دینا / تجاری / امور بانکی / طرح حرکت بانک رفاه

طرح حرکت بانک رفاه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

طرح حرکت بانک رفاه یک طرح تسهیلاتی است که اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با 3 الی 9 ماه سپرده گذاری در بانک و ایجاد معدل حساب، نسبت به نام نویسی در طرح اقدام نمایند. افراد واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب در نهایت از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان الی 5 میلیارد تومان وام با سود چهار الی بیست و دو درصد بهره مند خواهند شد.

 

یکی از طرح های تسهیلاتی بانک رفاه، حرکت نام داشته که اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق ایجاد میانگین حساب در بانک رفاه کارگران موفق به ثبت نام در طرح امتیازی مذکور می شوند. شرایط نام نویسی و سقف وام در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی با حداکثر تسهیلات قابل دریافت توسط اشخاص حقوقی تفاوت دارد.

 

بانک رفاه کارگران در گذشته مدت محدودی را برای اعطای وام حرکت به متقاضیان واجد شرایط در نظر گرفته اما در ادامه بازه زمانی ثبت نام تمدید شد. بررسی شرایط ثبت نام با میانگین حساب و مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی اهمیت زیادی داشته زیرا مهلت شرکت در طرح های تسهیلاتی در اغلب اوقات محدود است.

 

در این مقاله طرح حرکت بانک رفاه به طور کامل معرفی شده و شرایط ثبت نام با میانگین حساب شرح داده خواهد شد. لیست مدارک لازم برای ثبت نام در مقاله آمده و نحوه دریافت وام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. افراد با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در خصوص سقف وام، کارمزد تسهیلات و نحوه بازپرداخت کسب خواهند کرد.

طرح حرکت بانک رفاه چیست؟

هر یک از بانک های کشور ایران در بازه های زمانی مختلف به برخی از افراد وام اعطا کرده که در حال حاضر اغلب بانک ها به هر شخص حقیقی یا حقوقی که حساب افتتاح نموده و سپرده گذاری انجام دهد، تسهیلات ارائه می نماید. طرح امتیازی بانک رفاه، حرکت نام داشته و شرایط ثبت نام با میانگین حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شده‌ است. باید به بررسی این پرداخت که مزایای ثبت نام چه بوده و منظور از طرح حرکت بانک رفاه چیست؟

 

طرح حرکت بانک رفاه یک طرح تسهیلاتی امتیازی است و در واقع افراد پس از ثبت نام در طرح، بر اساس میزان میانگین حساب خود موفق به دریافت وام تا سقف معین شده می گردند. سقف در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی کمتر از اشخاص حقوقی بوده اما هر دو گروه متقاضیان امکان انتقال امتیاز به سایرین را دارند. سود وام 4 الی 22 درصد اعلام شده و مدت زمان بازپرداخت نیز بر اساس شرایط و انتخاب فرد متغیر می باشد.

 

مزیت شرکت در طرح حرکت بانک رفاه این است که اشخاص با حداقل 3 ماه سپرده گذاری در بانک، از وام 1،500,000,000 الی 50,000,000,000 ریالی بهره مند می شوند. بنابراین میزان وام طرح حرکت بانک رفاه حدودا 1 میلیارد و پانصد میلیون الی 5 میلیارد تومان است که مازاد امتیاز میانگین حساب را نیز می توان به خانواده یا کارمندان انتقال داد.

شرایط و جزئیات دریافت طرح حرکت بانک رفاه

محدودیتی جهت شرکت در طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال نشده و هر دو گروه شرایط ثبت نام با میانگین حساب را دارند. باید اظهار داشت که به علت نیازمندی بیشتر اشخاص حقوقی به بودجه مالی، سقف وام برای شخص حقوقی افزایش یافته است. شرایط و جزئیات دریافت طرح حرکت بانک رفاه در ادامه به شکل دقیق تر بررسی شده و اطلاعات لازم قابل مطالعه می باشد.

 

شرایط و جزئیات دریافت طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی

 

اشخاص حقیقی می بایست در بانک رفاه کارگران حساب افتتاح کرده و حداقل 3 ماه سپرده گذاری نمایند. در ادامه بر اساس میزان معدل حساب به فرد امتیاز اعطا شده و شخص می تواند از وام با سود 4 الی 22 درصد بهره مند شود. لیست کلیه شرایط ثبت نام با میانگین حساب برای اشخاص حقیقی در زیر آورده شده است:

 

داشتن حساب در بانک رفاه کارگران که معمولا حساب باید جاری بدون دسته چک یا سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد. 

