دینا / تجاری / امور بانکی / طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

تمامی مستمری و مقرری بگیران و بستگان درجه یک آن ها می توانند از تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران استفاده نمایند. متقاضیان باید در این بانک حساب سپرده بلند مدت یا قرض الحسنه جاری افتتاح کرده و پس از کسب میانگین حساب، تسهیلاتی به میزان 2 تا 8 برابر میانگین مانده حساب جاری و 3 ،6 یا 8 برابر میانگین مانده سپرده های بلند مدت ، از این بانک تسهیلات دریافت نمایند.

 

یکی از طرح های تسهیلاتی بانک رفاه کارگران، طرح رفاه فردا نام داشته که تنها اشخاص حقیقی امکان ثبت نام در طرح سپرده گذاری مذکور را خواهند داشت. هدف از شرکت در این طرح، حمایت از مستمری بگیران تامین اجتماعی بوده و پس از نام نویسی، امکان بهره مندی از مزایای خاصی مانند وام و تسهیلات وجود دارد.

 

شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب در طرح رفاه فردا به این صورت است که متقاضیان می بایست دوره معینی در بانک سپرده گذاری کنند. یکی از مزایای طرح، فراهم شدن امکان افزایش سپرده در طول مدت سپرده گذاری بوده و باید بررسی کرد که فاصله بین دوره های زمانی واریز سپرده و مبلغ وام ها چقدر است؟

 

در این مقاله به معرفی طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران و شرح شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب پرداخته خواهد شد. افراد می توانند لیست مدارک لازم برای ثبت نام را در مقاله مطالعه کرده، اطلاعاتی در خصوص نحوه شرکت در طرح کسب نموده و همچنین امکان بررسی میزان سود از طریق مطالعه مطلب در پیش رو فراهم خواهد شد. در انتهای مقاله نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح رفاه بررسی خواهد گشت.

طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران چیست؟

 طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران یک طرح تسهیلاتی بوده که شرکت کنندگان در طرح، در آینده می توانند از وام با سودی کمتر از سود مصوب بهره مند شوند. لیست تسهیلات های قابل دریافت پس از سپرده گذاری در بانک رفاه کارگران شامل وام به میزان 3 الی 8 برابر سپرده و وام به میزان 2 الی 8 برابر میزان سپرده می شود.

 

شایان ذکر است که برای شرکت در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران نیاز به ارائه مبلغ سپرده به شکل یکجا نمی باشد. در واقع افراد بخشی از سپرده را هنگام افتتاح حساب، واریز کرده و مابقی را در طول دوره سپرده گذاری واریز می نمایند. دوره های واریز و همچنین نحوه پرداخت وجوه توسط مشتری انتخاب خواهند شد.

 

طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران برای حمایت از مقرری بگیران تامین اجتماعی اجرا می شود. مستمری بگیران تامین اجتماعی که در بانک رفاه حساب داشته و بستگان آن افراد نیز واجد شرایط ثبت نام در طرح می باشند. این اشخاص امکان ثبت درخواست برداشت سپرده خودکار از حقوق خود را داشته و همچنین می توانند به شکل مستقیم برای واریز سپرده اقدام نمایند.

 

در جواب این پرسش که مزایای طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران چیست؟ باید شرح داد که شرکت کنندگان در طرح رفاه فردا پس از گذشت مدت زمانی از سپرده گذاری و افزایش اندوخته، می توانند درخواست وام های متنوع را مطرح کنند. شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب بر اساس نوع وام درخواستی تعیین خواهد شد.

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

به طور کلی باید توضیح داد که یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب، افتتاح حساب سپرده در بانک رفاه و واریز مبلغ سپرده به شکل مستمر می باشد. افراد سوالاتی در خصوص نحوه بهره مندی از سود و مدت زمان سپرده گذاری داشته که در ادامه لیستی از شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران آمده است:

 

افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری یا سپرده بلند مدت در بانک ضروری می باشد.

 

تنها اشخاص حقیقی اجازه شرکت در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران را داشته و باید حساب سپرده را به شکل انفرادی افتتاح کنند.

 

این طرح مخصوص مستمری بگیران تامین اجتماعی که حساب دریافت مستمری در بانک رفاه دارند، بوده و بستگان درجه یک اشخاص نیز مجاز به شرکت در طرح می باشند. بستگان درجه یک به والدین، همسر و فرزندان و خواهر و برادر گفته می شود.

 

متقاضیان می بایست مبلغ معینی را هنگام افتتاح حساب، به عنوان بخشی از سپرده واریز کرده و در ادامه دوره ها و مبالغ واریز باقی سپرده را مشخص نمایند.

 

انتخاب بازه زمانی و مبلغ هر واریز بر عهده مشتری می باشد.

 

آن دسته از افرادی که حساب سپرده قرض الحسنه جاری افتتاح می کنند، از وامی با مبلغ 2 الی 8 برابر معدل حساب بهره مند می شوند.

 

در صورت افتتاح حساب سپرده گذاری بلند مدت، تسهیلات با مبلغ 3 الی 8 برابر میانگین مانده سپرده به فرد اعطا می گردد.

