دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه عوارض خروج از کشور ، جهت پرداخت هزینه عوارض خارج شدن از کشور، طراحی شده است. نحوه واریز این عوارض در سال ۱۴۰۳، با ورود به سامانه سداد، با آپ و وارد کردن شماره ملی مسافر، انتخاب نوع سفر و پرداخت هزینه می باشد. نحوه واریز، در اپلیکیشن ایوا نیز نصب اپلیکیشن، انتخاب گزینه عوارض خروج، وارد کردن کد ملی مسافر و نوع سفر و پرداخت هزینه است.

 

هنگامی که افراد، قصد خروج از کشور را دارند، علاوه بر داشتن پاسپورت که به نوعی، مجوز خروج از کشور و شناسنامه بین المللی افراد است، باید، عوارض خروج از کشور را نیز بپردازند؛ در غیر این صورت، امکان خروج از کشور را نخواهند داشت. این عوارض، در واقع، نوعی هزینه، جهت خدمات دولت است که در اصلاح عرفی، به آن، مالیات سفر نیز می گویند و سالانه، بر مبلغ آن، افزوده می گردد. شایان ذکر است، در تعیین مبلغ این عوارض، نوع سفر و تعداد دفعات سفر مسافر نیز تاثیر گذار بوده و پس از سفر اول، مبلغ، افزایش می یابد.

 

در ایران، عوارض خروج از کشور، باید به طور جداگانه پرداخت گردد، ولی در بسیاری از کشورها، هزینه خروج از کشور، بر روی قیمت بلیط هواپیمای افراد، محاسبه و در لحظه خرید بلیط، پرداخت می شود. از آنجا که در ایران، این عوارض، باید به طور جداگانه پرداخت گردد، چندین اپلیکیشن و یک سامانه، برای پرداخت الکترونیکی آن، طراحی شده است و افراد، باید، از طریق یکی از آن ها، اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور هوایی یا زمینی خود کنند، تا بتوانند سفر خارجی داشته باشند، در غیر این صورت، امکان سفر، برایشان، فراهم نخواهد بود.

 

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، به معرفی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور 1403 پرداخته، نحوه پرداخت عوارض از سامانه آنلاین سداد، اپلیکیشن های پرداخت را بگوییم و توضیح دهیم، استعلام آن، به چه شکل می باشد و سپس، پرداخت عوارض خروج از کشور، با برنامه ایوا، آپ، بانک ملی و سایر اپلیکیشن های مخصوص این امر را توضیح دهیم. در نهایت، پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی ۱۴۰۳ ، استعلام عوارض خروج از کشور با کد ملی، عوارض خروج از کشور عتبات عالیات و پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه سداد توضیح داده خواهد شد.

 

برای ورود به سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور کلیک کنید.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳

 

کاربران، جهت ورود به سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور، به آدرس sadadpsp.ir مراجعه کنند.

سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳

قبل از معرفی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، بهتر است توضیح دهیم که عوارض خروج از کشور چیست و چرا افراد، باید اقدام به پرداخت این عوارض نمایند. همانگونه که هر فرد، هنگامی که قصد خروج از مرزهای کشور و ورود به خاک کشورهای دیگر را دارد، باید، از پاسپورت که نوعی مجوز خروج از کشور و ورود به خاک کشورهای دیگر است، برخوردار باشد یا اقدام به تمدید پاسپورت خود کند، باید، عوارض یا هزینه خدمات خروج از کشور خود را نیز به دولت بپردازد.

