دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir، در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، راه اندازی شده و شهروندان ساکن مرکزی می توانند با ورود به این سامانه، از خدمات و امکاناتی نظیر مشاهده قبض و سوابق پرداخت، همچنین، اطلاع رسانی قطعی آب، بهره مند شوند.

 

با توجه به نقش مهم و پررنگ آب در زندگی شهری، ادارات آب و فاضلاب، در راستای حفاظت و حراست از منابع آبی، در سراسر کشور و در تمامی استان ها و شهرستان ها، از جمله در مرکزی، تاسیس و راه اندازی شده اند و خدمات مختلفی را به مشترکین اداره آب و فاضلاب ارائه می دهند.

 

اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، در راستای رفاه حال مشترکین خود، اقدام به راه اندازی سایت و سامانه مخصوصی نموده تا از طریق آن، خدمات غیرحضوری مختلفی را به مشترکین، ارائه دهد و همین امر، ضرورت اطلاع از نحوه ورود به سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir و کار با این سامانه را ایجاب می نماید.

 

لذا در مقاله حاضر، کاربرد و نحوه ورود به سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، خدمات غیرحضوری مشترکین این اداره، نحوه مشاهده سوابق و پرداخت قبض آب در سایت abfamarkazi.ir، شیوه دسترسی به اپلیکیشن و نرم افزار اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، تلفن شکایات، حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب مرکزی، دسترسی به جدول قطعی آب و نحوه فعال سازی پیامک قبض آب و فاضلاب، بررسی گردیده و سایر امکانات سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، توضیح داده شده است.

 

برای ورود به سامانه آب و فاضلاب استان مرکزی کلیک کنید.

 

سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

 

کاربران، برای ورود به سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی باید، به آدرس abfamarkazi.ir مراجعه کنند.

سایت اداره آب و فاظلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

با توجه به الکترونیکی شدن روند ارائه خدمت در شرکت های دولتی و نهادهای خصوصی مختلف و ضرورت کاهش رفت و آمد مراجعین به ادارات و سازمان ها، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، اقدام به راه اندازی سایت و سامانه مخصوص نموده تا خدمات مختلفی را به صورت آنلاین و غیرحضوری، به مشترکین خود، ارائه دهد.

 

سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، از طریق آدرس abfamarkazi.ir، در دسترس است و مشترکین اداره آب و فاضلاب مرکزی می توانند از طریق ورود به سایت، به خدمات غیرحضوری ارائه شده توسط این سامانه، دسترسی پیدا کنند.

 

از مهم ترین خدمات و امکانات غیرحضوری ارائه شده توسط سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir، می توان به رویت قبض آب و صورتحساب، مشاهده قبض آب با شناسه قبض، مشاهده قبض آب با کد اشتراک و تغییر شماره موبایل قبض آب اشاره کرد.

ورود به سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

استفاده از خدمات و امکانات سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir، مستلزم ورود به سایت است. لذا در این تیتر، نحوه ورود به سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، توضیح داده شده است. برای ورود به سامانه اداره آب و فاضلاب مرکزی، کافی است فرد، آدرس سایت را در مرورگر تلفن همراه خود، جستجو کند تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت شود سپس بر روی گزینه علامت زده شده در بالای صفحه علامت بزند.

 

مشاهده قبض مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

 

در این مرحله، فرد وارد سایت شده و به گزینه ها و خدمات مختلف سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir، دسترسی خواهد داشت. در صورتی که مشترکین اداره آب و فاضلاب مرکزی، از حساب کاربری در این سامانه، برخوردار هستند و می خواهند به حساب کاربری خود در سایت، دسترسی یابند، باید نام کاربری و رمز عبور مشترک، در کادرهای مربوطه، درج کنند و پس از درج اعداد/حروف امنیتی، برروی گزینه "ورود"، کلیک کنند.

 

 قطعی آب مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

 

شایان ذکر است، در صورتی که مشترکین اداره آب و فاضلاب مرکزی، از حساب کاربری در سایت این اداره برخوردار نیستند، می توانند از طریق گزینه مربوط به ثبت نام، نسبت به این امر، اقدام نمایند؛ هرچند بهره مندی از خدمات غیرحضوری این سامانه، مستلزم ثبت نام در آن نیست.

