دینا / تجاری / امور بانکی / طرح رحمت پست بانک

طرح رحمت پست بانک

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

وام طرح رحمت پست بانک فاقد سود بوده و با کارمزد 4 درصد اعطا می شود. اشخاص حقیقی حداکثر 300 میلیون و اشخاص حقوقی حداکثر 750 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند. یکی از شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب، سپرده گذاری حداقل 5 میلیون تومان به مدت حداقل 3 ماه در بانک است و مهلت بازپرداخت 6 تا 48 ماه می باشد.

 

پست بانک از سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرده و هدف آن ارائه خدمات مالی به ساکنان شهرها و روستاهای ایران است. برخی از وام های امتیازی این بانک، بدون سود به مشتریان اعطا شده و متقاضی تنها ملزم به پرداخت مقدار معینی کارمزد می باشد. به طور معمول برای دریافت وام امتیازی نیاز به ایجاد میانگین حساب و کسب امتیاز بوده که قوانین از سوی بانک منتشر می شود.

 

یکی از طرح های تسهیلاتی امتیازی، رحمت نام داشته که پست بانک به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه نام نویسی در طرح مذکور را داده است. به منظور شرکت در طرح ابتدا باید در بانک حساب افتتاح کرده و مراحل سپرده گذاری را طی نمود. افراد با سوالاتی در خصوص این که شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب چیست، مواجه شده و می پرسند که لیست مدارک لازم برای دریافت وام‌ شامل چه مواردی می باشد؟

 

طرح رحمت پست بانک در این مقاله به طور کامل معرفی شده و لیست شرایط و مدارک لازم برای شرکت در طرح ارائه خواهد شد. اشخاص از طریق مطالعه این مقاله با نحوه دریافت تسهیلات، سقف وام قابل اخذ و میزان کارمزد و سود آشنا خواهند گشت. در انتهای مقاله نحوه و مدت زمان بازپرداخت وام طرح رحمت 2 پست بانک بررسی خواهد شد.

طرح رحمت پست بانک چیست؟

طرح تسهیلاتی و امتیازی رحمت پست بانک انواع متفاوتی داشته و شامل دو نوع 1 و 2 می باشد. شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب در هر دو طرح تا حدودی مشابه بوده و تنها میزان و مدت زمان سپرده گذاری و مدت زمان بازپرداخت طرح رحمت 1 با طرح رحمت 2 تفاوت دارد. طرح 2 در واقع همان طرح یک بوده که درصد های مربوط به این تسهیلات در طرح ۲ تغییر کرده است.

 

در جواب این پرسش که طرح رحمت پست بانک چیست؟ باید شرح داد که علاقمندان به شرکت در طرح تسهیلاتی مذکور و اخذ وام رحمت نیاز به سپرده گذاری در پست بانک دارند. این متقاضیان می بایست از میانگین حساب حداقل 3 ماهه برخوردار بوده و امتیازات کافی جمع آوری نمایند. وام رحمت بدون هیچ گونه سود به مشتریان استان های متفاوت ایران اعطا می شود.

 

شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب در طرح رحمت 2 به این صورت بوده که فرد باید حداقل 5 میلیون تومان به مدت 3 ماه یا 6 ماه یا 9 ماه یا 12 ماه در بانک سپرده گذاری کند. پس از دریافت وام، می توان بدهی را در طی 6 تا 48 ماه تسویه کرده که باید توضیح داد حداقل وام قابل اخذ برای کلیه افراد، 10 میلیون تومان است.

 

لازم به ذکر می باشد که پست بانک در ابتدا طرح رحمت 1 را اجرا کرده و پس از استقبال مشتریان، شرایط ثبت نام در طرح رحمت ۲ پست بانک را در سایت postbank.ir منتشر نمود. افرادی که از ابتدای مرداد سال 1403 به بعد در پست بانک حساب سپرده افتتاح کنند، واجد شرایط شرکت در طرح تسهیلاتی مربوطه می باشند. مشتریان حقیقی و حقوقی باجه های بانکی روستایی و شعب متفاوت موفق به شرکت در طرح رحمت خواهند‌ شد.

