رعایت نمایند. در حقیقت مدیر و صاحب سازمان ملزم به رعایت شرایط مربوط به اشخاص حقوقی بوده اما کارمندان باید همان شرایط در نظر گرفته شده برای شخص حقیقی را بررسی کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح تابش بانک مسکن

لیست مدارک لازم برای دریافت وام طرح تابش بانک مسکن برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان نبوده و هر یک از این متقاضیان نیاز به ارائه یک سری مستندات ویژه دارند. آشنایی با کلیه مستندات مورد نیاز حائز اهمیت بوده و احتمال رد درخواست وام طرح توسعه تابش بانک مسکن را به علت عدم ارائه کلیه مدارک لازم کاهش خواهد داد.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح تابش بانک مسکن برای اشخاص حقیقی

 

شخص حقیقی برای افتتاح حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی ممتاز در بانک مسکن نیاز به کد ملی و مدارک هویتی خود از جمله کارت ملی دارد. این افراد لازم است اطلاعات محل سکونت و تماس خود را نیز در فرم های درخواست درج نمایند که لیستی از مدارک و اطلاعات لازم برای افتتاح حساب و اخذ امتیازات در زیر آورده شده است:

 

کارت ملی هوشمند و شناسنامه 

 

فرم درخواست افتتاح حساب سرمایه گذاری و وام طرح تابش

 

وجه نقدی یا کارت بانکی به منظور واریز سپرده 

 

مدارک هویتی ضامن رسمی دارای شرایط ضامن وام بانکی و اطلاعات شغلی او

 

اطلاعات محل سکونت، کد پستی و اطلاعات تماس

 

اطلاعات حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت جهت درخواست وام پس از جمع آوری امتیازات

 

در صورت لزوم می توان اطلاعات هویتی بستگان نزدیک را به بانک مسکن ارائه داده و درخواست انتقال امتیاز وام طرح توسعه تابش بانک مسکن را مطرح کرد. معمولا در چنین شرایطی از متقاضی خواسته شده تا فرم رضایتنامه را تکمیل و امضا نموده و در اختیار کارشناسان قرار دهد. دریافت کننده امتیازات تنها باید جزو بستگان نزدیک بوده و نمی توان به دوست یا آشنا امتیاز اعطا نمود.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح تابش بانک مسکن برای اشخاص حقوقی

 

طرح توسعه تابش بانک مسکن مخصوص اشخاص حقیقی است و تنها راه برای ثبت نام اشخاص حقوقی این بوده که صاحب شرکت یا سازمان ثابت کند امتیازات را با هدف انتقال به پرسنل جمع آوری می نماید. لیستی از مدارک لازم برای افتتاح حساب و انتقال امتیاز در زیر آورده شده و برای مطالعه در اختیار قرار گرفته است:

 

شناسه ملی شرکت، روزنامه حاوی اطلاعات ثبت شرکت 

 

اساسنامه شرکت و اظهارنامه، مجوز فعالیت 

 

فرم افتتاح حساب و انتقال امتیاز 

 

مدارک هویتی گیرندگان امتیازات 

 

مدارک دال بر وجود رابطه استخدامی بین پرسنل و شخص حقوقی

 

تاییدیه اخذ شده از ادارات خاص مانند اداره تعاون در صورت لزوم 

 

اطلاعات هویتی نماینده شرکت 

 

نشانی، کد پستی و اطلاعات تماس

 

وجه نقدی یا کارت بانکی برای افزایش موجودی حساب جدید

 

باید توضیح داد که انتقال امتیاز به بستگان توسط شخص حقیقی امری اختیاری بوده اما شخص حقوقی ملزم به انتقال امتیاز به پرسنل است. آن دسته از صاحبان کسب و کارها که که از کارتخوان بانک مسکن نیز برخوردار می باشند، امکان افتتاح حساب به عنوان شخص حقیقی را داشته و در ادامه از وام بهره مند شده و می توانند مدت زمان پرداخت اقساط را نیز بر اساس قوانین تعیین کنند.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن

به منظور اخذ وام طرح توسعه تابش بانک مسکن ابتدا می بایست مراحل افتتاح حساب سرمایه گذاری را در بانک طی کرد. افراد می توانند به شکل آنلاین یا حضوری برای این امر اقدام کنند که در ادامه راهنمای تصویری و توضیحات مربوط به نحوه دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن آمده است.اشخاص جهت کسب اطلاعات کامل تر در خصوص مبلغ وام و جزئیات پرداخت اقساط ابتدا باید از کارشناسان بانک مسکن مشاوره دریافت کرده و سپس درخواست وام را ثبت نمایند. 

