دینا / تجاری / سایر موضوعات تجاری / مجوز کافه و کافی شاپ

دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، از طریق اتحادیه این صنف و به طریق حضوری، انجام می شود. شرایط تاسیس کافه، شامل دارا بودن تابعیت ایران، مالکیت یا اجاره حداقل فضای 20 متر مربع و رعایت حدود صنفی حداقل 300 متر می باشد. اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و 12 قطعه عکس، مدارک لازم برای این امر بوده و مدت اعتبار این مجوز، نیز 5 سال است. 

 

کافی شاپ ها یکی از اماکن دوست داشتنی و خاطره انگیز برای اغلب افراد می باشند. شغل کافه داری، برای اشخاصی که از ذوق هنری، برخوردار بوده و از این کار، لذت می برند، می تواند شغل مناسب و سود آوری باشد. البته لازمه شروع این شغل نیز همچون سایر مشاغل، کسب آموزش و کارآموزی و داشتن سرمایه اولیه می باشد.

در صورت گذراندن دوره کارآموزی، داشتن سرمایه و تصمیم به تاسیس یک کافی شاپ می بایست، ابتدا برای دریافت مجوز این کسب و کار از طریق اتحادیه این صنف، اقدام کرد. برای این امر نیز لازم است، در مورد شرایط تاسیس، مدارک و مراحل دریافت این مجوز، اطلاعات کافی را کسب نمود.

در همین راستا در این مقاله، قصد داریم، در مورد شرایط تاسیس و دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، زمان صدور، مدت اعتبار، مدارک لازم و نحوه دریافت این مجوز، مطالب لازم را ارائه نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه مقاله، با ما، همراه باشید.

شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

بر اساس مصوبه اتحادیه صنف بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران، اجاره یا مالکیت حداقل فضای 20 متر مربع، از ضروریات دریافت مجوز کافه و کافی شاپ می باشد. اما برای این امر، به شرایط تاسیس دیگری نیز نیاز می باشد، که در ادامه، به توضیح این شرایط می پردازیم.

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

مالکیت یا اجاره حداقل فضای 20 متر مربع

 کسب رضایت مالک برای تغییر شغل، در صورتی که ملک استیجاری باشد.

دارا بودن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم یا گواهی معافیت تحصیلی یا پزشکی، برای آقایان

 رعایت حدود صنفی حداقل 300 متر

 

دریافت جواز کسب نانوایی از طریق سایت ایرانیان اصناف و با دارا بودن شرایط تاسیس از جمله آقا بودن، داشتن حداقل 25 سال سن، دارا بودن تابعیت ایران، عدم سوء پیشنه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر امکان پذیر بوده؛ مدارک لازم برای این امر نیز شامل گواهی سلامت، گواهی صلاحيت فنی در حوزه نانوايی و فیش پرداخت بانکی می باشد.

 

عدم استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه، در تابلو سر درب واحد صنفی

معرفی فرد ذکور، به عنوان مباشر، برای خانم‌ هایی که قصد راه ‌اندازی کافی‌ شاپ دارند.

سرویس بهداشتی مجزا برای خانم ها و آقایان

نصب دوربین مدار بسته

در زمان کنونی، صدور تمامی مجوزهای راه اندازی کسب و کار می بایست، از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، انجام می پذیرد. صدور مجوزها، در زمینه خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، مشاغل خانگی و پروانه های صنفی از طریق این سامانه، امکان پذیر می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

هزینه و مدت اعتبار مجوز کافه و کافی شاپ

در بخش قبل، شرایط تاسیس و دریافت مجوز کافه و کافی شاپ را بیان نمودیم. لازم به ذکر است. ساعت کاری کافه ها از ساعت 8 صبح تا 12 شب می باشد و در صورتی که از ساعت 12 شب به بعد، تعطیل نشده باشد، در صورت اطلاع اداره اماکن، با آنها، برخورد خواهد شد. در این بخش، هزینه و مدت اعتبار مجوز کافه و کافی شاپ را بررسی خواهیم نمود.