 

سپرده گذاری 3 ماهه، 6 ماهه یا حداکثر 9 ماهه در بانک رفاه

 

نداشتن بدهی به بانک 

 

ارائه وثایق و تضامین مورد نیاز به بانک 

 

امکان انتقال امتیاز به خانواده درجه یک وجود دارد. 

 

افراد حداکثر 36 ماه برای تسویه بدهی فرصت خواهند داشت.

 

میزان تسهیلات بر اساس میانگین حساب محاسبه شده اما بیش از سقف معین شده نمی توان وام دریافت کرد. 

 

مدت زمان نام نویسی محدود بوده و پایان مهلت یا تمدید آن از سوی بانک رفاه اعلام می شود.

 

باید اشاره کرد که اشخاص حقیقی اجازه انتقال امتیاز به خانواده درجه یک را داشته و مطابق قوانین مندرج در سایت بانک رفاه، می توانند خانواده را در جهت اخذ تسهیلات یاری کنند. باید توضیح داد که شخص حقیقی مجاز به انتقال امتیاز به دوستان و آشنایان نبوده و تنها خانواده درجه یک، امکان پذیرش امتیازات را دارند.

 

شرایط و جزئیات دریافت طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقوقی

 

اشخاص حقوقی با ثبت نام در طرح حرکت بانک رفاه از مزیت بیشتری نسبت به اشخاص حقیقی بهره مند می شوند. پس از اخذ وام حداکثر 5 میلیارد تومانی می توان تغییراتی در وضعیت شرکت اعمال کرده و در صورت لزوم برای تعمیر محل کار یا ایجاد تغییر در برخی از بخش ها اقدام نمود. لیست شرایط و جزئیات دریافت طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقوقی در ادامه شرح داده شده است:

 

شخص حقوقی ملزم به افتتاح حساب در بانک بوده یا می بایست از پیش در بانک رفاه حساب داشته باشد.

 

سپرده گذاری در دوره های 3 ماهه یا 6 ماهه یا 9 ماهه الزامی است.

 

حداکثر مدت زمان بازپرداخت 36 ماه می باشد. 

 

مدت زمان ثبت نام در طرح محدود بوده و جزئیات از سوی بانک رفاه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شخص حقوقی نباید به بانک بدهی داشته باشد. 

 

شرایط انتقال امتیاز به کارمندان فراهم شده و می توان مراحل انتقال را طی نمود.

 

بانک رفاه کارگران نحوه ضمانت و نوع وثایق را بر اساس میزان وام تعیین کرده و اشخاص موظف به رعایت قوانین می باشند.

 

اشخاص حقوقی می توانند امتیازات خود را به کارکنان منتقل کرده تا کارمندان فاقد میانگین حساب کافی، واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب در طرح تسهیلاتی حرکت گردند. شخص حقوقی برای انتقال امتیاز نیاز به امضای رضایت نامه داشته و می بایست موافقت خود را با این امر به صورت کاملا رسمی اعلام نماید.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه

بانک رفاه کارگران اطلاعات مربوط به طرح حرکت را به صورت کلی در سایت خود به نشانی refah-bank.ir منتشر کرده اما لیست مدارک لازم برای دریافت وام را در اختیار قرار نداده است. افراد برای کسب اطلاعات دقیق می بایست با بخش امور مشتریان این بانک تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایند. به این دلیل که اغلب بانک های ایران از قوانین مشابه پیروی می کنند، لیست مدارک لازم برای دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت کلی در ادامه آورده شده است.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه توسط اشخاص حقیقی

 

یکی از شرایط ثبت نام با میانگین حساب در طرح حرکت، افتتاح حساب در بانک رفاه کارگران می باشد. به طور معمول اشخاص حقیقی برای افتتاح حساب نیاز به مدارک هویتی داشته و همچنین برای افزایش موجودی و سپرده گذاری به منظور ایجاد میانگین حساب، به وجه نقد یا کارت بانکی نیاز پیدا می کنند. در ادامه لیست مدارک لازم جهت ثبت نام در طرح حرکت و ایجاد میانگین حساب برای اشخاص حقیقی آورده شده است:

 

کارت ملی هوشمند، شناسنامه 

 

شماره تلفن همراه که به نام صاحب کد ملی باشد.

 

آدرس، کد پستی

 

کارت بانکی یا وجه نقد

 

فرم ثبت نام در طرح حرکت که توسط بانک در اختیار قرار خواهد گرفت.

 

ضامن یا وثایق و تضامین

 

رضایت نامه انتقال امتیاز و مدارک هویتی خانواده درجه یک 

 

ارائه مدارک هویتی خانواده درجه یک و امضای رضایت نامه تنها برای آن دسته از اشخاص حقیقی الزامی بوده که تمایل به انتقال امتیازات دارند. هر گاه شخص حقیقی تمایل به دریافت وام نشان نداده یا قصد انتقال مازاد امتیاز به خانواده را داشته باشد، می بایست مدارک فرد دریافت کننده را همراه با رضایت نامه در اختیار بانک قرار دهد.

