دینا / کیفری / سایر موضوعات کیفری / شکایت از دیجی کالا

شکایت از دیجی کالا

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه شکایت از دیجی کالا، بسته به موضوع شکایت و نهادی که شاکی، قصد دارد موضوع شکایت را از طریق آن، پیگیری کند، مواردی چون، تماس با شماره تلفن های 124 یا 135، مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، مراجعه به سایت وزارت صنعت، سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و سایت سازمان تعزیرات حکومتی را در بر می گیرد.

 

استفاده از بستر آنلاین برای خرید و فروش کالا و ارائه خدمات، علاوه بر مزایای فراوان، معایبی نیز دارد و همین امر، سبب گردیده تا قانون گذار، حق شکایت از بسترها و سایت های آنلاین را برای مشتریان آن ها، محفوظ نگاه دارد و نهادهای مختلفی را در راستای بررسی و رسیدگی به گزارش ها و شکایت های واصله، مامور نماید.

 

سایت فروش آنلاین دیجی کالا نیز از این امر، مستثنی نیست و مشتریانی که به هر علت، نظیر گرانفروشی، کم فروشی و...، قصد شکایت از دیجی کالا را دارند، می توانند بسته به موضوع مد نظر خود، از روش های ثبت شکایت تلفنی، حضوری و اینترنتی، استفاده کنند.

 

با توجه به تنوع روش های نحوه شکایت از دیجی کالا، در مقاله حاضر و با هدف اطلاع رسانی، شکایت از دیجی کالا از منظری کلی، مورد بررسی قرار گرفته، درباره شکایت از این بستر فروش آنلاین از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، وزارت صنعت، پلیس فتا و سازمان تعزیرات حکومتی، صحبت شده و شماره تلفن شکایت از دیجی کالا، ارائه گردیده است.

شکایت از دیجی کالا

در توضیح شکایت از دیجی کالا باید گفت، نحوه شکایت از دیجی کالا، تابع اموری چون، موضوع شکایت و نهادی که شاکی، قصد دارد موضوع شکایت را از طریق آن، پیگیری کند، بوده و مواردی که در ادامه ذکر می گردند را در بر می گیرد. مهم ترین و کاربردی ترین راه های شکایت از دیجی کالا، عبارتند از:

 

ثبت شکایت به صورت تلفنی که مستلزم تماس با شماره تلفن های در نظر گرفته شده برای این امر، می باشد.

 

در میان گذاشتن شکایت و نارضایتی، به صورت تلفنی، با پشتیبانان دیجی کالا و چت با پشتیبانی دیجی کالا ​

 

ثبت شکایت از طریق سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی؛ ثبت شکایت از طریق سامانه وزارت صنعت و ثبت شکایت از طریق سامانه سازمان تعزیرات حکومتی

 

ثبت شکایت به صورت حضوری که مستلزم مراجعه به دفاتر خدمات قضایی می باشد. در این روش، فرد قصد دارد تا شکایت خود را از طریق دادگاه ها و مراجع قضایی، پیگیری کند و به همین علت باید، دارای شکواییه تنظیم شده، مدارک و مستندات و کارت بانکی برای پرداخت تعرفه ثبت شکایت و هزینه دادرسی باشد.

شکایت از دیجی کالا از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

یکی از امکانات سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، شکایت از کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز از این اتحادیه است و از آنجا که دیجی کالا، دارای مجوز از این مراجع است، برای ثبت شکایت از دی جی کالا، می توان به سایت این سازمان، مراجعه کرد. نحوه شکایت از دیجی کالا از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، به شرح زیر است:

 

در ابتدا، فرد باید، آدرس ecunion.ir را در مرورگر خود، جستجو کند و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی گزینه "ثبت شکایت"، کلیک نماید.

 

نحوه شکایت از دیجی کالا

 

در گام بعدی، فرد باید، در قسمت بالای صفحه، اطلاعات لازم و مورد نیاز را در کادرهای مربوطه، وارد کند و شرح شکایت خود از دیجی کالا را در ستون مربوط به این امر، بنویسد.

 

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا

 

در این گام، فرد باید، اسناد و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و برروی گزینه مربوط به ثبت شکایت، کلیک کند.

 

 شکایت از دیجی کالا

 

با طی مراحل فوق الذکر، فرد موفق خواهد شد شکایت خود از دیجی کالا را در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، ثبت نموده و منتظر پیگیری های لازم و مورد نیاز بماند. در ادامه شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت، بررسی خواهد شد.

شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت

برای شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت، فرد باید، آدرس samt.124.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی گزینه "ثبت شکایت" که در تصویر، با فلش رنگی، نمایش داده شده، کلیک کند.

 

شماره شکایت از دیجی کالا

 

در این گام، متقاضی ثبت شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت باید، اعداد نمایش داده شده در تصویر را جمع نماید تا مرحله اعتبار سنجی، انجام گردد.

