دینا / تجاری / امور بانکی / افتتاح حساب ارزی بانک ملت

افتتاح حساب ارزی بانک ملت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

افتتاح حساب ارزی بانک ملت از طریق مراجعه حضوری به شعب ارزی این بانک امکان پذیر بوده و این حساب افتتاح آنلاین ندارد. از جمله مزایای حساب ارزی بانک ملت می توان به دریافت سود ارزی در کنار تامین امنیت سرمایه اشاره کرد که سود این حساب نیز بسته به نوع حساب و نوع ارز نگهداری شده در آن متفاوت خواهد بود.

 

حساب ارزی نوعی سپرده بانکی است که با هدف استفاده جاری در امور مالی بین المللی و یا سرمایه گذاری افتتاح می شود. این حساب ها به دو صورت مدت دار و قرض الحسنه در بانک های عامل قابل افتتاح هستند که به سپرده های مدت دار سود ارزی تعلق گرفته و سپرده های قرض الحسنه مشمول دریافت سود نخواهند بود. هر حساب ارزی با منشا یک نوع ارز خاص مانند دلار، یورو و یا سایر ارز ها می تواند افتتاح شود.

 

حساب های ارزی برای اشخاص حقیقی و حقوقی قابل افتتاح هستند. این حساب ها برای اشخاص حقیقی تامین امنیت سرمایه را به ارمغان آورده و برای اشخاص حقوقی موجب سهولت در جا به جایی مبالغ ارزی می شود. بنابراین افراد مختلف و شرکت ها و مجموعه ها باید از شرایط افتتاح حساب ارزی در بانک های عامل از جمله بانک ملت و جزئیات مربوط به این حساب اطلاع داشته باشند 

 

به جهت اهمیت اطلاع از جزئیات مربوط به حساب ارزی بانک ملت در این مقاله ابتدا به بررسی شرایط و مدارک لازم برای افتتاح این حساب پرداخته شده و سپس نحوه افتتاح آن به صورت غیر حضوری و آنلاین بررسی می شود. در ادامه نیز توضیحاتی در خصوص سود حساب ارزی بانک ملت و مزایای این حساب ارائه می شود تا خوانندگان اطلاعات مورد نظر خود را درباره این موضوع کسب نمایند.

شرایط افتتاح حساب ارزی بانک ملت

اشخاصی که قصد افتتاح حساب ارزی در بانک ملت را دارند باید واجد شرایط خاصی باشند. از جمله شرایط افتتاح حساب ارزی بانک ملت می توان به داشتن حداقل سن 18 سال تمام اشاره کرد. همچنین مادران می توانند به نام فرزندان خود اقدام به افتتاح حساب ارزی بانک ملت نمایند اما امکان برداشت برای صاحب حساب پس از رسیدن به سن 18 سال تمام فراهم خواهد بود. اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی می توانند نسبت به افتتاح حساب ارزی بانک ملت اقدام نمایند.

 

افرادی که واجد شرایط افتتاح حساب سپرده ریالی باشند امکان افتتاح حساب ارزی را نیز در بانک ملت خواهند داشت. همچنین حساب ارزی بانک ملت قابلیت افتتاح به صورت مشترک را دارد. برای افتتاح حساب ارزی بانک ملت باید اقدام به سپرده گذاری ارز های مجاز بانک نمود که در حال حاضر عبارتند از دلار، یورو و درهم. واجدین شرایط ذکر شده می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به شعب ارزی بانک ملت مراجعه نموده و حساب خود را افتتاح نمایند. در خصوص مدارک لازم در بخش بعدی مقاله توضیح داده می شود.

مدارک لازم برای باز کردن حساب ارزی بانک ملت

برای افتتاح حساب ارزی بانک ملت همان طور که در بخش قبلی مقاله توضیح داده شد، نیاز به ارائه مدارک خاصی است. اشخاص حقیقی و حقوقی با ارائه مدارک لازم به شعب ارزی بانک ملت می توانند نسبت به افتتاح سپرده ارزی مورد نظر خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای باز کردن حساب ارزی بانک ملت برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. اکثر این مدارک، مستنداتی هستند که جهت افتتاح حساب سپرده ریالی نیز باید به بانک ارائه شوند.

