دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / شکایت از اداره برق

شکایت از اداره برق

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه شکایت از اداره برق و پیگیری آن ، به صورت الکترونیک و با مراجعه به سامانه www.tavanir.org.ir ، امکان پذیر می باشد . به این منظور ، متقاضیان ، می توانند پس از ثبت نام در سامانه مزبور ، نمونه متن شکایت را به انضمام اسناد و مدارک مربوطه ، در سایت ، بارگذاری نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد .

 

اصل تداوم خدمات عمومی ، مقتضی آن است که سازمان های ارائه دهنده خدمات ، به صورت منظم و به نحو صحیح ، اقدام به ارائه خدمات ، به شهروندان نموده و رضایت ایشان را جلب نمایند. یکی از مهم ترین خدمات عمومی ، ارائه برق به شهروندان می باشد که توسط شرکت برق ، انجام می گیرد .

با این حال ، گاهی به دلیل عدم ارائه خدمت توسط اداره برق و یا ارائه نامناسب و ضعیف آن ، ممکن است اسباب عدم رضایت شهروندان ، فراهم شده و یا اینکه در مقابل ارائه خدمت ، تخلفاتی همچون اخذ رشوه ، انجام گیرد . در چنین شرایطی ، شهروندان ، می بایست بتوانند اقدام به شکایت از اداره برق نموده و آن را پیگیری نمایند . به همین سبب ، آشنایی با نحوه شکایت و پیگیری آن ، ضرورت می یابد .

به همین مناسبت ، در ادامه این مقاله ، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که سامانه شکایت از اداره برق چیست و مراحل و نحوه شکایت در آن سامانه ، به چه صورت است . در ادامه ، پیگیری شکایت از اداره برق با کد ملی را شرح داده و تلفن شکایت از اداره برق را نیز ، ذکر خواهیم کرد . در پایان ، یک نمونه متن نامه شکایت از اداره برق ارائه خواهد گردید.

سامانه شکایت از اداره برق

یکی از مهم ترین اصول حاکم بر خدمات عمومی ، تداوم آن است و از آن جهت که ممکن است در سازمان ها و نهادهای ارائه دهنده خدمت عمومی همچون اداره برق ، در ازا ارائه خدمت به شهروندان ، تخلفاتی همچون اهمال در انجام وظیفه ، نقض قوانین و مقررات ، تبعیض و سوء رفتار با ارباب رجوع و یا حتی درخواست رشوه ، رخ دهد . به همین دلیل می بایست سازوکاری برای شکایت از اداره و شرکت برق ، مورد پیش بینی قرار گیرد .

گاهی هم ، ممکن است ارائه نامناسب خدمت ، سبب ایراد خسارت برای شهروندان گردد که از جمله ، می توان به قطعی مکرر برق که منجر به وارد آمدن خسارت به اموال شهروندان گردد ، اشاره نمود که در همه این حالات ، نیاز است شهروندان به طریق مناسب ، اقدام به طرح شکایت از اداره برق نموده و با ارائه دفاعیات لازم و در صورت لزوم ، اخذ وکیل ، از خود دفاع کرده و حقوق قانونی خود را مطالبه نمایند که البته ، این موضوع ، با تنظیم شکواییه یا شکایت نامه در مورد جرایم کیفری ، متفاوت است .

در همین راستا ، اخیرا ، سامانه ای برای شکایت از اداره برق و پیگیری این شکایت راه اندازی شده است که در این قسمت ، قصد داریم به معرفی سامانه شکایت از اداره برق ، پرداخته و در قسمت های بعد ، مراحل و نحوه شکایت از طریق آن را توضیح دهیم .

در حال حاضر ، سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر ، موسوم به « سامانه سمات » ، مطابق قوانین و مقررات ، اقدام به رسیدگی به شکایات و درخواست های شهروندان در حوزه خدمات برق می نماید . به منظور ثبت شکایت از اداره برق ، می بایست به سایت دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات ، به نشانی tavanir.org.ir وارد شده و مراحل ثبت شکایت را انجام داد .

مراحل و نحوه شکایت از اداره برق

شرکت توانیر ، ارائه دهنده خدمات برق ، به شهروندان می باشد که در راستای رسیدگی به شکایت ها و درخواست های شهروندان ، سامانه ای موسوم به سامانه سمات ، راه اندازی نموده است . سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، آن است که مراحل و نحوه شکایت از اداره برق از طریق این سامانه ، به چه صورت است ؟

در خصوص مراحل و نحوه شکایت از اداره برق ، باید گفت همانند شکایت از مخابرات ، شهروندان می باید ابتدا به آدرس سایت این اداره، که در خصوص اداره برق، دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت شرکت برق توانیر ، به نشانی tavanir.org.ir بوده، مراجعه نمایند .

