دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402، عنوان سامانه ای است، جهت ثبت نام وام ساخت و خرید مسکن، برای افراد بالای 18 سالی که تا به حال، خانه ای را خریداری نکرده اند. عدم استفاده از تسهیلات دولتی خرید مسکن و داشتن 5 سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، از جمله شرایط این طرح بوده و مدارک هویتی ثبت نام کننده، از مدارک لازم، برای ثبت نام در این طرح می باشد.

 

وام خرید مسکن، ثبت نام وام ساخت مسکن و وام جعاله مسکن، از نمونه تلاش های حمایتی دولتی، از بخش مسکن، در سال های اخیر، در کشور ما بوده که دولت سعی کرده، از طریق سیستم بانکی کشور و پرداخت وام ها و تسهیلات بانکی با شرایط ویژه، این هدف خود را محقق سازد و تا حدی نیز موفق شده است.

حمایت های بخش مسکن، در دولت سیزدهم، در قالب طرح اصلی جهش تولید مسکن ۱۴۰۲، به کشور معرفی شده است. یکی از اهداف اصلی این طرح، کمک به فراهم کردن مسکن خانه اولی هایی بوده که در سال های اخیر، به دلیل نامساعد بودن شرایط تسهیلات پرداختی، نتوانسته اند مسکن مورد نیاز خود و خانواده شان را خریداری نمایند. از آنجا ثبت نام مسکن اولی ها 1402، تنها از طریق ورود به سایت خانه اولی ۱۴۰۲، قابل انجام می باشد، لازم است متقاضیان با این سامانه، آشنا شوند.

از این رو، در این مقاله، ابتدا به معرفی سامانه ثبت نام مسکن خانه اولی ها 1402 پرداخته؛ سپس، نحوه ثبت نام، ورود به سایت و شرایط و مدارک لازم برای انجام آن، در سایت خانه اولی ها ۱۴۰۲ را توضیح خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، با ما همراه باشید.

معرفی سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402

 فراهم کردن رفاه حداکثری برای شهروندان یک کشور، از اهداف اساسی و اولیه هر دولت می باشد؛ به همین دلیل است که حمایت از بخش مسکن در اقتصاد هر کشور از سوی دولت، یک ضرورت غیر قابل انکار است و مشاهده می کنیم که در تمام کشورهای جهان، امکان دریافت وام ها و تسهیلاتی، نظیر ثبت نام وام ساخت مسکن، برای شهروندان فراهم گردیده تا تهیه مسکن مناسب از سوی آن ها، در کوتاه ترین زمان ممکن، انجام گرفته و به این ترتیب، سطح رفاه جامعه افزایش یابد.

در سال های اخیر، شاهد افزایش بی رویه قیمت ها، در بخش مسکن و نارضایتی بخش بزرگی از افراد جامعه، از ناتوانی در خرید مسکن، در کشورمان بوده ایم؛ این افزایش قیمت ها و نارضایتی ها، تا جایی ادامه داشت که دولت را مجبور به مداخله مستقیم در بازار مسکن و ارائه طرح هایی جدید، نظیر طرح ثبت نام افراد فاقد مسکن و راه اندازی سامانه آن، تحت عنوان سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن نمود.

البته، در کنار سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، سامانه مهم دیگری نیز با عنوان سامانه املاک و اسکان، از سوی دولت دوازدهم، تاسیس و راه اندازی گردید که با اجباری کردن ثبت نام کلیه سرپرستان خانوار در این سامانه، کوشیده تا با جمع آوری اطلاعات سکونتی و مالکیتی تمام ایرانیان، خانه های خالی را در سطح کشور، شناسایی نموده و با تعیین مالیات بر این خانه ها، صاحبان آن املاک را ملزم به اجاره دادن و ورود این املاک به بخش مسکن و در نهایت، کاهش قیمت ها نماید.

حمایت های بخش مسکن، در دولت سیزدهم، در قالب طرح اصلی جهش تولید مسکن 1402، به کشور معرفی شده و هدف آن، فراهم کردن مسکن، برای افراد بالای 18سال فاقد مسکنی بوده که در سال های اخیر، به دلیل نامساعد بودن شرایط تسهیلات پرداختی، نتوانسته اند مسکن مورد نیاز خود و خانواده شان را خریداری نمایند. سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲، به عنوان سامانه ای مستقل، از سامانه سایر طرح های مسکن، تاسیس و با آدرس saman.mrud.ir به شهروندان معرفی شده است.

