دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / پنجره واحد خدمات حج و زیارت

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، بستری الکترونیکی است که از سوی سازمان حج و زیارت، راه اندازی شده تا به افراد متقاضی سفر به حج عمره، حج تمتع، عتبات عراق و سوریه، به صورت برخط و آنلاین، ارائه خدمت نماید. استفاده از خدمات این پنجره، مستلزم نام نویسی در آن و ورود به حساب کاربری در my.haj.ir می باشد.

 

کشور ایران، در حال حاضر، یکی از کشورهای دارای بیشترین جمعیت مسلمان است که شهروندان آن، سالانه و به دلایل اعتقادی و مذهبی، به مکمه مکرمه، مدینه منوره و عتبات عالیات، سفر می نمایند و همین امر، ضرورت ارائه خدمات به بهترین شکل را به این اشخاص، ایجاب می نماید.

 

در راستای تامین رفاه متقاضیان سفر به حج یا عتبات عالیات، سازمان حج و زیارت، اقدام به راه اندازی بستری آنلاین نموده و خدمات مربوط به سفرهای زیارتی را از طریق آن، ارائه می دهد و همین امر، ضرورت اطلاع از نحوه کار با بستر آنلاین پنجره واحد خدمات حج و زیارت را ضروری می سازد.

 

لذا در مقاله حاضر، پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، ورود و ثبت نام در آن، مورد توضیح و بررسی قرار گرفته و در خصوص امکاناتی که با ورود به my.haj.ir​، در اختیار افراد قرار می گیرد، توضیح داده شده است. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص این پنجره، می توانند ادامه متن مقاله را دنبال نمایند.

 

برای ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت کلیک کنید.

 

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

 

کاربران، برای ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت باید، به آدرس my.haj.ir مراجعه کنند.

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

در معرفی پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir باید گفت، این سامانه، بستری الکترونیکی است که از سوی سازمان حج و زیارت، راه اندازی شده تا به افراد متقاضی سفر به حج عمره، حج تمتع، عتبات عراق و سوریه، به صورت برخط و آنلاین، ارائه خدمت نماید.

 

متقاضیان استفاده از خدمات پنجره واحد خدمات حج و زیارت، کافی است آدرس سامانه را در مرورگر تلفن همراه خود، جستجو نمایند و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی پنجره واحد خدمات، نسبت به ایجاد حساب کاربری، اقدام کنند.

 

شایان ذکر است، افراد صرفا باید، آدرس پنجره واحد خدمات حج و زیارت را بدین صورت my.haj.ir در مرورگر خود، جستجو نمایند و از نوشتن آدرس سامانه به صورت اشتباه، مشابه مواردی که در ادامه ذکر می گردد، خودداری کنند: my haj ir / my. haj.ir / my.haj / my.haj ir /my haj.ir.

ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

مراحل و نحوه ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، بدین صورت است که متقاضی باید، آدرس پنجره خدمات حج و زیارت را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، حسب مورد، یکی از دو گزینه "ورود از طریق درگاه دولت من یا ورود از طریق درگاه سازمان" را انتخاب کند.

 

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

 

در صورت انتخاب گزینه "ورود از طریق درگاه دولت من"، فرد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هدایت خواهد شد و باید، شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد نماید و برروی گزینه "ارسال رمز یکبار مصرف"، کلیک کند.

 

ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت

 

در این گام، فرد باید، کد ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد کند.

 

ورود به my.haj.ir

 

با طی مراحل فوق الذکر، فرد به حساب کاربری خویش در پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، دسترسی خواهد یافت و می تواند بر حسب نیاز خود، از خدمات و امکانات موجود در پنجره خدمات حج و زیارت، استفاده کند.

 

در صورتی که در مرحله اولیه، متقاضی، گزینه "ورود از طریق درگاه سازمان" را انتخاب کند، با صفحه ای مشابه تصویر زیر، روبرو خواهد شد و باید، شماره همراه خود را در آن، وارد کند.

 

 پنجره خدمات حج و زیارت

 

در این مرحله، کدی به تلفن همراه فرد، ارسال خواهد شد که باید، آن را در کادر مربوطه، وارد نماید.

 

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

 

با طی مراحل فوق الذکر، شخص با موفقیت، وارد حساب کاربری خود در پنجره واحد خدمات حج و زیارت خواهد شد. در ادامه، نحوه و مراحل ثبت نام در پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، ضمن ارائه راهنمای تصویری، مورد توضیح و بررسی، قرار خواهد گرفت.

ثبت نام در پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

از آنجا که ورود به حساب کاربری در پنجره واحد خدمات حج و زیارت، مستلزم این است که فرد، پیش از این، در این بستر الکترونیکی، نام نویسی نموده باشد، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، نحوه و مراحل ثبت نام در پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، مورد بررسی و توضیح، قرار خواهد گرفت.

 

در گام اول، فرد باید، آدرس پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه تصویر زیر، برروی گزینه "ورود از طریق درگاه سازمان"، کلیک کند.

 

 ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت

 

در این مرحله، فرد باید، شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد نماید.

 

 ورود به my.haj.ir

 

در این قسمت، فرد باید، کد ملی و تاریخ تولد خود را در کادرهای مربوطه، وارد کند.

 

 پنجره خدمات حج و زیارت

 

در این مرحله، فرد باید، کد پستی خود را در کادر مربوطه، وارد نماید.

 

پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

 

در این قسمت، فرد باید، کد احراز ارسال شده به تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد کند.

 

 ورود به پنجره واحد خدمات حج و زیارت  my.haj.ir

 

با طی مراحل فوق الذر، نام نویسی فرد، به پایان خواهد رسید و به پورتال خود در پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، هدایت خواهد شد.

 

ورود به my.haj.ir

 

علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سامانه رزرو حج تمتع می توانند، نسبت به بررسی و مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، اقدام کنند. در ادامه، امکانات پنجره واحد خدمات حج و زیارت، مورد توضیح و بررسی، قرار خواهد گرفت.

 

امکانات پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir

پس از معرفی پنجره واحد خدمات حج و زیارت در تیترهای پیشین مقاله و توضیح درباره نحوه ورود و ثبت نام در آن، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، امکانات پنجره واحد خدمات حج و زیارت my.haj.ir، مورد بررسی و توضیح، قرار خواهد گرفت. مهم ترین امکاناتی که پس از ورود به my.haj.ir در اختیار فرد، قرار می گیرند، عبارتند از:

 

امکانات و خدمات مربوط به حج تمتع و دسترسی به اطلاعیه های مربوط ثبت نام حج تمتع و جزئیات این سفر

 

امکانات و خدمات مربوط به عمره مفرده و دسترسی به سوالات پرتکرار و راهنمای ثبت نام این سفر

 

امکانات و خدمات مربوط به عتبات عراق و دسترسی به سیستم جامع ثبت نام عتبات عالیات

 

امکانات و خدمات مربوط به سماح اربعین و دسترسی به اطلاعات مربوط به سفر زیارتی در این ایام

 

امکانات و خدمات مربوط به سفر به سوریه و دسترسی به فراخوان های آن

 

امکانات و خدمات مربوط به کارگزاران و دسترسی به سامانه جامع کارگزاران. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه و مراحل، همچنین، شرایط ثبت نام حج تمتع می توانند، نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در لینک زیر، اقدام کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد و امکانات پنجره واحد خدمات حج و زیارت در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کاربرد و امکانات پنجره واحد خدمات حج و زیارت پاسخ دهند.