دینا / مهاجرت به خارج از کشور / خروج از کشور / فرم گذرنامه

فرم گذرنامه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه دریافت و درخواست فرم گذرنامه، با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 می باشد و در حال حاضر، نرم افزار پلیس من، برای دانلود فرم گذرنامه پلیس+10، وجود ندارد. نحوه پر کردن و تکمیل این فرم، با درج اطلاعات دقیق هر ستون، نظیر اطلاعات هویتی و شناسنامه ای، در مقابل آن، صورت می گیرد.

 

گذرنامه، یک مدرک هویتی ضروری و معتبر، برای ورود و خروج از کشور خود به یک کشور دیگر، می باشد و در واقع، برای انجام تمامی سفرهای خارجی، متقاضی باید، نسبت به اخذ آن یا در صورت منقضی شدن اعتبار، نسبت به تمدید آن، اقدام کند.

اخذ پاسپورت یا همان گذرنامه، همچنین تمدید آن، نیاز به طی کردن مراحل بخصوص، از جمله تکمیل فرم گذرنامه داشته و با توجه به اینکه این امر، نحوه و مراحل مخصوص به خود را دارد و هر گونه خطا در طی کردن مراحل و نحوه تکمیل فرم گذرنامه پلیس +10، می تواند، پروسه ورود و خروج فرد از کشور خود یا وارد و خارج شدن او، به کشور دیگر را با مشکل مواجه سازد، ضروری است تا نسبت به مراحل و نحوه پر کردن آن، مطلع بود.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم، پس از توضیح روش های درخواست و دریافت فرم گذرنامه، نحوه پر کردن آن را بررسی کنیم و پس از صحبت از فرم تمدید گذرنامه، فایل دانلود فرم گذرنامه پلیس+10 را در اختیار متقاضیان محترم، قرار دهیم.

روش های درخواست و دریافت فرم گذرنامه

با توجه به اینکه متقاضیان دریافت یا تمدید گذرنامه، باید نسبت به تکمیل فرم گذرنامه، اقدام نمایند، اغلب این پرسش را مطرح می کنند که روش های درخواست و دریافت فرم گذرنامه، چگونه است؟ لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم، این پرسش را بررسی و به آن، پاسخ دهیم.

 

ثبت نام گذرنامه اینترنتی، برای افراد متقاضی انجام این امر، به صورت الکترونیک، نیازمند مراجعه به سایت اداره گذرنامه، به آدرس egozar.epolice و سپس، احراز هویت در سامانه احراز هویت خدمات انتظامی یا همان سامانه سخا دارد.

 

برای دریافت فرم گذرنامه، افراد، باید به دفاتر خدمات انتظامی یا همان پلیس+10 مراجعه کنند و در حال حاضر، سامانه بخصوصی، برای دریافت فایل دانلود فرم گذرنامه پلیس+10، وجود نداشته و حتی در صورت دانلود این فرم، هنگامی که متقاضی، به دفاتر پلیس+10 مراجعه می کند، باید، همانجا، نسبت به تکمیل فرم گذرنامه، اقدام نماید.

با این وجود، از آنجا که دیدن فرم گذرنامه از قبل، این امکان را به متقاضی می دهد که از اطلاعات لازم، برای تکمیل آن، مطلع باشد و با داشتن آگاهی کامل، به دفاتر، مراجعه کرده و در سریع ترین زمان ممکن، اطلاعات فرم گذرنامه را تکمیل نماید، پس از توضیح نحوه پر کردن این فرم، در تیتر بعدی، در بخش انتهایی مقاله، یک نمونه عکس و فایل دانلود فرم گذرنامه پلیس+10 را در اختیار متقاضیان، قرار خواهیم داد. 

 

لازم به ذکر است بنا بر اعلام سخنگوی پلیس، امکان ثبت نام و تمدید گذرنامه از طریق نرم افزار پلیس من، برای متقاضیان فراهم شده است. افراد می توانند با نصب این نرم افزار و ثبت درخواست خود، در کمتر از یک هفته نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام نمایند.

نحوه پر کردن فرم گذرنامه

برای توضیح نحوه تکمیل فرم گذرنامه، ابتدا لازم است تا اجزای فرم گذرنامه پلیس+10 را مورد بررسی قرار دهیم و به طور جداگانه، بگوییم که نحوه پر کردن اطلاعات هر یک از این اجزا، در ثبت درخواست برای گرفتن پاسپورت، به چه شکل می باشد. اجزای فرم گذرنامه پلیس+10، به شرح زیر است:

اطلاعات هویتی: نحوه تکمیل فرم گذرنامه، در خصوص این بخش، بدین شکل است که متقاضی باید، نام و نام خانوادگی خود و نام پدرش را، به صورت فارسی و لاتین، در مقابل کادرهای مربوطه، نوشته و پس از وارد کردن اطلاعات نام مادر، در صورتی که پیش از این، اقدام به تغییر نام خانوادگی خود کرده یا از نام مستعار برخوردار است، اطلاعات آن ها را، در مقابل کادر مربوطه، درج نماید.

تعیین جنسیت و کشور محل اقامت: در این بخش، فرد باید، با تیک زدن یکی از دو گزینه زن یا مرد، جنسیت خود را مشخص نماید و نام کشور محل اقامت خود را بنویسد.

اطلاعات شناسنامه ای: در این بخش، فرد باید تاریخ تولد، کد ملی، شماره شناسنامه، محل صدور و محل تولد خود را در کادرهای مربوطه، وارد کند.

