دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / سایت پرداخت جریمه رانندگی

سایت پرداخت جریمه رانندگی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

پرداخت خلافی خودرو از طریق سامانه و سایت پرداخت جریمه رانندگی سایت پلیس راهور 120 امکان پذیر بوده که بدین منظور پس از ورود به سایت پلیس راهور ۱۲۰، باید از طریق گزینه (پرداخت الکترونیکی جرائم) و سپس وارد کردن اطلاعات مربوط به شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه برای پرداخت خلافی خودرو اقدام نمود.  

 

با الکترونیکی شدن هرچه بیشتر خدمات دولتی در سال های اخیر، یکی از بخش های دولت که اقدام به راه اندازی سایت ها، سامانه ها و برنامه های تلفن همراه و افزایش خدمات اینترنتی و غیر حضوری خود نموده، نیروی انتظامی بوده که راه اندازی سایت ها و برنامه هایی همچون سایت پلیس راهور 120 و برنامه پلیس من، نمونه ای از این اقدامات می باشند.

 

سایت پلیس راهور ۱۲۰ وب سایت متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی بوده که خدمات راهنمایی و رانندگی همچون نوبت دهی تعویض پلاک در سراسر کشور، استعلام تخلفات رانندگی، استعلام تصادفات رانندگی، استعلام وضعیت پلاک فک شده و استعلام نمره منفی گواهینامه را به صورت الکترونیکی به شهروندان سراسر کشور ارائه می نماید. سامانه پرداخت جریمه رانندگی، بخشی از سایت پلیس راهور 120 بوده که امکان پرداخت آنلاین و غیرحضوری جریمه رانندگی و خلافی خودرو را برای کلیه رانندگان فراهم کرده است.

 

از آنجا که استفاده از این امکان و پرداخت جریمه رانندگی به صورت الکترونیکی، مستلزم آشنایی با این سامانه و نحوه کار با آن می باشد، لذا، در این مقاله به معرفی سامانه پرداخت خلافی خودرو پرداخته و پس از صحبت در مورد نحوه ورود به سایت پرداخت جریمه رانندگی راهور ۱۲۰، نحوه پرداخت جریمه رانندگی را توضیح خواهیم داد و در انتها؛ نحوه پرداخت خلافی خودرو از اپلیکیشن پلیس من و پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و شناسه پرداخت را ارائه خواهیم نمود.

 

برای ورود به سامانه پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید.

 

سامانه پرداخت خلافی خودرو

 

کاربران برای ورود به سامانه پرداخت خلافی خودرو باید به سایت rahvar120.ir مراجعه کنند.

سامانه پرداخت خلافی خودرو

پس از اینکه در سال های اخیر، دولت تصمیم گرفت تا با استفاده از تکنولوژی به روز، خدمات خود را از شکل حضوری خارج نموده و به صورت اینترنتی و غیرحضوری به شهروندان ارائه نماید، به تدریج بخش های مختلف دولت هم راستا با این سیاست، از حجم خدمات حضوری خود کاسته و خدمات الکترونیکی خود را افزایش دادند.

 

یکی از بخش های دولت که در سال های اخیر کوشیده است تا با راه اندازی سایت ها، سامانه ها و برنامه های تلفن همراه از تعداد خدمات حضوری خود کاسته و بر تعداد خدمات اینترنتی و غیر حضوری خود همچون استعلام خودروهای مکشوفه بیفزاید، نیروی انتظامی بوده که راه اندازی سایت ها و برنامه هایی همچون سایت پلیس راهور 120، نرم افزار راهور ۱۲۰ و برنامه پلیس من، نمونه ای از این تلاش ها می باشند.

 

سایت پلیس راهور 120 به نشانی rahvar120.ir وب سایت متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان بوده که طیف گسترده ای از خدمات راهنمایی و رانندگی را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می نماید. استعلام خلافی خودرو، نوبت دهی تعویض پلاک در سراسر کشور، استعلام وضعیت پلاک فک شده، استعلام تصادفات رانندگی و استعلام نمره منفی گواهینامه از جمله مهم ترین امکانات سایت پلیس راهور ۱۲۰ می باشد. 

 

سامانه پرداخت جریمه رانندگی، بخشی از سایت راهور ۱۲۰ به نشانی rahvar120.ir بوده که کلیه رانندگان وسایل نقلیه می توانند با ورود به این سایت و با مراجعه به بخش (پرداخت الکترونیکی جرائم) به سامانه پرداخت جریمه رانندگی وارد شوند. پس از ورود به سامانه پرداخت خلافی خودرو می توان با وارد کردن اطلاعات مربوط به شناسه قبض و شناسه پرداخت، برای پرداخت جریمه رانندگی اقدام نمود.

