دینا / تجاری / مجوزها / دریافت شناسنامه باغ

دریافت شناسنامه باغ

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

مراحل و نحوه دریافت شناسنامه باغات که مدرکی الزامی برای برخورداری از تسهیلات، یارانه‌ های دولتی و تعرفه‌ های آب و برق و گاز و سوخت و... می باشد با مراجعه به سامانه سبک sso.sabak.org، ثبت نام و بارگذاری مدارک در آن، بررسی مدارک و باغ توسط کارشناس، پرداخت هزینه های لازم و مراجعه به نظام صنفی کشاورزی برای امضای فرم ها می باشد.

 

ضرورت تولید پایدار و جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغات، به دلیل نقش بی بدیل این موارد در توسعه اقتصادی، یکی از مهم ترین مواردی بوده که امروزه، مورد توجه دولت، جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی است و در راستای آن، تدابیر ویژه ای را می اندیشند.

دریافت شناسنامه باغات از سامانه سبک sso.sabak.org، از جمله این تدابیر بوده که این امر، یعنی اخذ شناسنامه باغ، نحوه و مراحل مخصوص خود را داشته و به مدارک ویژه ای احتیاج دارد و از آنجا که بدون طی مراحل مخصوص و ارائه مدارک لازم، دریافت شناسنامه باغات غیر ممکن می گردد، ضروری است از مراتب و نکات لازم برای اخذ این سند، مطلع بود.

لذا در مقاله حاضر توضیح داده شده دریافت شناسنامه باغ به چه معناست، سامانه آن چه بوده و مدارک لازم، همچنین مراحل و نحوه دریافت این سند چیست و در نهایت، ضمانت اجرای عدم دریافت شناسنامه باغ از منظر قانونی توضیح داده شده است.

دریافت شناسنامه باغ به چه معناست

با توجه به اخباری که در خصوص شناسنامه دار شدن باغ ها منتشر می گردد، این پرسش مطرح می شود که دریافت شناسنامه باغ به چه معناست، چه مدارکی لازم دارد و دریافت آن به چه صورت امکان پذیر می باشد؟ لذا در این تیتر، معنای دریافت شناسنامه باغ، بررسی خواهد گردید و در تیترهای بعد، پیرامون سامانه، مراحل و نحوه دریافت و مدارک لازم این امر، صحبت خواهد شد.

مقصود از دریافت شناسنامه باغات این است که فعالین در بخش باغبانی و باغ داران و تولید کنندگان محصولات باغی اعم از میوه جات و مرکبات و... باید از طریق سامانه نظام صنفی کشاورزی همچنین مراجعه حضوری به این نهاد، پروانه و شناسنامه باغ خود را دریافت کنند تا بتوانند از امکاناتی که در ادامه ذکر می شود، بهره مند شوند؛

 کلیه خدمات و تسهیلات، یارانه‌ های دولتی و تعرفه‌ های آب و برق و گاز و سوخت، همچنین تمدید مجوزهای برداشت آب برای بهره برداران زیر بخش باغبانی. بدیهی است بدون دریافت شناسنامه فعالین در بخش باغبانی، از امکانات و موارد مذکور بی بهره خواهند ماند.

شناسنامه باغ، مدرکی است که از طریق آن امکان بررسی رعایت استانداردهای سلامت محصولات، ساماندهی و دسترسی به اطلاعات تولیدکنندگان حوزه باغبانی به صورت مستمر در مراحل مختلف تولید، فرآوری، حمل و نقل و بازار، همچنین پایش عدم آلودگی محل تولید به آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ ای و باقیمانده سموم را ممکن می سازد وبدین ترتیب، محصولاتی باکیفیت تر تولید و اقتصادی پویا تر در جریان خواهد بود.