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک

در خصوص شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک باید اظهار داشت که این وام به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا شده که شرایط اخذ برای هر گروه تا حدودی متفاوت به حساب می آید. برای مثال سقف وام قابل دریافت برای شخص حقوقی بیشتر از شخص حقیقی بوده که در ادامه مطلب بررسی قوانین و جزئیات برای هر گروه از مشتریان، به شکل مجزا صورت گرفته است.

 

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقیقی

 

مهم ترین شروط بهره مندی از طرح رحمت پست بانک، سپرده گذاری در مرکز و داشتن حساب فعال در پست بانک می باشد. میانگین حساب متقاضی، سوابق بانکی و وضعیت بدهی های معوقه شخص حقیقی برای اعطای وام مورد بررسی قرار گرفته و طبیعتا افراد بدهکار به بانک از تسهیلات محروم می شوند. لیست شرایط لازم در زیر آورده شده است:

 

برخورداری از اعتبار شغلی، معرفی ضامن رسمی که دارای شرایط ضامن وام بانکی باشد و ارائه گواهی کسر از حقوق

 

داشتن حساب سپرده قرض الحسنه در پست بانک

 

حداکثر نسبت مبلغ وام به سپرده 300 درصد است.

 

سپرده گذاری حداقل 3 ماهه در بانک الزامی بوده و مبلغ سپرده باید حداقل 5 میلیون تومان باشد.

 

حداکثر مدت زمان سپرده گذاری 12 ماه برآورد می شود.

 

مدت زمان بازپرداخت حداکثر 48 ماه است.

 

متقاضیان نباید به بانک بدهکار بوده یا چک برگشتی داشته باشند.

 

شرکت کنندگان در طرح رحمت 2 پست بانک می توانند اقساط وام را به شکل ماهانه، هر 3 ماه یک بار، هر 6 ماه یک بار یا هر 12 ماه یک بار پرداخت کنند.

 

مبلغ لازم جهت سپرده گذاری برای شخص حقیقی متقاضی طرح رحمت ۲ پست بانک تا 5 میلیون تومان کاهش یافته اما امتیاز قابل دریافت با سپرده 5 میلیون تومانی کم است. بنابراین افراد می توانند مدت زمان سپرده گذاری را تا 12 ماه افزایش داده زیرا در ادامه نسبت میزان وام به مبلغ سپرده برای آنان بالاتر می رود.

 

شرایط و جزئیات دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقوقی

 

اشخاص حقوقی می توانند تا سقف 750 میلیون تومان از پست بانک وام یا کمک هزینه قرض الحسنه دریافت کرده اما ملزم به رعایت شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب می باشند. به همین دلیل در ادامه لیستی از قوانین و شرایط مورد نیاز برای بهره مندی از تسهیلات آمده و در دسترس مشتریان حقوقی قرار گرفته است:

 

شخص حقوقی باید در پست بانک حساب سپرده قرض الحسنه افتتاح کند. 

 

مدت زمان سپرده گذاری حداقل 3 ماه و حداکثر 12 ماه است. 

 

مبلغ لازم برای سپرده گذاری حداقل 5 میلیون تومان می باشد.

 

معرفی ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق الزامی است.

 

نداشتن بدهی به بانک و عدم برخورداری از چک برگشتی حائز اهمیت می باشد.

 

مهلت تسویه بدهی حداکثر 48 ماه است.

 

امکان عدم واریز ماهانه اقساط طرح رحمت 2 پست بانک وجود داشته و می توان هر چند ماه یک بار قسط را پرداخت کرد. در این حالت مبلغ هر قسط افزایش می یابد.

 

نسبت وام به سپرده حداکثر 300 درصد می باشد.

