دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب

سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه کاتب به منظور دسترسی غیرحضوری و بیست و چهار ساعته به خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظیر تصدیق اصالت سند، تعیین نام شرکت و .... راه اندازی شده است. به منظور ورود به سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی شخص باید نشانی kateb.ir را در مرورگر خود وارد نموده و به این سایت وارد شود.

 

با توجه به نیاز گسترده مردم، دستگاه های دولتی و نیز بخش های خصوصی به ارائه خدمات متناسب با فضای امروز کشور و نیز بهره برداری از فناوری های نوین؛ دولت همواره درصدد بوده تا با راه اندازی سامانه ها و گسترش ارائه خدمات در بستر الکترونیک، بتواند پاسخگوی حجم بالای درخواست ها در حوزه های مختلف باشد.

 

در این راستا و به منظور ارائه خدمات جامع ثبتی، دولت سامانه ای را تحت عنوان سامانه کاتب یا کاتب ثبت راه اندازی نموده است. از آن جا از این پس، برخی خدمات ثبتی من جمله تعیین نام شرکت، استعلام اصالت گواهینامه مالکیت معنوی، استعلام اسناد رسمی، از طریق سامانه کاتب ثبت، صورت می گیرد؛ افراد می بایست با آدرس، نحوه ورود به سایت و نیز ثبت نام در آن، آشنایی کامل داشته باشند.

 

از این رو، در ادامه مقاله حاضر، قصد داریم، پس از معرفی سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب به نشانی kateb.ir؛ به نحوه ورود و ثبت نام در این سایت بپردازیم. سپس در خصوص ورود به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق اپلیکیشن و کد دستوری صحبت خواهیم کرد و در انتها؛ امکانات سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی ارائه خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه باشید.

 

برای ورود به سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب​ کلیک کنید.

 

سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب

 

کاربران، برای ورود به سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب باید، به آدرس kateb.ir مراجعه کنند.

سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir

دسترسی به خدمات ثبتی، در هر زمان و به صورت غیرحضوری؛ همواره یکی از نیازهای ضروری مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی بوده است. در این راستا، دولت به منظور یکپارچه سازی این فرآیند، به تازگی؛ از رونمایی سامانه ای تحت عنوان سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب خبر داده است.

 

با راه اندازی سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir متقاضیان زین پس، قادر خواهند بود که به برخی خدمات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظیر تصدیق اصالت سند، مشاهده وقایع ازدواج و طلاق، تعیین نام برای ثبت شرکت، استعلام گواهی ثبت مالکیت معنوی و... از طریق سامانه سکوی کاتب، به صورت غیرحضوری، از هرنقطه از کشور و به صورت بیست و چهارساعته دسترسی داشته باشند.

 

دریافت خدمات از سوی سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب به سه طریق استفاده از اپلیکیشن، وب سایت kateb.ir و نیز کد دستوری فراهم می باشد و افراد می توانند با توجه به امکانات و شرایط موجود خود، از هر کدام از کانال ها، اقدام نمایند.

ورود به سامانه کاتب دفاتر اسناد رسمی

در قسمت گذشته به معرفی سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب به نشانی kateb.ir پرداخته و در این خصوص بیان نمودیم که افراد می توانند با ورود به این سایت، به برخی خدمات ارائه شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک نظیر استعلام ازدواج دسترسی یابند. از آن جا که ممکن است، برخی افراد با نحوه ورود به سامانه کاتب دفاتر اسناد رسمی kateb.ir آشنایی نداشته باشند، در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به توضیح این فرآیند بپردازیم.

 

به منظور ورود به سایت کاتب، متقاضی می بایست در ابتدا، نشانی kateb.ir را در مرورگر خود وارد نموده و مطابق با تصویر زیر، به صفحه اصلی سامانه کاتب ثبت اسناد وارد شود. پس از آن، شخص می بایست از صفحه اصلی سایت گزینه ورود به سایت کاتب را از صفحه اصلی سایت برگزیند.

 

سامانه کاتب

 

پس از آن، شخص می بایست کدملی خود را در این قسمت وارد نموده؛ تا کد تاییدیه به شماره همراه ثبت شده در سامانه پیامک گردد.

