دینا / تجاری / اسناد تجاری / تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در مواردی که خریداران کالاهای خود را به طور مستقیم از تولید کنندگان دریافت کرده، باید صحت فاکتورهای خریدی را که به نام آن ها ثبت شده را در سامانه جامع تجارت تایید نمایند. نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت بدین صورت است که فرد می بایست ابتدا در سایت جامع تجارت ثبت نام نموده و از طریق پورتال شخصی خود، به رد یا تایید فاکتورها اقدام نماید.

 

سامانه جامع تجارت که از سال 1395 در دسترس کاربران قرار گرفته است، به منظور تسهیل امر تجارت در زمینه صادرات و واردات و دسترسی راحت تر خریداران و فروشندگان به اطلاعات کالاها، راه اندازی شده است. یکی از امکانات این سامانه تایید فاکتور های ثبت شده به نام فرد می باشد.

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت، امری الزامی بوده، به طوری که عدم تایید، عواقب کیفری و حقوقی را برای فرد به دنبال خواهد داشت. علاوه براین از آن جایی که سایت جامع تجارت، دارای امکانات و ابزارهای مختلفی می باشد، ممکن است برخی کاربران با نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت آشنایی نداشته باشند.

از این رو، در ادامه مقاله حاضر، قصد داریم، در ابتدا به لزوم تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت بپردازیم. سپس در خصوص مراحل و نحوه تایید این فاکتورها در سایت ntsw.ir صحبت خواهیم کرد و در انتها، نکات لازم برای تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت بیان خواهد گردید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه باشید.

لزوم تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی و به منظور یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت و ایجاد یک سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجی و داخلی طراحی شده است. در این راستا تولید کنندگان و پخش کنندگان ملزم گردیدند تا اطلاعات فروش، بارنامه و... را در این سامانه ثبت نمایند. همچنین خریداران می بایست با ورود به این سامانه، صحت فاکتور خرید را تایید نمایند. در این بخش به لزوم تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت پرداخته خواهد شد.

 

کلیه تولید کنندگان یا وارد کنندگان، شرکت های پخش، انبار، حمل و نقل، عمده و خرده فروشی ملزم بوده تا به درج صورت حساب خود در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند. در صورتی که فردی فاکتور های خود را در سامانه جامع تجارت تایید ننماید، آن کالا خارج از شبکه، قاچاق و یا احتکار تلقی خواهد گردید و برخورد قضایی متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

 

مطابق ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا، افرادی که متهم به قاچاق کالا می باشند به ضبط کالا و پرداخت جریمه نقدی محکوم می شوند. مجازات جرم احتکار نیز بنابر ماده 2 قانون مجازات اخلالگران، حبس، پرداخت جریمه مالی و یا شلاق می باشد. به منظور جلوگیری از احتساب کالا به عنوان قاچاق یا احتکار به افراد توصیه می شود که فاکتور های خود را در سامانه جامع تجارت تایید نمایند.

 

همچنین، در صورت عدم تایید فاکتورها در تاریخ تعیین شده در سامانه جامع تجارت، هنگام ثبت سفارش کالا در سامانه های معاملاتی بورس، پیام "عدم تایید بابت فاکتور‌های خرید تایید نشده توسط خریدار" برای کاربر نمایش داده می شود. ارائه شدن این خطا اجازه خرید به متقاضی در سامانه های معاملاتی بورس را نخواهد داد.

 

مراحل و نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

به منظور تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت، افراد می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و با ورود به صفحه شخصی خود، به تایید فاکتورهای مربوطه بپردازند. به منظور آشنایی علاقمندان، در این قسمت، مراحل و نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت، به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است.

 

در ابتدا فرد می بایست به سامانه جامع تجارت، به آدرس ntsw.ir مراجعه نموده و در صورتی که قبلا در سایت ثبت نام نکرده است، بر روی گزینه ثبت نام کلیک نماید.

 

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

 

در این صفحه، متقاضی باید اطلاعات هویتی خود نظیر کدملی و تاریخ تولد و... را وارد نماید و سپس بر روی گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه کلیک کند. در صورتی که اطلاعات فرد نظیر، کد پستی تغییر نموده است، می بایست قبل از نام نویسی در سایت جامع تجارت، این تغییرات را در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور ثبت نمود.