خدمات غیرحضوری مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

برای بررسی خدمات غیرحضوری مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، باید به سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir، مراجعه کرد و گزینه هایی همچون، معرفی خدمات یا میزخدمت الکترونیک را مورد بررسی قرار داد.

 

از مهم ترین خدمات غیرحضوری مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی که لینک دسترسی به آن ها، پس از ورود به سایت و کلیک برروی گزینه معرفی خدمات یا میز خدمت الکترونیک، در اختیار مشترک قرار می گیرد، عبارتند از:

 

واگذاری انشعاب آب؛ واگذاری انشعاب فاضلاب؛ تغییر کاربری انشعاب آب؛ پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب؛ تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب؛ تغییر تعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب؛ تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب؛ تغییر قطر انشعاب؛ تفکیک کنتور آب؛ تغییر مکان کنتور آب؛ آزمایش کنتور آب؛

 

تعویض کنتور آب؛ نصب سیفون اضافی فاضلاب؛ قطع موقت و وصل انشعاب آب؛ جمع آوری یا ادغام انشعاب آب؛ تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب؛ درخواست بررسی صورتحساب مشترکین آب و فاضلاب؛ اعلام کارکرد کنتور؛

 

مشاهده سوابق صورت حساب ها و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب؛ فروش آب تانکری؛ رسیدگی و رفع مشکلات ناشی حوادث آب و فاضلاب؛ اطلاع رسانی قطعی آب؛ پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب؛ رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب.

 

مشاهده سوابق و پرداخت قبض آب و فاضلاب اراک

برای مشاهده سوابق و پرداخت قبض آب اراک، مشترک باید، آدرس سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir را در مرورگر سیستم یا تلفن خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، برروی گزینه "میزخدمت الکترونیک"، کلیک کند.

 

سایت abfamarkazi.ir

 

در این مرحله، مشترک باید،از بین گزینه های خدمات پس از واگذاری انشعاب  آب و فاضلاب بر روی گزینه تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب کلیک کنند.

 

سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

 

با طی باقی مراحل، مشترک قادر خواهد بود، صورتحساب خود را مشاهده کرده و قبض آب خود را از طریق درگاه های تعبیه شده، با کارت بانکی، پرداخت نماید.

 

در صورتی که مشترک، قصد مشاهده سوابق خود را دارد، باید گزینه میزخدمت الکترونیک را انتخاب کند.

 

مشاهده قبض مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

 

با انتخاب گزینه مذکور، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد که باید بر روی گزینه مشاهده سوابق صورتحساب ها و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب علامت بزنند.

 

قطعی آب مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

 

در ادامه، درباره وجود یا عدم وجود اپلیکیشن و نرم افزار اداره آب و فاضلاب استان ، توضیح داده خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص اعتراض به قبض گاز می توانند، مقاله پیشنهادی در لینک زیر را مطالعه کنند.

 

اپلیکیشن و نرم افزار اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

در توضیح اپلیکیشن و نرم افزار اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، باید گفت، در حال حاضر، در سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی، اپلیکیشنی معرفی نشده و لینک دانلود آن، در سامانه، وجود ندارد. با این حال، برخی اپلیکیشن های طراحی شده توسط شرکت های خصوصی و...، نظیر آبفایار یا آب من، در خصوص امور آب و فاضلاب، خدمت رسانی می کنند.

 

مشترکین اداره آب و فاضلاب استان مرکزی می توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن های مربوط به خدمات اداره آب و فاضلاب برروی تلفن همراه خود، از برخی خدمات و امکانات غیرحضوری اداره آب و فاضلاب مرکزی، بهره مند گردند. 

 

شایان ذکر است، نام اپلیکیشن های ذکر شده در پاراگراف اول این تیتر، صرفا به عنوان مثال ذکر گردیده و سایت حقوقی دینا، هیچ گونه مسئولیتی در قبال نحوه ارائه خدمات این اپلیکیشن ها یا اعتبار آن ها، ندارد. لذا، بهتر است خوانندگان محترم، قبل از نصب هرگونه اپلیکیشن، با اداره آب منطقه سکونت خود، تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

 

تلفن شکایات و حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب استان مرکزی

تلفن شکایات و حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب استان مرکزی، پرسش اغلب افرادی است که قصد دارند، حوادث و اتفاقاتی نظیر قطعی آب، ترکیدن لوله و... را گزارش دهند. لذا در این تیتر، شماره تلفن شکایات و حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب مرکزی، ذکر و ارائه شده است.