 

در خصوص شرایط انتقال امتیاز طرح رحمت پست بانک اطلاعاتی منتشر نشده و امکان دارد اجازه انتقال مازاد امتیاز به افراد داده نشود. با این حال در صورت کسب امتیاز مازاد و دریافت وام 750 میلیون تومانی می توان با پست بانک صحبت کرده و اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از امتیاز مازاد به دست آورد. شماره تماس با مرکز 02184284 بوده اما از طریق ورود به سایت پست بانک به نشان postbank.ir می توان به اطلاعات تماس مدیران دسترسی یافت

مدارک لازم برای دریافت وام طرح رحمت پست بانک

یکی از مشکلات و موانع دریافت وام طرح رحمت 2 پست بانک عدم ارائه کلیه مدارک لازم به بانک می باشد. اشخاص حقیقی و حقوقی می بایست هنگام درخواست تسهیلات رحمت مدارک هویتی، اطلاعات تماس و تضامین را در اختیار بانک قرار دهند. در ادامه مطلب به شرح مدارک لازم برای دریافت وام طرح رحمت پست بانک برای شخص حقیقی و حقوقی پرداخته شده است.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقیقی

 

یکی از شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب، داشتن حساب قرض الحسنه در پست بانک و ایجاد میانگین حساب می باشد. به همین دلیل افراد نیاز به مدارک هویتی به منظور افتتاح حساب و سرمایه گذاری خواهند داشت. لیست مستندات و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در طرح رحمت پست بانک به شرح زیر می باشد:

 

کارت ملی و شناسنامه 

 

فرم درخواست افتتاح حساب 

 

وجه نقد یا کارت بانکی به منظور واریز مبلغ سپرده 

 

مدارک هویتی ضامن و گواهی کسر از حقوق 

 

شماره تماس، نشانی منزل و کد پستی 

 

اطلاعات شغلی و اطلاعات تماس محل کار

 

باید اشاره کرد که در صورت ارائه مدارک ناقص، پست بانک درخواست تکمیل موارد را مطرح نموده و همچنین احتمال رد تقاضا وجود دارد. به همین علت توصیه می شود اشخاص کلیه موارد لازم از جمله مدارک هویتی ضامن و گواهی کسر از حقوق را به پست بانک ارائه دهند. امکان دریافت وام طرح رحمت ۲ پست بانک بدون معرفی ضامن رسمی وجود ندارد.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقوقی

 

تفاوت تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقوقی با وام در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی این است که مشتری حقوقی وام بیشتری دریافت کرده و در ادامه می تواند از تسهیلات برای رفع کمبودهای سازمان یا شرکت استفاده نماید. لیستی از موارد لازم جهت ثبت نام شخص حقوقی در طرح رحمت پست بانک در زیر آمده و قابل بررسی می باشد:

 

اساسنامه، شرکتنامه، اظهارنامه 

 

شناسه ملی

 

مجوز کسب و کار

 

آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات 

 

کپی سند مالکیت یا اجاره محل شرکت و قبض آب یا برق یا گاز، نشانی و کد پستی

 

شماره تماس شرکت و مدیران 

 

اطلاعات هویتی، کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل یا مدیران شرکت 

 

گواهی کسر از حقوق ضامن و مدارک هویتی او

 

وجه نقد یا کارت بانکی 

 

عدم برخورداری از مجوز کسب و کار و ارائه آدرس و کد پستی اشتباه، منجر به عدم دریافت وام طرح رحمت پست بانک می شود. اشخاص حقوقی اجازه افتتاح حساب قرض الحسنه آنلاین را داشته اما ممکن است در ادامه به منظور ارائه اصل مدارک و گواهی کسر از حقوق ضامن، نیاز به حضور در شعب پست بانک پیدا کنند

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک با میانگین حساب

نحوه دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک با میانگین حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدودی مشابه بوده و در گام اول می بایست در بانک مربوطه حساب سپرده قرض الحسنه افتتاح شود. متقاضیان حقیقی می توانند مراحل را به صورت آنلاین طی کرده یا از طریق حضور در شعب درخواست خود را با کارشناسان مطرح نمایند، اما اشخاص حقوقی نیاز به مراجعه حضوری به شعب خواهند داشت. مطالعه راهنمای ثبت درخواست آنلاین و حضوری مفید می باشد.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک آنلاین

 

متقاضیان شرکت در طرح رحمت 2 پست بانک می توانند از ابتدای مرداد 1403 به بعد در بانک مربوطه حساب سپرده قرض الحسنه افتتاح کرده و سپرده گذاری انجام دهند. اطلاعاتی در خصوص آخرین مهلت افتتاح حساب منتشر نشده و افراد در حال حاضر می توانند مراحل ایجاد میانگین حساب و جمع آوری امتیاز را طی کنند.

