دینا / کیفری / رابطه نامشروع / حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین

حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، خانه و پارک، در صورتی که مرتکب رابطه نامشروع شده باشند و این امر، به محکمه، ثابت گردد، تا 99 ضربه شلاق است و پلیس، تنها در شرایطی می تواند در رابطه بین دختر و پسر در خودرو، دخالت کند که حکم​ و دستور قضایی داشته باشد یا ارتکاب جرم یا جرایم مشهود میان دختر و پسر را رویت کند.

 

از جمله تعزیرات غیر منصوص شرعی، که به تبعیت از شرع اسلام، در قانون مجازات اسلامی جدید، جرم انگاری گردیده و برای آن، مجازات تعزیری تا 99 ضربه شلاق تعیین شده، رابطه نامشروع است و روزانه، دختر و پسر های جوان بسیاری، در معرض اتهام به این جرم قرار گرفته و دستگیر می شوند.

 

با توجه به اینکه در برخی مواقع، بر حسب ضرورت های کاری یا به علت وجود روابط غیرشرعی و حرام، زن و مردی نامحرم، در ماشین، پارک یا خانه، با یکدیگر، تعامل می نمایند، ضروری است از حکم تنها بودن زن و مرد نامحرم در ماشین​، خانه و پارک، مطلع بود و دانست، تنها بودن زن و مرد، در چه مکان ها و چه شرایطی، جرم انگاری شده و سبب محکومیت افراد، به مجازات می گردد.

 

لذا در مقاله حاضر، حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، خانه و پارک، مورد بررسی قرار گرفته و درباره مواردی چون، گرفتن دختر و پسر توسط گشت ارشاد و دخالت پلیس در رابطه بین دختر و پسر در ماشین، همچنین، تعیین مسئولیت‌ های قانونی افسر نیروی انتظامی، توضیح داده شده است.

حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، در خانه، در پارک

با توجه به جرم بودن روابط نامشروع در قانون مجازات اسلامی و حصری نبودن مصادیق آن، ابهامات و پرسش های بسیاری درباره حد و مرز ارتباط دو فرد نامحرم با یکدیگر، مطرح می گردد و اغلب افراد، کنجکاوند که بدانند، حکم باهم راه رفتن دختر و پسر چیست​ و از نظر قانونی، حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، در خانه، در پارک و...، چه می باشد.

 

در حالت کلی، باید دانست، بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی،"هر گاه زن و مردی که بین آن ها، علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا، از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه، محکوم خواهند شد و اگر عمل، با عنف و اکراه باشد، فقط اکراه‌ کننده تعزیر می‌ شود."

 

بر اساس آنچه در ماده مذکور آمده، صرف بودن با نامحرم در مکانی نظیر خانه، پارک یا ماشین، جرم نیست و در صورت گرفتن دختر و پسر توسط پلیس در مکان های مذکور، تنها در شرایطی مجازات خواهند شد که رابطه نامشروع میان آن ها، نظیر لمس، بوسیدن، در آغوش گرفتن و...، در گزارش دستگیری موجود باشد و این امر (رابطه نامشروع)، برای محکمه، اثبات گردد. 

 

اما، ذکر این نکته، ضروری است که، علی رغم جرم نبودن راه رفتن دختر و پسر در پارک، نشستن آن ها در ماشین و...، در رویه قضایی، برخی قضات، خلوت با نامحرم در مکان هایی نظیر ماشین، خانه و... را جرم می دانند و مرتکبین را به مجازات رابطه نامشروع، محکوم می نمایند؛ علت این امر، حصری نبودن موارد مذکور در ماده 637 قانون مجازات است که سبب تفسیر مصادیق این ماده شده و دست قضات را برای تفسیر مصادیق جرم رابطه نامشروع، باز می گذارد.

دخالت پلیس در رابطه بین دختر و پسر در ماشین

در تیتر پیشین مقاله، حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، خانه و پارک، مورد توضیح و بررسی قرار گرفت. در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، در خصوص وضعیت قانونی دخالت پلیس در رابطه بین دختر و پسر در ماشین، توضیح داده خواهد شد.

 

در صورتی که دختر و پسر در ماشین، مرتکب جرم مشهود گردند و این امر، توسط پلیس، رویت شود، پلیس مجاز است که دختر و پسر را دستگیر کرده، موارد مشاهده شده را در گزارش نوشته و به عنوان ضابط قضایی، دختر و پسر را تحویل مراجع ذی صلاح دهد.

 

در صورتی که دختر و پسری در ماشین، تنها باشند اما، مرتکب هیچگونه جرم مشهودی نشده باشند، پلیس، حق دستگیری دختر و پسر، تفتیش در خصوص نوع رابطه آن ها و تماس با والدین دختر و پسر را ندارد، مگر اینکه در این خصوص، از دستور و حکم قضایی، برخوردار باشد. شایان ذکر است، مباحث مطروحه، بر اساس قانون است اما با این حال، ممکن است افراد، در رویه عملی، شاهد اقدامات قضایی دیگری باشند.

تعیین مسئولیت‌ های قانونی افسر نیروی انتظامی

تعیین مسئولیت‌ های قانونی افسر نیروی انتظامی، در قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه های مرتبط، صورت گرفته است و متقاضیان اطلاع از مسئولیت‌ های قانونی افسر نیروی انتظامی، می توانند به متن قانون مذکور، مراجعه کنند. بر اساس مواد این قانون، برخی از مهم ترین مسئولیت های قانونی افسر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، عبارتند از:

 

مبارزه با مواد مخدر؛ مبارزه با قاچاق

 

مبارزه با منکرات و فساد؛ پیشگیری از وقوع جرم

 

کشف جرایم؛ بازرسی و تحقیق؛ حفظ آثار و دلایل جرم

 

دستگیری متهمین و مجرمین و جلوگیری از فرار و اختفا آن ها. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص وظایف ضابطین دادگستری در جرایم مشهود و غیر مشهود، می توانند مقاله پیشنهادی در لینک زیر را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، خانه و پارک در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین، خانه و پارک پاسخ دهند.