دینا / تجاری / سایر موضوعات تجاری / اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی اصفهان

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

بر اساس قانون اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران ، در شهرستان ها نیز ، اتاق هایی تشکیل می شود که وظایف و اختیارات آن ، ناظر بر محدوده تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری است . در همین راستا ، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان نیز ، با راه اندازی سایت www.eccim.com، اقدام به ارائه خدمت در زمینه همکاری و هماهنگی فعالان اقتصادی نموده و منافع آنها را در مقابل دولت ، تضمین می نماید .

 

امروزه ، اهمیت فعالیت های اقتصادی در رشد و گسترش شکوفایی کشور ، بر هیچ کس پوشیده نیست . در همین راستا ، از آن جهت که فعالیت های اقتصادی ، نیازمند رایزنی ، همفکری و هم اندیشی میان صاحبان حرف ، مشاغل و تجار می باشد ، نهادهایی متشکل از این فعالان اقتصادی پیش بینی شده است تا با همکاری با یکدیگر ، بتوانند به نحو موثری منافع خود را تامین نمایند .

یکی از این نهادها ، اتاق های بازرگانی است که علاوه بر اتاق بازرگانی تهران ، در شهرستان ها نیز ، تاسیس می شود و بر اساس قانون ، با داشتن وظایف و اختیارات مشخص ، در حوزه آن شهرستان فعالیت می کند ؛ مانند اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان که حوزه فعالیت آن ، محدود به آن استان بوده و فعالان اقتصادی برای بهره مندی از خدمات متعدد و متنوع در حوزه های بازرگانی ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی ، می توانند به آن مراجعه نمایند .

به همین مناسبت ، در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوعات بپردازیم که اتاق بازرگانی اصفهان چیست و ارکان آن کدامند . پس از بررسی وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی اصفهان بر اساس قانون نیز ، سایت ، آدرس و شماره تماس مرکز اتاق اصفهان را ذکر خواهیم کرد .

اتاق بازرگانی اصفهان چیست

امروزه ، رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی ، نیازمند یک همکاری میان فعالان اقتصادی می باشد . به همین دلیل ، اتاق های بازرگانی به منظور ایجاد چنین هماهنگی میان فعالان بخش های بازرگانی ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی ، ایجاد شده است که به عنوان نوعی مرکز مهم برای هماهنگی میان فعالان و نیز ، تصمیم سازی و چانه زنی با دولت ، برای تامین بهتر منافع اقتصادی فعالان ، مطرح می باشد .

در همین راستا ، در سال 1369 ، قانونی تحت عنوان « قانون اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران » به تصویب رسید که در سال 1373 مورد بازنگری قرار گرفت که بر اساس این قانون ، به منظور کمک کردن به رشد و توسعه اقتصاد کشور ، تبادل فکر و نظر ، بیان آراء و عقاید مدیران در حوزه صنایع ، معادن ، کشاورزی و بازرگانی ، اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود .

بر اساس این قانون ، اتاق بازرگانی ایران ، یک موسسه عمومی غیر انتفاعی است و علاوه بر برخورداری از شخصیت حقوقی مستقل ، دارای استقلال مالی نیز می باشد . لکن علاوه بر اتاق بازرگانی ایران که در تهران واقع شده و محدوده فعالیت آن ، در تمام کشور گسترش یافته است ، تاسیس اتاق هایی در شهرستان ها نیز مورد پیش بینی قرار گرفته است که در واقع ، گویای اهمیت تمرکز زدایی از پایتخت می باشد .

بر اساس قانون ، حوزه فعالیت اتاق های شهرستان ، محدود به حدود تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری می باشد ؛ بنابراین ، بر خلاف اتاق بازرگانی ایران ، حدود اختیارات و وظایف اتاق های شهرستان ها ، صرفا در همان محدوده جغرافیایی است که یکی از مهم ترین دلایل تاسیس اتاق های شهرستان هایی همچون اصفهان ، تسریع و تقویت هماهنگی میان فعالان اقتصادی و ساماندهی بهتر خدمات آنها در حوزه های استانی است .

