دینا / تجاری / امور بانکی / فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ ، فرمی است که مشمولین دریافت این وام باید به منظور ثبت درخواست خود آن را تکمیل نمایند. وراثی که وظیفه بگیر وارث خود هستند نیز می توانند پس از تکمیل فرم تعهد وراث، نسبت به دریافت این وام اقدام نمایند.

 

دولت به منظور کمک به معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه همواره درصد بوده است که وام هایی را با سودهای پایین با بعضا بدون سود به افراد اعطا نماید. یکی از این وام ها، وام صندوق بارنشستگی کشوری است که همه ساله با رعایت ضوابطی به بازنشستگان کشوری اعطا می گردد.

 

این وام می تواند در رفع نیازهای معیشتی بازنشستگان موثر بوده و کمکی هرچند اندک به این قشر باشد. اما افراد برای ثبت نام و بهره مندی از این وام، نیاز دارند که از شرایط و ضوابط و چگونگی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری آگاه شوند.

 

به جهت اهمیت این موضوع در این مقاله، ابتدا به این پرسش که فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳چیست پاسخ داده شده، سپس دانلود این فرم و نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری 1403 و فرم تعهد وراث توضیح داده شده است.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال 1403 افزایش یافته و به مبلغ 30 میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

 

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است. 

 

متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

 

دیگری فرمی تحت عنوان فرم تعهد وراث است که اشخاصی ملزم به تکمیل آن هستند که، وظیفه بگیر وارث خود می باشند و از آنجا که تنها یکنفر از وراث می تواند برای دریافت این وام، درخواست دهد سایر وراث موظف هستند از طریق این فرم رضایت خود را مبنی بر دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام نمایند.

دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

سوالی که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان مطرح شود این است که به چه شکل باید به فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری و وام حمپاد صندوق بازنشستگی کشوری، دسترسی پیدا کنند یا به عبارتی دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، افراد برای این منظور تنها کافی است به سایت مذکور به نشانی sabasrm.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.

 

اما در خصوص افرادی که وظیفه بگیر وارث خود هستند، لازم است، علاوه بر تکمیل فرم اینترنتی، فرم دیگری تحت عنوان فرم تعهد وراث را نیز تکمیل نمایند، که به موجب آن سایر وراث رضایت خود را نسبت به دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام می نمایند. در ذیل لینک دانلود این فرم برای متقاضیان قرار داده شده است.

 

فرم تعهد وارث
  • حجم: 37.7KB
  • منبع: سایت خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

 

لازم به ذکر است، پس از تکمیل فرم تعهد، این فرم باید جهت تایید در اختیار مدیریت صندوق بازنشستگی در مرکز استان قرار گیرد و تنها در صورت تایید این صندوق نام فرد در لیست متقاضیان وام قرار می گیرد. برای وراث محجور و صغیر باید در هنگام دریافت وام حکم سرپرستی ارائه گردد.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری 1403

در خصوص نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری 1403ذکر نکاتی لازم است. قبل از تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری، متقاضی لازم است، با توجه به شرایط بازنشستگی در قانون مدیریت خدمت کشور بازنشسته شده باشد. این وام تنها به حساب فرد متقاضی در بانک صادرات واریز می شود. . بازپرداخت این وام در 36 ماه و با کارمزد 4% می باشد و باید از بازنشستگی فرد بیش از یکسال گذشته باشد. صرف ثبت نام در سامانه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند.

 

برای تکمیل فرم ثبت نام، لازم است فرد آدرس سایت به نشانی cspf.ir را در مرورگر خود جستجو نماید و مطابق تصویر بر روی گزینه سامانه ثبت نام وام ضروری 30 میلیون تومانی کلیک نماید.

 

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

 

پس از کلیک بر روی این گزینه صفحه ذیل برای فرد نمایش داده می شود که باید نسبت به تکمیل اطلاعات در آن اقدام نماید.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

 

در نحوه تکمیل فرم، ثبت شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب ضروری است. در ادامه لازم است فرد شرایط و ضوابط اعلامی از طرف سامانه را تایید کند و پس از ورود اطلاعات خواسته شده، درخواست خود را ثبت نهایی نماید تا عبارت تایید موفقیت آمیز برای وی نمایش داده شود. پس از اعلام اسامی مشمولان بر اساس اولویت بندی در سایت صندوق بازنشستگی، مبلغ وام به حساب فرد واریز می شود.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری در کانال تلگرام موضوعات تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری پاسخ دهند.