دینا / تجاری / امور بانکی / وام ازدواج بانک سپه

وام ازدواج بانک سپه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

وام ازدواج بانک سپه یک وام قرض الحسنه بدون سود است که پس از ثبت نام در سایت وام ازدواج بانک مرکزی و تحویل مدارک لازم به شعب بانک به زوجین تعلق می گیرد و بازپرداخت آن طی 120 ماه است. مبلغ وام ازدواج بانک سپه 300 میلیون تومان بوده و در مواردی با شرایط سنی به زوجین مبلغ 350 میلیون تومان تعلق می گیرد. 

 

وام ازدواج یکی از انواع وام بانکی است که جهت ساده تر شدن شرایط ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است. دولت از طریق بانک مرکزی طرحی را برای پرداخت این وام به زوجین در نظر گرفته است تا در آغاز زندگی مشترک بتوانند بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند. بانک های عامل مانند بانک سپه پس از ثبت نام زوجین در سایت بانک مرکزی اقدام به پرداخت وام ازدواج به متقاضیان تایید صلاحیت شده می کنند.

 

به جهت اهمیت موضوع اطلاع از جزئیات دریافت وام ازدواج از بانک های عامل مانند بانک سپه، لازم است تا زوجین، پس از ازدواج اطلاعات کافی در خصوص نحوه دریافت این وام را کسب کنند و با استفاده از تسهیلات ارائه شده هزینه های اولیه زندگی خود را راحت تر تامین نمایند. 

 

در این مقاله به مواردی مانند شرایط دریافت وام ازدواج بانک سپه و مدارک لازم برای دریافت این وام پرداخته خواهد شد و نحوه ثبت نام وام ازدواج بانک سپه بررسی می شود. در ادامه نیز توضیحاتی در خصوص محاسبه این وام و مشاهده و پیگیری وضعیت ثبت نام و بازپرداخت آن ارائه می شود تا خوانندگان مقاله اطلاعات لازم و کافی در این مورد کسب نمایند و اقدام به دریافت وام ازدواج خود از بانک سپه نمایند.

شرایط دریافت وام ازدواج بانک سپه

هر یک از بانک های عامل شرایطی را برای پرداخت وام های خود در نظر گرفته اند. وام ازدواج که یکی از انواع وام های بانکی است شرایط خاصی برای دریافت دارد. این وام از سوی بانک مرکزی جهت سهولت ازدواج جوانان در نظر گرفته شده و از طریق بانک های عامل به واجدین شرایط پرداخت می شود. بانک سپه جزو بانک های ارائه دهنده وام ازدواج است که متقاضیان دریافت این وام می توانند پس از ثبت نام وام ازدواج، وام مورد نظر خود را از این بانک دریافت کنند.

 

شرایط دریافت وام ازدواج تقریبا برای تمام بانک های عامل یکسان است. بنابراین از جمله شرایط دریافت وام ازدواج بانک سپه می توان به داشتن تابعیت ایرانی اشاره کرد. وام ازدواج به زوجینی که تابعیت ایرانی نداشته باشند؛ طبق دستور العمل تعلق نخواهد گرفت، اما ایرانیانی که در خارج از مرز های کشور سکونت دارند به شرط تایید سند ازدواج آن ها از سوی مراجع ذی صلاح، مشمول پرداخت وام ازدواج خواهند بود.

 

هر فرد ایرانی تنها یک بار مجاز به استفاده از تسهیلات ازدواج است و همچنین پرداخت این وام به زوجینی که تاریخ عقد آن ها پس از اول فروردین ماه 1398 باشد امکان پذیر است. باید در نظر داشت که زوجین نهایتا تا 24 ماه پس از تاریخ عقد خود می توانند اقدام به ثبت نام در سایت وام ازدواج نمایند. شرط سنی نیز یکی از شرایط دریافت وام ازدواج است که مبلغ وام را مشخص می کند.

 

به طور معمول به هر یک از زوجین مبلغ 300 میلیون تومان وام ازدواج تعلق می گیرد اما برای آقایان زیر 25 سال و بانوان زیر 23 سال این مبلغ معادل 350 میلیون تومان خواهد بود. معرفی ضامن یا ضامنین رسمی نیز جزو شرایط دریافت وام ازدواج بانک سپه عنوان شده است. با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده افراد می توانند اقدام به ثبت نام وام ازدواج کرده و وام خود را از یکی از بانک های عامل مانند بانک سپه دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک سپه

پس از ذکر شرایط مربوط به دریافت وام ازدواج نوبت به بررسی مدارک لازم برای دریافت این وام می رسد. توضیح داده شد که در مرحله اول برای دریافت وام ازدواج باید اقدام به ثبت نام نمود و پس از آن باید مدارک و مستنداتی را به بانک مشخص شده تحویل داد تا صلاحیت زوجین برای دریافت وام تایید شود. لیست مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج بانک سپه در ادامه ذکر شده است:

 

اصل سند ازدواج

اصل مدارک هویتی زوجین شامل شناسنامه و کارت ملی

اصل مدارک هویتی ضامنین شامل شناسنامه و کارت ملی

کد پستی ده رقمی و آدرس محل سکونت زوجین

کد رهگیری دریافت شده از سامانه ثبت نام وام ازدواج برای ارائه به بانک عامل

 

زوجین ابتدا باید درخواست خود برای دریافت وام ازدواج را در سایت ثبت نام وام ازدواج تکمیل کنند و پس از دریافت کد پیگیری از این سامانه و مشخص شدن بانک عامل برای پرداخت وام، همراه با مدارک ذکر شده به شعب بانک مراجعه کنند. بانک عامل نیز پس از تکمیل مراحل ذکر شده بر اساس نوبت زوجین در زمان مقرر اقدام به پرداخت مبلغ وام به ایشان خواهد کرد.

فرم ثبت نام وام ازدواج بانک سپه

دریافت اکثر وام های بانکی مستلزم ثبت درخواست رسمی در شعب بانک و تکمیل فرم مربوطه است. در نتیجه افرادی که قصد دریافت وام ازدواج از بانک سپه را دارند و یا پس از ثبت نام این بانک برای ارائه وام به آن ها معرفی شده است، خواستار دسترسی به فرم ثبت نام وام ازدواج بانک سپه هستند.

 

 باید گفت امروزه با گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی، نیاز به تکمیل فرم های فیزیکی برای دریافت وام از میان رفته و ثبت نام وام و انجام بسیاری از امور بانکی به صورت غیر حضوری ممکن شده است. در خصوص ثبت نام وام ازدواج بانک سپه نیز این نکته صادق بوده و متقاضیان دریافت این تسهیلات نیازی به پر کردن فرم فیزیکی ندارند و تنها با مراجعه به سامانه وام ازدواج تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه می توانند مراحل دریافت وام خود را طی نمایند. 

 

در واقع وارد کردن اطلاعات لازم در سایت ثبت نام وام ازدواج به منزله تکمیل فرم فیزیکی درخواست وام است. در بخش بعدی مقاله به بررسی روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج بانک سپه پرداخته خواهد شد تا خوانندگان آشنایی لازم جهت طی کردن مراحل مربوطه را کسب نمایند.

 

نحوه ثبت نام وام ازدواج بانک سپه

در متن مقاله اشاره مختصری به این موضوع شد که ثبت نام وام ازدواج از طریق مراجعه به سایت طراحی شده امکان پذیر است. بانک مرکزی ایران جهت سهولت دسترسی افراد به انواع وام بانکی ازدواج سامانه ای را طراحی کرده است تا زوجین بتوانند به صورت غیر حضوری ثبت نام خود را تکمیل کرده و پس از طی شدن مراحل لازم به بانک های عامل تحویل مدارک و دریافت وام مراجعه کنند. در این بخش به بررسی نحوه ثبت نام وام ازدواج بانک سپه از طریق مراجعه به سامانه بانک مرکزی پرداخته می شود.

 

جهت ثبت نام وام ازدواج بانک سپه، شخص ابتدا باید به آدرس الکترونیکی ve.cbi.ir مراجعه کرده و در منوی سمت راست صفحه گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کند.

 

وام ازدواج بانک سپه

 

پس از انتخاب گزینه ذکر شده، صفحه جدیدی به کاربر نمایش داده می شود که باید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و تاریخ ازدواج و شماره تلفن همراه خود را وارد نماید و سپس گزینه ادامه را برای تکمیل مراحل انتخاب کند.

 

ثبت نام وام ازدواج بانک سپه

 

لازم به ذکر است که هر یک از زوجین برای دریافت وام ازدواج باید اقدام به ثبت نام در این سامانه به صورت جداگانه نمایند و کد رهگیری که پس از تکمیل مراحل ثبت نام به این افراد داده می شود را در زمان مراجعه به بانک های عامل مانند بانک سپه همراه با مدارک لازم به بانک ارائه دهند تا درخواست وام آن ها مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

 

محاسبه وام ازدواج بانک سپه

وام همان طور که از نام آن مشخص است مبلغی است که به عنوان کمک هزینه به افراد پرداخت می شود تا امور مورد نظر خود را به انجام رسانده و در زمان مقرر اقدام به بازپرداخت آن کنند. متقاضیان دریافت وام ازدواج بانک سپه تمایل به اطلاع از محاسبه وام ازدواج بانک سپه دارند تا از مبلغ دریافتی وام خود و اقساط این وام آگاهی کسب نمایند.

