دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

استعلام و پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی در ایران و مشاهده ابلاغیه های این اشخاص، از طریق مراجعه به حساب کاربری شخصی در سامانه ثنا adliran.ir، ممکن و میسر است و اتباع خارجی دارای پرونده در محاکم ایران می توانند، با اطلاعاتی نظیر شماره پرونده و رمز شخصی پرونده، روند دعاوی حقوقی و کیفری خود را پیگیری نمایند.

 

اتباع خارجی مقیم ایران، نظیر اتباع افغانستانی، عرب و... که به صورت قانونی، وارد خاک کشور شده اند، از حقوق قانونی، برخوردارند و در صورت روبرو شدن با مسائل حقوقی و کیفری می توانند، نسبت به طرح دعوا اقدام نمایند.

 

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی، با استفاده از شماره پرونده و رمزشخصی، صرفا از طریق سامانه مخصوص این امر، ممکن و میسر است و تنها اتباعی می توانند، پرونده کیفری یا حقوقی خود را پیگیری کنند که با روند و مراحل این کار، آشنا باشند.

 

لذا در مقاله حاضر، پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی و اتباع افغانی، استعلام با شماره پرونده و رمز شخصی، مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص نحوه و مراحل مشاهده ابلاغیه اتباع خارجی، توضیح داده شده است. علاقمندان به کسب اطلاعات در این باره می توانند، ادامه متن مقاله را مطالعه نمایند.

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی

امروزه، بخشی چشمگیری از جمعیت کشور ایران را اتباع خارجی، از جمله، اتباع افغانستانی تشکیل می دهند و از آنجا که این دسته از شهروندان نیز با مسائل حقوقی و کیفری مواجه می شوند و پرونده دعاوی آن ها، در محاکم دادگستری ایران، مورد رسیدگی قرار می گیرد، این پرسش مطرح می گردد که آیا امکان پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی در ایران، وجود دارد یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، نحوه و مراحل آن، چگونه است؟

 

در پاسخ به پرسش فوق الذکر باید گفت؛ بله، استعلام و پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی در ایران، ممکن و میسر است و برای انجام این امر، اتباع خارجی باید، به حساب کاربری ثنا خود در سامانه عدل ایران adliran.ir، مراجعه کنند. (نحوه و مراحل این امر، در تیتر بعدی، ضمن ارائه راهنمای تصویری، توضیح داده خواهد شد.)

 

بنابراین، پیگیری پرونده قضایی اتباع، مستلزم ثبت نام اتباع خارجی در سامانه ثنا می باشد که این امر، از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، قابل انجام است. مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، به علاقمندان کسب اطلاعات در خصوص مراحل ثبت نام ثنا اتباع خارجی، پیشنهاد می گردد.

پیگیری پرونده قضایی اتباع افغانی با شماره پرونده و رمز شخصی

در تیتر پیشین مقاله، توضیح داده شد که امکان پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی، از طریق مراجعه به سامانه ابلاغ ثنا در سایت عدل ایران adliran.ir، وجود دارد. در این تیتر از مقاله، به عنوان مثال، نحوه و مراحل پیگیری پرونده قضایی اتباع افغانی با شماره پرونده و رمز شخصی، ضمن ارائه راهنمای تصویری، توضیح داده خواهد شد.

 

در گام اول، تبعه افغانستانی متقاضی پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده و رمز شخصی، باید آدرس adliran.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی گزینه "سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی"، کلیک کند.

 

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی

 

در این مرحله، فرد باید، یکی از دو گزینه "سامانه اصلی یا سامانه پشتیبان ابلاغ" را انتخاب نماید. (کاربری هر دو گزینه، کاملا یکسان است.)

 

 پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با شماره پرونده و رمزشخصی

 

در این گام، فرد باید، گزینه شخص حقیقی غیر ایرانی را انتخاب کرده و شناسه فیدا ثبت شده در سامانه ثنا، همچنین، رمز شخصی ثنای خود را در کادرهای مربوطه، درج کند و به مرحله بعدی برود.

 

 پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با رمز شخصی

 

در این قسمت، فرد باید، رمز موقت ارسالی به تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه، وارد نماید تا به پورتال شخصی خود در سایت ابلاغ ثنا، دسترسی پیدا کند.