به همین مناسبت ، در خصوص اینکه اتاق بازرگانی اصفهان چیست ، باید گفت که اتاق بازرگانی اصفهان ، همانند اتاق بازرگانی تبریز، نوعی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی می باشد که با داشتن شخصیت حقوقی مستقل از دولت ، وظایف و اختیارات مربوط را انجام داده و محلی برای تقویت فعالیت های اقتصادی میان تجار و صاحبان مشاغل است که در ادامه ، ارکان ، وظایف واختیارات این اتاق را نیز ، شرح خواهیم داد .

ارکان اتاق بازرگانی اصفهان

در قسمت قبل ، به صورت مختصر توضیح دادیم که اتاق بازرگانی اصفهان چیست . همانطور که اشاره شد ، بر اساس قانون ، اتاق های بازرگانی ، یک نوع موسسه غیر انتفاعی هستند که اصولا در پی کسب سود و منفعت مادی نمی باشند . همچنین ، این اتاق ها ، از شخصیت حقوقی مستقلی از دولت برخوردار بوده و دارای استقلال مالی می باشند .

به همین دلیل ، یکی از سوالاتی که در خصوص این قبیل موسسات مطرح می شود ، این است که ارکان اتاق بازرگانی کدامند ؟ در پاسخ به این سوال ، باید گفت که بر اساس قانون ، ارکان اتاق بازرگانی ایران ، با ارکان اتاق بازرگانی شهرستان ها همچون اصفهان ، متفاوت است . بر اساس ماده 6 قانون اتاق بازرگانی ، ارکان اتاق بازرگانی ایران ، شامل شورای عالی نظارت ، هیات نمایندگان ، هیات رئیسه و دبیر کل می باشد که هر کدام از آنها ، وظایف و اختیارات مذکور در قانون ، برخوردار می باشند .

اما بر اساس ماده 7 همین قانون ، ارکان اتاق شهرستان ها ، صرفا شامل هیات نمایندگان و هیات رئیسه می باشد . بنابراین ، ارکان اتاق بازرگانی اصفهان ، شامل هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق می باشد . لازم به ذکر است که تشکیل اتاق بازرگانی در شهرستان هایی همچون اصفهان ، منوط به وجود حداقل 50 نفر عضو می باشد .

هیات نمایندگان در هر یک از اتاق ها ، در اولین جلسه برای مدت 4 سال انتخاب و به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و بازرگانی ایران معرفی می شوند . تعداد اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان ، 15 نفر است . هیات رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان نیز ، 5 نفر می باشد که شامل یک نفر رئیس ، دو نفر نایب رئیس ، یک نفر خزانه دار و یک نفر منشی می باشد که بر اساس قانون ، وظایف و اختیارات خود را انجام خواهند داد .

وظایف و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی اصفهان ، همچون اتاق بازرگانی سایر شهرستان ها ، دارای شخصیت حقوقی مستقل از دولت بوده و بر اساس قانون اتاق بازرگانی ، اقدام به فعالیت و ارائه خدمت می نماید . یکی از مهم ترین سوالاتی که پیرامون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان مطرح می شود ، این است که این اتاق ، چه وظایف و اختیاراتی داشته و چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت که در ماده 5 قانون اتاق بازرگانی ، وظایف و اختیارات اتاق ایران ، در ده بند ، بیان شده است ؛ اما می توان وظایف مذکور را به اتاق های بازرگانی شهرستان ها از جمله اصفهان نیز ، تسری داده و گفت که وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی اصفهان ، شامل موارد زیر است :

 

ایجاد سازوکارهایی برای هماهنگی و همکاری میان بازرگانان ، صاحبان صنایع ، معادن و کشاورزی در خصوص اجرای مقررات مختلف ؛

ارائه نظریات مشورتی در خصوص لوایح و طرح هایی که مربوط به اتاق بازرگانی است ؛

همکاری با دستگاه های اجرایی مختلف و سایر مراجعی که در ارتباط با امور اقتصادی مشغول به فعالیت هستند ؛

ارتباط با اتاق های بازرگانی سایر کشورها و همچنین ، ایجاد اتاق های مشترک با آنها برای بهبود فعالیت های اقتصادی بین المللی بر اساس سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران ؛

شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای مربوط به اتاق ایران در چارچوب سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران ؛

تلاش در جهت شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در سایر کشورها و همچنین ، کمک کردن به موسسات مربوط برای شرکت در نمایشگاه های بازرگانی داخلی و خارجی ؛

تشویق و ترغیب نمودن سرمایه گذاری در امور تولیدی و به خصوص تولید کالاهایی که دارای مزیت نسبی برای صادرات باشند ؛

تلاش در جهت بررسی و حل و فصل اختلافات در خصوص مسائل بازرگانی ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی میان اعضا که از طریق تشکیل مرکز داوری اتاق ایران انجام می شود ؛

تاسیس و اداره کردن یک مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی که به منظور اجرای هر چه بهتر وظایف و فعالیت های اتاق انجام می گیرد ؛

صدور کارت عضویت در اتاق بازرگانی برای اعضای اتاق بازرگانی اصفهان که طبق آیین نامه های مربوطه ، انجام می شود .

 

لازم به ذکر است که وظایف و خدمات مذکور ، طبق قانون ، مربوط به اتاق ایران است ؛ لکن از آن جهت که بر اساس قانون اتاق بازرگانی ، حوزه فعالیت اتاق های شهرستان ، محدود به حدود تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری است ، می توان گفت که اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان ، وظایف فوق را در حوزه تقسیمات کشوری استان و شهر خود ، بر عهده دارد .

 

سایت اتاق بازرگانی اصفهان

در قسمت های قبل ، به بررسی این موضوعات پرداختیم که اتاق بازرگانی اصفهان چیست و به لحاظ حقوقی ، بر اساس قانون ، چه وظایف و اختیاراتی برخوردار است . اما در راستای تکمیل بحث و برای اطلاع افراد تاجر ، در این قسمت ، قصد داریم سایت اتاق بازرگانی اصفهان را معرفی نموده تا با مراجعه به آن ، بتوان به اطلاعات مورد نیاز ، دسترسی پیدا کرد .

همانطور که می دانیم ، علاوه بر اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی تهران ، در هر کدام از شهرهای کشور که اتاق بازرگانی تاسیس شده ، یک سایت اختصاصی نیز ایجاد شده که اطلاعات مورد نیاز مراجعین ، در آن ارائه خواهد شد . در خصوص اتاق بازرگانی اصفهان نیز ، همینگونه است . سایت اتاق بازرگانی اصفهان ، از طریق نشانی الکترونیکی www.eccim.com در دسترس شهروندان است .

 

اتاق بازرگانی اصفهان

 

برای دسترسی به سایت اتاق بازرگانی اصفهان ، می توانید به نشانی فوق وارد شده و یا اینکه در مرورگر خود ، عبارت " اتاق بازرگانی اصفهان " را جستجو نموده و وارد اولین سایت شوید . پس از ورود به صفحه اصلی سایت اتاق بازرگانی اصفهان ، می توانید از خدمات ارائه شده ، استفاده کنید .

 

آدرس و تلفن اتاق بازرگانی اصفهان

استفاده از برخی از خدمات ارائه شده در راستای وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی اصفهان ، از طریق سایت اتاق ، امکان پذیر است . لکن از آن جهت که برخی از خدمات اتاق بازرگانی ، به صورت حضوری ارائه می شود و همچنین ، در صورتی که فعالان اقتصادی که شرکت تجاری دارند ، بخواهند در رویدادهای این اتاق شرکت کنند ، نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود .

به همین منظور ، در این قسمت قصد داریم آدرس و تلفن اتاق بازرگانی اصفهان را نیز ارائه کنیم . آدرس اتاق بازرگانی اصفهان ، اصفهان ، میدان فیض ، ساختمان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان می باشد . در صورت نیاز ، می توان با شماره تلفن 03136560000 تماس گرفت .

همچنین  ، یک آدرس ایمیل به نشانی info@eccim.com نیز در دسترس است که از این طریق ، می توان با اتاق بازرگانی اصفهان مکاتبه نمود . پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کارت بازرگانی ، مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اتاق بازرگانی اصفهان در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اتاق بازرگانی اصفهان پاسخ دهند .