به همین دلیل، می توان گفت، سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402، عنوان سامانه ای است که افرادی که بیش از 18 سال داشته و تا به حال خانه ای را خریداری نکرده و از تسهیلات دولتی خرید مسکن نیز استفاده نکرده اند، می توانند با ورود به سایت آن، برای ثبت نام وام ساخت و خرید مسکن اقدام نموده و آدرس آن نیز saman.mrud.ir می باشد.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​

در بخش قبل، به معرفی سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​ پرداخته و توضیح دادیم که این سامانه، با هدف خانه دار کردن افرادی که بیش از 18 سال داشته و تا به حال خانه ای را خریداری نکرده و از تسهیلات دولتی خرید مسکن نیز استفاده نکرده اند، ارائه شده است. در این قسمت، قصد داریم، درباره نحوه ثبت نام و ورود به سایت خانه اولی ها ۱۴۰۲​ صحبت کنیم.

از آنجا که ثبت نام و ورود به سایت، در کلیه سامانه های دولتی، مانند ثبت نام وام ودیعه مسکن، نیازمند طی کردن مراحل عنوان شده در آن سامانه می باشد، برای دریافت وام مسکن خانه اولی ها نیز لازم است تا ابتدا، با ورود به سایت خانه اولی ها، برای ثبت نام در سامانه اقدام گردد که این امر، مطابق راهنمای زیر می باشد:

مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402، یعنی saman.mrud.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سامانه شوید. پس از ورود به سایت خانه اولی ها، گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب نمایید.

 

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۱

 

پس از ورود به سایت، مقررات مربوط به ثبت نام طرح مسکن خانه اولی ها 1402، برای شما نمایش داده می شود. پس از مطالعه کامل متن، گزینه (متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم) را انتخاب نمایید. 

 

ورود به سایت خانه اولی ها 1401

 

در این مرحله از مراحل ثبت نام، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی، به مرحله بعد بروید.

 

سایت ثبت نام خانه اولی ها

 

در این گام از مراحل ثبت نام در سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir، لازم است تا اطلاعات مربوط به شهر و محل سکونت، مشخصات فردی، مشخصات اعضای خانواده، شامل همسر و فرزندان، سوابق سکونت در شهر مورد تقاضا، تعهدات مالی و ملک مورد نظر خود را در سامانه وارد نمایید.

 

 ورود به سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

 

در این قسمت، با انتخاب گزینه متوجه شدم کادر هشدار، تعهد خود، مبنی بر واجد شرایط ثبت نام در این سامانه بودن را، اعلام کنید.

 

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1401

 

در این گام، اطلاعات محل سکونت خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس، به مرحله بعدی بروید.

 

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۱

 

در این قسمت، باید، اطلاعات افراد تحت تکفل خود را در کادرهای مورد نظر، وارد کنید.

 

 ورود به سایت خانه اولی ها 1401

 

پس از ورود اطلاعات افراد تحت تکفل، تمام اطلاعات ثبت شده توسط شما، به صورت پیش نمایش، نشان داده خواهد شد؛ در صورت موافقت، بر روی گزینه مرحله بعد، کلیک کنید.

 

سایت ثبت نام خانه اولی ها

 

در این مرحله باید، تلفن همراه خود را تایید کنید؛ بدین صورت که کد پیامک شده به تلفن همراه تان را که در ابتدای ثبت نام، برایتان ارسال شد، در کادر مورد نظر، وارد کرده و سپس، گزینه تایید را انتخاب کنید.

 

 ورود به سامانه ثبت نام مسکن اولی ها

 

در قسمت پایانی و پس از تایید تلفن همراه، پیام موفقیت آمیز ثبت نام، به شما، نمایش داده خواهد شد.

 

سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۱

 

پس از اینکه با ورود به سایت خانه اولی ها ۱۴۰۲​، مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن خانه اولی ها به پایان رسید، باید، منتظر بررسی شرایط و اعلام نتایج، از سوی وزارت راه و شهر سازی باشید. همچنین، در طول این مدت، می توانید، از طریق ورود به سایت خانه اولی ها و انتخاب گزینه پیگیری درخواست، از وضعیت درخواست خود، مطلع شوید.

شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402

در بخش های قبل، به معرفی سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402 پرداخته و نحوه ثبت نام در این سامانه و ورود به سایت آن را توضیح دادیم. اما از آنجا که سامانه ثبت نام مسکن اولی ها، با هدف کمک به خانه دار شدن قشر کم درآمد جامعه، تاسیس و راه اندازی گردیده، بنابراین، ثبت نام کنندگان این طرح نیز همچون شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن، باید شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​ را دارا باشند که این شرایط، مطابق توضیحات زیر می باشد:

برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها، لازم است تا فرم (ج) متقاضی، سبز باشد. برای این امر، متقاضی و افراد تحت تکفل وی، نباید در 5 سال گذشته، مالک هیچ گونه زمين مسكونی يا واحد مسكونی بوده و از تاريخ 22/11/1357، از هیچگونه وام دولتی یا تسهیلات بخش های عمومی غیر دولتی، برای خريد و يا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند. به علاوه، ضروری است تا متقاضی و افراد تحت تکفل وی، از ابتدای سال 1384 تا كنون، از تسهيلات ساخت يا خريد مسكن سيستم بانكی کشور، نیز استفاده نکرده باشند.

متقاضی ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402، متاهل و یا سرپرست خانوار باشد؛ با این استثنا که ثبت نام برای بانوان مجرد بالای 35 سال که خودسرپرست بوده، نخبگان کشوری، معلولین جسمی و حرکتی بالای 20 سال و مردان مجرد بالای 23 سال، به شرط ارائه تعهد نامه محضری، مبنی بر تحویل عقد نامه قبل از تحویل آپارتمان نیز امکان پذیر می باشد.

متقاضی ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402، باید از توانایی مالی بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن خانه اولی ها برخوردار بوده؛ یعنی، توانایی مالی سپرده‌ گذاری حداقل 400 ميليون ريال در مرحله اول اجرای طرح و توانایی مالی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی وام ثبت نام مسکن خانه اولی ها 1402 را داشته باشد. شرط توان مالی، در خصوص اقساط وام نهضت ملی مسکن نیز وجود دارد.

از دیگر شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​، آن است که متقاضی، در شهر مورد تقاضای خود، حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر را داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، مطالعه مقاله ای که در قسمت زیر آمده است، پیشنهاد می گردد. در ادامه، قصد داریم، در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه مسکن اولی های 1402، صحبت کنیم و بگوییم که متقاضیان، باید، دارای چه مدارکی باشند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲

از آنجا که سامانه های دولتی، نظیر سامانه وام ودیعه مسکن، با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد طراحی گردیده است، لازم است تا متقاضیان، مدارک تعیین شده در سایت مربوطه را ارائه نمایند؛ زیرا تنها با ملاحظه این مدارک، همچون مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی، می توان، اطمینان حاصل نمود که ثبت نام کنندگان، دارای شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​ می باشند.

در سایت ثبت نام مسکن اولی ها 1402 نیز خانه اولی ها و مسکن اولی هایی که برای ثبت نام اقدام می نمایند، لازم است تا مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​ را بارگذاری و ارائه نمایند که این مدارک، مطابق توضیحات زیر می باشد:

کارت ملی ثبت نام کننده

شناسنامه ثبت نام کننده و افراد تحت تکفل او

گواهی سرپرستی برای سرپرستان خانوار

سند مالکیت، صرفا برای متقاضیانی که دارای زمین می باشند.

گواهی مبنی بر سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا که از طریق یکی از مدارک زیر، قابل اثبات می باشد :

تاییدیه تحصیلی فرزندان

مدارک محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان

مجوز کسب شاغلین اصناف، برای متقاضی یا همسر

سابقه پرداخت بیمه، برای متقاضی یا همسر

تاییدیه اشتغال به کار از مراجع دولتی، برای متقاضی یا همسر

تاییدیه پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام مسکن طرح جهش تولید مسکن، مطالعه مقاله ای که در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، توصیه می گردد. در ادامه، قصد داریم، درباره اسامی شهرهای کشور، برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​ صحبت کنیم، با ما، همراه باشید. 