 

kateb.ir

 

در نهایت، شخص می تواند با درج کد تاییدی پیامک شده به شماره همراه ثبت شده، به صفحه حساب کاربری خود در سامانه کاتب وارد شده و از خدمات مختلف آن بهره مند شود. در صورتی که کاربر برای اولین بار به سامانه کاتب وارد می شود، می بایست در ابتدا، در آن ثبت نام نماید.

ثبت نام در سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir

در بخش گذشته، به بیان فرآیند و مراحل ورود به سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی پرداخته شد و بیان گردید که افراد می توانند با ثبت نام در این سایت، از خدمات مختلف ثبتی بهره مند شوند. به منظور آشنایی متقاضیان با نحوه نام نویسی در سایت کاتب، این قسمت از مقاله، به بیان مراحل و نحوه ثبت نام در سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب kateb.ir اختصاص داده شده است.

 

به منظور ثبت نام در سامانه کاتب، متقاضی در ابتدا می بایست نشانی kateb.ir را در مرورگر خود درج نموده و از صفحه اصلی سایت گزینه "ورود به سایت کاتب" را برگزیند.

 

ورود به سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی

 

پس از آن، شخص به صفحه جدیدی هدایت شده که می بایست در آن، ثبت نام را انتخاب کند.

 

سایت کاتب

 

با انتخاب این گزینه، شخص به صفحه ای مطابق با تصویر زیر هدایت می شود. به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، شخص می بایست کد ملی، تاریخ تولد و نیز شماره همراه خود را در این قسمت وارد نموده و تا کد تاییدیه را دریافت نماید.

 

سامانه کاتب

 

به منظور ثبت نام در سایت، متقاضی می بایست شرایط و ضوابط لازم را دارا بوده و سپس، اقدام به نام نویسی نماید. شرایط و ضوابط ثبت نام در سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب به شرح زیر می باشد:

 

کد ملی وارد شده باید مربوط به فردی با ملیت ایرانی و در قید حیات باشد.

شماره موبایلی که وارد می شود؛ می‌ بایست متعلق به کد ملی وارد شده باشد. این اطلاعات برای تایید هویت فرد و ارتباط با وی در صورت نیاز بهره‌ برداری می‌ شود.

درصورتی‌ که اطلاعات فرد از جمله شماره موبایل تغییر کند، وی مکلف است که این تغییرات را به‌ سرعت در سامانه اصلاح کند.

استفاده از اطلاعات حساب کاربری صرفا برای دارنده آن مجاز است و فرد مسئولیت حفظ امنیت ورود به حساب کاربری خود را دارد و نباید اطلاعات ورود خود را با دیگران به اشتراک گذارد.

 

توجه به این نکته ضروری است که هرگونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات این سامانه، شامل سوء استفاده از اطلاعات حساب کاربری دیگران، تقلب یا هر نوع فعالیت غیرقانونی دیگر، منجر به پیگرد قانونی خواهد شد و این موضوع می‌ تواند به تعقیب حقوقی و جرائم رایانه‌ ای منجر گردد.

 

دانلود و ورود به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق اپلیکیشن 

همانطور که پیش تر بیان گردید، یکی از کانال های دسترسی به سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب استفاده از اپلیکیشن و برنامه آن می باشد. افراد به منظور ورود به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق اپلیکیشن می بایست ابتدا، برنامه مربوطه را از طریق لینک های موجود در جدول زیر دانلود نموده و پس از نصب برنامه و ایجاد حساب کاربری در آن از خدمات مختلف آن استفاده نمایند.

 

 اپلیکیشن سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب
دانلود برنامه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب نسخه اندروید دانلود
دانلود برنامه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب نسخه pwa (آیفون) دانلود

 

پس از دانلود برنامه؛ متقاضی می بایست به منظور استفاده از خدمات متنوع و گسترده آن، این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب نموده، تا بتواند وارد برنامه شود. پس از آن؛ متقاضی می بایست کد ملی خود را در این قسمت وارد نماید.

