دینا / تجاری / امور بانکی / طرح میثاق 2 بانک صادرات

طرح میثاق ۲ بانک صادرات

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

طرح میثاق 2 بانک صادرات یک طرح تسهیلاتی است که در قالب آن مبلغ 200 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی با میانگین حساب 3 ماهه وام اعطا می شود. وام گیرندگان حقیقی با 14 درصد سود و مدت بازپرداخت 36 ماهه و وام گیرندگان حقوقی با سود 12 درصد و ظرف مدت 24 ماه می توانند وام دریافتی خود را تسویه نمایند.

 

بانک صادرات که از دیرباز با  ارائه خدمات مالی متنوع در حوزه بانکداری کشور فعال بوده است ، طرح های تسهیلاتی مختلفی را طراحی کرده است تا عموم افراد جامعه بتوانند از وام های بانکی بهره مند شده و نیاز های مالی خود را برطرف نمایند و همچنین چرخ اقتصادی کشور همچنان پویا و فعال بماند. یکی از طرح های تسهیلاتی پر طرفدار بانک صادرات ، طرح میثاق 2 بانک صادرات نام دارد.

 

تمامی افرادی که در بانک صادرات حساب سپرده قرض الحسنه داشته و یا قصد افتتاح حساب در این بانک را دارند می توانند درخواست خود برای استفاده از مزایای طرح میثاق 2 را ثبت نمایند. اطلاع از شرایط و جزئیات این طرح تسهیلاتی به افراد کمک می کند تا روند دریافت وام خود در قالب این طرح را راحت تر و سریع تر طی نمایند.

 

در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام طرح میثاق ۲ بانک صادرات و نحوه دریافت و ثبت نام آن پرداخته می شود و مطالبی در خصوص مبلغ و سقف این وام و سود و کارمزد آن نیز ارائه می شود و در نهایت نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات توضیح داده می شود تا خوانندگان اطلاعات لازم و کافی را در مورد این طرح تسهیلاتی کسب نمایند.

طرح میثاق 2 بانک صادرات چیست؟

بانک صادرات با هدف گسترش ارائه خدمات بانکی و مشتری مداری در حوزه تسهیلات ، طرح های مختلفی را در نظر گرفته است تا اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند وام بانکی دریافت نموده و نیاز های مالی خود را برطرف نمایند. از جمله طرح های تسهیلاتی بانک صادرات می توان به طرح میثاق 2 اشاره کرد. حال سوال ایجاد می شود که طرح میثاق ۲بانک صادرات چیست؟

 

باید گفت که طرح میثاق 2 بانک صادرات یکی از طرح های تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای مشتریان بانک صادرات است که افراد با افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه در شعب بانک صادرات می توانند از مزایای این طرح بهره مند شده و مبالغی را در قالب وام با شرایط مناسب دریافت کنند. بنابراین مشخص می شود که برای بهره مندی از این طرح نیاز به سپرده گذاری در بانک صادرات و ایجاد میانگین حساب است.

 

در صورت محرز شدن شرایط لازم و همچنین تحویل کامل و به موقع مدارک ، بانک صادرات با توجه به میانگین حساب افراد حقیقی و حقوقی مبلغی را به عنوان وام در اختیار ایشان قرار داده و در مدت زمان مشخص نیز این مبلغ را به همراه سود در نظر گرفته شده دریافت خواهد کرد. جزئیات مربوط به شرایط و مدارک لازم برای دریافت این وام در بخش های بعدی مقاله به صورت مفصل توضیح داده می شود

شرایط و جزئیات دریافت طرح میثاق ۲ بانک صادرات

اطلاع از شرایط و جزئیات دریافت طرح میثاق 2 بانک صادرات به متقاضیان دریافت وام کمک می کند تا مراحل لازمه را سریع تر و ساده تر طی نمایند. شرایط دریافت طرح میثاق ۲ بانک صادرات بسیار ساده بوده و در وهله اول متقاضیان حقیقی و حقوقی باید در این بانک دارای حساب سپرده قرض الحسنه باشند.

 

جهت ثبت درخواست برای استفاده از مزایای طرح میثاق 2 بانک صادرات متقاضی باید سپرده خود را حداقل به مدت 3 ماه در بانک نگهداری کند که این مدت می تواند تا 12 ماه نیز متغیر باشد. مبلغ اعطایی این وام بانک صادرات بر اساس مدت سپرده گذاری و میانگین حساب صاحب سپرده مشخص خواهد شد.

