دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن

ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، سامانه ای است که دولت، جهت اجرایی کردن طرح مسکن دار شدن افراد فاقد مسکن، راه اندازی کرده است و افراد واجد شرایط، نظیر کسانی که تا کنون هیچ ملکی نداشته و از تسهیلات دولتی، جهت خرید و ساخت مسکن استفاده ننموده اند، می تواkند با ورود به سایت و بارگذاری مدارک لازم، اقدام به ثبت نام در آن نمایند.

 

در پی اوضاع نابسامان اقتصادی، در سال های اخیر،افراد بسیاری، همچنان، فاقد هرگونه ملک و مسکن شخصی می باشند و در صورت استمرار وضع موجود، بعید است که تا سال های آینده نیز بتوانند، اقدام به خرید مسکن شخصی خود نمایند. از این رو، ضرورت دخالت دولت، در فراهم آوردن تسهیلات و طرح های حمایتی، جهت کمک به افراد فاقد مسکن، بیش از پیش احساس می شود.

 

در سال گذشته، دولت، طرح های بسیاری را جهت کمک به وضع نابسامان مسکن، ارائه و اجرایی نمود و همچنان نیز در حال ارائه طرح های جدیدی می باشد. از جمله طرح های جدید دولت، طرح خانه اولی ها یا طرح جهش تولید مسکن می باشد که دارای سامانه، شرایط و نحوه ثبت نام مخصوص به خود بوده و بدون طی کردن دقیق مراحل ثبت نام، در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، ممکن است، درخواست فرد، رد شود.

 

از این رو و با توجه به اهمیت نحوه ثبت نام در طرح ثبت نام افراد فاقد مسکن در سامانه مخصوص آن، در این مقاله، قصد داریم تا در خصوص سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران، ورود به سامانه ثبت نام زمین دولتی، شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام زمین دولتی در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن و در آخر ثبت نام زمین رایگان به مستاجران در تهران توضیحاتی بدهیم.

 

برای ورود به سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران کلیک کنید.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

 

کاربران، برای ورود به سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران باید، به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند.

سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران

با توجه به اوضاع فعلی اقتصاد، شرایط حاکم بر جامعه و سوء استفاده دلالان ملک، مسکن و موارد مربوط به آن، از قبیل خرید ملک، توسط افراد با درآمد پائین، اجاره ملک برای مستاجران، همگی تبدیل به معضلی بزرگ شده است که ضرورت دخالت دولت را ایجاب می کند. دولت نیز در این زمینه، منفعل نبوده و در سالی که گذشت، اقدام به ارائه و اجرایی کردن طرح هایی، جهت متعادل سازی قیمت اجاره، توانمند ساختن افراد با درآمد پائین، برای خرید ملک و مواردی از این دست نمود.

 

از جمله این طرح ها، می توان به طرح وام ودیعه مسکن مستاجران، وام مسکن روستایی، طرح مسکن ملی، راه اندازی سامانه ثبت نام ملک در سامانه املاک و اسکان، جهت اطلاع دقیق از املاک خالی و جلوگیری از افزایش تصاعدی قیمت اجاره برای مستاجران و مواردی از این دست، اشاره نمود. دولت، در راستای اجرایی کردن تمام طرح های حمایتی مربوط به مسکن، برای راحت تر شدن کار افراد متقاضی و افزایش سرعت عمل، اقدام به راه اندازی سامانه مربوط به آن طرح نیز می نماید.

 

طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن یا طرح ثبت نام خانه اولی ها، همانند ثبت نام مسکن ملی، از دیگر طرح های حمایتی دولت است که در سال گذشته، اجرایی شد و سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران به آدرس saman.mrud.ir برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی گردید. این سامانه، محلی است که متقاضیان، باید با مراجعه به آدرس آن و ورود به سایت راه اندازی شده، طی نمودن مراحل ثبت نام و ارائه مدارک، اقدام به ثبت درخواست خود برای مسکن نمایند.

ورود به سامانه ثبت نام زمین دولتی

متقاضیانی که شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام زمین دولتی را دارند باید در زمان مشخص شده وارد سامانه شده و مراحل ثبت نام زمین رایگان یا ثبت نام مسکن رایگان را تکمیل نمایند. در ادامه به ورود به سامانه ثبت نام زمین دولتی پرداخته خواهد شد.

 

راهنمای تصویری ورود به سامانه ثبت نام زمین دولتی

 

متقاضیان در ابتدا باید سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir را در مرورگر تلفن همراه خود جستجو کنند و پس از ورود به صفحه اصلی سایت بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند.

