دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها

مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

مشمولین طرح ثبت نام خانه اولی ها، افراد بالای 18 سالی می باشند که تا کنون، موفق به داشتن ملک مسکونی به نام خودشان نشده اند. ثبت نام در این طرح، با ورود به سامانه ثبت نام و بارگذاری مدارک و سپس ارائه اصل آن ها، پس از قبولی است. شناسنامه و کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل وی، از جمله مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۱ می باشد.

 

داشتن خانه ای مستقل، از جمله خواسته های ابتدایی هر فردی است که متاسفانه امروزه، به دلیل اوضاع اقتصادی نابسامان و بالا رفتن تصاعدی قیمت ملک، به امری غیر ممکن بدل شده است. اما با این وجود، دولت، در سال های اخیر، با ارائه طرح هایی از قبیل مسکن ملی، طرح مسکن خانه اولی ها و ارائه تسهیلاتی چون وام ودیعه مسکن، در پی ممکن ساختن رویای خانه دار شدن افراد می باشد.

از جمله طرح های در دست اقدام دولت، برای خانه دار کردن افراد و سرپرستان خانوار بالای 18 سال، طرح مسکن خانه اولی ها می باشد. برای ثبت نام و استفاده از این طرح، متقاضیان باید، دارای شرایط خاص این طرح باشند و بتوانند، اقدام به ارائه اصل مدارک مورد نیاز نمایند و در غیر این صورت، با درخواست آنان، موافقت نخواهد شد.

از این رو، در این مقاله، بر آن شدیم تا در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال ۱۴۰۱ صحبت کنیم؛ سپس، نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک 1401 را توضیح داده و درپایان، چند نکته مشاوره ای، در خصوص مدارک لازم این طرح، ارائه نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1401

یکی از طرح های دولت، جهت مقابله با بحران مسکن، علاوه بر طرح هایی همچون وام مسکن روستایی، طرح ثبت نام خانه اولی ها، برای متقاضیان بالای 18 سالی است که در طول زندگی خود، تا به حال خانه ای نداشته اند. این طرح، در کنار سایر طرح های اجرایی دولت، از جمله طرح های حمایتی بوده که دولت، با اجرایی کردن آن ها، در پی تسهیل روند خانه دار شدن افراد می باشد.

همچون هر طرح دیگری، مانند طرح افراد فاقد مسکن که ثبت نام در آن، مستلزم ارائه مدارک لازم، در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن بوده، برای استفاده از طرح ثبت نام خانه اولی ها نیز شرایط و مدارکی، در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید، با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها در سال ۱۴۰۱ و ارائه اصل آن ها، اقدام به ثبت نام در سامانه نموده و مدارک خود را بر اساس نحوه بارگذاری مخصوص سامانه، در آن، بار گذاری کنند. مدارک لازم برای ثبت نام، عبارتند از:

مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی متقاضی

مدارک هویتی کارت ملی افراد تحت تکفل متقاضی

ارائه مدارک ثابت کننده داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت در 5 سال اخیر، در شهری که متقاضی، خواهان مسکن دار شدن در آن می باشد که این مدارک، عبارتند از:

مدارک محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان وی

سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر وی

تاییدیه اشتغال به کار از مراجع دولتی، برای متقاضی یا همسر وی

تاییدیه پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان

جواز کسب فرد یا همسر وی، چنانچه فرد، دارای مشاغل آزاد است.

ارائه تائیدیه تحصیلی فرزندان متقاضی

پس از توضیح مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال ۱۴۰۱، در ادامه مقاله، قصد داریم، درباره نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1401 صحبت کنیم و بگوییم که متقاضیان ثبت نام در این طرح، در چه سامانه ای، می توانند، مدارک خود را بارگذاری نمایند.

نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1401

با کلید خوردن طرح ثبت نام خانه اولی ها، دولت، همانند گذشته که برای طرح هایی از قبیل تسهیلات ودیعه مسکن، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن نموده بود، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام خانه اولی ها کرد و زیر ساخت های لازم برای ثبت نام الکترونیک افراد را فراهم آورد.

پس از راه اندازی سامانه ثبت نام خانه اولی ها توسط دولت، افراد متقاضی که در سایت ثبت نام کرده، باید، اقدام به بارگذاری، بر اساس نحوه بارگذاری مخصوص در سامانه و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال 1401 نمایند. نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک، برای ثبت نام خانه اولی ها 1401، همانند ارسال مدارک لازم برای وام ودیعه مستاجران، شیوه به خصوص خود را داشته و مطابق مراحل زیر است:

ابتدا، آدرس سایت ثبت نام خانه اولی ها، یعنی،  saman.mrud.ir را در مرورگر خود جست و جو نمائید و وارد سایت شوید.