 

نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

 

در مرحله بعد، شخص می بایست با انتخاب یکی از گزینه های قید شده در تصویر زیر، صحت سنجی سامانه را انجام داده تا بتواند از خدمات سایت جامع تجارت استفاده کند.

 

نکات تایید فاکتور در سایت جامع تجارت

 

درصورتی که اعتبار سنجی با موفقیت انجام شود، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن آن برای کاربر به نمایش در می آید.

 

تایید فاکتور در سایت جامع تجارت

 

پس از پایان مراحل ثبت نام، فرد باید مجددا وارد صفحه اصلی سایت شده و این بار با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور، بر روی گزینه ورود کلیک نماید.

 

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

 

پس از ورود به این سایت، شخص می بایست از صفحه شخصی خود، گزینه اخذ نقش تاجر داخلی را انتخاب نموده و به مرحله بعد راه یابد.

 

نحوه تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

 

در این مرحله، متقاضی باید سر برگ استعلام تاجر داخلی را انتخاب نموده و به ثبت اطلاعات خود در صفحه اقدام نماید. پس از اینکه نقش تاجر داخلی ایجاد شد، معمولا چند ساعتی زمان خواهد برد تا اطلاعات خرید در پورتال فرد نمایش داده شود. پس از گذشت چند ساعت فرد باید مجددا به سامانه وارد شده و مراحل قبل را دنبال نماید. سپس، در صفحه پروتال خود گزینه نقش جاری را انتخاب نموده و نقش خود را با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن، انتخاب کند.

 

نکات تایید فاکتور در سایت جامع تجارت

 

پس از انتخاب نقش، صفحه زیر برای کاربر به نمایش در می آید که می بایست در آن، بر روی گزینه مدیریت اسناد ورودی کلیک نمود.

 

تایید فاکتور در سایت جامع تجارت

 

با کلیک بر روی گزینه مدیریت اسناد ورودی، کلیه فاکتورهایی که به نام فرد ثبت شده است، در این قسمت نمایش داده می شود.

 

تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

 

در این صفحه، شخص می تواند با تایید یا رد تایید، صحت فاکتور ها را بسنجد. در صورتی که اطلاعات قید شده در قسمت فوق، با فاکتور ها مطابقت ندارد، می توان اطلاعات را رد نمود و در صورت صحت، می بایست آن را تایید کرد. علاوه بر تایید فاکتور، این سامانه امکانات دیگری نیز برای کاربران ایجاد نموده است، که می توان با توجه نیاز خود، از آن ها استفاده نمود.

 

نکات تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت

در قسمت های گذشته، به لزوم تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت و نحوه آن، پرداخته شد. تایید فاکتور در این سامانه مستلزم رعایت نکاتی که می باشد که توجه به آن می تواند، روند تایید فاکتور سهولت بخشد. به منظور آشنایی علاقمندان، در این بخش به نکات تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت پرداخته شده است.

 

اولین نکته از نکات مهم در تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت این است که در هنگام ثبت نام، اطلاعات فرد می بایست به درستی در سامانه وارد گردد. زیرا سامانه جامع تجارت به سامانه سازمان ثبت احوال متصل بوده و در صورتی که اطلاعات متقاضی به درستی در سامانه وارد نشود، استعلام اطلاعات با خطا مواجه شده و در نتیجه امکان ثبت نام در سایت جامع تجارت برای فرد مهیا نمی گردد.

 

بهتر است برای صحت سنجی، از روش ارسال پیامک استفاده گردد. در این روش، فرد شماره تلفن همراه در دسترس خود را در سایت وارد نموده و بلافاصله کد صحت سنجی، به شماره ثبت شده ارسال می شود. همچنین، امکان ورود همزمان دو کاربر به پورتال شخصی فرد، وجود ندارد و در یک زمان، می بایست تنها یک کاربر به پورتال شخصی وارد شود. همچنین امکان مدیریت اسناد از طریق اپلیکیشن سامانه جامع تجارت و کد دستوری #7777*4* نیز برای افراد وجود دارد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و نکات تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه و نکات تایید فاکتور در سامانه جامع تجارت پاسخ دهند.