دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، راه اندازی گردیده تا با بهره گیری از ظرفیت های نظارت غیر متمرکز، نقض حقوق و آزادی های اساسی ملت در برابر حاکمیت را رصد و پیگیری نماید و شهروندان می توانند با ورود به سامانه و عضویت در آن، نقض هرگونه حق پیش بینی شده در قانون اساسی را گزارش کنند.

 

قانون اساسی، میثاق بین مردم و دولت جمهوری اسلامی است که نقش بسیار مهمی در نظام حقوقی و سیاسی جمهوری اسلامی و تعیین ساختارها و صلاحیت های ارکان اساسی کشور دارد و همین امر، ضرورت آشنایی با اصول این قانون، همچنین، رعایت آن ها (اصول قانون اساسی) توسط دستگاه های اجرایی را ایجاب می نماید.

 

دولت، همواره در پی پیاده سازی طرح ها و سیاست های مختلف، جهت اجرای هرچه بهتر اصول قانون اساسی و آموزش این قانون، به افراد مختلف است و جدیدترین اقدام دولت در راستای تحقق اهداف مذکور، راه اندازی سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir می باشد.

 

از آنجا که متقاضیان آموزش قانون اساسی از طریق این سایت و ثبت گزارش نقض اصول قانون اساسی در آن، باید از طریق کار با این سامانه، مطلع باشند، در مقاله حاضر، سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، ورود و عضویت در آن، مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارائه راهنمای تصویری ثبت درخواست پیگیری نقض اصول این قانون در سامانه، امکانات آن، ذکر شده است.

 

برای ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی کلیک کنید.

 

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

 

کاربران، برای ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی باید، به آدرس asas.iripo.ir مراجعه کنند.

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

در معرفی سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی باید گفت، سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، راه اندازی گردیده تا با بهره گیری از ظرفیت های نظارت غیر متمرکز، نقض حقوق و آزادی های اساسی ملت در برابر حاکمیت را رصد و پیگیری نماید و شهروندان می توانند با ورود به سامانه و عضویت در آن، نقض هرگونه حق پیش بینی شده در قانون اساسی را گزارش کنند.

 

این سامانه، توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری، پیرو تحقق مبحث دوم فصل هشتم سند تحول دولت مردمی (ابلاغی رئیس جمهور در مورخ 1400/12/08) که بر ارتقای سازوکار تضمین حقوق و آزادی ‌های اساسی ملت، تاکید می نماید، راه اندازی گردیده است.

 

به موجب سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، این امکان، فراهم آمده تا با بهره گیری از ظرفیت‌ های نظارت غیر متمرکز، نقض حقوق و آزادی‌های اساسی ملت در برابر حاکمیت، در چارچوب اقدامات خلاف قانون یا ترک فعل مسئولین، رصد گردد و اهدافی چون، آموزش فرآیند پیگیری حقوق و آزادی‌ های اساسی از طریق مراجع قانونی ذی‌ ربط و پایش و مطالبه تکالیف دستگاه‌ های اجرایی، تحقق یابند. 

 

برای بهره بردن از امکانات سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، کافی است متقاضیان، به آدرس سامانه، مراجعه کرده و در صورت تمایل به ثبت درخواست پیگیری اجرای قانون اساسی، نسبت به عضویت در سایت asas.iripo.ir، اقدام کنند که نحوه و مراحل ورود به asas.iripo.ir و عضویت درآن، در تیترهای بعدی مقاله، بررسی خواهد شد.

ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

برای ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، جهت بهره بردن از امکانات آن، کافی است فرد، آدرس سامانه را در مرورگر سیستم یا تلفن همراه خود، جستجو کند تا به صفحه اصلی سامانه، هدایت گردد و سپس، برروی امکان و خدمت مد نظر خود، کلیک نماید.

 

ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

 

برای ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، با هدف ثبت "درخواست پیگیری" نقض اصول قانونی اساسی، متقاضی باید، آدرس سامانه را در مرورگر خود، جستجو کند و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، برروی گزینه "درخواست پیگیری"، کلیک نماید.

 

 سامانه asas.iripo.ir

 

با کلیک برروی گزینه مذکور، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، نام کاربری و رمز عبور خود، همچنین، حروف و اعداد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کند تا به پورتال شخصی خود در این سایت، هدایت گردد.

