دینا / تجاری / مجوزها / پروانه شرکت حمل و نقل بار

پروانه شرکت حمل و نقل بار

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

اشخاصی که قصد فعالیت در حوزه انتقال بار را دارند، ابتدا می بایست پروانه شرکت حمل و نقل بار را دریافت نمایند. شرایط تاسیس مجوز باربری شامل عدم وجود بدهی مالیاتی، کارت معافیت و... می باشد. نحوه دریافت این پروانه برای باربری درون شهری، از طریق سامانه صدور پروانه های صنفی و برای باربری برون شهری از طریق درگاه ملی مجوزها می باشد. 

 

امروزه حمل و نقل، نقش بسیار مهمی را در زمینه تجارت کالاها ایفا می نماید. در بسیاری از موارد خریداران کالا و یا افرادی که قصد جابه جایی بار را دارند، امکانات کافی برای انتقال آن را نداشته و به همین منظور با شرکت های حمل و نقل بار تماس می گیرند. شخص برای فعالیت در زمینه حمل و نقل بار، مانند هر کسب و کار دیگری، نیاز به کسب پروانه دارد.

متقاضی برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار، باید مراحلی از جمله ثبت نام در سایت، تهیه مدارک و.... را انجام داده و در صورت احراز شرایط لازم، موفق به اخذ مجوز خود خواهد شد. علاوه بر این، دریافت پروانه متضمن پرداخت هزینه نیز می باشد که این امر، اهمیت اطلاع از نحوه دریافت مجوز حمل و نقل بار را دو چندان می نماید.

از این رو، در ادامه مقاله حاضر، قصد داریم، پس از پرداختن به این موضوع که سامانه ثبت نام پروانه شرکت حمل و نقل بار چیست و شرایط تاسیس آن چه می باشد؛ به مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری بپردازیم. سپس در خصوص مدارک لازم برای کسب این نوع پروانه صحبت خواهیم کرد و در انتها، به هزینه و نحوه پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی اشاره خواهیم نمود.

سامانه ثبت نام پروانه شرکت حمل و نقل بار

امروزه بسیاری از افراد، به منظور انتقال و جا به جایی کالاهای خود از طریق شرکت های حمل و نقل اقدام می نمایند. این امر سبب شده است که فعالیت در این حوزه رونق یافته و حتی عده ای بخواهند که خود به کسب درآمد، در این زمینه بپردازند. این افراد می توانند با داشتن شرایط لازم، برای اخذ مجوز به سامانه ثبت نام پروانه شرکت حمل و نقل بار مراجعه نمایند.

 

این سامانه برای باربری درون شهری و برون شهری متفاوت است. افرادی که تمایل به ثبت نام برای اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری را دارند، نیازی به ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها نداشته و می توانند فعالیت خود را در قالب یک دفتر شروع نمایند. سپس، می بایست برای اخذ پروانه کسب به auth.g4b.ir مراجعه نمایند.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار برون شهری به اشخاصی اعطا می گردد که شرکت خود را در سامانه ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ثبت نموده و سپس برای اخذ پروانه فعالیت به سامانه درگاه ملی مجوز ها به آدرس g4b.ir مراجعه می نمایند. پس از ورود به سامانه، بر حسب زمینه فعالیت شرکت حمل و نقل و نوع آن، فرد می بایست درخواست صدور پروانه فعالیت خود را ثبت نماید.

 

شرایط تاسیس و دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار

همانطور که پیش تر بیان شد، سامانه اخذ مجوز برای تاسیس شرکت حمل و نقل بار درون شهری و برون شهری متفاوت است. افراد به منظور دریافت پروانه کسب و فعالیت خود می بایست شرایط اعلامی آن را نیز داشته باشند. به منظور آشنایی علاقمندان، در این قسمت، شرایط تاسیس و دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری و برون شهری به تفکیک ارائه گردیده است.

 

شرایط تاسیس و دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری:

 

ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه auth.g4b.ir

گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم (مشخص بودن پرداخت بدهی یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده)

ثبت یا اصلاح اطلاعات در سامانه مودیان

کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی یا گواهی اشتغال به تحصیل (دانشجویان دارای معافیت تحصیلی نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.)