 

اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها ۱۴۰۲​

همانند طرح ثبت نام نهضت ملی مسکن، اسامی شهرهای کشور، برای ثبت نام در سامانه مسکن اولی های سال گذشته، اعلام شده و از آنجا که این اسامی، هر ساله، تکرار می شوند، سال 1402 نیز شامل همین شهر ها خواهد بود. اما، از آنجا که هنوز، اخباری در خصوص اسامی شهرهای سال 1402، منتشر نشده، به محض اعلام وزارت راه و شهرسازی و در صورت تغییر در اسامی، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد. اسامی این شهرها، عبارتند از: :

 

استان شهر محل سکونت شهر محل تقاضا (دارای ظرفیت ثبت نام در مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن)
ایلام دهلران دهلران
ایلام مهران مهران
ایلام پهله پهله
ایلام توحید توحید
ایلام مورموری مورموری
ایلام موسیان موسیان
بوشهر امام حسن امام حسن
بوشهر اهرم اهرم
بوشهر آبپخش آبپخش
بوشهر آبدان آبدان
بوشهر بادوله بادوله
بوشهر برازجان برازجان
بوشهر بردخون بردخون
بوشهر بندر دیلم بندر دیلم
بوشهر بندر ریگ بندر ریگ
بوشهر بندردیر بندردیر
بوشهر بندرکنگان بندرکنگان
بوشهر بهارستان بهارستان
بوشهر تنگ ارم تنگ ارم
بوشهر جم جم
بوشهر چغادک چغادک
بوشهر خورموج خورموج
بوشهر دوراهک دوراهک
بوشهر سعد آباد سعد آباد
بوشهر شنبه شنبه
بوشهر بوشهر و شهر جدید عالیشهر شهر جدید عالیشهر
بوشهر عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک و شهر جدید نایبند شهر جدید نایبند
تهران تهران شهر جدید ایوانکی
خراسان جنوبی زهان زهان
خراسان جنوبی درح درح
خراسان جنوبی گزیک گزیک
خراسان شمالی اسفراین اسفراین
خراسان شمالی ایور ایور
خراسان شمالی بجنورد بجنورد
خراسان شمالی تیتکانلو تیتکانلو
خراسان شمالی جاجرم جاجرم
خراسان شمالی درق درق
خراسان شمالی سنخواست سنخواست
خراسان شمالی شوقان شوقان
خراسان شمالی گرمه گرمه
خراسان شمالی شیروان شیروان
خراسان شمالی فاروج فاروج
خراسان شمالی قاضی قاضی
خراسان شمالی آشخانه آشخانه
خراسان شمالی راز راز
خراسان شمالی حصار گرمخان حصار گرمخان
خوزستان شهرهای استان خوزستان و شهر جدید رامین شهر جدید رامین
خوزستان شهرهای استان خوزستان و شهر جدید شیرین شهر شهر جدید شیرین شهر
سمنان سمنان، گرمسار و شهر جدید ایوانکی شهر جدید ایوانکی
سیستان وبلوچستان ایرانشهر ایرانشهر
سیستان وبلوچستان بمپور بمپور
سیستان وبلوچستان پیشین پیشین
سیستان وبلوچستان چابهار چابهار
سیستان وبلوچستان فنوج فنوج
سیستان وبلوچستان قصرقند قصرقند
سیستان وبلوچستان کنارک کنارک
سیستان وبلوچستان گلمورتی گلمورتی
سیستان وبلوچستان محمدان محمدان
سیستان وبلوچستان نگور نگور
سیستان وبلوچستان دوست محمد، ادیمی، بنجار، محمدآباد و شهرهای شهرستان زابل، هیرمند، نیمروز و هامون زهک و شهر جدید رامشار شهر جدید رامشار
فارس اردکان اردکان
فارس ارسنجان ارسنجان
فارس اشکنان اشکنان
فارس اقلید اقلید
فارس ایزدخواست ایزدخواست
فارس آباده آباده
فارس آباده طشک آباده طشک
فارس باب انار باب انار