شغل، تحصیلات و وضعیت نظام وظیفه: در این بخش، فرد باید، شغل فعلی خود، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی، همچنین، در صورت مرد بودن، وضعیت نظام وظیفه (اعم از معافیت، خدمت کرده یا مشمول خدمت) را مشخص نماید.

مشخصات همسر و فرزندان: افراد متاهل، باید در این بخش، اطلاعات همسر و فرزندان خود را که شامل نام؛ نام خانوادگی؛ نام پدر؛ شماره شناسنامه؛ شماره ملی؛ تاریخ تولد؛ محل تولد؛ محل صدور شناسنامه، شغل و نسبت می شود را وارد نماید.

مشاغل گذشته: در این بخش، فرد باید، اطلاعات مربوط به مشاغل از 7 سال گذشته خود تا کنون را بنویسد.

اطلاعات گذرنامه: در این بخش، باید، اطلاعات مربوط به نوع گذرنامه، تاریخ آخرین ورود و خروج از کشور و اطلاعات مربوط به علت خروج، نوشته شود.

اطلاعات سرقت یا مفقودی گذرنامه: در این بخش، باید، اطلاعات مربوط به مفقودی یا سرقت گذرنامه، در صورتی که فرد، با این موارد مواجه شده است، درج گردد.

اطلاعات سه نفر از آشنایان: در این بخش، باید، اطلاعات سه نفر از آشنایان، اعم از مشخصات، نشانی، شغل، آدرس و تلفن آن ها، نوشته شود.

اطلاعات پستی فرد: در این بخش، باید، نشانی دقیق متقاضی گذرنامه در ایران، درج شود.

تاریخ و امضا: در نهایت، پس از تکمیل فرم، فرد باید، به صورت دقیق و واضح، اقدام به درج امضای خود، ذیل صفحه فرم گذرنامه نماید و تاریخ دقیق، اعم از روز، ماه و سال را در کادر مربوطه، در کنار کادر امضا، بنویسد تا در خواست وی، رسیدگی شده و پس از صدور، گذرنامه، به آدرس پستی متقاضی، ارسال گردد.

فرم تمدید گذرنامه

با توجه به اینکه اعتبار پاسپورت یا همان گذرنامه، دائمی نیست و پس از گذشت مدتی، اعتبار آن، منقضی می شود، افراد باید، مجددا، برای تمدید پاسپورت یا همان گذرنامه خود، به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و طی کردن مراحل ویژه، نسبت به تمدید گذرنامه خود، اقدام کنند.

یکی از مراحل ویژه ای که برای تمدید پاسپورت، طی کردن آن، ضروری است، تکمیل فرم تمدید گذرنامه است که این فرم، هنگام مراجعه به دفاتر پلیس+10، در اختیار متقاضی قرار می گیرد و او باید، با تکمیل اطلاعات لازم و سپس، پرداخت هزینه های تمدید، آن را تحویل مسئول مربوطه در دفاتر خدمات انتظامی یا همان پلیس+10 دهد.

فرم تمدید گذرنامه دفاتر پلیس+10 نیز همانند فرم درخواست صدور گذرنامه، دارای بخش هایی نظیر بخش مربوط به اطلاعات هویتی؛ اطلاعات مربوط به گذرنامه قبلی؛ اطلاعات پستی؛ اطلاعات شغلی؛ اطلاعات آخرین ورود و خروج به کشور و... می باشد و متقاضی باید، همانند آنچه در نحوه تکمیل فرم گذرنامه گفتیم، به طور دقیق، نسبت به تکمیل اطلاعات آن، اقدام کند؛ در غیر این صورت، تمدید گذرنامه وی، با مشکل، مواجه خواهد شد.

 

دانلود فرم گذرنامه پلیس+10

در قسمت های قبلی مقاله، توضیح دادیم که نحوه تکمیل فرم گذرنامه پلیس+10، چگونه است و گفتیم که مراحل دریافت این فرم، به چه شکل می باشد. از آنجا که نحوه تکمیل فرم گذرنامه پلیس+10، بسیار حائز اهمیت بوده و بهتر است که اشخاص، بدانند هنگام پر کردن فرم، به چه اطلاعاتی نیاز دارند، در این بخش از مقاله قصد داریم، عکس و فایل دانلود فرم گذرنامه پلیس +10 را در اختیار خوانندگان محترم، قرار دهیم.

 

اقدامات بعد از مفقودی پاسپورت، بسته به اعتبار داشتن پاسپورت مفقود شده یا فاقد اعتبار بودن آن، مراجعه به اداره گذرنامه یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 می باشد و بر خلاف ایرانیان مقیم خارج، که می توانند، برای اعلام مفقودی پاسپورت، به سامانه میخک، مراجعه کنند، برای ایرانیان مقیم ایران، در حال حاضر، سامانه اینترنتی استعلام یا اعلام مفقودی پاسپورت، راه اندازی نشده است. 

 

فرم گذرنامه پلیس+10

 

 

علاقمندان به دانلود فرم گذرنامه پلیس+10 می توانند، از طریق لینک زیر، اقدام کنند.

 

فایل دانلود فرم گذرنامه پلیس+10
  • نویسنده: دینا
  • حجم: 356KB
  • منبع: دینا

 

ثبت اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیک، از طریق سامانه مخصوص آن، امکان پذیر است، علاقمندان می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، نسبت به مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت در ادامه بخوانید مقاله آمده، اقدام کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پر کردن فرم گذرنامه در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه پر کردن فرم گذرنامه پاسخ دهند.