دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سایت صاپست

سایت صاپست sapost.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

صاپست یا صندوق الکترونیکی پست، شناسه پستی متصل به یک آدرس است که جایگزین شرح آدرس و کدپستی می گردد و افراد می توانند در خدمات پستی، بجای ارائه آدرس خود، شناسه صاپست خود را درج کنند. ثبت نام شناسه صاپست، مستلزم ورود به sapost.ir، عضویت در آن و پرداخت هزینه های لازم است.

 

بهره مندی از خدمات پستی مختلف، نظیر دریافت نامه، مرسوله و...، مستلزم ارائه آدرس دقیق پستی به فرستنده می باشد و در صورت تغییر آدرس پستی گیرنده یا عدم حضور در منزل، فرد قادر به دریافت مرسوله و سفارش خود نخواهد بود و بسته پستی وی، مرجوع خواهد گردید. از جمله جدید ترین اقداماتی که در خصوص رفع معضل فوق، انجام گردیده، پیاده سازی و اجرای طرح صاپست است.

 

این طرح، به افراد این امکان را می دهد، تا قبل از ارسال مرسوله توسط فرستنده، بدون نیاز به اطلاع دادن به او، آدرس پستی خود را به صورت آنلاین و برخط، تغییر دهند و از مرجوع شدن بسته خود، جلوگیری کنند؛ تنها کسانی قادر به استفاده از خدمات صاپست هستند که بدانند، کاربرد دقیق صاپست چیست و نحوه نام نویسی شناسه صاپست در سایت ساپست، چگونه است.

 

لذا در مقاله حاضر، سایت صاپست، ورود به سایت صاپست sapost.ir و ثبت نام در آن، بررسی گردیده و در خصوص دریافت شناسه صاپست، هزینه این شناسه، نحوه دانلود اپلیکیشن صاپست، تفاوت شناسه صاپست با کدپستی، مزایا و امکانات صاپست، توضیح داده شده است.

 

برای ورود به سایت صاپست کلیک کنید.

 

صاپست sapost.ir

 

کاربران، برای ورود به سایت صاپست باید، به آدرس sapost.ir مراجعه کنند.

سایت صاپست چیست

در پاسخ به این پرسش که سایت صاپست چیست؟ باید گفت، صاپست sapost.ir، پلتفرمی هوشمند است که در حوزه هوشمند سازی خدمات پستی و لجستیکی، فعالیت می نماید و اقدام به ارائه راهکارهای هوشمند در حوزه خدمات پست هوشمند و لجستیک فناور می کند. 

 

طرح صاپست، در قالب طرح هوشمند سازی آدرس و نشانی، توسط شرکت دانش بنیان ایده بنیان شریف و با همکاری اداره پست جمهوری اسلامی ایران، اجرایی گردیده است و در حال حاضر، پروژه صاپست، بر بستر شبکه پستی کشور، در حال ارائه خدمت می باشد.

 

به موجب پلتفرم صاپست یا صندوق الکترونیکی پست، شناسه ای پستی، جایگزین شرح آدرس و کدپستی، در ارسال و دریافت مرسوله و سایر خدمات متنوع پستی می گردد و افراد می توانند، بجای ارائه آدرس در خدمات پستی، شناسه صاپست خود را ارائه دهند.

ورود به صاپست sapost.ir

ورود به صاپست sapost.ir، مستلزم جستجوی آدرس این پلتفرم هوشمند در مرورگر سیستم یا تلفن همراه می باشد و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، فرد باید از قسمت سمت چپ صفحه، برروی گزینه "ورود/ثبت نام"، کلیک کند.

 

صاپست چیست

 

در این مرحله، فرد باید، نوع پنل خود را انتخاب کرده و برروی گزینه "ورود"، کلیک کند.

 

ورود به sapost.ir

 

در این گام، شخص باید، شماره تلفن و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه، وارد کند تا به حساب کاربری خویش در پلتفرم صاپست، دسترسی یابد.

 

هزینه ثبت نام صاپست

 

با ورود به sapost.ir، فرد می تواند از خدمات و امکانات پلتفرم هوشمند صاپست، استفاده کند. در تیترهای بعدی مقاله، در این خصوص که روش ثبت نام در صاپست چیست و دریافت شناسه صاپست از طریق این پلتفرم، چگونه است، توضیح داده خواهد شد.