 

نحوه شکایت از دیجی کالا

 

در گام های بعدی ثبت شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت، فرد باید، اطلاعات لازم و مورد نیاز، نظیر اطلاعات مربوط به واحد اقتصادی، تخلفات، اطلاعات شاکی و ضمائم را در کادرهای مربوطه درج کرده، مدارک را بارگذاری نماید و ثبت شکایت اینترنتی خود از دیجی کالا را به اتمام برساند. 

 

شکایت از دیجی کالا به پلیس فتا

در شکایت از دیجی کالا به پلیس فتا، باید مد نظر داشت که این امر، در صورتی امکان پذیر است که عمل مورد شکایت، از مصادیق و موارد مجرمانه باشد و ثبت شکایت در سایت پلیس فتا، صرفا به منزله گزارش است و در نهایت باید، ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی نیز انجام گردد.

 

به منظور شکایت از دیجی کالا به پلیس فتا، فرد ابتدا باید آدرس csirc.fata.gov.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت گردد و پس از مطالعه شرایط و قوانین ثبت شکایت در سایت، برروی گزینه "متوجه شدم"، کلیک کند.

 

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا

 

در این مرحله فرد باید، برروی گزینه "ورود به سامانه"، کلیک کند.

 

شکایت از دیجی کالا

 

در این مرحله فرد باید، اطلاعات لازم و مورد نیاز را وارد کرده تا به پورتال خود، هدایت گردد.

 

نحوه شکایت از دیجی کالا

 

پس از ورود به پورتال شخصی، فرد می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین، ثبت گزارش انجام دهد و موضوع مد نظر خود را به اطلاع پلیس فتا، برساند تا پیگیری های لازم، انجام گیرد. لازم به ذکر و یادآوری مجدد است که ثبت شکایت و گزارش در پلیس فتا، جایگزین پیگیری قضایی و ثبت شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی، نیست.

 

شکایت از دیجی کالا به سازمان تعزیرات حکومتی

برای شکایت از دیجی کالا به سازمان تعزیرات حکومتی، متقاضی باید، آدرس tazirat135.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، برروی گزینه "ثبت شکواییه" که در تصویر زیر، با فلش زرد رنگ، نمایش داده شده، کلیک کند.

 

شماره شکایت از دیجی کالا

 

در این مرحله، فرد باید، اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه، وارد نماید تا به پورتال خود د این سایت، هدایت گردد. افرادی که از حساب کاربری در سایت سازمان تعزیرات حکومتی، برخوردار نیستند، ابتدا باید، نسبت به نام نویسی در سایت، اقدام نمایند. 

 

نحوه شکایت از دیجی کالا

 

در این مرحله، فرد باید، از بخش و کادر مربوط به شکواییه، برروی گزینه "ثبت"، کلیک کند.

 

 شکایت از دیجی کالا

 

در این قسمت، فرد باید، متن را مطالعه و برروی گزینه "قبول"، کلیک کند. 

 

شماره شکایت از دیجی کالا

 

در این گام، فرد باید، اطلاعات مربوط به استان، شهرستان و موضوع شکایت را مشخص کند و برروی فیلد مرتبط با "نوع کالا"، کلیک نماید.

 

نحوه شکایت از دیجی کالا

 

در این مرحله، فرد باید، نوع کالایی که قصد ثبت شکایت و گزارش در خصوص آن را دارد، انتخاب نماید و به ترتیب، برروی گزینه های مربوط به اطلاعات شاکی، اطلاعات متهم و مدارک شکواییه، کلیک کند و اطلاعات مربوط به هر فیلد را تکمیل نماید.

 

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا

 

پس از طی مراحل فوق الذکر، شخص باید، تیک گزینه "موارد مندرج در شکواییه مورد تایید می باشد" را زده و برروی عبارت "ثبت شکواییه"، کلیک کند.

 

شکایت از دیجی کالا

 

بدین ترتیب، شکایت از دیجی کالا در سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat135.ir ، ثبت خواهد شد و امکان پیگیری آن نیز از طریق همین سامانه، وجود خواهد داشت. در ادامه، شماره تلفن شکایت از دیجی کالا، ارائه خواهد گردید.

 

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا

در تیترهای پیشین مقاله، روش و نحوه شکایت از دیجی کالا، مورد توضیح و بررسی قرار گرفت و ذکر گردید که از جمله روش ها و نحوه شکایت از دیجی کالا، ثبت شکایت به صورت تلفنی می باشد. شماره تلفن شکایت از دیجی کالا، حسب مورد، عبارت است از:

 

شماره تلفن گزارش و شکایت از دیجی کالا به تعزیرات، 135

 

شماره تلفن گزارش و شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت، 124

 

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، 91303230-021. علاقمندان به کسب اطلاعات درباره مراحل و نحوه شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام می توانند، مقاله پیشنهادی در لینک زیر را مطالعه نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شکایت از دیجی کالا در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه شکایت از دیجی کالا پاسخ دهند.