 

از جمله مدارکی که جهت افتتاح حساب ارزی بانک ملت برای اشخاص حقیقی لازم است می توان به درخواست کتبی افتتاح حساب، تکمیل برگ قرارداد سپرده، اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی اشاره کرد. اشخاص حقیقی خارجی نیز ملزم به ارائه مدارکی همچون اصل و کپی گذرنامه، پروانه اقامت دائم یا موقت، دفترچه پناهندگی و کارت هویت و کارت آمایش هستند. در صورت افتتاح حساب به طور مشترک نیز مدارک شرکا یا نمایندگان و وکلای قانونی آن ها نیز مورد نیاز است.

 

اشخاص حقوقی داخلی و خارجی نیز علاوه بر ارائه درخواست کتبی افتتاح حساب و برگ تکمیل شده قرارداد سپرده باید مدارکی همچون اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همه سپرده گذاران و اصل و کپی اساسنامه، آگهی تاسیس شرکت، روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات، اولین صورت جلسه هیات موسس، اظهارنامه ثبت شرکت ها و شرکت نامه را به بانک ارائه دهند تا مجاز به استفاده از خدمات حساب های ارزی بانک ملت شوند.

نحوه افتتاح حساب ارزی غیر حضوری و آنلاین بانک ملت

امروزه با گسترش ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، بسیاری از افراد خواستار افتتاح حساب های سپرده به صورت آنلاین هستند. بنابراین دور از ذهن نیست که نحوه افتتاح حساب ارزی غیر حضوری و آنلاین بانک ملت جزو سوالات پر تکرار مشتریان این بانک باشد. ممکن است برخی بانک های عامل امکان افتتاح حساب ارزی به صورت آنلاین و غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده باشند تا در وقت و انرژی افراد صرفه جویی شود اما در خصوص بانک ملت لازم به ذکر است که امکان ارائه این خدمت مقدور نیست.

 

مشتریان بانک ملت و متقاضیان افتتاح حساب ارزی در این بانک باید با در دست داشتن مدارک لازم که در بخش های قبلی مقاله ذکر شد به یکی از شعب ارزی این بانک مراجعه کرده و در صورت احراز شرایط حساب ارزی برای آنان افتتاح خواهد شد. یکی از شروط افتتاح انواع سپرده بانکی، سپرده گذاری مبلغی به عنوان وجه اولیه در حساب است. میزان این مبلغ برای انواع حساب سپرده ارزی با توجه به ارز مورد نظر برای افتتاح حساب متفاوت است و با سپرده گذاری مبلغ مشخص شده در شعب ارزی، حساب مورد نظر مشتریان افتتاح خواهد شد.

 

برای افتتاح حساب ارزی بانک ملت با منشا دلار آمریکا حداقل نیاز به سپرده گذاری 100 دلار در حساب پس انداز، 200 دلار در حساب های کوتاه مدت و 1000 دلار در حساب های بلند مدت است. این حداقل سپرده برای حساب های با منشا یورو نیز همین میزان است اما برای حساب های با منشا درهم متفاوت بوده و عبارت است از 500 درهم برای حساب پس انداز، 1000 درهم برای حساب های کوتاه مدت و 5000 درهم برای حساب های بلند مدت.

 

سود حساب ارزی بانک ملت

افرادی که اقدام به سپرده گذاری در بانک های عامل می کنند، سرمایه خود را با هدف کسب سود به بانک می سپارند. در نتیجه اطلاع از سود حساب های سپرده مختلف و از جمله حساب ارزی بانک ملت برای افراد اهمیت زیادی دارد. در بخش های قبلی مقاله عنوان شد که حساب ارزی بانک ملت به دو صورت با منشا اسکناس و با منشا حواله ارزی و سه ارز دلار آمریکا، یورو و درهم قابل افتتاح است. سود حساب ارزی بانک ملت با منشا حواله ارزی در جدول زیر آورده شده است.