 

از جمله سایر شرایط دریافت وام طرح میثاق ۲ بانک صادرات که در اکثر طرح های تسهیلاتی مورد توجه است می توان به این نکته اشاره کرد که متقاضی دریافت وام نباید دارای بدهی یا چک برگشتی در بانک مربوطه باشد. با در نظر گرفتن این شرایط اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند درخواست خود را برای بهره مندی از این طرح به بانک صادرات ارائه داده و پس از تایید بانک ، مبلغ در نظر گرفته شده را در زمان مشخص دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات

در بخش قبلی مقاله شرایط دریافت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات توضیح داده شد. حال در این بخش به بررسی مدارک لازم برای دریافت وام طرح میثاق ۲​بانک صادرات پرداخته می شود. این مدارک عموما برای دریافت اکثر طرح های تسهیلاتی و عموم افراد مشابه بوده اما در ادامه به تفکیک برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ارائه می شود.

 

مدارک لازم دریافت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات برای اشخاص حقیقی:

 

1مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی متقاضی دریافت وام

2.اسناد مربوط به دارا بودن حساب سپرده قرض الحسنه در بانک صادرات

3مدارک مربوط به ضامن یا ضامنین مانند مدارک هویتی و شغلی آنان در صورت درخواست بانک

4فرم تکمیل شده درخواست وام از بانک صادرات

 

مدارک لازم دریافت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات برای اشخاص حقوقی:

 

1.مدارک هویتی صاحبان شرکت مانند شناسنامه و کارت ملی

2مدارک مربوط به حساب سپرده قرض الحسنه در بانک صادرات که توسط شرکت افتتاح شده

3اسناد و مدارک مربوط به ضمانت در صورت درخواست بانک

4ارائه مدارک ثبتی شرکت مانند اساسنامه و شرکتنامه و غیره

5فرم تکمیل شده درخواست وام از بانک صادرات که به امضای صاحبان امضا رسیده باشد

 

مدارک ذکر شده در بالا عموما برای دریافت وام در تمام بانک های عامل دریافت می شود اما مشتریان بانک صادرات که خواستار بهره مندی از تسهیلات طرح میثاق ۲ این بانک هستند می توانند لیست کامل و دقیق مدارک مورد نیاز را از شعب و مسئولین بانک صادرات استعلام نمایند.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح میثاق ۲ بانک صادرات با میانگین حساب

عموم مشتریان بانک صادرات در خصوص نحوه دریافت تسهیلات طرح میثاق 2 بانک صادرات با میانگین حساب سوالاتی دارند. در این خصوص باید توضیح داد که بانک صادرات در راستای گسترش خدمات بانکی، ثبت درخواست وام طرح میثاق ۲​ را به دو روش حضوری و غیر حضوری امکان پذیر کرده است. در ادامه ابتدا به بررسی روش ثبت نام غیر حضوری پرداخته می شود.

 

جهت ثبت درخواست وام طرح میثاق 2 بانک صادرات ابتدا باید به سایت رسمی این بانک به نشانی bsi.ir مراجعه کرده و از منوی بانکداری الکترونیک در بالای صفحه گزینه اینترنت بانک سپهر را انتخاب نمود.

 

طرح میثاق 2 بانک صادرات

 

سپس در صفحه بعدی دو گزینه جهت استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی از اینترنت بانک سپهر قرار داده شده است که افراد به تناسب موقعیت خود می توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب نمایند.

 

شرایط ثبتنام طرح میثاق 2 بانک صادرات

 

پس از انتخاب گزینه مربوطه در صفحه قبل افراد به صفحه ورود به اینترنت بانک منتقل می شوند. در این صفحه از افراد نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود که با وارد کردن آن می توان به فضای اینترنت بانک صادرات وارد شده و از خدمات مربوط به تسهیلات آن بهره مند شد.

 

ثبت نام طرح میثاق2 بانک صادرات با میانگین حساب

 

مراحل توضیح داده شده در بالا مربوط به ثبت درخواست غیر حضوری بود و بدیهی است که اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام دریافت طرح میثاق ۲​ به صورت حضوری باید همراه با مدارک لازم به شعب بانک صادرات در سراسر کشور مراجعه نمایند. ممکن است ثبت درخواست وام به صورت حضوری فرآیند زمان بر تری نسبت به ثبت درخواست غیر حضوری برای متقاضیان باشد.

 

مبلغ و سقف تسهیلات طرح میثاق 2 بانک صادرات

از جمله سوالات متداول در خصوص دریافت انواع وام های بانکی سوال درمورد سقف و مبلغ تسهیلات است چرا که در صورت کافی بودن مبلغ برای تامین سرمایه لازم ، افراد مشتاق به دریافت وام مربوطه خواهند بود و برای دریافت آن اقدام خواهند کرد. در این بخش به بررسی مبلغ و سقف تسهیلات طرح میثاق ۲ بانک صادرات پرداخته می شود.

 

طبق اطلاعات موجود در حال حاضر سقف مبلغ پرداختی در قالب طرح تسهیلاتی میثاق 2 بانک صادرات 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ بر اساس مدت سپرده گذاری تعیین می شود و ضریب برابری تسهیلات برای اشخاص حقیقی 80 یا 90 درصد مبلغ سپرده گذاری در نظر گرفته شده است.