 

مدارک لازم برای دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه توسط اشخاص حقوقی

 

به منظور دریافت وام برای اشخاص حقوقی می بایست مدارک هویتی مدیر عامل را همراه با مدارک شرکت مانند روزنامه حاوی آگهی ثبت شرکت و مجوزهای کسب و کار به بانک ارائه داد. افراد می توانند از طریق افزایش میانگین حساب و سپرده گذاری طولانی مدت، وام بیشتری دریافت کرده یا امتیازات خود را بین کارکنان تقسیم نمایند. در ادامه لیست مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات طرح حرکت برای اشخاص حقوقی آمده است:

 

کارت ملی هوشمند و شناسنامه مدیر عامل

 

شناسه ملی شرکت، مجوز کسب و کار

 

آگهی ثبت شرکت و روزنامه رسمی حاوی لیست آخرین تغییرات 

 

کد پستی و نشانی شرکت همراه با شماره تماس

 

اطلاعات تماس مدیر عامل

 

وثایق و تضامین

 

مدارک هویتی کارکنان و فرم رضایت نامه برای منتقل کردن امتیازات 

 

کارت بانکی یا وجه نقد، فرم ثبت نام در طرح حرکت 

 

اگر شخص حقوقی کلیه مدارک بالا را به بانک رفاه کارگران ارائه داده اما سابقه غیر قابل قبولی داشته و برای مثال از سابقه بدهی به بانک برخوردار باشد، شرایط او مورد تایید قرار نخواهد گرفت. به همین علت توصیه می شود افراد پس از دریافت وام، هر قسط را در زمان معین شده و بدون دیرکرد پرداخت کرده تا در آینده جهت اخذ تسهیلات دچار مشکل نشوند.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه با میانگین حساب

در ارتباط با نحوه دریافت تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه با میانگین حساب باید توضیح داد که این بانک شرایط ثبت نام به شکل غیر حضوری را فراهم نکرده و افراد می توانند از طریق حضور در شعب مراحل ثبت تقاضا را طی نمایند. در ادامه لیست مراحل ثبت نام در طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی و حقوقی آمده و قابل بررسی می باشد:

 

افتتاح حساب جاری بدون دسته چک یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک

 

سپرده گذاری و ایجاد میانگین حساب

 

بررسی معدل حساب و برآورد امتیازات شخص حقیقی یا شخص حقوقی

 

تعیین میزان وام قابل دریافت، میزان سود وام بانکی و مدت زمان بازپرداخت

 

تکمیل فرم های تقاضا و ارائه مدارک لازم به بانک رفاه کارگران

 

معرفی ضامن یا ارائه سایر وثایق

 

دریافت وام از بانک رفاه کارگران

 

به منظور ثبت نام در طرح حرکت بانک رفاه ابتدا باید در بانک حساب افتتاح کرده که امکان افتتاح حساب غیر حضوری از طریق اپلیکیشن فرا رفاه وجود دارد. اما افراد در مراحل بعدی می بایست در بانک رفاه کارگران حضور یافته و درخواست دریافت تسهیلات را مطرح نمایند. ارائه اصل مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی می باشد.

 

لازم به توضیح است که بانک رفاه اطلاعیه های مربوط به طرح حرکت را در سایت خود به نشانی refah-bank.ir منتشر کرده و یک شماره تماس جهت دریافت راهنمایی در اختیار قرار داده است. افراد واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب می توانند پیش از مراجعه حضوری به شعب، با شماره امور مشتریان این بانک تماس گرفته و در ادامه با کلیه مدارک مورد نیاز در نزدیک ترین شعبه حضور یابند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه

یکی از سوالات متقاضیان واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب در طرح حرکت بانک رفاه، این است که میزان وام قابل دریافت پس از سپرده گذاری چقدر می باشد؟ باید توضیح داد که بانک رفاه کارگران شرایط ویژه ای برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته و وام بیشتری به آنان ارائه می دهد. در ادامه میزان مبلغ و سقف تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی و حقوقی شرح داده شده است.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقیقی

 