 

عوارض خروج از کشور، در واقع، نوعی هزینه است که در برابر خدماتی که دولت، در این زمینه ارائه می دهد، پرداخت می گردد که در اصلاح عرفی، به آن، مالیات سفر نیز می گویند. این مبلغ، سالانه، همچنین، با توجه به تعداد دفعات خروج از کشور، متغییر است. بدون پرداخت این نوع از عوارض، امکان خروج افراد، از خاک کشور ایران و دریافت مجوز خروج از کشور وجود نخواهد داشت. در بسیاری از کشورها، این هزینه، هنگام خرید بلیط، بر روی هزینه بلیط، محاسبه و پرداخت می گردد. عوارض سال 1403، با توجه به نوع و تعداد سفر، از قرار زیر است:

 

سفر عادی یا سفر سیاحتی: برای دفعه اول، 520 هزار تومان، برای دفعه دوم، پنجاه درصد افزایش و برای دفعه سوم صد در صد افزایش خواهد داشت.

 

برای حج تمتع و عمره: عوارض خروج از کشور زائران حج تمتع و عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان معین شده است.

 

برای عتبات عالیات: از طریق مرزهای هوایی، برای مرتبه اول 45 هزار تومان، برای دفعه دوم، 67 هزار و 500 تومان و برای مرتبه سوم، 90 هزار تومان است و از طریق مرزهای دریایی و زمینی؛ برای دفعه اول، 15 هزار تومان، برای دفعه دوم، 22 هزار و 500 تومان و برای دفعه سوم، 30 هزار تومان می باشد.

 

لازم به ذکر است زائرین عتبات در ایام اربعین، که در تاریخ تعیین شده در قانون به صورت زمینی از مرزهای زمینی به کشور عراق رهسپار می شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند. 

 

همانگونه که گفتیم، هنگامی که افراد، قصد خروج از کشور را دارند، باید عوارض آن را بپردازند و بهتر است قبل از آن نیز چنانچه ممنوع الخروج هستند، نسبت به رفع ممنوع الخروجی خود اقدام کنند. سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور 1403 یا سامانه سداد، به آدرس sadadpsp.ir، سامانه ای است که افراد، به صورت الکترونیکی و از طریق آن، می توانند، اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور خود نمایند. این سامانه، علاوه بر امکان پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور، دارای امکانات زیر نیز می باشد:

 

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن: در این قسمت از امکانات سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، افراد می توانند، پس از اطلاع از میزان خلافی خودرو خود، به صورت آنلاین و از طریق درگاه های پرداخت، اقدام به پرداخت آن نمایند.

 

خرید شارژ: خرید شارژ، از دیگر امکانات این سامانه است که با ورود به درگاه سامانه سداد، در دسترس متقاضیان خواهد بود.

 

پرداخت قبوض: در این قسمت از امکانات سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور، امکان استعلام قبوض و پرداخت آنلاین آن ها، فراهم است.

 

خرید بسته اینترنت: متقاضیان خرید بسته ای اینترنتی اپراتورهای مختلف تلفن همراه، در این قسمت از امکانات سامانه، می توانند، به تناسب نیاز خود، اقدام به خرید بسته های اینترنتی کنند. 

 

ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان: امکان ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان، یکی دیگر از امکانات این سامانه و در دسترس متقاضیان است. 

 

پس از معرفی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور 1403، در ادامه، در خصوص نحوه واریز و نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور از سامانه سداد sadadpsp.ir، پس از ورود به سایت واریز هزینه، صحبت خواهیم کرد. 

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه سداد sadadpsp.ir

در قسمت قبل، توضیح دادیم که عوارض خروج از کشور چیست و گفتیم که این عوارض، نوعی هزینه در برابر خدمات دولت است و در واقع در زمینه های دیگر، نظیر پرداخت عوارض شهرداری، عوارض نوسازی و سایر موارد نیز وجود دارد. همچنین، اشاره کردیم که سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور، تحت عنوان سامانه سداد عوارض خروج از کشور، به آدرس sadadpsp.ir نیز راه اندازی شده و امکان پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور را پس از ورود به سایت واریز هزینه، فراهم کرده است. 