 

سامانه شکایت از اداره برق

 

سپس ، می بایست مطابق تصویر زیر ، از قسمت پایین صفحه ، بر روی گزینه « رسیدگی به شکایات » کلیک کرده تا بتوان موارد شکایت خود را ثبت و پیگیری نمود .

 

نحوه شکایت از اداره برق

 

از صفحه جدید ، می بایست مطابق تصویر زیر ، از نوار بالایی صفحه ، بر روی گزینه « ثبت شکایت » کلیک کرده و به مرحله بعدی رفت .

 

پیگیری شکایت از اداره برق

 

در این مرحله ، متقاضی ، می بایست با وارد کردن کد ملی و همراه ، به علاوه پست الکترونیک ، اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده تا بتواند شکایت خود را به ثبت رساند که البته این شکایت ، با شکایت کیفری از افراد متخلف ، متفاوت است .

 

نمونه متن شکایت از اداره برق

 

سپس ، فرد می بایست نام و نام خانوادگی را وارد کرده و یک رمز عبور ، تعریف نموده که این رمز ، برای پیگیری شکایت از اداره برق ، مورد استفاده قرار می گیرد .

 

سامانه شکایت از اداره برق

 

پس از انجام مراحل فوق ، یک کد صحت سنجی ، به تلفن همراه متقاضی ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه ، وارد نموده و بر روی گزینه « فعال سازی » کلیک کرد.

 

نحوه شکایت از اداره برق

 

در این مرحله ، اطلاعات شهروند ، در دسترس متقاضی ، قرار خواهد گرفت که در صورت لزوم ، می توان اطلاعات مربوطه را تکمیل و تنظیم کرده و به مرحله بعدی ، هدایت شد .

 

پیگیری شکایت از اداره برق

 

این مرحله ، به تعیین موضوع شکایت و سازمان مربوطه ، اختصاص یافته است . پس از آن ، فرد می بایست خلاصه ای از متن شکایت از اداره برق را وارد نموده و پس از ضمیمه کردن مدارک لازم ، به مرحله بعد رفت .

 

نمونه متن شکایت از اداره برق

 

در آخرین مرحله ، متقاضی می بایست اطلاعات وارد شده را به صورت کامل ، ملاحظه کرده و در صورتی که مورد تایید بود ، بر روی گزینه تایید نهایی ، کلیک نمود .

 

سامانه شکایت از اداره برق

 

در صورتی که ثبت شکایت ، به صورت کامل و صحیح ، انجام شود ، یک شماره پیگیری ، به متقاضی ، اختصاص پیدا می کند که از این شماره ، می توان برای پیگیری شکایت از اداره برق ، استفاده نمود که در ادامه ، شرح آن را ارائه خواهیم نمود .

پیگیری شکایت از اداره برق با کد ملی

شکایت از اداره برق ، مانند شکایت از شهرداری ، در حال حاضر ، به صورت کاملا الکترونیکی و اینترنتی ، انجام شده و نیازمند آن است که متقاضی ، مطابق روشی که در قسمت قبل ذکر گردید ، با مراجعه به سایت tavanir.org.ir ، اقدام به ثبت شکایت خود نماید . با این حال ، ثبت شکایت از اداره برق ، نیازمند پیگیری آن می باشد . به همین دلیل ، در این قسمت از مقاله ، قصد داریم نحوه پیگیری شکایت از اداره برق با کد ملی را نیز ، شرح دهیم .

به منظور پیگیری شکایت از اداره برق با کد ملی ، لازم است که متقاضی ، وارد سایت tavanir.org.ir شده و مجددا از قسمت پایین صفحه ، به صفحه دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات ، وارد شود .

 

نحوه شکایت از اداره برق

 

در این مرحله ، لازم است که برای پیگیری شکایت از اداره برق ، مطابق تصویر زیر ، بر روی گزینه « پیگیری موارد » ، کلیک کرد .

 

شکایت از اداره برق

 

به این منظور ، لازم است که نام کاربری و رمز عبوری که حین ثبت نام در سامانه تعیین شده است را وارد نموده و به مرحله بعدی رفت . در این مرحله ، می توان لیست کلیه شکایات ثبت شده را ملاحظه نموده و در صورت لزوم ، اقدام به پیگیری آنها نمود .