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن آنلاین

 

بانک مسکن دارای سامانه ای با عنوان پیشخوان مجازی بانک مسکن بوده که اشخاص از طریق جستجوی نشانی ecounter.bank-maskan.ir در مرورگر وارد آن خواهند شد. افراد می توانند پس از ورود به پیشخوان، مانند تصویر زیر روی افتتاح حساب کلیک نمایند. شایان ذکر می باشد که امکان صدور سفته الکترونیکی نیز در سامانه فراهم شده است.

 

طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در گام بعدی افراد باید کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را در فرم تایپ کرده و روش مد نظر برای احراز هویت را تعیین نمایند.

 

شرایط ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

حالا می توان مراحل احراز هویت را طی کرده و از چهره خود فیلم گرفته یا دستگاهی مناسب را جهت خواندن اطلاعات کارت ملی هوشمند به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل نمود.

 

پرداخت اقساط طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در نهایت اشخاص موفق به تکمیل فرم های افتتاح حساب در پیشخوان مجازی بانک مسکن شده و سپس باید حداقل 10 الی 100 میلیون ریال به حساب واریز کنند. شایان ذکر است که در برخی از مواقع بخش افتتاح حساب پیشخوان از دسترس خارج شده و اشخاص چاره ای جز حضور در بانک نخواهند داشت.

 

پیشخوان در حال حاضر فاقد گزینه ثبت درخواست تسهیلات بوده و متقاضیان پس از جمع آوری امتیازات کافی، می توانند از طریق حضور در شعب درخواست تسهیلات را مطرح کنند. ممکن است گزینه درخواست وام طرح تابش در بخش مدیریت حساب سرمایه گذاری فعال شده و امکان ثبت تقاضای آنلاین وجود داشته باشد. نشانی سایت درخواست وام های مربوط به مسکن loan.bank-maskan.ir بوده اما در حال حاضر طرح تابش در لیست وام های قابل اخذ از این سامانه قرار ندارد.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح توسعه تابش بانک مسکن حضوری

 

به منظور تکمیل فرم های افتتاح حساب و سرمایه گذاری در بانک مسکن، می بایست در ساعت کاری به شعب بانک مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ها اقدام نمود. در حال حاضر خدمات افتتاح حساب سرمایه گذاری مربوط به طرح تابش در کلیه شعب ارائه می شود. اشخاص پس از درج اطلاعات لازم در فرم ها، باید مدارک هویتی را در اختیار کارشناسان قرار داده و مبلغ مورد نظر را به حساب واریز کنند. در ادامه می بایست به جمع آوری امتیاز پرداخته و پس از گذشت 1 الی 48 ماه درخواست وام را مطرح نمود.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح تابش بانک مسکن

در خصوص مبلغ و سقف تسهیلات طرح تابش بانک مسکن باید توضیح داد که مبلغ وام درصدی از میانگین حساب شخص بوده و میزان درصد مربوطه بر اساس مدت زمان سپرده گذاری تعیین می شود. برای مثال در صورت 1 ماه سپرده گذاری در بانک مسکن، شخص از وامی به میزان 16 درصد سپرده بهره مند شده اما با افزایش مدت زمان جمع آوری امتیاز به 3 ماه، می توان از وامی به میزان 17 درصد سپرده بهره مند شد. لازم به ذکر است که دوره سپرده گذاری بر روی تعیین میزان درصدها تاثیرگذار بوده و برای مثال اگر متقاضی دوره 4 ماهه را انتخاب کند، نسبت وام به سپرده در ماه اول و چهارم 16 درصد و در ماه دوم و سوم 17 درصد می باشد.