 

بدیهی است که برای درخواست وام های مربوط به طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران، باید مدتی از آغاز سپرده گذاری گذشته و فرد به معدل حساب قابل قبولی دست یابد. مدت زمان انتظار برای دریافت وام های قابل دریافت بر اساس میانگین حساب اعلام نشده اما می توان برای کسب‌ اطلاعات با امور مشترکین این بانک تماس حاصل کرد.

 

آن دسته از مستمری بگیران که در بانک رفاه حساب داشته و از طریق آن حساب مقرری دریافت می کنند، اجازه امضای رضایتنامه مبنی بر برداشت سپرده خودکار از حساب را دارند. با این کار بانک رفاه در دوره های مختلف سپرده را از حساب تعیین شده برداشت و به حساب سپرده واریز می نماید. امکان درخواست برداشت از سایر حساب های بانکی نیز وجود داشته و همچنین می توان در هر دوره به شکل مستقیم برای واریز اقدام کرد. بنابراین درخواست برداشت خودکار کاملا اختیاری است و جزو شرایط اصلی شرکت در طرح به حساب نمی آید.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

به منظور شرکت در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران، ابتدا باید در این بانک حساب سپرده افتتاح کرده و در ادامه سپرده گذاری را آغاز نمود. پس از گذشت مدتی از آغاز سپرده گذاری و بهره مندی از معدل حساب کافی، می توان نسبت به ثبت درخواست وام اقدام کرد. به همین دلیل لازم است اشخاص با مستندات لازم برای افتتاح حساب به طور کامل آشنا شوند.

 

لیست اطلاعات و مدارک لازم برای دریافت وام طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران شامل اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی شده و همچنین لازم است مدارک هویتی مانند کارت ملی هوشمند یا شناسنامه در اختیار بانک قرار گیرند. در ادامه لیستی از موارد لازم آمده و برای کلیه مستمری بگیران، دانشجویان و دانش آموزان، والدین و سایر علاقمندان به سرمایه گذاری و کسب سود قابل مطالعه می باشد:

 

کارت ملی هوشمند و شناسنامه

 

اطلاعات هویتی مانند کد ملی

 

نشانی منزل و کد پستی

 

اطلاعات حساب سپرده بلند مدت یا قرض الحسنه به منظور درخواست وام از بانک رفاه

 

شماره تلفن منزل و محل کار، شماره تلفن همراه

 

کارت بانکی یا وجه نقد برای واریز سپرده

 

فرم رضایتنامه در صورت علاقمندی به درخواست برداشت سپرده خودکار

 

نشانی محل کار و کد پستی

 

پس از بررسی شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب، باید توضیح داد که به محض افتتاح حساب سپرده امکان درخواست وام فراهم نشده اما افراد می توانند در آینده فرم های ثبت درخواست وام را تکمیل کنند. برای تقاضای وام ممکن است نیاز به درج اطلاعات حساب سپرده در فرم ها و ارائه مدارک هویتی جهت احراز هویت باشد. کارشناسان بانک رفاه مشتریان را در این خصوص راهنمایی خواهند نمود

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران با میانگین حساب

در برخی از مواقع برای دریافت وام های بانک رفاه یا ثبت نام در طرح های سپرده گذاری مهلت زمانی خاصی در نظر گرفته می شود. بنابراین افراد پس از پایان یافتن زمان تعیین شده موفق به شرکت در طرح نخواهند شد. اطلاع رسانی های لازم در این خصوص از طریق سایت refah-bank.ir منتشر شده و در حال حاضر آخرین زمان ثبت نام برای مستمری بگیران تامین اجتماعی 15 آذر سال جاری اعلام شده است.

 

در خصوص نحوه دریافت تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران با میانگین حساب باید شرح داد که متقاضیان افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری یا بلند مدت به منظور توافق با بانک و تعیین بازه های زمانی و مبالغ واریز، نیاز به حضور در بانک دارند. در حال حاضر امکان بهره مندی از مزایای طرح از راه دور وجود نداشته و متقاضیان ملزم به طی کردن مراحل زیر می باشند:

 

بررسی شرایط طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران و آماده سازی مدارک

 

حضور در نزدیک ترین شعبه بانک رفاه و مطرح کردن درخواست

 

تکمیل فرم افتتاح حساب سپرده، امضا کردن فرم و ارائه مدارک لازم

 

واریز سپرده، تعیین دوره های واریز که می تواند ماهانه یا هر چند ماه یک بار باشد.

