دینا / تجاری / امور بانکی / وام ودیعه مسکن بانک سینا

وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نام نویسی وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403​، از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن saman.mrud.ir صورت می گیرد و از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳​، داشتن اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه دارای کد رهگیری ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات می باشد.

 

تورم موجود در بازار مسکن، دولت را ملزم می سازد تا در پی اجرای سیاست ها و طرح های کمکی، جهت حمایت از مستاجرین باشد که از مهم ترین و اثرگذارترین این طرح ها و سیاست ها، اعطای تسهیلات ودیعه مسکن از طریق بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مختلف، از جمله بانک سینا  است.

 

با توجه به قواعد اعطای وام ودیعه مسکن بانک سینا و شرایط ویژه حاکم بر روند اعطای این تسهیلات، ضروری است، مستاجران متقاضی اخذ این وام در سال جاری، از شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳، مطلع باشند.

 

لذا در مقاله حاضر، شرایط، مدارک، زمان ثبت نام، سایت و نحوه نام نویسی وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403، بررسی گردیده و در خصوص مواردی چون، شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا، مبلغ این وام، نحوه پیگیری ثبت نام، محاسبه اقساط و نحوه پرداخت آن ها، همچنین، استعلام وام ودیعه مسکن مستاجری بانک سینا با کد ملی، توضیح داده شده است. 

شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا 1403

بر اساس مفاد دستورالعمل افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن که در حال حاضر، آخرین دستورالعمل ابلاغ شده در خصوص وام ودیعه مسکن به بانک سینا می باشد، تنها متقاضیانی موفق به اخذ این تسهیلات خواهند شد که از شرایط پیش بینی شده در دستورالعمل، برخوردار باشند. شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا 1403، عبارتند از:

 

متقاضی باید، دارای اجاره­ نامه رسمی یا اجاره ­نامه دارای کد رهگیری که در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات، ثبت گردیده بوده و تاریخ اجاره نامه متقاضی باید، حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست در سامانه وام ودیعه مسکن مستاجران باشد.

 

متقاضیان وام ودیعه مسکن مستاجران و همسران آن ها باید در زمان ثبت­ نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند.

 

 متقاضی باید، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نماید.

 

متقاضی باید متاهل بوده و یا در صورت مجرد بودن، از شرط سنی لازم، برخوردار باشد که این شرط سنی، در خصوص زنان مجرد، سن بالای 35 سال و در خصوص مردان مجرد، سن بالای 45 سال، می باشد.
 

پس از واجد شرایط شناخته شدن و معرفی به شعب، متقاضی باید تا حداکثر 15 روز کاری از تاریخ معرفی به شعب، نسبت به تکمیل مدارک خود و معرفی ضامنین اقدام کند؛ بدیهی است در غیر این صورت، بانک نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه، اقدام خواهد نمود.

مدارک لازم برای دریافت وام اجاره مسکن بانک سینا

همانطور که در تیتر پیشین مقاله، مورد اشاره قرار گرفت، متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مسکن مستاجران بانک سینا، ملزم است پس از معرفی به شعب بانک، مدارک لازم برای دریافت وام اجاره مسکن بانک سینا را در موعد مقرر، به مسئول مربوطه در شعب بانک، ارائه دهد که این مدارک، عبارتند از:

 

مدارک هویتی متقاضی این نوع از انواع وام بانکی و ضامنین وی که شامل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا رسید ثبت نام این کارت می باشد؛

 

اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه دارای کد رهگیری ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران می توانند، مقاله پیشنهادی در لینک زیر را مطالعه کنند.

زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن بانک سینا ۱۴۰۳

یکی از رایج ترین پرسش ها در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن مستاجرین بانک سینا، زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن بانک سینا ۱۴۰۳ ​است؟ لذا در این تیتر از مقاله دینا، این پرسش و برخی دیگر از پرسش های رایج در خصوص این وام بررسی و به آن ها، پاسخ داده خواهد شد.

 

در خصوص زمان ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا و سایر بانک ها در سال جاری (1403) باید گفت، به طور معمول، ثبت نام و نام نویسی این نوع از انواع وام بانکی، از خرداد ماه تا آذر ماه هر سال می باشد.