 

به طور کلی باید توضیح داد که سقف وام طرح توسعه تابش بانک مسکن و مدت زمان پرداخت اقساط بر اساس نوع وام یا هدف درخواست کمک هزینه تعیین می شود. بنابراین نوع مرابحه عام یا منصوبات و اخذ تسهیلات برای تهیه مسکن یا استفاده در بخش خدمات، تعیین کننده سقف مبالغ بوده که لیست کامل در جدول زیر آورده شده است.

 

نوع وام طرح توسعه تابش بانک مسکن سقف تسهیلات حداقل سپرده لازم برای دریافت وام  ضریب برابری اعطای تسهیلات 
مرابحه منصوبات بخش مسکن 250 میلیون تومان  10 میلیون تومان برای افراد عادی 16 الی 17 درصد
مرابحه عام بخش مسکن 300 میلیون تومان  1 میلیون تومان برای دارندگان کارتخوان بانک مسکن
مرابحه عام بخش خدمات  300 میلیون تومان   
مثال شخص 100 میلیون تومان در یک دوره 4 ماهه سپرده گذاری می کند.
وام در ماه اول 16 درصد مبلغ سپرده، در ماه دوم 17 درصد مبلغ سپرده، در ماه سوم 17 درصد و در ماه چهارم 16 درصد میانگین حساب می باشد. بنابراین در این ماه ها به شخص به ترتیب 16 میلیون تومان، 17 میلیون تومان، 17 میلیون تومان و 16 میلیون تومان وام تعلق گرفته و در نهایت متقاضی از 66 میلیون تومان وام بهره مند می شود.

 

به منظور محاسبه مبلغ دقیق تسهیلات 250 الی 300 میلیون تومانی طرح تابش بانک مسکن می توان وارد سایت بانک مربوطه شده و فرم محاسبه را تکمیل کرد. زیرا کلیه افراد موفق به اخذ 250 الی 300 میلیون تومان وام نشده و معمولا هر فرد از تسهیلات متناسب با میانگین حساب خود بهره مند می شود.

 

برای محاسبه افراد ابتدا می بایست نشانی bank-maskan.ir را در مرورگر جستجو نموده و در گام بعدی بخش خدمات بانکی انتخاب کنند. در ادامه می بایست روی سپرده های طرح دار کلیک نموده و تابش را انتخاب کرد.

 

ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

حالا می بایست محاسبه تسهیلات را مورد انتخاب قرار داد.

 

طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در گام بعدی باید مدت سپرده گذاری را تعیین کرده تا میزان وام محاسبه شود، شایان ذکر است که مبلغ سپرده به صورت پیش فرض همان حداقل سپرده لازم تعیین شده که برای اخذ تسهیلات بیشتر می توان آن را افزایش داد.

 

شرایط ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

باید اشاره کرد که طرح تابش اولیه در سال گذشته نیز برگزار شده و افراد در آن شرکت کردند. در حال حاضر دیگر طرح تابش اولیه برگزار نشده اما آن دسته از افراد که در گذشته در طرح شرکت نموده اند، در صورت انتخاب دوره انتظار سه ماهه از 0.25 برابر میانگین موجودی و افرادی که دوره انتظار 6 ماهه را انتخاب کرده اند، از 0.5 برابر میانگین موجودی بهره مند خواهند شد. سقف تسهیلات برای این متقاضیان 250.000.000 الی 300.000.000 تومان است.

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی تابش بانک مسکن

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی تابش بانک مسکن طبق قوانین، بر اساس مدت زمان پرداخت اقساط برآورد خواهد شد.بنابراین برای محاسبه سود وام طرح تابش لازم است مدت بازپرداخت آن مشخص شود برای مثال به تسهیلات و وام آن دسته از افرادی که بدهی خود را در بازه زمانی سه ساله تسویه می کنند، سود کمتری تعلق گرفته اما در صورت طولانی تر شدن مدت تسویه، میزان سود بیشتر خواهد شد.