 

پس از معرفی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، در این قسمت، قصد داریم، در خصوص نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور 1403 از سامانه سداد پرداخت عوارض خروج از کشور sadadpsp.ir، توضیح دهیم و بگوییم که متقاضیان پرداخت عوارض خروج از کشور در این سامانه، باید، چگونه اقدام به این امر نمایند: در ادامه راهنمای تصویری نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه خروج از کشور به نشانی sadadpsp.ir آمده است

 

متقاضیان ورود به سایت واریز عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، همانند زمانی که قصد ثبت نام پاسپورت دارند، ابتدا باید، وارد سایت سامانه شوند. برای این امر، باید اقدام به جست و جوی عبارت "سامانه سداد" یا آدرس sadadpsp.ir، در مرورگر خود نمایند تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر گردند.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور 1403

 

پس از آن، شخص باید گزینه پرداخت عوارض خروج را از قسمت خدمات که در انتهای صفحه قرار گرفته است، انتخاب نماید.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ

 

در این قسمت، شخص باید، شماره همراه پرداخت کننده، شماره همراه مسافر، کد ملی مسافر و نوع سفر او وارد و انتخاب شود.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ

 

پس از وارد کردن اطلاعات لازم و انتخاب گزینه افزودن به لیست پرداخت، مبلغ مورد نظر برای پرداخت، با توجه به نوع سفر مسافر، نمایش داده می شود و با انتخاب گزینه پرداخت، متقاضی، می تواند اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور 1403 خود نماید.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی

 

پس از توضیح نحوه ورود به سایت واریز عوارض خروج از کشور 1403 و نحوه واریز و پرداخت این عوارض از طریق سامانه سداد، در ادامه، در خصوص پرداخت عوارض خروج از کشور، از طریق اپلیکیشن ایوا، صحبت خواهیم کرد. 

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه اپلیکیشن ایوا 1403

در قسمت قبل، به معرفی سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور 1403پرداختیم و گفتیم که نحوه ورود به سایت واریز هزینه و پرداخت عوارض از سامانه سداد یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ چگونه است. البته، پرداخت این عوارض، صرفا، منحصر به نحوه پرداخت آن از سامانه سداد نیست و اپلیکیشن هایی نظیر ایوا نیز برای انجام این امر، طراحی شده اند. در این قسمت، قصد داریم، در خصوص نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، از سامانه اپلیکیشن ایوا صحبت کنیم که مطابق مراحل زیر می باشد:

 

راهنمای تصویری نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه اپلیکیشن ایوا 1403

 

در ابتدا، شخص باید اپلیکیشن ایوا را از طریق بازار، گوگل پلی یا جست و جو در اینترنت، بر روی تلفن همراه خود، نصب کند و پس از آن، گزینه عوارض خروج را انتخاب نماید. شایان ذکر است، امکان ثبت چک صیادی نیز در این اپلیکیشن، وجود دارد.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳

 

پس از آن، فرد لازم است که نوع سفر خود را از بین گزینه های موجود، انتخاب کرده و سپس، شماره ملی مسافر را در کادر مربوطه وارد نماید. نوع سفر، می تواند، سیاحتی، زیارتی یا ورزشی باشد.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور 1403

 

در این مرحله، شخص باید، اقدام به پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور خود کنید. مقدار هزینه، با توجه به نوع سفر فرد، متغیر خواهد بود.

 

سامانه آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور

 

پس از پرداخت هزینه، اطلاعات پرداخت فرد، حداکثر تا 30 دقیقه، وارد سامانه ناجا شده و می تواند، با فراهم بودن سایر امکانات سفر، اقدام به خروج از کشور نماید. متقاضیان به منظور کسب اطلاع در خصوص سامانه ثبت نام اینرنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی نی توانند به مطالعه مقاله زیر اقدام نمایند.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ

یکی از راه های پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور 1403 و از شیوه هایی که بسیار در واریز و نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور، کاربرد دارد، پرداخت عوارض خروج از کشور، از طریق اپلیکیشن هایی است که این امکان را در اختیار کاربران خود، قرار می دهند.

 

سوالی که بسیار، مطرح می شود، این است که آیا، امکان پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، از طریق اپلیکیشن آپ، امکان پذیر می باشد یا خیر؟ لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم، در خصوص نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ، صحبت کنیم.