 

 در متن مقاله ذکر شد که مبلغ وام ازدواج 300 میلیون تومان برای هر یک از زوجین است. این مبلغ در صورتی که زوج کمتر از 25 سال و زوجه کمتر از 23 سال سن داشته باشند به 350 میلیون تومان افزایش خواهد داشت. همچنین فرزندان ایثارگران نیز می توانند از وام دو برابری برای ازدواج خود بهره مند شوند. 

 

در نتیجه محاسبه مبلغ وام ازدواج به آسانی صورت می گیرد، اما در خصوص محاسبه اقساط وام ازدواج بانک های عامل از جمله بانک سپه باید گفت که بازپرداخت این وام در 120 ماه صورت می گیرد. به این معنا که اقساط وام ازدواج 300 میلیون تومانی مبلغی معادل 2 میلیون و 727 هزار تومان در هر ماه خواهد بود که دریافت‌کننده این تسهیلات باید در همان ماه اول ۱۲ میلیون تومان به‌ عنوان اقساط ماه استثنایی به بانک برگرداند.

 

همچنین ذکر این نکته ضروری است که وام ازدواج به صورت قرض الحسنه و بدون سود به افراد تعلق می گیرد، اما این وام کارمزدی معادل 4 درصد برای تشکیل پرونده و سایر هزینه های جانبی دارد. افرادی هم که وام ازدواج با مبالغ بیشتری دریافت می کنند مانند فرزندان ایثارگران می توانند با تقسیم مبلغ دریافتی خود به تعداد ماه های بازپرداخت وام، اقساط خود را محاسبه نمایند.

 

 

پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج بانک سپه

پیش تر نحوه ثبت نام وام ازدواج در سایت بانک مرکزی توضیح داده شد. این سامانه بخشی را هم برای پیگیری وضعیت ثبت نام طراحی کرده است تا زوجین پس از ثبت نام بتوانند نسبت به وضعیت درخواست خود آگاهی کسب نمایند و همچنین بانک عامل مشخص شده برای دریافت وام خود را مشاهده کنند. افرادی که وام خود را از بانک سپه دریافت می کنند جهت پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج بانک سپه می توانند از طریق روش زیر اقدام کنند.

 

جهت پیگیری و مشاهده وضعیت وام ازدواج ابتدا باید به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir  مراجعه کرده و در صفحه اصلی این سایت از منوی سمت راست صفحه گزینه مشاهده وضعیت انتخاب شود.

 

مشاهده وضعیت وام ازدواج بانک سپه

 

پس از انتخاب گزینه ذکر شده، صفحه ای برای کاربر باز می شود که در آن با وارد کردن شماره ملی و کد رهگیری ای که پیش تر از این سامانه دریافت کرده است، می تواند به وضعیت بررسی درخواست خود دسترسی داشته باشد.

 

وضعیت وام ازدواج بانک سپه

 

مشاهده وضعیت درخواست وام ازدواج به زوجین کمک می کند تا نسبت به زمان دریافت وام خود و سایر جزئیات آگاهی کسب کرده و در خصوص پرداخت هزینه های خود با استفاده از وام ازدواج برنامه ریزی نمایند.

 

نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک سپه

در خصوص محاسبه مبلغ و اقساط وام ازدواج بانک سپه در متن مقاله توضیحاتی ارائه شد. بازپرداخت وام ازدواج طی 120 ماه صورت می گیرد که اولین قسط آن یک ماه پس از دریافت وام باید بازپرداخت شود. در نتیجه بدیهی است که وام گیرندگان خواستار اطلاع از نحوه بازپرداخت وام ازدواج بانک سپه باشند.

 

یکی از روش های متداول جهت بازپرداخت انواع وام، مراجعه به شعب بانک مربوطه است، اما در صورتی که افراد خواستار پرداخت اقساط وام خود به صورت غیر حضوری باشند می توانند از طریق سامانه های اینترنتی بانک عامل مورد نظر خود اقدام نمایند. 

 

پرداخت اقساط بانک سپه به صورت غیر حضوری از طریق استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک سپه امکان پذیر است. سایت اینترنتی بانک سپه به آدرس ebanksepah.ir در دسترس مشتریان است که پس از مراجعه به آن نیاز به ورود نام کاربری و رمز عبور ثابت است. در واقع مشتری قبلا باید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را از شعب بانک دریافت کرده باشد تا بتواند از خدمات آن استفاده نماید.

 

وام ازدواج بانک سپه

 

در خصوص استفاده از سایر روش های بازپرداخت وام ازدواج بانک سپه مانند پرداخت اقساط از طریق عابر بانک و غیره نیز می توان از شعب این بانک استعلام گرفت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام وام ازدواج بانک سپه در حقوق در کانال حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام وام ازدواج بانک سپه پاسخ دهند.