در گذشته حداکثر وام قابل دریافت توسط شخص حقیقی 500 میلیون تومان اعلام شده اما طبق آخرین خبر انتشار یافته در سایت refah-bank.ir باید توضیح داد که اشخاص حقیقی می توانند تا سقف 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان وام دریافت کنند. هر فرد بر اساس مدت زمان سپرده گذاری و میزان سپرده از وام معینی بهره مند شده و در واقع با افزایش میزان و مدت زمان سپرده گذاری، وام تا سقف 15,000,000,000 ریال افزایش می یابد. مبلغ مذکور در حقیقت مجموع تسهیلات تجاری و غیر تجاری بوده و امکان افزایش آن حتی در صورت افزایش امتیازات وجود ندارد. به همین دلیل شخص حقیقی در صورت تمایل می تواند مازاد امتیاز را به خانواده خود منتقل کند.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه برای اشخاص حقوقی

 

اشخاص حقوقی غالبا به کمک هزینه بیشتری برای رشد و ارتقا شرکت نیاز داشته و بانک رفاه در گذشته به این اشخاص 3 میلیارد تومان وام ارائه داده است. در حال حاضر سقف وام طرح حرکت بانک رفاه به 5 میلیارد تومان افزایش یافته و اشخاص حقوقی از طریق افزایش میزان و مدت زمان سپرده گذاری و بهبود معدل حساب، موفق به دریافت 50,000,000,000 تومان وام تجاری خواهند شد.

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی حرکت بانک رفاه

در خصوص کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی حرکت بانک رفاه باید توضیح داد که میزان سود این وام به صورت دقیق مشخص نشده و در واقع به شکل حدودی و بازه ای اعلام شده است. طبق اطلاعات منتشر شده در سامانه بانک رفاه می توان اظهار داشت که سود وام طرح حرکت 4 الی 22 درصد می باشد. باید به بررسی این پرداخت که میزان سود چگونه کاهش یا افزایش خواهد یافت؟

 

لیست عوامل موثر در برآورد سود وام طرح حرکت بانک رفاه مانند انواع وام بانکی شامل مواردی مانند ضرایب ایجاد میانگین حساب، نوع حساب، مدت زمان سپرده گذاری و مدت زمان بازپرداخت یا تسویه بدهی می شود. حداقل سود یا کارمزد برای افراد واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب 4 درصد بوده و حداکثر سود 22 درصد اعلام شده است.

 

افراد می توانند پیش از ثبت نام در طرح حرکت بانک رفاه با کارشناسان فعال در شعب ارتباط برقرار کرده و مشاوره لازم را دریافت نمایند. به طور کلی هر چقدر مدت زمان و میزان سپرده گذاری افزایش یافته و مدت زمان بازپرداخت توسط مشتری کاهش یابد، بانک برای تشویق اشخاص میزان وام را افزایش داده و در صورت صلاحدید میزان سود را کاهش می دهد.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح حرکت بانک رفاه

حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه برای کلیه مشتریان 36 ماه اعلام شده اما اطلاعاتی در خصوص حداقل مدت زمان تسویه بدهی برای اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نشده است. افراد می توانند پیش از ثبت درخواست نهایی با کارشناسان بانک به توافق رسیده و مدت زمان بازپرداخت را طبق قوانین تعیین نمایند.

 

در ارتباط با نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح حرکت بانک رفاه باید توضیح داد که اشخاص امکان حضور در شعب بانک رفاه کارگران برای واریز هر قسط را داشته اما بهترین راه، پرداخت آنلاین اقساط می باشد. به منظور واریز اینترنتی قسط وام طرح حرکت بانک رفاه می توان از همراه بانک استفاده کرده یا وارد سامانه gsh.rb24.ir شد.

 

راهنمای تصویری بازپرداخت در سایت مربوطه در زیر آورده شده و همان طور که مشاهده می شود، اشخاص نیاز به ورود به حساب کاربری یا ثبت نام در سامانه ندارند. هر مشتری تنها باید شماره تسهیلات را که 15 یا 19 رقم است در فرم وارد کرده و روی مرحله بعد کلیک نماید. در ادامه امکان درج مبلغ قسط و پرداخت آنلاین فراهم می گردد.
 

طرح حرکت بانک رفاه

 

پس از پرداخت قسط هر وام، یک کد رهگیری در اختیار مشتری قرار گرفته که باید در محلی امن ذخیره شود. مبلغ هر قسط وام طرح حرکت، بر اساس مدت زمان بازپرداخت و میزان وام دریافتی برآورد شده و به اشخاص واجد شرایط ثبت نام با میانگین حساب اطلاع رسانی می شود. امکان پرداخت قسط ماهانه از طریق خودپرداز نیز وجود داشته اما معمولا افراد روش غیر حضوری را مورد انتخاب قرار می دهند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات تجاری در کانال تلگرام شرایط ثبت نام طرح حرکت بانک رفاه عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام طرح حرکت بانک رفاه پاسخ دهند.