 

در پاسخ به این پرسش که امکان پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور، از طریق اپلیکیشن آپ، امکان پذیر می باشد یا خیر؟ باید گفت، متاسفانه، در حال حاضر، اپلیکیشن آپ، این امکان را در اختیار کاربران خود، قرار نداده و متقاضیان پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور، باید، از دیگر موارد و نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور، استفاده کنند.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی

در خصوص پاسخ به این پرسش که پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی به چه صورت می باشد، می بایست بیان نمود که مسافرانی که به صورت زمینی به خارج از کشور مسافرت می نمایند، می بایست برای پرداخت عوارض خروج از کشور خود به سایت سداد به آدرس اینترنتی sadadpsp.ir مراجعه نمایند.

 

پس از مراجعه به این سامانه، متقاضی می بایست گزینه پرداخت عوارض خروجی را انتخاب نموده و سپس، اطلاعات خواسته شده، از جمله تلفن همراه پرداخت کننده، کد ملی مسافر و .. را وارد نموده و گزینه افزودن به لیست پرداخت را انتخاب نماید. پس از انتخاب این گزینه، مبلغ عوارض برای متقاضی نمایش داده شده و وی می تواند به منظور پرداخت آن اقدام نماید. 

 

هم چنین، متقاضیان می تواند جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در مسافرت های زمینی از اپلیکیش ایوا نیز استفاده نمایند. به این منظور، فرد لازم است که برنامه ایوا را بر روی تلفن همراه خود نصب نموده و از صفحه اصلی اپلیکیشن گزینه عوارض خروج را برگزیند. (راهنمای پرداخت عوارض از طریق سایت سداد و برنامه ایوا، در قسمت های پیشین مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.)

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین بانک ملی

تاکنون سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور، نحوه پرداخت از سامانه ایوا، سداد، آپ و پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی توضیح داده شده و در ادامه به توضیح، پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین بانک ملی پرداخته خواهد شد.

 

همانطور که گفته شد؛ افراد در هنگام خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض خروج از کشور بپردازند تا اجازه خروج از مرز های کشور را داشته باشند. حال امکان پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین از سامانه های متعددی از جمله سامانه بانک ملی به نام سامانه سداد به نشانی sadadpsp.ir امکان پذیر است.

 

در تیتر دوم نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه سداد به همراه راهنمای تصویری به صورت کامل توضیح داده شده در ادامه، استعلام عوارض خروج از کشور با کد ملی توضیح داده خواهد شد.

 

استعلام عوارض خروج از کشور با کد ملی

پس از پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، از طریق سامانه مخصوص آن و بر اساس نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور، ممکن است، متقاضی، بخواهد، اقدام به استعلام واریز آنلاین عوارض خروج از کشور خود نماید. لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم، درباره استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور، توضیح دهیم که مطابق مراحل زیر می باشد: 

 

افراد برای استعلام عوارض خروج از کشور با کد ملی ابتدا، همانند آنچه در قسمت های قبل، توضیح داده شد، فرد باید با جست و جوی آدرس سامانه سداد sadadpsp.ir، وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شده و گزینه پرداخت عوارض خروج را انتخاب کند.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ

 

پس از آن، شخص باید گزینه پیگیری پرداخت را انتخاب کند.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور زمینی

 

سپس، شخص باید با وارد کردن کد ملی، شماره کارت، شماره مرجع پرداخت و تصویر امنیتی در کادر مربوطه، گزینه جست و جو را انتخاب کرده و اقدام به استعلام پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ خود نماید.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمدید پاسپورت اتباع در سال 1403، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت حتما بخوانید، با همین عنوان آمده است، به علاقه مندان این موضوع، توصیه می گردد.