 

 سایت ثبت نام زمین رایگان

 

سپس اشخاص باید بر روی ورود به سامانه افراد حقیقی کلیک کنند.

 

 سامانه ثبت نام زمین رایگان به افراد فاقد مسکن

 

در این مرحله افراد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هدایت خواهند شد که باید برای ورود به سامانه شماره تلفن همراه خود و کدامنیتی درج شده در تصویر را در کادر مربوطه وارد کنند.

 

سامانه ثبت نام زمین رایگان

 

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه و کدامنیتی درج شده در تصویر در کادر مربوطه کد یکبارمصرف برای افراد ارسال خواهد شد که با وارد کردن کد در کادر مربوطه افراد وارد سامانه ثبت نام زمین دولتی خواهند شد.

شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان

در قسمت قبل، گفتیم که ثبت نام افراد فاقد مسکن، از طریق ورود به سایت سامانه راه اندازی شده برای ثبت نام ،ممکن و میسر است؛ اما باید در نظر داشت، طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن نیز همانند طرح مسکن ملی، دارای شرایط خاص خود، از جمله داشتن فرم ج مسکن ملی، می باشد. شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان ، شامل موارد زیر می باشد:

 

شرط تاهل: بدین معنا که فرد، متاهل و سرپرست خانوار باشد. البته بانوان بالای 35 سال مجرد که خود سرپرست بوده، همچنین نخبگان مجرد، به شرط ارائه نامه از بنیاد نخبگان، معلولین مجرد حداقل 20 ساله به شرط ارائه نامه از بهزیستی و مردان مجرد بالای 23 سال، در صورتی که تا زمان اعطای وام، قادر به ارائه عقد نامه خود باشند، استثنائاتی بر شرط تاهل می باشند.

شرط عدم استفاده از وام ها یا تسهیلات بانکی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از فروردین 1384، از هیچ یک از وام ها و تسهیلات بانکی، جهت خرید یا ساخت مسکن، استفاده نکرده باشند.

شرط عدم استفاده از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از 1357/11/22، از هیچ یک از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

شرط عدم مالکیت: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، در پنج سال گذشته، هیچگونه زمین یا ملک مسکونی به نامشان نباشد.

شرط توانایی مالی: بدین نحو که فرد متقاضی، توان مالی، جهت باز پرداخت اقساط تسهیلات، اقساط ساخت مسکن در طی مراحل ساخت و سپردن حداقل 40 میلیون تومان سپرده، جهت دریافت تسهیلات مسکن را داشته باشد.

 

پس از توضیح شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن در ادامه، قصد داریم، درباره مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن ، صحبت کنیم. چنانچه، قصد کسب اطلاعات بیشتر، درباره سایت طرح جهش تولید مسکن را دارید، مطالعه مقاله ای که در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، به شما، پیشنهاد می گردد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن

همانند سایر طرح های حمایتی دولت، نظیر ثبت نام مسکن حمایتی که دارای مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه مخصوص به خود بودند، افراد فاقد مسکنی که قصد ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن را دارند نیز، باید دارای مدارکی باشند. مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، عبارتند از:

 

مدارک هویتی متقاضی، یعنی شناسنامه و کارت ملی فرد 

مدارک هویتی افراد تحت تکفل متقاضی، یعنی شناسنامه و کارت ملی

گواهی سرپرستی، برای افراد سرپرست خانوار

مدارک ثابت کننده شرط مدت سکونت، از قبیل تائیدیه تحصیلی فرزندان، سابقه پرداخت حق بیمه متقاضی یا افراد تحت تکفل وی، جواز کسب از اصناف برای افراد دارای شغل آزاد، گواهی اشتغال برای کارمندان دولت از نهاد متبوع خود که ثابت کننده پنج سال سکونت فرد، در شهر مورد تقاضا، در سالهای اخیر می باشد.

 

از دیگر طرح های دولت، برای مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن، طرح ثبت نام خانه اولی ها می باشد. چنانچه، قصد کسب اطلاعات بیشتر، در خصوص این طرح را دارید، مطالعه مقاله ثبت نام خانه اولی ها که در زیر و در قسمت در ادامه بخوانید آمده است، به شما پیشنهاد می گردد.

