دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / حواله ارزی چیست

حواله ارزی چیست

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

حواله ارزی به نقل و انتقال و واریز ارز به یک حساب بانکی و یا یک گیرنده در یک حساب مشخص گفته می شود که انواع مختلفی مانند حواله ارزی مستقیم و غیر مستقیم دارد. خرید حواله ارزی دارای شرایط و قوانین خاصی بوده و از طریق بانک ها یا صرافی ها در دسترس و قابل خرید می باشد.

 

گاهی اوقات افراد ممکن است نیاز به جا به جایی پول داشته باشند اما به دلیل عدم آشنایی با انواع روش های انتقال پول نتوانند مناسب ترین روش را انتخاب کنند. آشنایی با روش های مناسب جهت نقل و انتقال پول کار را برای افراد آسان کرده و باعث صرفه جویی در وقت خواهد شد.امروزه روش های زیادی برای نقل و انتقال پول به داخل یا خارج از کشور وجود دارد که هر روشی شرایط و قوانین خود را خواهد داشت.

روش جا به جایی پول از طریق حواله ارزی یکی از بهترین روش ها برای انتقال پول است که با استفاده از روش حواله ارزی افراد می توانند به هر کجای دنیا پول ارسال کنند. خرید حواله ارزی قوانین و شرایط خاصی دارد که متقاضیان ابتدا لازم است به خوبی با نحوه خرید حواله ارزی آشنا شده و سپس برای خرید آن اقدام کنند.

در این مقاله در مورد این که حواله ارزی چیست؟ به طور کامل توضیح داده شده و سپس به بررسی انواع حواله ارزی، قیمت و شرایط خرید حواله ارزی پرداخته شده است. کاربران با خواندن مقاله در پیش رو با مدارک لازم برای حواله ارزی و نحوه خرید آن از صرافی و بانک ها و میزان کارمزد خرید حواله ارزی نیز آشنا خواهند شد.

حواله ارزی چیست؟

در پاسخ به این سوال که حواله ارزی چیست؟ باید گفت حواله ارزی در واقع یک دستور واریز وجه به بانک یا صرافی است و مرکز مربوطه پس از دریافت این دستور باید بر اساس قوانین وجه معینی را به حساب مشخص شده واریز نماید. افراد جهت خرید حواله ارزی لازم است، با مدارک شناسایی معتبر به مراکز معتبری مانند بانک یا صرافی مراجعه کنند و از خرید حواله ارزی از مراکز غیر معتبر خودداری کنند.

حواله ارزی به دو دسته حواله ارزی صادره و وارده تقسیم می شود که حواله ارزی صادره برای زمانی است که یک فرد تصمیم می گیرد از طریق بانک یا صرافی برای شخصی پول صادر کند. اصطلاح حواله ارزی وارده مخصوص زمانی است که آن شخص مربوطه به بانک یا صرافی مراجعه کرده و با ارائه مدرک شناسایی خود پول صادر شده را وارد یا دریافت می نماید.

جا به جایی پول از طریق حواله ارزی، دیگر محدودیت مکانی نداشته و افراد از طریق خرید حواله ارزی به راحتی می توانند برای اشخاص چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور پول ارسال کنند. افراد با توجه به شرایط و قوانین می توانند حواله ارزی را از بانک یا صرافی خریده و جا به جایی پول را به آسانی انجام دهند

انواع حواله ارزی

در مورد انواع حواله های ارزی باید گفت که انواع مختلفی از حواله های ارزی وجود دارد و خرید حواله ارزی از طریق بانک ها و صرافی ها معتبر در سراسر دنیا در دسترس بوده و امکان پذیر می باشد. حواله ارزی به طور کلی به دو دسته صادره و وارده تقسیم می شود اما حواله های ارزی را بر اساس زمان و سرعت انتقال نیز به دو دسته مجزا تقسیم کرده اند.

پس از بررسی پاسخ سوال حواله ارزی چیست، نوبت به بررسی انواع حواله ارزی می رسد، که حواله های ارزی از لحاظ این که با چه سرعتی انتقال داده می شوند به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم خواهند شد. حواله های ارزی سوئیفتی همان حواله های ارزی مستقیم هستند، که به صورت T/T نوشته شده و با توجه به قوانین و شرایط با سرعتی بسیار بالا و در امنیت کامل پول را منتقل می کنند. 

در حواله ارزی غیر مستقیم که به صورت D/D نوشته می شود انتقال ارز و پول حدودا 4  الی 7  روز طول کشیده و نقل و انتقال پول کمی زمان بر می باشد‌. حواله ارزی غیر مستقیم نیز مانند حواله ارزی مستقیم دارای امنیت بالا بوده و خرید آن کاملا قانونی است، اما تنها عیب آن زمان بر بودن نقل و انتقال ارز به حساب می آید.