 

نمونه متن شکایت از اداره برق

 

لازم به ذکر است که هر زمان پس از ثبت شکایت ، رسیدگی به آن انجام شده و نتیجه شکایت ، در سامانه ثبت شکایات اداره برق بارگذاری گردید ، پیامکی حاوی این موضوع ، به تلفن همراه متقاضی ، ارسال می گردد که پس از آن ، می توان به صورت فوق ، اقدام به پیگیری نتیجه شکایت از اداره برق نمود .

 

تلفن شکایت از اداره برق

شکایت از اداره برق و یا کلیه درخواست هایی که شهروندان از اداره برق دارند ، در حال حاضر ، به صورت الکترونیکی و اینترنتی ، انجام می گیرد و به همین دلیل ، نیازی به مراجعه حضوری به شعب اداره برق و ثبت شکایت شفاهی ، نمی باشد . به این منظور ، کافیست که شهروندان ، با ثبت نمونه متن نامه شکایت از اداره برق در سامانه tavanir.org.ir ، اقدام به طرح موضوع و پیگیری آن نمایند .

اما سوالی که ممکن است مطرح شود ، آن است که آیا برای شکایت از اداره برق ، می توان به صورت تلفنی نیز ، موضوع را مورد پیگیری قرار داد ؟ در صورت مثبت بودن پاسخ ، شماره تلفن شکایت از اداره برق چیست و به منظور شکایت از این اداره ، با چه شماره ای می توان تماس حاصل نمود ؟

 

شهرستان شماره تماس
اهواز 06133364801
ایلام 08433362770
همدان 08138252982
سنندج 08733283601
تبریز 04133336699
اردبیل 04533741600
اصفهان 03133801031
قم 02532909090
یزد 03538251751
بوشهر 07731282000
مشهد 05137681066
بندرعباس 07632224019
بیرجند 05632400456
کرمان 03432520501

 

در خصوص شماره تلفن شکایت از اداره برق در شهر تهران ، باید گفت که به منظور پاسخگویی به خدمات بازرسی و پاسخگویی به شکایات ، شهروندان تهرانی می توانند با شماره تلفن یا سامانه تلفنی 85121 تماس حاصل نمایند ؛ لکن بهتر است که ابتدائا ، به صورت الکترونیک ، از طریق سامانه مزبور ، اقدام به ثبت شکایت از اداره برق نمایند .

 

نمونه متن نامه شکایت از اداره برق

بنا به دلایل متعدد و مختلفی ، ممکن است که شهروندان ، قصد شکایت از اداره برق را داشته باشند که از جمله این موارد ، نقض قوانین و مقررات توسط اداره برق ، ضمن ارائه خدمات به شهروندان ، می باشد . در هر حال ، نحوه ثبت شکایت از اداره برق ، اینترنتی و با مراجعه به سایت tavanir.org.ir می باشد .

متقاضی ، می تواند پس از مراجعه به این سایت ، مطابق روش پیش گفته ، خلاصه ای از شکایت خود را ثبت نموده و اسناد و مدارک مربوط به آن را نیز ، ضمیمه نماید . از آن جهت که ممکن است برخی شهروندان ، با نحوه تنظیم شکواییه جهت ثبت در سامانه شکایات اداره برق ، آشنایی کافی را نداشته باشند ، در این قسمت از مقاله ، قصد داریم یک نمونه متن نامه شکایت از اداره برق را نیز ، ارائه نماییم .

 

نمونه متن نامه شکایت از اداره برق

با سلام و احترام ، به استحضار می رساند که اینجانب ................................ ، مالک ساختمان مسکونی به آدرس ................................... و شماره پلاک ....................... می باشم و به علت خراب شدن کنتور برق ، در تاریخ ........................... درخواست نصب کنتور را داشته ام . پس از پرداخت کلیه هزینه های قانونی انشعاب کنتور مطابق اسناد و مدارک پیوست ، متاسفانه تاکنون ، تحویل کنتور توسط اداره برق ، انجام نگرفته که این امر ، سبب ایراد خسارت به اینجانب شده است . بدینوسیله ، تسریع در صدور انشعاب کنتور را تقاضا دارم .

 

نمونه متن نامه شکایت از اداره برق
  • نمونه متن نامه شکایت از اداره برق
  • حجم فایل: 148kb
  • منبع: دینا

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شکایت از اداره برق در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه شکایت از اداره برق پاسخ دهند .