 

نوع ارز سه ماهه شش ماهه نه ماهه یک ساله
دلار آمریکا 1درصد 1.5درصد 2درصد 2.5درصد
یورو 1.25درصد 2درصد 2.75درصد 3.5درصد
درهم   0.5درصد   1درصد

 

لازم به ذکر است سود های ارائه شده در جدول بالا مربوط به حساب های ارزی مدت دار بانک ملت است و حساب های ارزی قرض الحسنه این بانک مشمول دریافت سود نخواهند بود. نکته دیگری که در خصوص سپرده های ارزی بانک ملت وجود دارد این است که بازه واریز سود این حساب ها به صورت ماهیانه بوده و نوع واریز سود و بازگشت اصل مبلغ سپرده به صورت ارزی است.

 

سپرده های مدت دار ارزی با منشا اسکناس که قبل از سه ماه ابطال شوند، مشمول دریافت سود نخواهند بود و سایر سپرده هایی که قبل از سررسید 6ماهه، 9ماهه و یک ساله ابطال شوند، سودی معادل نرخ سود تعیین شده منهای 0.5 درصد نرخ شکست خواهند داشت. حساب های ارزی با منشا حواله نیز چنانچه قبل از گذشت 30 روز از زمان افتتاح، بسته شوند مشمول دریافت سود نخواهند بود و نرخ شکست این سپرده ها نیز پس از 30 روز از زمان افتتاح 0.5 درصد خواهد بود. 

 

مزایای حساب ارزی بانک ملت

به طور کلی تمامی خدمات بانکی و امکانات ارائه شده در حوزه سرمایه گذاری باید دارای مزایایی باشند تا افراد نسبت به استفاده از آن ها تمایل پیدا کنند. حساب های ارزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بر دارنده مزایایی برای سپرده گذاران خود هستند. بانک ملت به عنوان یکی از بانک های ارائه دهنده افتتاح حساب ارزی به مشتریان خود، مزایای مختلفی را برای این حساب ها در نظر گرفته است.

 

به عنوان مثال از جمله مزایای حساب ارزی بانک ملت می توان به تامین امنیت سرمایه های ارزی اشاره کرد. افرادی که اقدام به افتتاح حساب ارزی در بانک ملت می کنند نسبت به امنیت سرمایه خود در مقابل سرقت و سایر مسائل اطمینان خاطر دارند. همچنین داشتن این نوع حساب سپرده در بانک برای تجار و افرادی که نیاز به جابجایی ارز در سطح بین المللی دارند، انجام امور مالی را ساده تر و راحت تر می کند.

 

حساب ارزی بانک ملت با اختصاص سود به سرمایه های سپرده گذاران موجب جلوگیری از افت ارزش سرمایه آنان می شود. همچنین افراد می توانند به جای نگهداری سرمایه نزد خود، با سپرده گذاری آن در بانک کسب درآمد ارزی داشته باشند. از جمله سایر مزایای حساب ارزی بانک ملت نیز می توان به دسترسی سریع و ساده به سرمایه و امکان انتقال و تبدیل ارز موجود به سایر ارز ها اشاره کرد.

 

شعب حساب ارزی بانک ملت

همان طور که در بخش های قبلی مقاله عنوان شد، جهت استفاده از خدمات مربوط به حساب های ارزی بانک ملت، مراجعه به شعب و باجه های ارزی این بانک ضروری است. می توان گفت یکی از معیار های انتخاب بانک مناسب برای افتتاح حساب ارزی، تعداد شعبی است که خدمات ارزی را به مشتریان ارائه می دهند. چرا که زیاد بودن تعداد شعب ارزی به معنای دسترسی سریع تر و راحت تر به خدمات ارزی است. مشتریان بانک ملت جهت مشاهده شعب حساب ارزی بانک ملت می توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

 

برای مشاهده شعب حساب ارزی بانک ملت کلیک کنید.

 

با ورود به لینک ارائه شده در بالا، صفحه ای باز می شود که مشتریان بانک ملت می توانند با وارد کردن نام شعبه مورد نظر خود و یا انتخاب شهر و منطقه، لیست شعب ارزی این بانک و یا شعب دارای باجه های ارزی را مشاهده کنند و برای دریافت خدمات مورد نظر خود مانند افتتاح حساب ارزی بانک ملت، صدور حوالجات ارزی و نقل و انتقالات و برداشت های ارزی خود به این شعب مراجعه کرده و امور ارزی مورد نیاز خود را انجام دهند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه افتتاح حساب ارزی بانک ملت در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه افتتاح حساب ارزی بانک ملت پاسخ دهند.