ثبت نام صاپست sapost.ir

این پرسش که روش ثبت نام در صاپست چیست؟ پرسشی رایج از سوی متقاضیان عضویت در این پلتفرم هوشمند است و از این رو، در این تیتر از مقاله، پرسش مطروحه بررسی و در خصوص آن، توضیح داده خواهد شد. برای ثبت نام صاپست sapost.ir، فرد باید، آدرس sapost.ir را در مرورگر خود، جستجو کند و برروی گزینه "ورود/ ثبت نام"، کلیک نماید.

 

اپلیکیشن صاپست sapost.ir

 

در این مرحله، فرد باید، نوع پنل خود را انتخاب کرده و برروی گزینه "ثبت نام"، کلیک کند.

 

صاپست چیست

 

در این قسمت، فرد باید، شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه، وارد کند.

 

 ورود به sapost.ir

 

در این گام، فرد باید، کد ارسالی به شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه، وارد نماید.

 

هزینه ثبت نام صاپست

 

در این قسمت، فرد باید، رمز عبور خود را تعیین کرده و پس از زدن تیک موافقت با شرایط و قوانین، برروی گزینه ادامه، کلیک کند.

 

 اپلیکیشن صاپست sapost.ir

 

با طی باقی مراحل لازم و مورد نیاز و درج اطلاعات درخواست شده، فرد موفق به ثبت نام در صاپست sapost.ir خواهد شد و می تواند با رمز عبور انتخابی، وارد پورتال خویش در این پلتفرم هوشمند گردد. در ادامه، راهنمای تصویری دریافت شناسه صاپست​، ارائه خواهد گردید.

 

دریافت شناسه صاپست

برای دریافت شناسه صاپست، فرد باید، پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه و ورود به حساب کاربری خود که راهنمای آن در تیترهای پیشین مقاله، ارائه گردید، نوع شناسه مد نظر خود را انتخاب نماید و اطلاعات آن در کادر مربوطه بنویسد. در صورت پذیرفته شدن شناسه انتخابی فرد توسط صاپست، هزینه قابل پرداخت، در ستون سمت چپ صفحه، نمایش داده خواهد شد و شخص باید، برروی گزینه "ادامه"، کلیک کند.

 

اپلیکیشن صاپست sapost.ir

 

با طی باقی مراحل که شامل انتخاب بسته، ثبت آدرس، پرداخت فاکتور، تکمیل اطلاعات هویتی و بارگذاری مدارک است، درخواست متقاضی برای ثبت نام شناسه صاپست، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید اطلاعات و مدارک، شناسه مورد درخواست شخص، فعال خواهد شد.

 

هزینه صاپست

یکی از پرسش های متقاضیان صاپست، مبنی بر این است که ثبت نام شناسه صاپست، رایگان است یا مستلزم پرداخت هزینه می باشد و در صورت مثبت بودن پاسخ، هزینه صاپست، به چه صورت خواهد بود؟ در پاسخ به پرسش پیرامون هزینه صاپست باید گفت؛

 

ثبت نام صاپست و برخورداری از شناسه صاپست، رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه است. در توضیح میزان این هزینه نیز باید گفت، هزینه، بسته به نوع پنل کاربری متقاضی و سال نام نویسی، متفاوت می باشد و نمی توان، مبلغ واحدی را تحت عنوان هزینه صاپست، عنوان کرد.

 

در ادامه، در خصوص نحوه دانلود اپلیکیشن صاپست، توضیح داده خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه کالاهای پستی می توانند، نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، اقدام کرده و از نکات مهم این امر، مطلع شوند. 

 

دانلود اپلیکیشن صاپست

دانلود اپلیکیشن صاپست، از طریق مراجعه به سایت sapost.ir و کلیک برروی گزینه دانلود اپلیکیشن، همچنین، از طریق مراجعه به سایت ها و پلتفرم هایی نظیر مایکت، ممکن و میسر است. با این وجود، در این تیتر از مقاله دینا، فایل دانلود اپلیکیشن صاپست، ارائه شده تا خوانندگان محترم، در صورت تمایل، از طریق لینک زیر، نسبت به دانلود این اپلیکیشن، اقدام کنند.