 

سامانه کاتب

 

پس از درج کد ملی، کاربر می بایست کد تاییدی را که به شماره همراه وی پیامک می شود را در این قسمت درج نماید.

 

kateb.ir

 

پس از درج کد، متقاضی می تواند از امکانات و خدمات متنوع سایت استفاده نماید.

 

ورود به سامانه کاتب

 

همانطور که در این راهنما مشخص است؛ ورود به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق اپلیکیشن نیز عینا، مطابق با مراحل ورود به سایت آن بوده و اشخاص می توانند با وارد نمودن کد ملی و انتخاب گزینه دریافت کد تایید، رمز مربوطه را دریافت کرده و به حساب کاربری خود از طریق گوشی وارد شوند.

 

استفاده از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق کد دستوری

چنانچه اشخاص نیازمند استفاده از یکی از خدمات ارائه شده در سامانه کاتب بوده و به اینترنت دسترسی نداشته و یا اینکه گوشی وی از نوع هوشمند نیست، می تواند با استفاده از کد دستوری به امکانات مختلف سامانه کاتب، به صورت آفلاین دسترسی داشته باشد.

 

به منظور استفاده از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب از طریق کد دستوری شخص می بایست در صفحه تماس تلفن همراه خود، کد دستوری #2282* را شماره‌گیری کرده و شماره سرویس مورد نظر خود را درج را درج نموده و مراحل را تا دریافت پیامک نتیجه، ادامه دهد.

 

با وجود اعلام سازمان ثبت، مبنی بر دسترسی به خدمات سامانه کاتب از طریق کد دستوری #2282*، تاکنون این خدمت از سوی سازمان فعال نگردیده و کاربر با شماره گیری این کد، با پیغام خطا رو به رو می شود. به محض برطرف شدن این خطا در روزهای آتی، متن مقاله به روزرسانی گردیده و اطلاع رسانی لازم در این قسمت، انجام خواهد شد.

 

امکانات سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی

در بخش های پیشین مقاله، توضیحات مفصلی در خصوص سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب ارائه گردید و نحوه ورود و ثبت نام در آن توضیح داده شد. در قسمت پایانی مقاله، قصد داریم تا به توضیح امکانات سایت سکوی خدمات دیجیتال ثبتی بپردازیم که عبارت است از:

 

بخش اسناد رسمی شامل خدماتی نظیر تصدیق اصالت سند، اسناد رسمی من، محاسبه هزینه سند و دفاتر اسناد رسمی نزدیک من (سردفتر مکلف است به محض دریافت درخواست نسبت به بررسی پذیرش یا عدم پذیرش درخواست غیرحضوری تنظیم سند یا سایر خدمات ثبتی اقدام نماید. در صورت عدم پذیرش درخواست سردفتر باید با ذکر علت، عدم پذیرش را ذیل درخواست درج نماید)

بخش املاک و کاداستر 

بخش ثبت شرکت (شامل خدماتی نظیر تعیین نام هوشمند)

بخش اشخاص حقوقی 

بخش ازدواج و طلاق (شامل خدماتی نظیر تصدیق اصالت ازدواج، دفاتر ازدواج نزدیک من، وقایع ازدواج و طلاق)

بخش مالکیت معنوی (شامل خدماتی نظیر تصدیق اصالت گواهینامه و تصدیق اصالت گواهینامه موقت)

بخش پرداخت ها (به صورت کاملا الکترونیک)

 

همانطور که پیش تر بیان شد؛ دسترسی به کلیه امکانات و خدمات قید شده در قسمت فوق؛ در قالب‌ نرم‌ افزار تلفن همراه، وب سایت Kateb.ir و درگاه پیامک و کد دستوری #2282* فراهم می باشد و افراد می توانند با متناسب با شرایط خود از هر یک از شیوه های فوق استفاده نمایند. توجه به این نکته ضروری است که متقاضی ارائه خدمات غیر حضوری؛ بعد از پذیرش درخواست نیز؛ در هر مقطعی می‌ تواند ادامه فرآیند را به صورت حضوری در همان دفترخانه پیگیری و انجام دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب پاسخ دهند.