دارا بودن حداقل هجده سال سن

دریافت تاییدیه اماکن

ثبت مشخصات بار، راننده و خودرو حمل بار، مبدا و مقصد و زمان ورود و خروج در دفاتر مخصوص یا سامانه رایانه ای

گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش

 

موارد ذکر شده در قسمت فوق، برخی شروط تاسیس و اخذ پروانه کسب شرکت حمل و نقل بار درون شهری می باشد. برای ایجاد شرکت حمل و نقل بار برون شهری، فرد می بایست شرکت خود را در سامانه ثبت شرکت ها نیز به ثبت برساند. بنابر این ضوابط آن اندکی متفاوت می باشد. 

 

شرایط تاسیس و دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار برون شهری:

 

عدم بدهی مالیاتی

داشتن مفاصاحساب بیمه تامین اجتماعی

ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها 

اعضای هیات مدیره، بایستی حداقل شرایط تحصیلی بر اساس شهرستان خود را داشته باشند.

معرفی‌ نامه مدیر فنی شرکت مورد تایید دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیر عامل نیز می بایست شرایطی از قبیل داشتن گواهی پایان خدمت، گذراندن دوره های آموزشی و ... را دارا باشد.

مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری

متقاضیان دریافت پروانه باربری، برای ثبت نام و پیگری امور خود، می بایست مراحلی را طی نمایند. در صورت عدم انجام یکی از این مراحل، فرد قادر نخواهد بود که مجوز تاسیس شرکت حمل و نقل بار خود را دریافت نماید. در این قسمت از مقاله، مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری، به همراه راهنمای تصویری آن، ارائه خواهد گردید که افراد می توانند بر اساس آن، به انجام فرآیند دریافت مجوز اقدام نمایند.

 

مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری بین شهری

 

کلیه اشخاصی که قصد فعالیت در زمینه باربری بین شهری را دارند، در ابتدا می بایست شرکت خود را در سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ثبت نموده و آگهی تاسیس آن را در روزنامه رسمی درج نمایند. پس از ثبت شرکت، متقاضی می بایست با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز ها، درخواست خود را به منظور دریافت پروانه ثبت نمایند که راهنمای تصویری آن به شرح زیر می باشد:

 

در ابتدا فرد می بایست به درگاه ملی مجوز ها به آدرس g4b.ir مراجعه نماید و عبارت "فعالیت شرکت حمل و نقل بین شهری کالا" را درج نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نماید.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

پس از آن، صفحه ای مطابق تصویر زیر برای کاربر به نمایش در می آید که لازم است با کلیک بر روی گزینه "درخواست مجوز"، فرآیند ثبت نام را آغاز نمود.

 

شرایط تاسیس شرکت باربری

 

در مرحله بعد، شخص باید به انتخاب گزینه "اشخاص حقوقی"، بپردازد.

 

مدارک لازم مجوز شرکت باربری

 

در این قسمت فرد می بایست، شماره تلفن همراه بالاترین مقام اجرایی شرکت و کد امنیتی را در قسمت های مربوطه درج نموده و گزینه ارسال کد فعالسازی را انتخاب کند.

 

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل بار

 

در این مرحله، کد فعال سازی به شماره تلفن ثبت شده پیامک می شود که متقاضی لازم است آن را در صفحه زیر، وارد نموده و بر روی ثبت کلیک نماید.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

در این قسمت، سامانه شناسه ملی و ملیت بالاترین مقام اجرایی و کدملی او را می خواهد که باید، مطابق اطلاعات شرکت، به ثبت آن در قسمت زیر اقدام نمود.

 

شرایط تاسیس شرکت باربری

 

پس از طی مراحل ثبت در سامانه درگاه ملی مجوز ها، متقاضی لازم است تا به ثبت نهایی اطلاعات اقدام نماید. پس از ثبت نهایی درخواست، فرد می تواند با در دست داشتن اطلاعات، وارد حساب کاربری خود شده و مراحل بعدی را دنبال نماید.

 

مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری درون شهری 

 

همانطور که پیش تر بیان شد، فعالیت در حوزه باربری درون شهری نیازی به ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها نداشته و فرد می تواند با تاسیس دفتر نیز، به کسب درآمد در این حوزه بپردازد. به منظور آشنایی افراد، مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری درون شهری در این قسمت بیان گردیده است.

 

به عنوان اولین گام متقاضی باید در مرورگر خود، آدرس سامانه auth.g4b.ir را جستجو کند و پس از ورود به صفحه ای همانند صفحه زیر، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، به صفحه شخصی اش در سامانه دریافت پروانه باربری، ورود نماید. چنانچه متقاضی، پیش از این در این سامانه، ثبت نام ننموده، ابتدا باید، مراحل ثبت نام خود را تکمیل نماید.

