دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / دریافت سند خادم اتباع

دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اشتغال و اقامت و یا مراجعه به سامانه سهما irmigrationorg.ir، امکان پذیر است و ازجمله شرایط اتباع افغانستان و سایر اتباع خارجی برای دریافت این سند زیارتی و مسافرتی، برخورداری از کد یکتای معتبر می باشد.

 

در حال حاضر، اتباع افغانستانی و اتباع خارجی سایر کشورها، بخشی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و با توجه به اینکه این دسته از افراد نیز از حقوق و مزایای شهروندی برخوردارند، دولت جمهوری اسلامی می کوشد، طرح و برنامه های مختلفی را در راستای رفاه این قشر از اقشار جامعه و مدیریت هرچه بهتر امور آنان، اجرایی سازد.

 

ازجمله جدیدترین اقدام دولت در راستای تسهیل روند ورود و خروج اتباع خارجی متقاضی سفر به کربلا در ایام اربعین، صدور سند خادم است و تنها اتباع خارجی ای موفق به خروج از مرزهای کشور برای سفر اربعین خواهند شد که از شرایط دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، برخوردار باشند و مراحل اخذ این سند را به درستی طی کنند.

 

لذا در مقاله حاضر، کاربرد سند خادم و شرایط اتباع افغانستان و سایر اتباع خارجی برای دریافت این سند مسافرتی، بررسی گردیده و در خصوص نحوه دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، توضیح داده شده است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این امر می توانند، ادامه متن مقاله را دنبال کنند.

سند خادم چیست؟

بر اساس اطلاعیه منتشره از سوی سازمان ملی مهاجرت، اسناد زیارتی و مسافرتی سنوات قبل، فاقد اعتبار است و اتباع خارجی باید برای سفر اربعین، قبل از مراجعه به مرزهای خروجی، سند خادم دریافت کنند. با توجه به انتشار این خبر، این پرسش برای اتباع خارجی، از جمله اتباع افغانستان مطرح می گردد که مقصود از سند خادم چیست؟

 

در پاسخ به پرسش مطروحه باید گفت، مقصود از سند خادم، سند مسافرتی و زیارتی ای است که اتباع متقاضی خروج از کشور، باید نسبت به دریافت آن، اقدام کنند؛ این سند، نشان دهنده قانونی بودن خروج و ورود اتباع، از مرزهای کشور می باشد.

 

از آنجا که امکان صدور سند خادم در مرزهای خروجی، وجود ندارد، عدم دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، منجر به این امر می گردد که اتباع فاقد سند، در مسیر تردد، به مرزهای خروجی، بازگشت داده شوند. در ادامه، شرایط دریافت سند خادم اتباع افغانستان و سایر اتباع خارجی برای سفر اربعین، بررسی خواهد شد.

شرایط دریافت سند خادم اتباع افغانستان برای سفر اربعین

دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، دارای شرایط مخصوص بوده و تنها، اتباع خارجی و افغانستانی واجد شرایط، قادر به دریافت این سند، خواهند بود. شرایط دریافت سند خادم اتباع افغانستان برای سفر اربعین عبارت است از:

 

 اتباع و مهاجرین خارجی متقاضی سند خادم، باید دارنده کد یکتا اتباع معتبر باشند؛

 

 اتباع و مهاجرین خارجی متقاضی سند خادم، باید هزینه سند و صدور آن را بپردازند. در ادامه، نحوه دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، بررسی خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وام اربعین می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

نحوه دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین

نحوه دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اشتغال و اقامت و یا مراجعه به سایت و سامانه سهما به آدرس irmigrationorg.ir، صورت می گیرد. در روش مراجعه حضوری، کافی است، اتباع افغانستان یا سایر اتباع خارجی واجد شرایط، با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر خدمات اشتغال و اقامت محل سکونت خود، مراجعه نماید. 

 

جهت دریافت سند خادم اتباع افغانستان و سایر اتباع خارجی برای سفر اربعین از طریق سامانه سهما، کافی است متقاضی واجد شرایط، آدرس irmigrationorg.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، از فیلد خدمات، برروی گزینه "اربعین" و سپس گزینه "دریافت سند مسافرتی"، کلیک کنند.

 

دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین

 

در این مرحله، فرد باید، کد یکتا، رمز عبور و اعداد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه ورود، کلیک کند.

 

شرایط دریافت سند خادم اتباع افغانستان برای سفر اربعین

 

با طی باقی مراحل و درج اطلاعات لازم و مورد نیاز، سند خادم، برای تبعه متقاضی سفر اربعین، صادر خواهد شد و می تواند برای سفر خود، برنامه ریزی نماید. شایا ذکر است، جهت پیشگیری از کندی سرعت و مواجه شدن با مشکلات پرداخت در سامانه سهما، بهتر است، از به روزرسانی مرورگر، مطمئن شد و پرداخت وجه را از طریق مرورگرهای Firefox و Edge، انجام داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط دریافت سند خادم اتباع برای سفر اربعین پاسخ دهند.