 

در پاسخ به برخی دیگر از پرسش های رایج در خصوص وام ودیعه مسکن مستاجران، نظیر اینکه کدام بانک ها وام ودیعه مسکن می دهد و کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟ نیز باید گفت، نمی توان بانک یا موسسه مالی و اعتباری ای را به عنوان بهترین بانک اعطا کننده وام ودیعه مسکن مستاجران، نام برد و در حال حاضر، ۲۰ بانک زیر، اعطا کننده تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران هستند؛

 

بانک ملت، بانک ملی، بانک مسكن، بانک صادرات، بانک رفاه كارگران، بانک سپه، بانک تجارت، بانک شهر، بانک سامان، بانک پاسارگاد، بانک خاورميانه، بانک پارسيان، بانک سينا، بانک كارآفرين، بانک آينده، بانک گردشگری، بانک اقتصاد نوين، بانک ايران زمين، پست بانک و موسسه اعتباری ملل.

 

سایت و سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا

نام نویسی وام ودیعه مسکن مستاجران، مستلزم مراجعه به سایت و سامانه ثبت نام مخصوص این امر است و از این رو، ضروری است، متقاضیان دریافت این تسهیلات از بانک سینا، با سایت و سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا، آشنا باشند.

 

سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا و سایر بانک ها و موسسات مالی اعتباری اعطا کننده این وام، سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن می باشد که در حال حاضر، از طریق آدرس saman.mrud.ir، در دسترس متقاضیان است. 

 

امکانات این سامانه، منحصر به درخواست تسهیلات مسکن مستاجران بانک سینا و سایر بانک ها نبوده و مواردی چون، بررسی وضعیت کلیه درخواست های طرح های حمایتی مسکن؛ درخواست مسکن و ثبت نام در طرح نهضت سینا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیان دارای سه فرزند یا بیشتر) و ...، همچنین، درخواست تسهیلات ساخت مسکن، از دیگر امکانات سایت saman.mrud.ir، می باشند.

 

نحوه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا

نحوه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا، بدین صورت است که متقاضی باید، به سایت saman.mrud.ir مراجعه کرده و مراحل نام نویسی را طی نماید. شایان ذکر است، متقاضی باید، قبل از اقدام برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا در سایت saman.mrud.ir، نسبت به نام نویسی و ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان، اقدام نماید؛ در غیر این صورت، موفق به طی مراحلی که در ادامه، ذکر می گردد، نخواهد شد.

 

گام اول در ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا ، این است که متقاضی، آدرس saman.mrud.ir را در مرورگر خود، جستجو نموده و برروی گزینه "تسهیلات ودیعه"، کلیک کند.

 

وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

 

در این مرحله، فرد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هدایت خواهد شد و باید، پس از درج شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی، برروی گزینه "ارسال رمز یکبار مصرف"، کلیک کند.

 

شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳

 

در این مرحله، فرد باید، رمز یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه، وارد نماید تا مجددا، به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، هدایت شود.

 

شرایط وام ودیعه مسکن بانک سینا

 

در این گام، فرد باید مجددا، گزینه "تسهیلات ودیعه" را انتخاب کند.

 

 تسهیلات مستاجران بانک سینا

 

در این مرحله، فرد باید، موافقت خود با شرایط و قوانین اعطای وام ودیعه مسکن را اعلام نماید.

 

وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

 

در این گام، فرد باید، کد ملی، شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی را در کادر مربوطه، وارد نماید و به مرحله بعدی برود.

 

شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳

 

در این قسمت، فرد باید، اطلاعات و مشخصات فردی خود را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

 

شرایط وام ودیعه مسکن بانک سینا

 

در این قسمت، فرد باید با زدن علامت به علاوه سبز رنگ، افراد تحت تکفل خود را اضافه کند.

 

تسهیلات مستاجران بانک سینا

 

در این مرحله، فرد باید، کد تایید ارسالی به شماره همراه خود را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

 

وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

 

در این قسمت، پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام، به شخص نمایش داده خواهد شد.

 

شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳

 

با طی مراحل فوق الذکر، نام نویسی اولیه فرد در خصوص وام ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا، پایان خواهد یافت و متقاضی باید، منتظر اعلام نتیجه بماند. (نحوه استعلام و پیگیری ثبت نام، در تیترهای بعدی مقاله، توضیح داده خواهد شد.)