 

دریافت مجوز تور گردشگری، از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک سما، انجام می گیرد. شرایط تاسیس مرکز فوق، شامل داشتن تابعیت ایرانی، تسلیم تضمین مناسب و عدم سوء پیشینه کیفری بوده و مدارک لازم برای این امر، شامل ارائه سوابق فعالیت در زمینه تور گردانی و گردشگری و استعلام از حراست می باشد.

 

هزینه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ از اتحادیه این صنف، 2 میلیون تومان بوده و مدت اعتبار این مجوز نیز 5 سال می باشد. علاوه بر هزینه دریافت مجوز، سالیانه 300 هزار تومان نیز می بایست به عنوان حق عضویت به اتحادیه، پرداخت شود. 

نحوه دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، ورود به سامانه درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، انتخاب نوع مجوز و ثبت آن در پورتال سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. کسانی که قصد راه اندازی مدرسه قهوه و آموزش کافه داری را دارند، می بایست از این طریق، اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

در قسمت های قبل مقاله، شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، هزینه و مدت اعتبار این مجوز را بیان نمودیم. از آنجا که برای احراز شرایط تاسیس بیان شده در قسمت های قبل، می بایست مدارک مرتبط با آن را به اتحادیه، ارائه نمود. در این بخش، به بررسی مدارک لازم برای دریافت این مجوز می پردازیم.

سند مالکیت، مبایعه نامه، بنچاق یا اجاره نامه فضای حداقل 20 متر مربع 

تعهد محضری از دارندگان اجاره نامه، مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن

سوابق کاربری تجاری، اداری یا کارگاهی محل کسب

مدرک دال بر رضایت مالک برای تغییر شغل

اصل و 2 کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا گواهی معتبر، مبنی بر داشتن معافیت تحصیلی یا پزشکی که داشتن این مدرک، در دریافت مجوز رستوران نیز، ضروری است. (دانشجویان دارای معافیت تحصیلی نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.)

آخرین مدرک تحصیلی

12 قطعه عکس سه در چهار

کد پستی 10 رقمی واحد صنفی

 

مجوز آژانس‌ مسافرتی نیز به سه نوع بند (الف)، بند (ب) و بند (پ)، تقسیم می شود؛ مجوزهای بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و آژانس بند (پ) از سازمان اوقاف و حج و زیارت، اخذ می‌ شود.

 

در صورت داشتن شریک یا شرکا، ارائه کپی تمام صفحات شناسنامه و رضایت محضری شریک و شرکا 

در صورت داشتن پروانه کسب قبلی، ارائه کپی جواز کسب

در صورتی که ملک موروثی باشد، ارائه رضایت نامه محضری سایر وراثت، به انضمام اصل و کپی شناسنامه آنها و کپی گواهی حصر وراثت

کارت بهداشت

سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه اشتغال، ایجاد شده است. از جمله امکانات این سامانه، اخذ تسهیلات و جست و جوی شغل و کاریابی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

در حال حاضر، اخذ انواع مجوزهای کسب و کار، از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور g4b.ir که به تازگی، تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» راه اندازی شده، انجام می پذیرد. این سامانه، بستری اینترنتی برای اخذ مجوز تمامی کسب و کارهای موجود در کشور بوده و زمان صدور، مدت زمان اعتبار مجوز، هزینه لازم برای دریافت مجوز، مدارک، شرایط، مجوزهای پیش نیاز و استعلامات لازم را تعیین نموده است. 

 

مجوز کسب و کار اینترنتی، شامل مجوزهای عمومی یا همان دریافت نماد اعتماد و مجوزهای اختصاصی، برای هر صنف می باشد. مجوز عمومی را می بایست از سایت اینماد، دریافت نمود و مجوز اختصاصی از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، دریافت می شود.

 

برای دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، در درگاه ملی مجوزهای کشور g4b.ir، روی گزینه صدور پروانه های صنفی، کلیک نمایید.

 

نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

پس از کلیک روی گزینه صدور پروانه های صنفی، وارد سامانه زیر خواهید شد. در این مرحله از نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

 

شرایط تاسیس کافه و کافی شاپ

 

 

نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، نیز از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و با انتخاب گزینه صدور مجوز بوده و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره نامه و پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، نیز از مهم ترین شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت این مجوز می باشد.