سامانه دریافت شناسنامه باغات sso.sabak.org

سامانه دریافت شناسنامه باغات sso.sabak.org یا همان سبک، سامانه ای است که از سوی دولت و سازمان نظام صنفی کشاورزی راه اندازی شده تا دریافت شناسنامه و پروانه را برای باغ داران و فعالین در حوزه باغبانی، میسر ساخته و بدین ترتیب، امکان بهره مندی از امکانات دولتی متعلق به باغات را به موجب این سند، برای فرد فراهم سازد.

لازم به ذکر است سامانه سبک، در گذشته، سامانه ای قدیمی داشت که اکنون با آدرس old.sabak.org در دسترس می باشد لکن، متقاضیان ثبت نام در سامانه سبک با هدف دریافت شناسنامه باغ، صرفا باید به آدرس جدید سامانه sso.sabak.org مراجعه کرده و مراحل لازم را طی نمایند.

سامانه جدید، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، متصل است و مستقیما فرد را برای اخذ پروانه و دریافت شناسنامه، به این سامانه هدایت می نماید و به نوعی، سامانه خدمات دولت هوشمند نیز سامانه دریافت شناسنامه باغ محسوب می گردد که علاقمندان به کسب اطاعات در خصوص این سامانه، می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند. 

مدارک لازم برای دریافت شناسنامه باغ

هنگامی که فرد به سامانه سبک مراجعه می نماید، سامانه، مدارک لازم برای دریافت شناسنامه باغ را به متقاضی این سند، متذکر می گردد و از آنجا که این مدارک نقش مهمی در موفقیت فرد برای اخذ شناسنامه باغ دارند، موارد آن در این تیتر از مقاله، با استناد به آنچه در سامانه سبک و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آمده، ذکر می گردند.

اسناد مالکیتی مالک که شامل مواردی چون؛ تصویر اصل یکی از اسناد رسمی یا یکی از اسناد عادی به همراه استشهادیه، سند مالکیت رسمی(اراضی زراعی و باغی)، سند عادی مبایعه نامه(قولنامه)، سندعادی مورثی (تقسم نامه)، سند عادی استشهادیه و سند عادی استیجاری (اجاره نامه) می باشد.

اصل اسناد مجوز فعالیت برای واحد های صنعتی و نیمه صنعتی که شامل مواردی چون؛ پروانه تاسیس، پروانه بهره برداری و تائیدیه بهره برداری می باشد.

 اسناد هویتی حقیقی که شامل مواردی چون؛ عکس(3*4 رنگی تمام رخ)، کارت ملی، شناسنامه(تمام صفحات) می باشد.

شایان ذکر است که تمامی مدارک مذکور، باید در سامانه سبک، مطابق نحوه و مراحلی که در ادامه ذکر می گردد، بارگذاری گردند تا کارشناس، آن ها را بررسی و درخواست دریافت مجوز و شناسنامه باغ را تائید کند؛ لذا بهتر است که فرد در بارگذاری و تهیه مدارک، دقت لازمه را داشته باشد.

 

مراحل و نحوه ثبت نام دریافت شناسنامه باغ

مراحل و نحوه ثبت نام دریافت شناسنامه باغ، پرسش اغلب افرادی است که قصد دارند در خصوص این امر اقدام نموده ولیکن از مراحل آن بی اطلاع هستند. لذا در این بخش از مقاله حقوقی دینا، مراحل و نحوه ثبت نام دریافت شناسنامه باغات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ابتدا، متقاضیان باید در سامانه سبک sso.sabak.org ثبت نام کرده و اقدام به تکمیل اطلاعات فردی و تکمیل درخواست صدور پروانه نمایند تا پرونده جهت کارشناسی به کارشناس ارجاع گردد.

سپس، مجددا وارد سامانه شوند و مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه را بارگذاری کنند.

در این مرحله، کاربر نظام صنفی، اطلاعات متقاضی را بررسی و کارشناسی می نماید.

سپس فرد باید، برای تایید هویت و امضا فرم های مربوطه به صورت حضوری به دفتر نظام صنفی شهرستان خود مراجعه کند.