 

عوارض خروج از کشور عتبات عالیات

با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بسیاری از هموطنان برای بهره مندی از این مراسم پرفیض قصد عزیمت به کشور عراق را می کنند. دولت نیز به دلیل حجم بالای تقاضا تمهیدات ویژه ای از جمله گذرنامه موقت، ارز و وام اربعین برای این ایام در نظر می گیرد تا علاقمندان بتوانند به راحتی در این ایام در کشور عراق حضور یابند، اما آنچه مسلم است طبق قوانین جمهوری اسلامی افراد برای خروج از کشور لازم است مبلغی تحت عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نمایند. حال سوال اینجاست عوارض خروج از کشور عتبات عالیات چه مقدار است؟ 

 

در پاسخ باید گفت بنا بر قانون بودجه سال جاری زائرین عتبات عالیات لازم است در سفرهای زمینی 15 و در سفرهای هوایی 45 هزار تومان بابت عوارض خروج از کشور پرداخت نمایند، ولی بر اساس قانون ابلاغی کلیه زائرین اربعین که در بازه زمانی اربعین از مرزهای زمینی به کشور عراق رهسپار می شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند. شایان ذکر است این معافیت مربوط به مرزهای زمینی بوده و افرادی که از طریق هوایی اقدام به سفر می کنند باید عوارض خود را پرداخت نمایند. 

 

در ادامه، به توضیح درباره پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه سداد پرداخته خواهد شد. متقاضیان به منظور کسب اطلاعات در خصوص پیگیری وام اربعین می توانند به مطالعه مقاله زیر اقدام نمایند.

 

پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور سداد

در تیترهای گذشته، نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه بانک ملی یا سامانه سداد به آدرس sadadpsp.ir کامل توضیح داده شده است در این بخش به پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور سداد پرداخته خواهد شد.

 

بسیاری از افراد تمایل به پیگیری پرداخت عوارض خروج از کشور دارند برای پیگیری افراد ابتدا باید وارد سامانه سداد به نشانی sadadpsp.ir شوند و برروی گزینه پرداخت عوارض خروج کلیک کنند.

 

 پرداخت عوارض خروج از کشور 1403

 

سپس افراد باید از گزینه های بالای صفحه بر روی گزینه پیگیری پرداخت کلیک کنند.

 

 سامانه آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور

 

پس از کلیک کردن بر روی گزینه پیگیری پرداخت، افراد تصویری همانند تصویر زیر مشاهده خواهند کرد که باید کدملی، شماره کارت پرداختی، شماره مرجع پرداخت و کد امنیتی درج شده در تصویر را در کادر مربوطه وارد کنند.

 

پرداخت عوارض خروج از کشور با آپ

 

لازم به ذکر است که شماره مرجع پرداخت، شماره ای است که افراد در هنگام پرداخت عوارض خروج از کشور از سامانه سداد آن را دریافت می کنند و لازم است که برای پیگیری شماره مرجع پرداخت را داشته باشند.

 

اپلیکیشن پرداخت عوارض خروج از کشور

در قسمت های قبل، در خصوص پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳، سامانه استعلام آنلاین آن و نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور صحبت کردیم. در این قسمت، قصد داریم، اپلیکیشن پرداخت عوارض خروج از کشور را معرفی کنیم.

 

همانگونه که توضیح دادیم، برخی از اپلیکیشن ها، همانند ایوا، این قابلیت را در اختیار کاربران خود، قرار می دهند که اقدام به پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور 1403 خود کنند و برخی اپلیکیشن ها، نظیر آپ، هنوز این امکان را برای کاربران خود، فراهم نیاورده اند.

 

بنابراین، در خصوص اپلیکیشن پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور، باید این توضیح را داد که در حال حاضر، صرفا، اپلیکیشن ایوا، اقدام به ارائه خدمات، در این خصوص می نماید که مراحل و نحوه پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور از طریق آن را در قسمت های قبل، توضیح داده شده است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پرداخت عوارض خروج از کشور در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پرداخت عوارض خروج از کشور پاسخ دهند.