 

در صفحه پیش رو، اطلاعات خواسته شده، از جمله نوع متقاضی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام، تاریخ تولد، نام پدر، شماره موبایل و کد امنیتی را وارد نموده و دکمه ثبت نام را بزنید. پس از تایید و صحت سنجی، ثبت نام شما انجام شده و نام کاربری و کلمه عبور، به شماره همراه شما، پیامک می گردد.

 

شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

پس از ثبت نام، در صفحه نخست، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نموده و گزینه ورود را بزنید. سپس با طی مراحل بعدی از مراحل نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، برای دریافت مجوز، اقدام نمایید.

 

نحوه تاسیس کافه و کافی شاپ

 

پس از ورود، صفحه زیر را مشاهده می کنید. در این مرحله از نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، می بایست، روی گزینه  درخواست مجوز جدید، کلیک نمایید.

 

نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

در این قسمت از روند نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ می بایست، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید، تا تصویر بعدی نمایش داده شود.

 

شرایط تاسیس کافه و کافی شاپ

 

در این مرحله، سایر اطلاعات مربوط به مجوز از جمله، دستگاه اجرایی، سازمان تابعه، نوع پروانه کسب و مواردی از این قبیل را وارد نمایید.

 

شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

 با کلیک روی هر یک از ثبت موقت و ثبت نهایی، کد رهگیری شما، نمایش داده خواهد شد. اما در صورتی که ثبت نهایی را تایید نمایید، درخواست شما مستقیما، برای سازمان مربوطه، ارسال خواهد شد.

 

نحوه تاسیس کافه و کافی شاپ

 

برای دریافت مجوز تعمیرگاه، می بایست به درگاه ملی مجوزهای کشور، مراجعه نموده و گزینه صدور پروانه های صنفی را انتخاب نمود.

 

سپس به سایت ایران اصناف یا همان سایت جواز اینترنتی، به آدرس iranianasnaf.ir، رفته و روی گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، کلیک نمایید.

 

نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

در این بخش، می بایست، کد رهگیری دریافت شده از سامانه پیشخوان مجوزها، کد ملی و کد امنیتی را وارد نموده و دکمه تایید را بزنید.

 

شرایط تاسیس کافه و کافی شاپ

 

سپس، به صفحه اصلی سامانه بازگشته و روی درخواست صدور پروانه کسب، کلیک نمایید.

 

شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

در صفحه پیش رو، پس از مطالعه موارد گفته شده، از قبیل مدارک مورد نیاز، اطلاعات خواسته شده، شامل پروانه، نوع، نوع شخص متقاضی پروانه و مدت پروانه را تعیین نمایید.

 

نحوه تاسیس کافه و کافی شاپ

 

در مرحله بعد از مراحل نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، لازم است، رسته شغلی مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

در قسمت بعدی، آیین نامه عمومی پروانه کسب را مطالعه نموده و دکمه تایید را بزنید. و در مرحله اطلاعات فردی و صنفی، اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و روی تایید و ادامه کلیک نمایید. در صورتی که برای کد ملی شخص ثبت نام شده، قبلا پروانه کسبی ثبت شده باشد، برای ثبت نام پروانه کسب جدید، ثبت نام مباشر، لازم می باشد که در این بخش می بایست، اطلاعات شخص مباشر را وارد کرده و تایید نمایید.

 پس از این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، پیش نمایشی از اطلاعات ثبت نام شما، نشان داده خواهد شد که می بایست، پس از مطالعه آن، روی تایید و ادامه کلیک نمایید.

 

شرایط تاسیس کافه و کافی شاپ

 

در این قسمت، نوبت به وارد کردن مدارک می رسد. بدین منظور، مدارک لازم را بارگذاری کنید.

 

شرایط دریافت مجوز کافه و کافی شاپ

 

بعد از اتمام مراحل فوق، کد رهگیری خود را دریافت خواهید نمود. اکنون، می توانید از بخش پیگیری ثبت نام، با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی، آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایید.

 

نحوه تاسیس کافه و کافی شاپ

 

سایت صدور مجوز های وزارت کار، سایتی است که در آن، در مورد شرایط و نحوه دریافت مجوزهای صادره، توسط معاونت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، اطلاع رسانی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجوز کافه و کافی شاپ در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مجوز کافه و کافی شاپ پاسخ دهند.