قیمت خرید حواله ارزی

کسانی که قصد خرید حواله ارزی دارند پس از بررسی پاسخ سوال حواله ارزی چیست، باید با قیمت حواله ارزی و شرایط و قوانین خرید آن نیز آشنا شوند. به طور کلی باید گفت قیمت خرید حواله ارزی با توجه به نوع ارز متفاوت بوده و همچنین دارای نوسان قیمت نیز می باشد. برای مثال قیمت خرید حواله ارزی دلار کانادا با قیمت خرید حواله ارزی درهم امارات با هم دیگر فرق دارند.

افراد جهت اطلاع دقیق از قیمت خرید انواع حواله ارزی ابتدا باید نوع ارزی را که می خواهند خریداری کنند، مشخص کرده و سپس با مراجعه به صرافی یا بانک های معتبر برای اطلاع از قیمت حواله ارزی اقدام کنند. قیمت خرید حواله ارزی بانک تجارت و بانک ملی نیز از طریق مراجعه به مراکز مربوطه قابل استعلام است و افراد می توانند از بانک های تجارت یا ملی حواله ارزی خود را خریداری کنند.

در مورد قیمت خرید حواله ارزی باید گفت که خرید حواله ارزی کارمزد اندکی نیز دارد و قیمت حواله ارزی با توجه به کارمزد محاسبه می گردد. کارمزد خرید حواله ارزی از مرکزی به مرکز دیگر ممکن است متفاوت باشد. لازم به ذکر است که افراد با مراجعه به سایت های منتشر کننده قیمت انواع حواله های ارزی نیز می توانند، از قیمت حواله ارزی باخبر شوند. 

 

 شرایط خرید حواله ارزی

برای خرید حواله ارزی بانک تجارت و بانک ملی یا خرید انواع حواله ارزی از صرافی ها، افراد باید طبق قوانین شرایط خاصی را رعایت کرده و واجد شرایط خرید حواله ارزی باشند. به طور کلی می توان گفت از آن جایی که خرید حواله ارزی و نقل و انتقال پول از این طریق کاری قانونی است، افراد باید مراحل قانونی خرید حواله ارزی را طی نمایند.

از شرایط خرید حواله ارزی می توان موارد زیر را نام برد. داشتن مدارک لازم جهت خرید حواله ارزی، داشتن بودجه مالی لازم، پر کردن فرم خرید حواله ارزی، انجام احراز هویت و پرداخت کارمزد خرید حواله ارزی،به مقدار تعیین شده.

لازم به ذکر است که در صورت بروز اشتباه در هنگام خرید حواله ارزی و پر کردن فرم خرید حواله ارزی با اطلاعات ناقص ممکن است متقاضی دچار مشکل گردد و بازگرداندن حواله ارزی خریداری شده نیز، چند ماه به طول بیانجامد. متقاضیان لازم است در هنگام خرید حواله ارزی طبق قوانین و مقررات تمامی مراحل خرید حواله ارزی را با دقت کامل طی کنند.

پس از بررسی پاسخ سوال حواله ارزی چیست و اینکه، قوانین و شرایط خرید آن چگونه است، باید گفت که خرید هر حواله ارزی از بانک یا صرافی مربوطه ممکن است شرایط خاص خودش را داشته باشد. برای مثال حواله ای که از یک بانک به همان بانک گیرنده ارسال می گردد شامل کارمزد های بانکی نخواهد شد.

 

مدارک لازم برای خرید حواله ارزی

مدارک لازم برای حواله ارزی یکی از مهم ترین مواردی است که افراد پس از آشنایی با این که حواله ارزی چیست، باید آن را بررسی کرده و داشتن تمامی مدارک لازم برای خرید حواله ارزی را جدی بگیرند. خرید حواله ارزی از بانک یا صرافی ها شرایط و قوانین خاصی دارد.

خرید حواله ارزی بدون ارائه مدارک لازم و معتبر امکان پذیر نمی باشد. مدارک لازم برای حواله ارزی عبارت از، کپی کارت ملی، شماره تلفن همراه، آدرس، تلفن، فکس و ایمیل شخصی، نامه یا فرم درخواست حواله امضا شده، می باشند. کسانی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایند.

برای خرید انواع حواله ارزی افراد لازم است ابتدا مشخص کنند، که شخص خریدار یک شخص حقوقی است یا حقیقی، زیرا خرید حواله ارزی برای شرکت نیاز به ارائه مدارک بیشتری مانند کپی کارت اقتصادی و کپی کارت ملی مدیرعامل و نماینده داشته و همچنین لازم است نامه خرید حواله ارزی در برگه سربرگ دار شرکت نوشته شود.