در صورت تایید اطلاعات، پروانه برای فرد صادر شده و پس از چاپ به آدرس پستی وی، ارسال می گردد. در زیر راهنمای تصویری مراحلی که باید در سامانه sso.sabak.org طی شود ارائه گردیده است.

در ابتدا فرد باید به آدرس سامانه سبک sso.sabak.org مراجعه، گزینه ورود با دولت من را انتخاب و بر روی ورود کاربران حقیقی یا حقوقی کلیک کند.

 

دریافت شناسنامه باغ

 

در این مرحله شخص باید شماره همراه و کد امنیتی را وارد و گزینه ارسال رمز موقت را انتخاب نماید.

 

 مراحل دریافت شناسنامه باغات

 

در این بخش فرد باید شماره ارسال شده به همراه خود را وارد کند.

 

نحوه دریافت شناسنامه باغ

 

در این قسمت فرد باید گزینه درخواست شناسنامه و پروانه را انتخاب کند.

 

سامانه دریافت شناسنامه باغ sso.sabak.org

 

در این مرحله فرد باید اطلاعات لازم، اعم از نوع صنف و پروانه و.. را از بین گزینه های موجود تعیین کرده و به مرحله بعدی برود.

 

مراحل دریافت شناسنامه باغ

 

در این مرحله مدارک و شرایط لازم به فرد نمایش داده خواهد شد و باید گزینه پذیرفتم و ادامه می دهم را انتخاب کند.

 

نحوه دریافت شناسنامه باغات

 

در این مرحله فرد باید موافقت خود را با قوانین دریافت شناسنامه باغ اعلام نماید.

 

دریافت شناسنامه باغ

 

در این قسمت فرد باید کارشناس مد نظر خود را انتخاب کرده و پس از مشاهده تصویر و اطلاعات وی گزینه ارسال به کارشناس را انتخاب کند.

 

 سامانه دریافت شناسنامه باغات sso.sabak.org

 

در این مرحله، فرد باید هزینه های لازم کارشناسی را بپردازد.

 

نحوه دریافت شناسنامه باغ

 

با طی کردن کامل مراحل، درخواست فرد برای شناسنامه باغ، با موفقیت ثبت و بررسی می گردد و پس مراجعه حضوری به نظام صنفی برای امضای فرم ها و دریافت تاییدیه های لازم، شناسنامه برای وی صادر و به او ارسال خواهد شد. در ادامه، ضمانت اجرای عدم دریافت شناسنامه باغ، بررسی می گردد.

 

ضمانت اجرای عدم دریافت شناسنامه باغ

با توجه به الزامی بودن دریافت شناسنامه باغ، این پرسش مطرح می گردد که آیا عدم دریافت این سند، جرم بوده و ضمانت اجرا داشته و در صورت مثبت بودن پاسخ، ضمانت اجرای عدم دریافت شناسنامه باغ چیست؟ لذا در این بخش از مقاله حقوقی دینا، این پرسش بررسی و به آن، پاسخ داده خواهد شد.

در خصوص پرسش مطروحه لازم به توضیح است که ضمانت اجرایی دقیق در قانون برای عدم دریافت شناسنامه باغ پیش بینی نشده، لکن بر اساس آنچه در اخبار و به نقل از مسئول بخش باغبانی کشور آمده، مبنی بر اینکه؛

"زین پس، کلیه خدمات و تسهیلات، یارانه‌ های دولتی و تعرفه‌ های آب و برق و گاز و سوخت و تمدید مجوزهای برداشت آب برای بهره برداران زیر بخش باغبانی، صرفا با شناسنامه واحدهای بهره برداری و کد ۱۸ رقمی محصول ارائه می‌ شود" می توان نتیجه گرفت، عدم دریافت شناسنامه باغ، محرومیت از خدمات و تسهیلات نام برده در خطوط قبل را در پی خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل و نحوه دریافت شناسنامه باغ در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مراحل و نحوه دریافت شناسنامه باغ پاسخ دهند.