 

فایل دانلود اپلیکیشن صاپست
  • حجم: 38.0 MB
  • منبع: sapost.ir​

 

استفاده از اپلیکیشن صاپست، فرد را از مراجعه به sapost.ir، بی نیاز می نماید. در ادامه، در خصوص تفاوت شناسه صاپست با کدپستی، توضیح داده خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست می توانند، نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، اقدام کنند.

 

شناسه صاپست چه تفاوتی با کدپستی دارد

پس از توضیح در این خصوص که صاپست چیست و ورود به sapost.ir و ثبت نام در آن، چگونه می باشد، در این تیتر از مقاله دینا، در خصوص این پرسش که شناسه صاپست چه تفاوتی با کدپستی دارد؟ صحبت خواهد شد. تفاوت شناسه صاپست با کد پستی، به شرح زیر است:

 

کدپستی مکان محور است؛ هر کد پستی، صرفا متعلق به یک مکان می‌ باشد؛ کد پستی، با نقل مکان و جابجایی افراد، تغییر می یابد.

 

شناسه صاپست، شخص محور است؛ عمر آن، تا زمانی است که فرد، از سرویس صاپست، استفاده می نماید و به همین علت، شخص می تواند، تا مادامی که از سرویس صاپست استفاده می کند، آن را به عنوان آدرس همراه داشته باشد و کدپستی آدرس یا آدرس‌ های مدنظر خود را به آن متصل کند.

 

مزایای صاپست

اطلاع از اینکه مزایای صاپست چیست، اشخاص را در استفاده هدفمند و آگاهانه از این سرویس هوشمند، کمک می نماید. لذا در این تیتر از مقاله دینا، مزایای صاپست، مورد بررسی توضیح، قرار گرفته است. مزایای صاپست، عبارتند از:

 

تسهیل فرایند آدرس نویسی؛

آسان سازی مدیریت نشانی در تمامی ساعات شبانه روز و تا قبل از ارسال مرسوله؛

ارسال مرسوله به آخرین نشانی به روز شده توسط کاربر در پلتفرم هوشمند صاپست sapost.ir؛

مدیریت صندوق مرسولات و رهگیری آن ها به صورت مجازی؛

آدرس دهی امن در خریدهای اینترنتی؛

 به روز رسانی آخرین آدرس در محلی امن؛

دریافت یک شناسه منحصر به فرد و اتصال آن به آدرس های مختلف (حداکثر 10 آدرس)؛

کاهش خطا در آدرس نویسی و توزیع موفق تر مرسوله؛ 

مدیریت مکانی و زمانی، جهت دریافت و ارسال مرسولات عمومی یا خصوصی؛

کاهش برگشتی مرسولات؛ کاهش حضور در ادارات پست؛

امکان ثبت مرسوله در هر ساعت از شبانه روز؛

امکان ارائه وب سرویس

شخصی و خصوصی نمودن آدرس خود جهت دریافت خدمات مختلف. در تیتر بعدی مقاله، در این باره که امکانات صاپست چیست، توضیح داده خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص شرایط برگشت خوردن مرسوله پستی می توانند، مقاله زیر را مورد مطالعه قرار دهند.

 

امکانات صاپست

اینکه امکانات صاپست چیست، مبحثی است که در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، بررسی خواهد شد. بررسی امکانات صاپست، مستلزم مراجعه به پلتفرم sapost.ir، می باشد. بر اساس آنچه در این سامانه، مشهود است، مهم ترین امکانات صاپست، عبارتند از:

 

امکان دریافت گزارش جامع از مرسولات ارسالی و دریافتی در سامانه و آرشیو شدن آن ها؛

هوشمند سازی آدرس و دریافت خدمات پستی و شهری مکان محور؛

بهره مندی از سرویس گیت وی (ثبت سفارش آنلاین مرسولات در محل مشتری)

بهره مندی از سرویس کارتابل که برای نامه نگاری اینترنتی، کاربرد دارد و افراد را از ارسال نامه های فیزیکی، بی نیاز می سازد.

دریافت شناسه پستی فرد محور

بهر مندی از سرویس باکسی که مقصود از آن، پیک درون شهری، جهت جمع آوری و توزیع باکس ها می باشد. در سرویس باکسی، مرسولات از درب محل مشتری جمع آوری شده و توزیع می گردند. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص هزینه ارسال مرسوله پستی می توانند، مقاله زیر را مطالعه کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد صاپست و امکانات آن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کاربرد صاپست و امکانات آن پاسخ دهند.