 

تکمیل فرم رضایتنامه برداشت خودکار سپرده در صورت تمایل 

 

کسب سود و افزایش اندوخته، بهره مندی از میانگین حساب قابل قبول

 

بررسی شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب

 

انتخاب یکی از وام های طرح رفاه فردا و ثبت درخواست

 

اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه درخواست انواع تسهیلات قابل اخذ از طریق شرکت در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران منتشر نشده و تنها اعلام گشته که به این اشخاص وام با سود کمتر از نرخ بهره مصوب تعلق می گیرد. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر باید با امور مشترکین تماس حاصل نمود. امکان دارد در آینده جزئیات لازم در سایت refah-bank.ir نیز درج شود.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

محدودیتی در خصوص میزان سپرده طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران وجود نداشته و افراد می توانند به میزان دلخواه، اندوخته خود را در بانک افزایش دهند. یکی از دلایل استقبال اشخاص از طرح این است که امکان افزایش اندوخته به صورت ماهانه و مستمر وجود دارد. به همین دلیل اشخاص با مشکل خاصی برای افزایش میزان سپرده مواجه نمی شوند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران بر اساس میزان معدل حساب و اندوخته متقاضی تعیین می گردد. بنابراین نمی توان سقف معینی را برای انواع وام های مرابحه یا وام با میانگین حساب در نظر گرفت. مطالعه جدول زیر برای کلیه مستمری بگیران و خانواده آنان کمک کننده و مفید واقع می شود.

 

مبلغ تسهیلات طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران سقف وام طرح رفاه فردا 
بر اساس نوع وام و میزان اندوخته یا معدل حساب برآورد می شود. اعلام نشده است.

 

سود وام های بانک رفاه برای شرکت کنندگان در طرح رفاه فردا کمتر محاسبه شده و به همین دلیل اشخاص حقیقی تمایل بیشتری به اخذ تسهیلات نشان می دهند. شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب این است که فرد از معدل حساب لازم برخوردار بوده و امتیازات کافی کسب کرده باشد. بنابراین با افزایش میزان سپرده و بهبود معدل حساب، امکان دریافت وام بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

 

کارمزد و سود طرح تسهیلاتی رفاه فردا بانک رفاه کارگران

با ثبت نام در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران، امکان بهره مندی از تسهیلات با سود کمتر از نرخ بهره مصوب بانک مرکزی فراهم شده که لیست وام ها همراه با میزان محاسبه سود وام در جدول زیر آورده و واجدین شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب مانند مقرری بگیران تامین اجتماعی می توانند به بررسی موارد بپردازند.

 

نوع تسهیلات میزان سود
وام مربوط به دارندگان حساب سپرده بلند مدت 2 درصد کمتر از نرخ مصوب
تسهیلات مربوط به دارندگان حساب سپرده قرض الحسنه جاری  2 الی 17 درصد

 

از عوامل تاثیرگذار در کارمزد و سود طرح تسهیلاتی رفاه فردا بانک رفاه کارگران می توان به معدل حساب، میزان وام و مدت زمان بازپرداخت اشاره کرد. سود وام ها معمولا در سایت www.refah-bank.ir درج شده و برای کسب اطلاعات باید به سایت بانک رفاه مراجعه کرده و اطلاعیه ها را مورد مطالعه قرار داد. 

 

شایان ذکر است که در حال حاضر بانک رفاه تنها دو وام برای آن دسته از مستمری بگیران و مقرری بگیران که در بانک سپرده گذاری می کنند، در نظر گرفته اما امکان دارد در آینده تسهیلات بیشتری به این افراد تعلق گیرد. سود وام ها در حال حاضر 2 تا 17 درصد و 2 درصد کمتر از نرخ بهره مصوب اعلام شده است.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران  

شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب و مدت زمان بازپرداخت برای هر یک از وام های طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران متفاوت بوده و بر اساس عواملی مانند شرایط متقاضی و میزان وام تعیین و برآورد می شود. متقاضیان تسهیلات معمولا می توانند یکی از دوره های پیشنهادی بازپرداخت را انتخاب کرده و خود در خصوص مهلت تسویه بدهی تصمیم گیری نمایند، اما باید به سقف مدت زمان در نظر گرفته شده توجه داشته باشند.

 

نوع تسهیلات میزان تسهیلات  حداکثر مهلت بازپرداخت 
وام مربوط به دارندگان حساب سپرده بلند مدت 3 یا 6 یا 8 برابر میانگین مانده حساب  60 ماهه
تسهیلات مربوط به دارندگان حساب سپرده قرض الحسنه جاری  2 الی 8 برابر معدل مانده سپرده  48 ماهه

 

افراد سوالاتی در خصوص نحوه بازپرداخت وام های طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران مطرح کرده که باید شرح داد نحوه بازپرداخت به طور کلی به دو دسته حضوری و غیر حضوری تقسیم می شود. برای واریز حضوری باید از ATM استفاده کرده و برای واریز غیر حضوری از سامانه ها یا اپلیکیشن های بانک رفاه کارگران استفاده نمود. سامانه gsh.rb24.ir به واریز اقساط بانک رفاه کارگران اختصاص داده شده و افراد پس از ورود به آن، می توانند شماره تسهیلات را در فرم تایپ کرده و سپس مراحل واریز را طی نمایند.

 

طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران

 

مزیت شرکت در طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران این است که افراد می توانند میزان سپرده را به شکل ماهانه افزایش داده و سپس از تسهیلات با مبلغ 2 الی 8 برابر میزان سپرده بهره مند شوند. بنابراین مستمری بگیران دغدغه ای بابت نداشتن بودجه مالی کافی جهت سپرده گذاری در بانک رفاه کارگران نخواهند داشت

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران در کانال تلگرام  موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام طرح رفاه فردا بانک رفاه کارگران پاسخ دهند.