 

نحوه ثبت نام زمین دولتی در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن

با راه اندازی سامانه، جهت ثبت نام افراد فاقد مسکن ، متقاضیان فاقد مسکن که خواهان ثبت نام، در این طرح هستند، می توانند، همانند متقاضیان ثبت نام طرح مسکن ملی، با ورود به سایت سامانه مخصوص این امر، اقدام به ثبت نام نمایند. آدرس این سامانه، saman.mrud.ir می باشد. با توجه به سال گذشته، نحوه ثبت نام زمین دولتی در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، طبق مراحل زیر خواهد بود: 

 

برای ورود به سایت ثبت نام افراد فاقد مسکن، افراد ابتدا، باید، با جست و جوی saman.mrud.ir وارد سایت شده و سپس، گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب کنند.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

 

همانطور که در تصویر زیر دیده می شود، برای وارد شدن به مرحله بعد، متقاضی باید، موافقت خود را با مقررات این طرح، اعلام کند.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان

 

در این قسمت، متقاضی، باید، اطلاعاتی که شامل کد ملی و شماره موبایل او می شود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، به مرحله بعد برود.

 

سامانه ثبت نام زمین رایگان به افراد فاقد مسکن

 

در این قسمت، فرد متقاضی باید، اطلاعات هویتی، نظیر کد ملی، سریال و شماره شناسنامه و سایر موارد را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

 

سامانه ثبت نام زمین رایگان

 

پس از انتخاب گزینه مرحله بعد، یک کادر هشدار، باز خواهد شد که متقاضی باید، متن را کامل، مطالعه کرده و گزینه متوجه شدم را انتخاب کند.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

 

در این مرحله، فرد ثبت نام کننده، باید، اطلاعات محل سکونت خود را وارد کند و به مرحله بعدی برود.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان

 

در این صفحه، متقاضی باید، اطلاعات افرادی که تحت تکفل و سرپرستی وی می باشند را وارد کند.

 

سامانه ثبت نام زمین رایگان به افراد فاقد مسکن

 

پس از گذراندن مراحل قبل، در این قسمت، اطلاعات ثبت نام متقاضی، برای وی، نمایش داده می شود که او باید، در صورت موافقت، گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.

 

 سامانه ثبت نام زمین رایگان

 

در مرحله آخر، نوبت به تایید شماره همراه، می رسد. برای این کار، متقاضی باید، کد 4 رقمی را که در ابتدای ثبت نام، به او، داده شده را وارد کرده و پس از وارد نمودن کد امنیتی، گزینه سبز رنگ تایید را انتخاب نماید.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

 

پس از طی نمودن مراحل ثبت نام، پیام اطلاعات شما با موفقیت ثبت گردید، نمایش داده خواهد شد.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان

 

افرادی که قصد ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه saman.mrud.ir، برای بهره مندی از خدمات این طرح، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، از طریق لینکی که در قسمت درادامه بخوانید آمده است، اقدام نمایید.

 

ثبت نام زمین رایگان به مستاجران تهران

تاکنون سایت ثبت نام زمین رایگان مستاجران، ورود به سامانه ثبت نام زمین دولتی، شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام زمین رایگان، مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن و نحوه ثبت نام زمین دولتی در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن توضیح داده شده است. در ادامه به ثبت نام زمین رایگان به مستاجران تهران پرداخته خواهد شد.

 

راهنمای تصویری ثبت نام زمین رایگان به مستاجران تهران

 

در ابتدا افراد باید وارد سایت saman.mrud.ir شوند و پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند.

 

 سامانه ثبت نام زمین رایگان به افراد فاقد مسکن

 

سپس بر روی گزینه ورود به سامانه افراد حقیقی کلیک کنند.

 

سامانه ثبت نام زمین رایگان

 

در ادامه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هدایت خواهند شد که باید تلفن همراه خود و کدامنیتی درج شده در تصویر را در کادر مربوطه وارد کنند.

 

سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

 

سپس رمز یکبارمصرف به تلفن همراه افراد ارسال خواهد شد که باید در کادر مربوطه وارد کنند.

 

 سایت ثبت نام زمین رایگان

 

متقاضیان وارد سامانه شده و باید بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند.

 

 سامانه ثبت نام زمین رایگان به افراد فاقد مسکن

 

در این مرحله افراد برای ثبت نام باید برروی گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن علامت بزنند.

 

 سامانه ثبت نام زمین رایگان

 

افراد پس از علامت زدن بر روی گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن باید قوانین و مقررات را مطالعه کرده و بر روی گزینه متن بالارو مطالعه کرده و می پذیرم علامت بزنند سپس برای تکمیل ثبت نام اطلاعات خواسته شده از جمله استان محل درخواست خود برای ثبت نام زمین رایگان به مستاجران مشهد، تهران و ...را در کادر مربوطه پر کنند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت ثبت نام زمین رایگان به مستاجران پاسخ دهند.