 

به منظور افتتاح حساب سپرده جهت دریافت وام طرح رحمت، باید عبارت افتتاح حساب پست بانک را در گوگل جستجو کرده و سامانه مربوطه را انتخاب نمود.

 

طرح رحمت 2 پست بانک

 

در ادامه مجددا باید روی افتتاح حساب کلیک کرد.

 

 شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب پست بانک

 

باید توجه داشت که امکان دارد پس از تکمیل فرم های دیجیتالی افتتاح حساب در سامانه، از شخص خواسته شده تا برای ارائه اصل مدارک خود در شعبه منتخب حضور یابد. فرد هنگام نام نویسی اینترنتی شعبه منتخب را تعیین می نماید. جهت رفاه حال متقاضیان نشانی ورود مستقیم به صفحه افتتاح حساب سپرده در پست بانک در زیر آورده شده است. 

 

برای ورود به صفحه افتتاح حساب سپرده در پست بانک کلیک کنید.

 

پس از ورود به نشانی بالا افراد با صفحه زیر مواجه شده و باید کد ملی و تاریخ تولد را در فرم درج نمایند. بدیهی است که در صورت مغایرت داشتن تاریخ تولد درج شده در فرم با تاریخ تولد مندرج در شناسنامه، ثبت نام صورت نگرفته و اختلال به وجود می آید. به همین دلیل اشخاص باید با دقت کافی نسبت به تکمیل فرم اقدام نمایند.

 

 شرایط ثبت نام طرح رحمت 2 پست بانک

 

در گام بعدی می بایست شماره تلفن همراه را در فرم وارد کرد.

 

 تسهیلات با میانگین حساب پست بانک

 

در ادامه یک کد تایید برای شماره تلفن همراه ارسال شده و می بایست در فرم تایپ شود. در مراحل بعدی اشخاص ملزم به درج اطلاعات هویتی و اطلاعات مربوط به نوع حساب مد نظر در فرم ها می باشند.

 

بارگذاری تصاویر مدارک خواسته شده الزامی بوده و شخص همچنین می بایست یک شعبه را به عنوان شعبه منتخب، مورد گزینش قرار دهد. در ادامه می توان به شعبه مربوطه مراجعه کرده، اصل مدارک را ارائه داده و کارت بانکی را دریافت نمود. ممکن است امکان افتتاح حساب کاملا آنلاین فراهم شده و کارت از طریق پست برای مشتری فرستاده شود که در این صورت اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

 

تنها مشتریان حقیقی موفق به ثبت درخواست افتتاح حساب آنلاین شده و سایرین نیاز به حضور در شعب پست بانک در استان محل سکونت دارند. شایان ذکر است که پس از گذشت حداقل 3 ماه از سپرده گذاری در پست بانک، می توان نسبت به درخواست وام طرح رحمت اقدام کرده و با کارشناسان شعب ارتباط برقرار نمود.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح رحمت پست بانک حضوری

 

آن دسته از اشخاص حقیقی که تمایل به تکمیل فرم های افتتاح حساب کاغذی دارند، از طریق حضور در شعب پست بانک یک حساب سپرده قرض الحسنه افتتاح کرده و سپرده گذاری را آغاز می نمایند. اشخاص حقوقی نیز می بایست از روش دریافت تسهیلات حضوری استفاده کنند که لیست مراحل افتتاح حساب به شرح زیر است:

 

حضور در شعبه و بیان درخواست افتتاح حساب

 

تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک همچون کارت ملی

 

احراز هویت مشتری توسط کارشناسان شعبه

 

تایید درخواست و واریز مبلغ سپرده به حساب

 

جمع آوری امتیاز کافی و ایجاد میانگین حساب

 

مراجعه به شعب پست بانک و ثبت درخواست تسهیلات

 

دریافت وام و آغاز بازپرداخت

 

شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب در طرح رحمت ۲ پست بانک به گونه ای است که متقاضی باید حداقل 3 ماه در بانک سپرده گذاری کند. شایان ذکر است که حداقل سپرده لازم برای شرکت در طرح رحمت دو نسبت به طرح نوع یک کمتر بوده و به همین دلیل ساکنان روستا و حاشیه های شهرها به آسانی موفق به دریافت آن می شوند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک

کسب اطلاعات در خصوص مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک، پیش از اقدام برای دریافت وام ضرورت دارد. معمولا قیمت وام بر اساس عواملی مانند مدت و میزان سپرده واریز شده به حساب قرض الحسنه و دوره بازپرداخت برآورد شده و در واقع موارد مذکور، نسبت تسهیلات به سپرده را تعیین می نمایند. نشانی جدول حاوی درصد نسبت ها در زیر آورده شده است.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک
حجم: 80KB
منبع: دینا

 

باید اشاره کرد که پست بانک به متقاضیان طرح رحمت 2 پست بانک اجازه انتخاب نحوه بازپرداخت ماهانه یا هر 3 الی 12 ماه یک بار را داده است. هر چقدر فاصله بین قسط ها بیشتر شود، مبلغ وام کاهش یافته و کمتر خواهد شد. بنابراین به منظور افزایش مبلغ تسهیلات می توان بازپرداخت را هر ماه انجام داده که با این کار، میزان هر قسط نیز کمتر می گردد. قرار است مشتریان پست بانک از طریق ورود به سایت postbank.ir موفق به محاسبه میزان وام قابل اخذ با استفاده از قابلیت محاسبه گر شوند، اما این قابلیت هنوز فعال نشده و قابل استفاده نمی باشد. 

 

اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب، می توانند حداکثر 300 درصد میزان سپرده خود را از پست بانک وام گرفته و برای اهداف متفاوت مورد استفاده قرار دهند. شایان ذکر است که مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای شخص حقیقی با سقف وام قابل دریافت برای مشتری حقوقی تفاوت داشته که به همین دلیل بررسی کامل در ادامه صورت گرفته و جزئیات قابل مطالعه می باشد.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقیقی 

 

مبلغ وام طرح رحمت 2 پست بانک بر اساس شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب و میزان سپرده فرد برآورد می شود. اما می بایست اشاره داشت که حداقل وام قابل دریافت توسط شخص حقیقی 300 میلیون تومان بوده و حتی در صورت کسب امتیاز بالاتر از حد لازم، شخص امکان دریافت تسهیلات بیشتر را نخواهد داشت. اطلاعاتی در خصوص نحوه انتقال مازاد امتیاز به خانواده منتشر نشده است.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح رحمت پست بانک برای اشخاص حقوقی

 

شخص حقوقی پس از افتتاح حساب قرض الحسنه در پست بانک و سپرده گذاری، موفق به اخذ حداکثر 750 میلیون تومان وام خواهد شد. برای این امر فرد باید میزان و مدت سپرده گذاری را افزایش داده و همچنین دوره بازپرداخت کوتاه مدت 6 ماهه را انتخاب کند. در صورت کسب امتیاز مازاد و درخواست وام بیشتر، به تقاضای فرد ترتیب اثر داده نشده زیرا سقف تعیین شده قابل افزایش نمی باشد.

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی رحمت پست بانک

در ارتباط با کارمزد و محاسبه سود وام طرح تسهیلاتی رحمت باید توضیح داد که این تسهیلات فاقد سود بوده اما کارمزد خواهد داشت. اغلب وام های بانکی 18 تا 23 درصد سود دارند و به همین دلیل اشخاص حقیقی و حقوقی با تردیدهایی برای ثبت نام در طرح های تسهیلاتی مواجه می شوند. وام طرح رحمت یکی از مناسب ترین تسهیلات ها به شمار رفته زیرا فاقد سود است.