 

کارمزد خرید حواله ارزی

در مورد کارمزد خرید حواله ارزی باید گفت که کارمزد خرید حواله ارزی بانک تجارت و بانک ملی ممکن است با کارمزد خرید حواله ارزی از صرافی ها فرق داشته باشد و همچنین امکان مشاهده تفاوت بین کارمزد خرید یک نوع از حواله ارزی با نوعی دیگر از حواله ارزی وجود دارد. ممکن است کارمزد حواله ارزی هم از شخص گیرنده و هم از شخص فرستنده دریافت شود که معمولا کارمزدهای خرید حواله ارزی به صورت درصدی محاسبه خواهند شد.

پس از پرداختن به سوال حواله ارزی چیست، باید گفت پرداخت کارمزد خرید حواله ارزی یکی از شرایط و قوانین خرید حواله ارزی از بانک یا صرافی است و افراد حتما باید کارمزد خرید حواله ارزی را نیز، پرداخت کنند. به طور کلی می توان گفت  کارمزد خرید حواله ارزی برای فرستنده یک درصد بوده و برای گیرنده نیز یک درصد می باشد که در اصل کارمزدی که گیرنده حواله ارزی باید بپردازد، از مبلغ خود حواله ارزی کسر خواهد شد.

کارمزد اصلاح حواله ارزی حدودا 5  دلار بوده و افراد جهت اصلاح حواله ارزی باید مراحل قانونی آن را مانند ارائه تقاضای کتبی اصلاح، طی کنند. کارمزد ابطال حواله ارزی صادره نیز 10  دلار بوده و کارمزد ابطال حواله ارزی وارد حدودا 25  دلار می باشد. با توجه به این که اصلاح یا ابطال حواله ارزی نیز کارمزد داشته و هزینه بر خواهد بود، افراد لازم است قبل از خرید حواله ارزی دقت لازم را داشته و دچار اشتباه های احتمالی نشوند. 

 

خرید حواله ارزی از طریق بانک

افراد برای خرید انواع حواله های ارزی می توانند از طریق بانک ها یا صرافی ها اقدام کنند که خرید حواله ارزی از طریق بانک یک روش بسیار آسان و قابل دسترس می باشد. افراد برای خرید حواله ارزی بانک تجارت و بانک ملی کافی است همراه با مدارک لازم و بودجه مالی کافی به شعب بانک مراجعه کرده و برای خرید حواله ارزی اقدام نمایند.

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد خرید حواله ارزی از طریق بانک وجود دارد این است که خریدار باید حتما فرم یا نامه خرید حواله ارزی را با دقت پر کرده و اطلاعات گیرنده حواله ارزی را با دقت کامل در آن وارد نماید. خریدار حواله ارزی لازم است ارز خریداری شده را همراه فرم خرید حواله ارزی به بانک مربوطه تحویل داده و درخواست صدور ارز را ارسال کند.

پس از تحقیق و بررسی در مورد این که حواله ارزی چیست، افراد متوجه خواهند شد که خرید حواله ارزی شرایط و قوانین خاصی داشته و خرید حواله ارزی از طریق بانک ها نیز نیازمند پرداخت کارمزد می باشد. متقاضیان خرید حواله ارزی باید حتما مقدار کارمزد خرید حواله ارزی را نیز در نظر گرفته و آن را به طور کامل پرداخت نمایند، تا نقل و انتقال پول به درستی انجام شود.

 

خرید حواله ارزی از طریق صرافی

یکی از آسان ترین راه ها برای خرید حواله ارزی و یا کسب اطلاعات در مورد شرایط و قوانین خرید انواع حواله ارزی مراجعه به صرافی ها است. خرید حواله ارزی از طریق صرافی به آسانی برای تمامی افراد قابل دسترس بوده و هر کسی پس از آشنایی با این که حواله ارزی چیست، می تواند با مدارک لازم جهت خرید حواله ارزی به صرافی مراجعه کند.

مراحل خرید حواله ارزی از طریق صرافی نیز مانند خرید حواله ارزی از طریق بانک بوده و فرد خریدار باید واجد شرایط خرید حواله ارزی باشد. جهت خرید حواله ارزی از طریق صرافی خریدار باید فرم خرید حواله ارزی را پر کرده و علاوه بر خرید حواله ارزی کارمزد خرید را نیز به صرافی بپردازد.

لازم به ذکر است که خرید حواله ارزی از طریق برخی صرافی های معتبر به صورت آنلاین نیز وجود داشته و از طریق سایت صرافی ها در دسترسمی باشد. متقاضیان با مقایسه کارمزد انواع صرافی ها برای خرید حواله ارزی می توانند بهترین و مناسب ترین صرافی را جهت خرید حواله ارزی انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و شرایط خرید حواله ارزی  در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون قیمت و شرایط خرید حواله ارزی  پاسخ دهند.