 

حالی که ضریب برابری تسهیلات میثاق ۲ بانک صادرات برای اشخاص حقوقی 200 درصد در نظر گرفته شده است. مانند سایر طرح های تسهیلاتی در بانک های گوناگون ، سقف و مبلغ وام طرح میثاق 2 بانک صادرات نیز در آینده ممکن است بیشتر شده تا برای انجام امور مالی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی کافی باشد.

 

 

کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی میثاق ۲ بانک صادرات

آگاهی در خصوص کارمزد و سود وام طرح تسهیلاتی میثاق 2 بانک صادرات به متقاضیان دریافت وام کمک می کند تا تصمیم صحیح تری برای اخذ تسهیلات داشته و برنامه ریزی بهتری هم برای بازپرداخت آن انجام دهند. سود طرح میثاق ۲​ بانک صادرات برای اشخاص حقیقی 14 درصد و برای اشخاص حقوقی 12 درصد در نظر گرفته شده است.

 

البته لازم به ذکر است که سود دریافتی از اشخاص حقیقی بر اساس مدت محاسبه میانگین حساب و بازپرداخت و ضریب دریافت تسهیلات می تواند تا 16 درصد متغیر باشد. پس از تحقق شرایط لازم برای دریافت وام طرح میثاق ۲ بانک صادرات و ارائه مدارک خواسته شده به بانک و تایید نهایی بانک برای اعطای وام ، مبلغ قابل پرداخت با توجه به میانگین حساب مشتری تعیین می شود و بر همین اساس سود دریافتی از وی نیز مشخص شده و در قرارداد وام ذکر خواهد شد.

 

در کنار سود وام مبلغی هم تحت عنوان کارمزد برای تشکیل پرونده و سایر هزینه های جانبی مانند هزینه های اجرایی بانک در راستای اعطای وام در نظر گرفته می شود که وام گیرندگان باید در ابتدا نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام نمایند. در حال حاضر این مبلغ برای دریافت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که پس از تایید بانک برای اعطای وام از وام گیرنده دریافت خواهد شد.

 

نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات

یکی از مهم ترین مسائل در خصوص دریافت وام های بانکی مربوط به نحوه و مدت زمان بازپرداخت اقساط است چرا که وام گیرندگان باید در وهله اول توانایی خود برای بازپرداخت در مدت تعیین شده و در وهله دوم سهولت پرداخت اقساط را در نظر بگیرند در نتیجه در این بخش نحوه و مدت بازپرداخت وام طرح میثاق 2 بانک صادرات بررسی می شود.

 

به طور کلی مدت بازپرداخت اقساط وام طرح میثاق 2 بانک صادرات برای اشخاص حقیقی تا 36 ماه و برای اشخاص حقوقی تا 24 ماه در نظر گرفته شده است. اما این مدت برای اشخاص حقیقی با توجه به مدت سپرده گذاری و ایجاد میانگین حساب آن ها می تواند از 9 ماه تا 36 ماه متغیر باشد. در این خصوص توجه به جدول زیر می تواند کمک کننده باشد.

 

نرخ سود مدت بازپرداخت (ماه) ضرایب معدل حساب (ماه)
15 درصد 9 80 درصد 3 ماه
16 درصد 9 90 درصد 3 ماه
14 درصد 12 80 درصد 4 ماه
16 درصد 12 90 درصد 4 ماه
14 درصد 15 80 درصد 5 ماه
16 درصد 15 90 درصد 5 ماه
14 درصد 18 80 درصد 6 ماه
16 درصد 18 90 درصد 6 ماه
14 درصد 21 80 درصد 7 ماه
16 درصد 21 90 درصد 7 ماه
14 درصد 24 80 درصد 8 ماه
16 درصد 24 90 درصد 8 ماه
11 درصد 27 80 درصد 9 ماه
16 درصد 27 90 درصد 9 ماه
14 درصد 30 80 درصد 10 ماه
16 درصد 30 90 درصد 10 ماه
14 درصد 33 80 درصد 11 ماه
 16 درصد 33 90 درصد 11 ماه
14 درصد 36 80 درصد 12 ماه
16 درصد 36 90 درصد 12 ماه

 

در خصوص نحوه پرداخت اقساط وام بانک صادرات در طرح تسهیلات میثاق ۲ نیز می توان گفت که هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان پذیر است. برای بازپرداخت به صورت غیر حضوری باید از طریق سایت بانک صادرات به نشانی bsi.ir و بخش اینترنت بانک سپهر اقدام کرد که در بخش های قبلی مقاله به آن پرداخته شده است. نحوه بازپرداخت حضوری نیز از طریق مراجعه به شعب بانک صادرات در سراسر کشور همراه با در دست داشتن مدارک هویتی و اطلاعات قرارداد وام است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح میثاق 2 بانک صادرات در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون طرح میثاق ۲ بانک صادرات پاسخ دهند.