 

122، شماره تلفن شکایات و حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب مرکزی می باشد و کافی است مشترکین اداره آب و فاضلاب، با تلفن ثابت یا همراه، با آن، تماس حاصل نموده و پس از شنیدن پیغام صوتی، داخلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

شایان ذکر است، در تماس از طریق تلفن همراه، نیازی به شماره گیری کد مرکزی، نمی باشد و صرف شماره گیری ۱۲۲، سبب برقراری تماس با سامانه تلفن گویای شکایات و حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب مرکزی می گردد. در ادامه، درباه دسترسی به جدول قطعی آب مرکزی، توضیح داده خواهد شد.

 

جدول قطعی و نوبت بندی اداره آب و فاضلاب اراک

برای دسترسی به جدول قطعی و نوبت بندی اداره آب و فاضلاب اراک، مشترک باید، آدرس سایت اداره آب و فاضلاب مرکزی abfamarkazi.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سامانه، گزینه "میز خدمت الکترونیک" را انتخاب کند.

 

 سایت abfamarkazi.ir

 

در این مرحله، فرد بایدگزینه " اطلاع رسانی قطعی آب" را انتخاب کند.

 

سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی abfamarkazi.ir

 

شایان ذکر است، افراد می توانند، از طریق تماس با سامانه گویای 122، قطعی آب منطقه خود را اطلاع رسانی کنند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه اعلام قطعی آب می توانند، مقاله پیشنهادی در لینک زیر را بررسی و مطالعه، نمایند.

 

نحوه فعال سازی پیامک قبض آب و فاضلاب استان مرکزی

یکی از اقدامات موثر و کاربردی سازمان آب، راه اندازی سامانه پیامکی برای دریافت قبوض از طریق آن است. این امر، به حذف قبوض کاغذی و کاهش مراجعات حضوری به ادارات آب، کمک می نماید. دریافت قبوض به صورت پیامکی، برای شهروندان مرکزی نیز میسر است و نحوه فعال سازی پیامک قبض آب و فاضلاب استان مرکزی، به شرح زیر می باشد:

 

در ابتدا، مشترک باید، به اطلاعات شناسه قبض خود، دسترسی داشته باشد؛

 

در گام بعدی، مشترک باید، *شناسه قبض*10*خود را به سرشماره 30002552 پیامک کند تا بتواند، قبوض خویش را به صورت پیامکی دریافت نماید. شایان ذکر است، بر اساس اخبار منتشره به نقل از مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب، دریافت پیامکی قبض، به معنی حذف شدن قبوض کاغذی مشترکان نیست.

 

سایر امکانات سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی

در تیترهای پیشین، امکانات غیرحضوری سایت اداره آب استان مرکزی، بررسی شد و در این تیتر از مقاله، سایر امکانات سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بخشی از مهم ترین خدمات و امکاناتی که از طریق ورود به سایت، در اختیار مشترکین اداره آب و فاضلاب مرکزی، قرار می گیرند، عبارتند از:

 

ثبت شکایات و حوادث؛ دسترسی به اطلاعات و اخبار روز؛ دسترسی به لینک سامانه های مفید؛ دسترسی به اطلاعات تماس اداره آب و سازمان های همکار؛ دسترسی به لینک سامانه ۱۲۲ که به سامانه قطعی آب نیز معروف است؛

 

دسترسی به پرسش های رایج مشترکین و پاسخ آن ها؛ دسترسی به قوانین، مقررات و آیین نامه ها؛ دسترسی به لینک شرکت در نظرسنجی از خدمات اداره آب و فاضلاب استان مرکزی؛ دسترسی به اطلاعات مناقصات و مزایدات این سازمان.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خدمات سایت اداره آب و فاضلاب استان مرکزی پاسخ دهند.