 

می بایست اشاره کرد که طرح رحمت پست بانک تنها 4 درصد کارمزد در برداشته و مشتری پس از دریافت این وام قرض الحسنه، از واریز سود معاف خواهد شد. کارمزد وام برای کلیه اشخاص حقیقی و مشتریان حقوقی یکسان بوده و مدت زمان و میزان سپرده گذاری یا مبلغ وام طرح رحمت بر روی آن تاثیر نخواهد گذاشت.

 

افراد واجد شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب در طرح رحمت، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که 3 تا 12 ماه در این بانک سپرده گذاری کرده و میانگین حساب ایجاد می نمایند. به منظور رفاه حال ساکنان روستاها و شهرهای ایران وام فاقد سود به این متقاضیان تعلق گرفته و به همین دلیل مشتریان بسیاری به ثبت نام در طرح رحمت پست بانک با کارمزد 4 درصد تمایل نشان می دهند.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح رحمت پست بانک

جدول بازپرداخت طرح رحمت پست بانک در سایت این مرکز منتشر شده و در ادامه نشانی دانلود جدول بازپرداخت وام آورده شده است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی پست بانک، متقاضیان متقاضیان طرح رحمت ۲ پست بانک باید در طی 6 الی 48 ماه بدهی را تسویه کنند. هر چقدر مدت بازپرداخت کاهش یابد، میزان وام بیشتر شده و مزایا افزایش خواهد یافت.

 

جدول بازپرداخت وام طرح رحمت 2 پست بانک
حجم: 80KB
منبع: دینا

 

باید اظهار داشت که حداقل مهلت بازپرداخت در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی در طرح رحمت پست بانک 6 ماه است. یکی از مزایای طرح رحمت 2 این بوده که مشتری حقیقی یا حقوقی اجازه انتخاب نحوه بازپرداخت ماهانه، هر 3 ماه یک بار، هر 6 ماه یک بار و هر 12 ماه یک بار را دارد. بنابراین شرکت کنندگان در طرح دو می توانند با فواصل زمانی سه تا دوازده ماهه برای واریز قسط اقدام نمایند.

 

بدیهی است که مبلغ قسط بر اساس مهلت بازپرداخت و شیوه واریز ماهانه یا هر چند ماه یک بار برآورد می شود.در جواب این پرسش که نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح رحمت پست بانک چگونه می باشد، باید توضیح داد که مشتریان مهلت بازپرداخت را به دلخواه انتخاب کرده و همچنین روش های متنوعی برای واریز هر قسط وجود دارد. افراد می توانند از طریق حضور در شعب برای واریز اقدام نموده و از خودپردازها استفاده نمایند. با این حال روش پرداخت آنلاین زمان کمتری برده و رضایت اشخاص حقیقی و حقوقی را جلب می کند.

 

افراد به منظور بازپرداخت وام طرح رحمت ۲ پست بانک باید وارد همراه بانک یا اینترنت بانک مرکز شوند. در ادامه راهنمای تصویری واریز از طریق اینترنت بانک ib.postbank.ir آمده و می توان مراحل واریز را پس از مطالعه راهنما، طی نمود. بازپرداخت آنلاین در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می باشد. 

 

ابتدا می بایست نشانی ib.postbank.ir را در مرورگر جستجو کرده و در گام بعدی فرم ورود به حساب کاربری را تکمیل نمود. کاربر مهمان اجازه بازپرداخت قسط را نداشته و دارندگان حساب قرض الحسنه در پست بانک، می بایست نسبت به ثبت نام در اینترنت بانک اقدام کنند. پس از ورود به حساب کاربری امکان واریز قسط فراهم خواهد شد.

 

طرح رحمت 2 پست بانک

 

بازپرداخت وام طرح رحمت پست بانک را می توان در طی 6 ماه انجام داده اما آن دسته از افرادی که بودجه مالی کافی در اختیار ندارند، معمولا بازه زمانی 48 ماهه را انتخاب می کنند. مزیت شرکت در این طرح تسهیلاتی این بوده که وام بدون سود ارائه شده اما معرفی ضامن به بانک، جزو شرایط ثبت نام تسهیلات با میانگین حساب می باشد

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام طرح رحمت 2 پست بانک در کانال تلگرام موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام طرح رحمت ۲ پست بانک پاسخ دهند.