 

در صورت واجد شرایط شناخته شدن متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران، فرد باید، مجددا وارد سایت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن شود و نسبت به انتخاب بانک سینا به عنوان بانک اعطای کننده وام ودیعه مسکن، همچنین، نسبت به بارگذاری مدارک و اطلاعات مربوط به اجاره نامه و سایر اطلاعات و مدارک لازم، اقدام کند.

 

در گام بعدی، درخواست کننده وام ودیعه مسکن مستاجران بانک سینا، به شعب این بانک برای دریافت تسهیلات مسکن مستاجران، معرفی خواهد شد. در این مرحله، فرد باید در مهلت مقرر تعیین شده که به طور معمول، دو هفته است، مدارک لازم را تحویل شعبه مشخص شده داده و ضامنین خود را معرفی نماید. بدیهی است، عدم اقدام در موعد مقرر، سبب رد درخواست متقاضی خواهد گردید.

 

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

در توضیح شرایط ضامن وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403 باید گفت، بانک سینا در سایت خود، شرایط جداگانه ای را تحت عنوان شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳، ذکر ننموده اما اساسا، شرایط ضمانت یا توثیق وام های خرد بانکی، از جمله تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی می باشد. شرایط ضمانت یا توثیق وام های خرد بانکی در بخشنامه بانک مرکزی، به شرح زیر است:

 

بر حسب اعتبار سنجی بانکی مشتری و ضوابط داخلی هر بانک، مواردی چون، "اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری؛ اوراق بدهی، اعم از اوراق پذیرفته شده در بازار سرمایه و غیر آن؛ سهام شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس از جمله سهام عدالت؛ واحدهای سرمایه‌ گذاری صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در بورس؛ چک یا سفته ضامن و اموال عینی با ارزش عرفی از قبیل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا؛ حساب‌ یارانه اشخاص و گواهی کسر از حقوق مشتری یا ضامن"، می توانند ضمانت یا توثیق وام ودیعه باشند.

 

همچنین، اغلب بانک ها، ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات، دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد را نیز می پذیرند و در مناطق روستایی، اغلب "ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا مورد تایید واقع گردیده و مهمور به مهر شورای اسلامی روستا هست نیز به عنوان ضمانت، پذیرفته می شود.

 

شایان ذکر است، برخی بانک ها، پروانه چرای دام، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی، ضمانت زنجیره‌ ای، ضمانت صادره توسط بنگاه محل اشتغال مشتری که متضمن تضمین دیون تسهیلات‌ گیرنده است، همچنین، قرارداد لازم‌ الاجرا و سایر تضامین متناسب با امتیاز اعتباری مشتری را نیز به عنوان ضمانت وام ودیعه مسکن، قبول می کنند.

 

مبلغ وام ودیعه مسکن بانک سینا ۱۴۰۳

برای بررسی مبلغ وام ودیعه مسکن بانک سینا ۱۴۰۳ و پاسخ به این پرسش که وام مسکن بانک سینا چقدر است؟ باید به آخرین دستورالعمل افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن، مراجعه کرد. بر اساس این دستورالعمل، مبلغ وام ودیعه مسکن بانک سینا و سایر بانک ها در سال جاری، مطابق جدول زیر است:

 

 وام ودیعه مسکن بانک سینا سال جاری (1403)
تهران مراکز استان ها سایر شهرها روستاها
200 میلیون تومان 150 میلیون تومان 100 میلیون تومان 40 میلیون تومان

 

شایان ذکر است، مبلغ وام ودیعه مسکن و اقساط آن، بسته به نرخ تورم در هر سال و بسته به سال دریافت این تسهیلات، تغییر می نماید. در ادامه، پیگیری وام ودیعه مسکن بانک سینا و محاسبه اقساط و نحوه پرداخت تسهیلات مسکن مستاجران بانک سینا ، بررسی خواهد شد.

 

پیگیری ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا

برای پیگیری ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا ، فرد باید، آدرس سایت ثبت نام ودیعه مسکن مستاجران saman.mrud.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سایت، برروی گزینه "وضعیت درخواست ها"، کلیک کند.