فارس بوانات بوانات
فارس بهمن بهمن
فارس حاجی آباد حاجی آباد
فارس حسامی حسامی
فارس حسن اباد حسن اباد
فارس خاوران خاوران
فارس خوزی خوزی
فارس داراب داراب
فارس دبیران دبیران
فارس دژکرد دژکرد
فارس رحمت آباد رحمت آباد
فارس سده سده
فارس سعادت شهر سعادت شهر
فارس علامرودشت علامرودشت
فارس صغاد صغاد
فارس فراشبند فراشبند
فارس قیر قیر
فارس کازرون کازرون
فارس گله دار گله دار
فارس کره ای کره ای
فارس وراوی وراوی
فارس نی ریز نی ریز
کرمان باغین باغین
کرمان چترود چترود
کرمان شهداد شهداد
کرمان عنبرآباد عنبرآباد
کرمان قلعه گنج قلعه گنج
کرمان منوجان منوجان
کرمان بافت بافت
کرمان بروات بروات
کرمان بهرمان بهرمان
کرمان جبالبارز جبالبارز
کرمان جیرفت جیرفت
کرمان درب بهشت درب بهشت
کرمان دهج دهج
کرمان رودبار رودبار
کرمان فاریاب فاریاب
کرمان گنبکی گنبکی
کرمان کهنوج کهنوج
کرمان ریحان شهر ریحان شهر
کرمان نظام شهر نظام شهر
کرمانشاه قصرشیرین قصرشیرین
کهگیلویه وبویراحمد چرام چرام
کهگیلویه وبویراحمد دوگنبدان دوگنبدان
کهگیلویه وبویراحمد دهدشت دهدشت
کهگیلویه وبویراحمد لیکک لیکک
کهگیلویه وبویراحمد مارگون مارگون
گلستان بندرترکمن بندرترکمن
گلستان جلین جلین
گلستان کلاله کلاله
گلستان گرگان گرگان
گلستان گمیش تپه گمیش تپه
گلستان سیمین شهر سیمین شهر
گلستان قرق قرق
گیلان منجیل منجیل
گیلان رستم آباد رستم آباد
لرستان الیگودرز الیگودرز
مرکزی شهرهای شهرستان اراک، دلیجان و محلات و شهر جدید امیرکبیر شهرجدید امیرکبیر
مرکزی شهرهای شهرستان اراک، شازند و خمین و شهر جدید مهاجران شهرجدید مهاجران
هرمزگان ابوموسی ابوموسی
هرمزگان بالاشهر بالاشهر
هرمزگان بستک بستک
هرمزگان بندرجاسک بندرجاسک
هرمزگان بندرعباس بندرعباس
هرمزگان بندرلنگه بندرلنگه
هرمزگان بندزرک بندزرک
هرمزگان بیکاء بیکاء
هرمزگان پارسیان پارسیان
هرمزگان پل پل
هرمزگان تیرور تیرور
هرمزگان جناح جناح
هرمزگان چارک چارک
هرمزگان حاجی اباد حاجی اباد
هرمزگان دشتی دشتی
هرمزگان رویدر رویدر
هرمزگان زهوکی زهوکی
هرمزگان زیارت علی زیارت علی
هرمزگان سردشت سردشت
هرمزگان سرگز سرگز
هرمزگان سندرک سندرک
هرمزگان سیریک سیریک
هرمزگان فین فین
هرمزگان قلعه قاضی قلعه قاضی
هرمزگان کرگان کرگان
هرمزگان کنگ کنگ
هرمزگان کوشکنار کوشکنار
هرمزگان کوهستک کوهستک
هرمزگان کوهیچ کوهیچ
هرمزگان گروک گروک
هرمزگان لمزان لمزان
هرمزگان لیردف لیردف
هرمزگان میناب میناب
هرمزگان هرمز هرمز
هرمزگان هنگوئیه هنگوئیه
هرمزگان شهرهای شهرستان بندرعباس و خمیر و شهر جدید علوی شهر جدید علوی

 

مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها، مدارک بخصوصی است که توسط وزارت راه و شهرسازی، اعلام می شود و داشتن این مدارک، نقش بسزایی در قبولی افراد، خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت در ادامه بخوانید آمده است، توصیه می گردد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ثبت نام مسکن اولی ها 1402 پاسخ دهند.