 

 پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با شماره پرونده

 

برای مشاهده ابلاغیه های صادره در خصوص موضوع دعوا و پیگیری پرونده با شماره پرونده و رمز شخصی، فرد باید، حسب مورد، گزینه "ابلاغیه های جدید" یا "دریافت با رمز" را انتخاب کند. 

 

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی

 

در صورت انتخاب گزینه "ابلاغیه های جدید"، فرد به صفحه ای هدایت خواهد شد که در آن، لیست جدیدترین ابلاغیه های مشاهده نشده در سه ماه اخیر، قابل بازیابی است؛ همچنین، فرد می تواند، بازه زمانی مد نظر خویش را نیز به صورت دستی، تنظیم کند تا در نتیجه جستجوها، ابلاغیه های مشاهده نشده مربوط به چندین ماه گذشته نیز، بازیابی گردند. با مشاهده لیست ابلاغیه ها، فرد باید، ابلاغیه مربوط به پرونده مد نظر خویش را انتخاب کرده و برروی گزینه "مشاهده"، کلیک نماید.

 

 پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با شماره پرونده و رمزشخصی

 

در صورتی که در مراحل قبلی، شخص، گزینه "دریافت با رمز را انتخاب" کند، با صفحه ای مشابه تصویر زیر، روبرو خواهد شد که باید، اطلاعات مربوط به شماره پرونده، رمز پرونده و ردیف فرعی آن را در کادرهای مربوطه، درج نموده و تیک تایید تعلق ابلاغیه ها به خویش را بزند تا ابلاغیه های مربوط به پرونده مد نظر او، بازیابی شوند.

 

پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با رمز شخصی

 

ذکر این نکته ضروری است، اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی، می توانند از طریق گزینه "سامانه اطلاع رسانی پرونده" در سایت adliran.ir، جزئیات پرونده مد نظر خود را با اطلاعاتی نظیر رمز پرونده یا شماره پرونده، پیگیری کنند؛ اما متاسفانه در حال حاضر، به علت عدم وجود گزینه "اشخاص حقیقی غیر ایرانی" در بخش "سامانه اطلاع رسانی پرونده" در سایت adliran.ir، امکان پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی، به صورت جزء به جزء، وجود ندارد و اتباع خارجی، صرفا با بررسی ابلاغیه ها می توانند، روند پرونده قضایی مد نظر خویش را پیگیری کنند. (گزینه مذکور، در تصویر زیر، با رنگ نارنجی، نمایش داده شده است.)

 

 پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی با شماره پرونده

 

شایان ذکر است، در صورتی که اتباع خارجی، اقدام به اعطای وکالت به وکیل دادگستری نمایند، پیگیری پرونده قضایی و اطلاع از جزء به جزء رونده پرونده، بسیار آسان تر خواهد بود. در ادامه، مشاهده ابلاغیه اتباع خارجی با شماره پرونده، بررسی خواهد گردید.

مشاهده ابلاغیه اتباع با شماره پرونده

مشاهده ابلاغیه اتباع با شماره پرونده، مستلزم این است که تبعه خارجی، آدرس adliran.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شده به اصلی سایت، گزینه "سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی" و سپس، گزینه "سامانه اصلی یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیکرا انتخاب کند. 

 

در گام بعدی، فرد باید، گزینه "شخص حقیقی غیر ایرانی" را انتخاب کرده و پس از درج اطلاعات حساب کاربری ثنا و رمز موقت ارسالی به تلفن همراه خویش، به پورتال خود در سامانه ابلاغ ثنا، دسترسی یابد. 

 

با ورود به پورتال شخصی، فرد می تواند، گزینه ابلاغیه های جدید یا دریافت با رمز را انتخاب کند و مطابق آنچه در تیتر پیشین، توضیح داده شد، ابلاغیه های مربوط به شماره پرونده مد نظر خویش را دریافت و مطالعه نماید. (راهنمای تصویری تمامی مراحل، در تیتر پیشین، موجود است.)

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استعلام و پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه استعلام و پیگیری پرونده قضایی اتباع خارجی پاسخ دهند.