سپس، در قسمت پیگیری درخواست، نام کاربری خود که شماره ملی شما می باشد و رمز عبوری که در دفعه اول ثبت نام به شما داده شده است را در کادر مربوطه وارد نمایید.

کادری که در آن نوشته شده، شما حائز شرایط می باشید را انتخاب کرده و سپس، قسمت بارگذاری مدارک را انتخاب کنید.

در کادر مربوط به اطلاعات هویتی متقاضی، تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفلتان را بارگذاری کنید.

در کادر مربوط به سوابق اطلاعات سکونتی، مدارکی از قبیل تائیدیه تحصیلی فرزندان، سابقه بیمه خود یا همسرتان، جواز کسب خود یا همسرتان و سایر مدارک اثبات کننده شرط حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای مسکن را بارگذاری نمایید.

پس از بارگذاری موفقیت آمیز مدارک، بر اساس نحوه بارگذاری مخصوص آن در سایت، پیغامی دریافت می کنید که محل مراجعه حضوری شما برای ارائه اصل مدارک در آن، مشخص شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، مطالعه مقاله ای که در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، پیشنهاد می گردد. در ادامه، به ارائه نکات مشاوره ای در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1401 و توضیح هر یک از نکات، خواهیم پرداخت.

مشاوره اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1401

دولت، علاوه بر طرح ثبت نام خانه اولی ها، گام های بسیاری همچون، اجرایی کردن ثبت نام طرح مسکن ملی و تسهیلات کمک ودیعه مسکن، جهت حل معضل مسکن، برداشته است. در نتیجه این اقدامات، بسیاری از متقاضیان واجد شرایط، توانستند خانه دار شوند یا روند اجاره نشینی، برایشان آسان تر گردد. همانگونه که گفتیم، دولت، در خصوص طرح ثبت نام خانه اولی ها، نیز شرایط و مدارکی، مقرر نموده که در زیر، به ارائه نکاتی مشاوره ای، در خصوص آن ها، خواهیم پرداخت.

بر اساس اعلام دولت، متقاضیان استفاده از این طرح، علاوه بر سرپرستان خانوار، می توانند افراد مجردی از قبیل زنان خود سرپرست، نخبگان علمی، به شرط داشتن نامه از بنیاد ملی نخبگان کشور، همچنین معلولین جسمی حرکتی، مشروط بر داشتن 20 سال سن و نامه از بهزیستی و مردان مجرد بالای 23 سال، به شرط ارائه تعهد نامه محضری، مبنی بر ارائه عقدنامه، قبل از تحویل ملک، باشند.

متقاضیان باید، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت، در 5 سال اخیر، در شهر مورد تقاضای خود باشند که البته، استثنائاتی بر آن وارد است. مهاجرینی که از كلان شهرها، به سایر شهرهای كشور رفته اند، صرفا کافی است، یک سال در آن شهر سکونت داشته باشند. كارمندان دولت نیز (به استثناء استان تهران) که به حکم دستگاه متبوع خود، به سایر شهرها منتقل شده اند، شرط سکونت پنج ساله را نخواهند داشت.

متقاضیان باید، توانایی پرداخت اقساط تعیین شده مربوط به مسکنی که به آن ها تعلق می گیرد را داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام طرح جهش تولید مسکن که از دیگر طرح های حمایتی دولت می باشد، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، پیشنهاد می گردد. در ادامه، اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام خانه اولی ها را خواهیم گفت.

 

اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام خانه اولی 1401 

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در سال گذشته صادر گردید، اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام خانه اولی ها، همچون ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، اعلام شد. با توجه به روند هر ساله و تکراری بودن شهر ها، در سال 1401 نیز این اسامی، تکرار خواهند شد. اما، نظر به عدم اعلام شهرهای 1401 تا کنون، به محض اعلام، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد. اسامی شهرهای کشور، برای ثبت نام خانه اولی ها عبارتند از:

 