 

مدارک لازم مجوز شرکت باربری

 

در این مرحله از نحوه دریافت پروانه باربری برون شهری، شخص باید گزینه درخواست مجوز جدید را مطابق تصویر زیر انتخاب نماید. 

 

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل بار

 

در این مرحله از نحوه دریافت مجوز باربری، متقاضی باید، اطلاعاتی مانند استان، شهرستان و نوع مجوز و... را وارد نموده و گزینه ثبت نهایی را انتخاب کند.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

پس از انتخاب گزینه تایید، پیغامی در رابطه با ثبت موفق، درخواست برای فرد به نمایش در می آید که لازم است با کلیک بر روی گزینه تایید به مرحله بعدی راه یافت.

 

شرایط تاسیس شرکت باربری

 

در گام بعدی، متقاضی، اطلاعات خود را مشاهده نموده و در صورت مورد تایید بودن، شخص باید، گزینه ادامه فرآیند ثبت درخواست را انتخاب کند.

 

مدارک لازم مجوز شرکت باربری

 

با انتخاب گزینه ثبت، متقاضی به سامانه نوین اصناف novin.iranianasnaf.ir، هدایت خواهد شد و باید، اطلاعات مورد نیاز از قرار نوع پروانه کسب، مدت و... را مشخص کرده و سپس، و بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

 

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل بار

 

در این مرحله، شخص واجد شرایط تاسیس باربری بین شهری، باید در کادر استان، شهرستان و رسته شغلی، اطلاعات مورد نیاز را وارد نماید.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

در این گام، از مراحل نحوه دریافت پروانه تاسیس باربری، متقاضی واجد شرایط تاسیس باید، موافقت خود با شرایط عمومی و اختصاصی درخواست مجوز را با تیک زدن گزینه تایید آیین نامه عمومی و اختصاصی، اعلام نماید تا به طور خودکار، به مرحله بعدی، هدایت گردد.

 

شرایط تاسیس شرکت باربری

 

در این بخش، شخص، اطلاعات فردی و صنفی خود را مشاهده خواهد کرد که در صورت مورد تایید بودن، باید بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کند.

 

مدارک لازم مجوز شرکت باربری

 

در این مرحله، فرد، اطلاعاتی در خصوص نوع پروانه کسب را مشاهده خواهد کرد که در صورت مورد تایید بودن، متقاضی باید بر روی گزینه تایید و ادامه، کلیک نماید.

 

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل بار

 

در این بخش، باید مدارک مورد نیاز نظیر نظیر سند مالکیت و عکس پرسنلی، بارگذاری شود.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

در صورتی که فرد، تمامی مراحل را به درستی طی کند، کد رهگیری ثبت درخواست مجوز باربری، به متقاضی، نمایش داده خواهد شد و به وی، اعلام می شود که در چه تاریخی، نسبت به پیگیری درخواست خود، اقدام کند. بعد از اعلام زمان پیگیری، فرد می بایست به منظور تکمیل روند اخذ مجوز خود، در تاریخ اعلام شده، سایر مراحل را دنبال نماید.

 

 

مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار

علاوه بر شرایط قید شده در قسمت فوق، متقاضیان می بایست مدارکی را نیز به همراه داشته تا موفق به اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار شوند. ممکن است برخی افراد با مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار آشنایی نداشته به همین دلیل، در این بخش، این مدارک به تفکیک برای شرکت های حمل و نقل درون شهری و بین شهری بیان گردیده است.

 

مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری:

 

سند مالکیت، اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا قراردادهای رسمی و یا عادی (موضوع ماده 10 قانون مدنی) در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است

گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش

کارت ملی متقاضی برای اتباع ایرانی

گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

گواهی پایان خدمت و یا معافیت دائم یا موقت از خدمت دوره ضرورت برای موسس، مدیر، مربی و مدرس

 

مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری:

 

تصویر مصدق سند مالکیت رسمی یا اجاره نامه رسمی دفتر کار

تصویر معرفی نامه مدیر فنی شرکت از دفتر ایمنی و ترافیک

تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم برای آقایان

تصویر مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) برای مدیر عامل

تصویر اساسنامه شرکت

تصویر مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی و گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم

 

به متقاضیان توصیه می شود که پیش از آغاز مراحل ثبت نام، به تهیه مدارک لازم اقدام نموده و در صورت وجود نقص، آن را برطرف نمایند. این امر به افراد کمک نموده تا در طی روند نام نویسی به مشکل نخورده و فرآیند دریافت مجوز آن ها به دلیل کمبود مدارک لازم دچار تاخیر نگردد.