 

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی

 

با توجه به اینکه ثبت درخواست پیگیری اجرای قانون اساسی، بدون عضویت در سامانه، ممکن و میسر نیست، در تیتر بعدی مقاله، نحوه و مراحل عضویت در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، مورد توضیح و بررسی، قرار خواهد گرفت.

عضویت در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

عضویت در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، مستلزم این است که فرد، آدرس سامانه را در مرورگر سیستم یا تلفن همراه خود، جستجو کند و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی گزینه "درخواست پیگیری"، کلیک نماید.

 

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

 

در این مرحله، فرد باید، برروی گزینه "عضویت"، کلیک نماید.

 

ورود به سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

 

در این گام، شخص باید، اطلاعات هویتی و تلفن همراه خود، نام کاربری و رمز عبور مد نظر خویش، همچنین، اعداد و تصاویر کد کپچا را در کادرهای مربوطه، درج کرده و گزینه "عضویت" را انتخاب نماید.

 

 سامانه asas.iripo.ir

 

در این مرحله، فرد باید، کد ارسالی به تلفن همراه خود و اعداد و تصاویر کد کپچا را در کادرهای مربوطه، درج کند تا ثبت نام و عضویت وی، به اتمام برسد.

 

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی

 

با طی مراحل فوق الذکر، عضویت فرد در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، انجام خواهد شد و او می تواند برای ثبت درخواست پیگیری اجرای قانون اساسی، با نام کاربری و رمز عبور انتخابی خویش در مرحله عضویت، وارد پورتال شخصی خود در سامانه گردد.

 

درخواست پیگیری در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

از مهم ترین امکانات سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی، ثبت درخواست پیگیری توسط شهروندان، در خصوص اصول نقض شده این قانون در دستگاه ها و مراجع ذی صلاح و ملزم به رعایت آن می باشد. نحوه ثبت درخواست پیگیری در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، به شرح زیر است:

 

در گام اول، شخص باید، مطابق آنچه در تیتر دوم مقاله، راهنمای تصویری آن، ارائه شد، آدرس asas.iripo.ir را در مرورگر سیستم یا تلفن همراه خود، جستجو کند، گزینه "درخواست پیگیری" را انتخاب نماید و نام کاربری و رمز عبور خود برای ورود به حساب کاربری خویش را در کادرهای مربوطه، بنویسد.

 

با طی مراحل مذکور، شخص به پورتال خود در سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir، وارد خواهد شد و باید، گزینه "ثبت درخواست" را انتخاب کند تا صفحه ای مشابه تصویر زیر، به وی، نمایش داده شود؛ با تکمیل کادرهای مربوط به نام و نام خانوادگی، عنوان شکایت، دستگاه مربوطه، اصل قانونی نقض شده و شرح آن، همچنین، بارگذاری مدارک، فرد می تواند، درخواست خود را ثبت و ارسال نماید.

 

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

 

شایان ذکر است، فردی که اقدام به ثبت درخواست پیگیری اجرای قانون اساسی نموده، می تواند از طریق ورود به حساب کاربری خود در سامانه asas.iripo.ir و انتخاب گزینه "مشاهده درخواست ها"، وضعیت درخواست ثبت شده را پیگیری و بررسی نماید.

 

سایر امکانات سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir

در تیترهای پیشین مقاله، یکی از مهم ترین امکانات سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی که امکان ثبت درخواست پیگیری در خصوص اصول نقض شده این قانون بود، مورد توضیح و بررسی، قرار گرفت. در این تیتر از مقاله، درباره سایر امکاناتی که با ورود به asas.iripo.ir در اختیار افراد قرار می گیرد، توضیح داده خواهد شد. سایر امکانات سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی asas.iripo.ir​، عبارتند از:

 

دسترسی به فیلد آموزش قانون اساسی که شامل متن اصول قانون اساسی و آشنایی با قانون اساسی می گردد.

 

دسترسی به فیلد نظرسنجی در راستای ذکر نقاط ضعف و قوت سامانه و عملکرد آن.

 

دسترسی به لینک سامانه های مرتبط.

 

دسترسی به اطلاعات هیات پیگیری اجرای قانون اساسی؛ خانه ملی قانون اساسی؛ دبیرخانه همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی؛ معاونت قانون اساسی و معرفی سامانه که با کلیک کردن برروی فیلد هریک از موارد مذکور، میسر است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد و نحوه کار با سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کاربرد و نحوه کار با سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی پاسخ دهند.