استان شهر شهر مجاور (محل تامین زمین)
البرز شهرهای استان البرز (غیر از شهرهای شهرستان نظرآباد) شهر جدید هشتگرد
ایرانشهر سرباز راسک
ایرانشهر فنوج نیک‌شهر
آذربایجان شرقی شهرهای شهرستان تبزیز شهر جدید سهند و شهریار
آذربایجان شرقی شهرهای شهرستان‌ اسکو شهر جدید شهریار
آذربایجان غربی ارومیه ارومیه (گلمان)
آذربایجان غربی قره‌ضیاءالدین خوی
اصفهان مبارکه شهر جدید مجلسی
اصفهان شهرهای شهرستان اصفهان شهر جدید بهارستان، شهر جدید فولادشهر، شهر جدید مجلسی 
اصفهان طالخونچه شهر جدید مجلسی
اصفهان گوگد  گلپایگان
اصفهان شهرهای شهرستان‌ لنجان  شهر جدید فولادشهر
اصفهان شهرهای شهرستان‌ نجف‌آباد شهر جدید فولادشهر
اصفهان شهرهای شهرستان‌ فلاورجان  شهر جدید فولادشهر
اصفهان شهرهای شهرستان‌ خمینی‌شهر  شهر جدید فولادشهر
اصفهان تمام شهرهای استان اصفهان شهر جدید مجلسی
بوشهر عسلویه شهر جدید نایبند
بوشهر نخل تقی شهر جدید نایبند
بوشهر چاه‌مبارک شهر جدید نایبند
تهران تهران شهر جدید پرند- شهر جدید هشتگرد-شهر جدید ایوانکی- پاکدشت- رباط کریم
تهران قیام دشت پاکدشت
تهران شهرهای شهرستان‌ شهریار -
تهران شهرهای شهرستان‌ بهارستان -
تهران شهرهای شهرستان‌ ملارد شهر جدید پرند
تهران شهرهای شهرستان‌ ری
تهران شهرهای شهرستان‌ قدس
خراسان رضوی مشهد  شهر جدیدگلبهار - شهر جدید بینالود
خراسان رضوی شهرهای شهرستان‌ چناران شهر جدیدگلبهار
خراسان رضوی شهرهای شهرستان‌‌ نیشابور شهر جدید بینالود
خوزستان شهرهای استان خوزستان شهر جدید شیرین‌شهر
خوزستان شهرهای استان خوزستان شهر جدید رامین
سمنان شهرهای شهرستان‌های سمنان و گرمسار  شهر جدید ایوانکی
سیستان و بلوچستان محمدی سراوان
سیستان و بلوچستان دوست محمد شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان زهک شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان ادیمی شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان بنجار شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان زابل شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان محمدآباد شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان‌ کُنارک
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان زابل
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان هیرمند
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان نیمروز شهر جدید رامشار
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان‌ هامون 
سیستان و بلوچستان شهرهای شهرستان‌ زهک
قزوین محمدیه مجموعه شهری مهرگان
قزوین اسفرورین تاکستان
قزوین بیدستان مجموعه شهری مهرگان
قزوین شریفیه مجموعه شهری مهرگان
قزوین قزوین مجموعه شهری مهرگان
گیلان شاندرمن ماسال
فارس شیراز شهر جدید صدرا
فارس اهل اشکنان
مازندران بابل هادیشهر - بابل
مازندران بابلسر هادیشهر- بابلسر
مازندران چالوس مرزن آباد
مازندران ساری سورک
مازندران عباس‌آباد کلارآباد
مازندران کوهی خیل جویبار
مازندران چمستان نور و رویان
مازندران سلمان شهر کلارآباد
مازندران نشتارود کلارآباد
مرکزی شهرهای شهرستان اراک شهر جدید مهاجران- شهر جدید امیر کبیر
مرکزی شهرهای شهرستان‌ شازند شهر جدید مهاجران
مرکزی شهرهای شهرستان‌ خمین شهر جدید مهاجران
مرکزی شهرهای شهرستان‌ دلیجان  شهر جدید امیرکبیر
مرکزی شهرهای شهرستان محلات شهر جدید امیرکبیر
یزد حمیدیا یزد
هرمزگان شهرهای شهرستان بندرعباس شهر جدید علوی
هرمزگان شهرهای شهرستان خمیر شهر جدید علوی

 

مسکن ملی، از دیگر طرح های حمایتی دولت، برای قشر ضعیف جامعه که توان خرید مسکن را با درآمد خود ندارند، می باشد که همانند ثبت نام خانه اولی ها، مدارک مخصوص به خود را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی، مطالعه مقاله زیر، پیشنهاد می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها در سال 1401 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها در سال 1401 پاسخ دهند.