 

 

هزینه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار

تاسیس شرکت حمل و نقل بار متضمن پرداخت هزینه می باشد. عدم پرداخت مبلغ مذکور، به معنی انصراف از دریافت پروانه تلقی می شود. در این قسمت از مقاله به هزینه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار پرداخته می شود تا افراد با میزان آن آشنا شده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

 

هزنیه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری با توجه به نوع شرکت مبلغ 70,000,000 و 50,000,000 ریال می باشد. این هزینه برای شرکت های سراسری و درجه 1 مبلغ 70،000،000 ریال و برای شرکت های درجه 2 مبلغ 50،000،000 ریال تعیین شده است. بنابراین با توجه به انواع شرکت ها، میزان مبلغ اخذ پروانه نیز متفاوت می باشد.  عدم پرداخت این مبلغ موجب تاخیر یا عدم صدور پروانه کسب و فعالیت افراد می شود.

 

هزنیه دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری، نیز شامل هزینه صدور پروانه و پرداخت حق عضویت می باشد. هزینه صدور پروانه براساس ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون نظام صنفی 4,000,000 ریال در کلان شهرها، 3,000,000 میلیون ریال در سایر مراکز استان ها، 2,000,000 میلیون ریال در سایر شهرها و برای پروانه موقت یک ساله، هزینه صدور به میزان 50 درصد ارقام مذکور می باشد.

 

پرداخت حق عضویت به اتحادیه بر اساس مقررات آیین نامه اجرایی تبصره (1) ماده (31) قانون نظام صنفی به شرح ذیل است: سال اول در کلان شهرها حداکثر تا 20 میلیون ریال، در سایر مراکز استان ها حداکثر تا 17 میلیون ریال و در سایر شهرستان ها حداکثر تا 14 میلیون ریال. برای متقاضیان پروانه کسب موقت به میزان 50 درصد، حق عضویت سال اول بوده و در صورت تبدیل پروانه کسب موقت به دائم مکلف به پرداخت مابقی حق عضویت سال اول می باشد. حق عضویت واحدهای صنفی مستقر در روستاها اعم از سال اول و سال های بعد معادل 50 درصد شغل مشابه در شهرستان ذیربط می باشد.

 

 

پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی

پس از اینکه فرد مراحل ثبت نام خود را در سامانه درگاه ملی مجوز ها و سامانه نوین اصناف تکمیل نمود، می تواند به منظور پیگیری مجوز تاسیس حمل و نقل بار خود اقدام نماید. در این قسمت، سامانه و نحوه پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی برای متقاضیان بیان خواهد گردید.

 

به منظور پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی، فرد در ابتدا می بایست سامانه نوین اصناف، به آدرس novin.iranianasnaf.ir را در مرورگر خود جست و جو کرده و به صفحه اصلی این سایت مطابق تصویر زیر وارد شود.

 

شرایط تاسیس شرکت باربری

 

در قسمت پایین صفحه اصلی، گزینه ای تحت عنوان پیگیری وجود دارد که متقاضیان می توانند با کلیک بر روی گزینه مذکور، روند نام نویسی خود را دنبال نمایند. امکان تمدید پروانه کسب نیز در سامانه نوین اصناف برای کاربران وجود دارد.

 

مدارک لازم مجوز شرکت باربری

 

با انتخاب گزینه پیگیری، صفحه ای مطابق زیر برای متقاضی نمایش داده خواهد شد که می بایست گزینه پیگیری ثبت نام پروانه کسب انتخاب شود.

 

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل بار

 

پس از آن، شخص به صفحه زیر هدایت شده که می بایست با وارد کردن اطلاعات، روند نام نویسی خود را پیگیری کند.

 

پروانه شرکت حمل و نقل بار

 

فرد می تواند با وارد نمودن کد رهگیری، کدملی یا شماره پاسپورت و کد امنیتی اطلاعات ثبت نامی، از وضعیت ثبت نام خود مطلع گردد. توصیه می شود که متقاضی به طور مداوم وضعیت نام نویسی خود را در قسمت مذکور پیگیری نموده تا در صورت وجود مشکل یا وجود نقص در مدارک ارسالی، آن را مشاهده نموده و برای رفع آن اقدام نماید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک لازم پروانه شرکت حمل و نقل بار در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و مدارک لازم پروانه شرکت حمل و نقل بار پاسخ دهند.