 

شرایط وام ودیعه مسکن بانک سینا

 

در این مرحله فرد باید، نوع شخصیت خود را تعیین کند. (در این راهنما، گزینه مربوط به ورود افراد حقیقی، انتخاب شده است.)

 

تسهیلات مستاجران بانک سینا

 

در این گام، فرد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هدایت خواهد شد و باید، شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی را در کادر مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف، کلیک کند.

 

وام ودیعه مسکن بانک سینا 1403

 

در این مرحله، فرد باید، رمز یکبار مصرف ارسالی را در کادر مربوطه، وارد نماید.

 

 شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳

 

در این مرحله، فرد مجددا، به صفحه اصلی سامانه ثبت نام ودیعه مسکن مستاجران، هدایت خواهد شد و باید، برروی گزینه "وضعیت درخواست ها"، کلیک کند.

 

شرایط وام ودیعه مسکن بانک سینا

 

در این مرحله، فرد باید، گزینه "تسهیلات ودیعه"، را انتخاب کند.

 

 تسهیلات مستاجران بانک سینا

 

با طی باقی مراحل، شخص می تواند، وضعیت وام ودیعه مسکن خود و موافقت یا عدم موافقت با دریافت آن را مشاهده نماید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیگیری وام ودیعه مسکن می توانند، مقاله زیر را مطالعه نمایند. 

 

محاسبه اقساط و نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن بانک سینا

در تیترهای قبلی مقاله، مدارک لازم و نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن بانک سینا، همچنین، شرایط ضامن تسهیلات مستاجران بانک سینا ۱۴۰۳، مورد بررسی قرار گرفت. در این تیتر از مقاله دینا، محاسبه اقساط و نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن بانک سینا، توضیح داده خواهد شد.

 

بر اساس مفاد دستورالعمل افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن که در حال حاضر، آخرین دستورالعمل ابلاغ شده در خصوص وام ودیعه مسکن به بانک سینا می باشد، تسهیلات ودیعه مسکن، در قالب عقد مرابحه خريد کالا و خدمات، توسط بانک به مستاجر، پرداخت می‌ گردد.

 

دریافت کننده وام تسهیلات ودیعه مسکن بانک سینا باید، وام دریافتی را ظرف حداکثر پنج سال و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار، به بانک سینا بازگرداند. در ادامه، استعلام وام ودیعه مسکن مستاجری بانک سینا با کد ملی، بررسی می گردد.

 

استعلام وام ودیعه مسکن مستاجری بانک سینا با کد ملی

یکی از پرسش های رایج در خصوص تسهیلات مستاجران بانک سینا ، مبنی بر این است که استعلام وام ودیعه مسکن مستاجری بانک سینا با کد ملی، امکان پذیر است یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، نحوه و مراحل آن، به چه شکل می باشد؟

 

در پاسخ به پرسش مطروحه باید گفت، بله امکان استعلام تسهیلات مستاجران بانک سینا با کد ملی، وجود دارد و برای این امر، متقاضیان باید، پس از نام نویسی در سایت ثبت نام ودیعه مسکن مستاجران saman.mrud.ir، به سایت سامانه، مراجعه کرده و برروی گزینه "وضعیت درخواست ها"، کلیک کنند.

 

با کلیک برروی گزینه مذکور، افراد باید، نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را انتخاب کرده تا به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هدایت گردند. پس از آن، فرد باید شماره همراه و کد ارسالی به شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده تا احراز هویت گردد و مجدد، به صفحه سایت ثبت نام ودیعه مسکن مستاجران saman.mrud.ir، هدایت شود.

 

در این مرحله، فرد باید، مجددا برروی گزینه "وضعیت درخواست ها"، کلیک کند، گزینه "تسهیلات ودیعه" را انتخاب نماید و با طی باقی مراحل و درج اطلاعات لازم، از جمله کد ملی، وضعیت تسهیلات مستاجران بانک سینا ثبت نامی خود را استعلام نماید. (راهنمای تصویری تمام مراحل مذکور در تیتر هشتم مقاله، ارائه شده است.)

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ وام ودیعه مسکن بانک سینا در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط اخذ وام ودیعه مسکن بانک سینا پاسخ دهند.