 

به منظور بررسی کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی تابش بانک مسکن ابتدا باید یکی از انواع وام های مرابحه منصوبات یا عام طرح تابش را انتخاب کرده و سپس مدت زمان بازپرداخت را بر اساس توانایی مالی خود تعیین نمود. میزان سود به طور کلی 18 الی 19 درصد بوده که جزئیات کامل در زیر آورده شده است.

 

مدت زمان بازپرداخت وام میزان سود وام طرح توسعه تابش بانک مسکن 
3 سال 18 درصد 
بیشتر از 3 سال تا سقف 5 سال 19 درصد

 

لازم به توضیح می باشد که اگر فرد مدتی پس از سپرده گذاری از شرکت در طرح توسعه تابش بانک مسکن انصراف دهد، سود سپرده کوتاه مدت عادی به سپرده او تعلق می گیرد. سود طرح تابش اولیه که در سال های گذشته برگزار شده 12 درصد بوده اما دیگر امکان ثبت نام در طرح اولیه وجود نداشته و تنها می توان درخواست وام با سود 18 الی 19 درصد را مطرح نمود.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح تابش بانک مسکن

در ارتباط با نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح تابش بانک مسکن باید توضیح داد که اشخاص می توانند دوره پرداخت اقساط را به دلخواه انتخاب کرده اما حداکثر مهلت بازپرداخت انواع وام بانکی بانک مسکن توسط بانک مسکن اعلام شده و می بایست به آن توجه نمود. در زیر حداکثر مدت بازپرداخت وام های طرح تابش شرح داده شده و افراد می توانند در ادامه مطلب با نحوه محاسبه اقساط نیز آشنا شوند.

 

نوع وام طرح توسعه تابش بانک مسکن حداکثر مدت زمان بازپرداخت
مرابحه منصوبات بخش مسکن 5 سال
مرابحه عام بخش مسکن 5 سال
مرابحه عام بخش خدمات  2 سال

 

بدیهی است که مبلغ هر قسط وام طرح توسعه تابش بانک مسکن بر اساس نوع و میزان وام برآورد می گردد. اشخاص برای محاسبه اقساط آنلاین ابتدا باید وارد نشانیbank-maskan.ir شده و سپس به صفحه طرح توسعه تابش بانک مسکن در بخش سپرده ها مراجعه کنند. راهنمای تصویری در زیر قابل مشاهده است.

 

 پرداخت اقساط طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در گام بعدی نیاز به انتخاب گزینه محاسبه اقساط می باشد.

 

 ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

حالا باید مبلغ اقساط را همراه با مدت بازپرداخت تعیین کرده تا مبلغ هر قسط نمایش داده شود.

 

طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در پاسخ به این سوال که چگونه می توان اقساط وام طرح توسعه تابش بانک مسکن را پرداخت کرد، باید توضیح داد که امکان واریز از طریق همراه بانک و اینترنت بانک یا خودپردازها وجود دارد. یکی از بهترین روش های واریز قسط، ورود به پیشخوان مجازی بانک مسکن به نشانی www.bank-maskan.ir بوده که افراد پس از ورود به سامانه، باید روی خدمات پرداخت اقساط کلیک کنند.

 

شرایط ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

در ادامه نیاز به انتخاب گزینه پرداخت اقساط است.

 

 پرداخت اقساط طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

حالا می توان اطلاعات مورد نیاز مانند شماره حساب یا شماره کارت را در فرم درج کرده و مراحل بازپرداخت را طی نمود.

 

 ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن

 

وام طرح توسعه تابش بانک مسکن با سود 18 الی 19 درصد به مشتریان اعطا شده که مدت زمان بازپرداخت تاثیر زیادی بر روی افزایش یا کاهش میزان سود دارد. اشخاص در صورت تمایل می توانند بخشی از امتیازات خود را به بستگان یا کارمندان منتقل کرده تا وام کمتری دریافت نموده و مبلغ هر قسط آنان کاهش یابد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن در کانال تلگرام موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام طرح توسعه تابش بانک مسکن پاسخ دهند.