ورود به سایت پرداخت جریمه خودرو

در بخش قبل توضیح دادیم که سامانه پرداخت جریمه رانندگی و خلافی خودرو در واقع بخشی از سایت پلیس راهور ۱۲۰ است و این سایت علاوه بر پرداخت جریمه رانندگی، امکانات متنوع دیگری را نظیر استعلام تخلفات رانندگی، نوبت دهی تعویض پلاک در سراسر کشور، استعلام وضعیت پلاک فک شده، استعلام تصادفات رانندگی و استعلام نمره منفی گواهینامه را برای کاربران خود فراهم نموده است.

 

برای پرداخت جریمه رانندگی از طریق سایت پرداخت جریمه رانندگی، در قدم اول شخص باید برای ورود به سایت پرداخت جریمه خودرو اقدام نماید. به همین دلیل، در این قسمت از مقاله، به توضیح نحوه ورود به سامانه پرداخت جریمه رانندگی می پردازیم که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

 

۱ از آنجا که سامانه پلیس راهور پرداخت جریمه​، بخشی از سایت پلیس راهور 120 می باشد، در قدم اول شخص باید برای ورود به سایت پلیس من خلافی خودرو، آدرس سایت پلیس راهور ۱۲۰ یعنی rahvar120.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نماید تا مطابق تصویر زیر وارد صفحه اصلی سایت پلیس راهور ۱۲۰ شود.

 

پرداخت خلافی خودرو راهور 120

 

۲ در قدم بعدی، فرد باید صفحه را به سمت پایین کشیده و مطابق تصویر زیر بر روی گزینه (پرداخت الکترونیکی جرائم) کلیک نماید.

 

پرداخت جریمه رانندگی

 

۳اکنون همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می شود، مراحل ورود به سامانه پرداخت جریمه رانندگی به پایان رسیده و شخص وارد سایت پرداخت خلافی خودرو شده است.

 

پرداخت جریمه رانندگی با شناسه قبض

 

به منظور تقسیط جرایم رانندگی خودرو توقیف شده در پارکینگ، مالک اتومبیل می بایست به همراه مدارک لازم، به واحد ترخیص مربوطه مراجعه کرده و بعد از پرداخت خلافی اتومبیل و رساندن مبلغ جریمه به زیر سه میلیون تومان؛ تعهدنامه پرداخت اقساطی جریمه طی یک سال را امضا نماید که به منظور کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

نحوه پرداخت جریمه رانندگی راهور 120

در بخش های قبل در مورد سامانه پرداخت جریمه رانندگی و ورود به سایت پرداخت جریمه رانندگی که در واقع همان سایت راهور پلیس ۱۲۰ بوده و دارای امکاناتی نظیر استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی می باشد، صحبت کردیم. اکنون، در این بخش به توضیح نحوه پرداخت جریمه رانندگی راهور 120 می پردازیم.

 

۱در مرحله اول، شخص برای پرداخت جرایم رانندگی باید مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت پلیس راهور ۱۲۰ یعنی rahvar120.ir را جست و جو نماید تا مطابق تصویر زیر؛ وارد صفحه اصلی سایت پلیس راهور 120 گردد.

 

 پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض

 

۲پس از آن، شخص باید صفحه را به سمت پایین کشیده و مطابق تصویر زیر، گزینه (پرداخت الکترونیکی جرائم) که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را کلیک کند.

 

پرداخت خلافی خودرو راهور 120

 

۳اکنون شخص وارد سامانه پرداخت جریمه رانندگی شده است. چنانچه فرد به شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه خود دسترسی دارد، به منظور پرداخت جریمه رانندگی و خلافی خودرو، می بایست شناسه قبض و شناسه پرداخت خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه پرداخت را بزند.

 

 پرداخت جریمه رانندگی

 

۴در صورتی که شخص قبض جریمه خود را گم کرده است و یا به هر علت دیگری به آن دسترسی ندارد، می بایست صفحه را به پایین بکشد و از قسمت (استعلام و پرداخت - پلیس راهور) ابتدا برای استعلام جریمه رانندگی و خلافی خودرو خود اقدام نمایید. به این ترتیب که ابتدا شماره بارکد کارت ماشین را در کادر اول وارد کرده و سپس، شماره پلاک ماشین را در کادر دوم وارد کرده و پس از اینکه تیک کنار عبارت (من ربات نیستم) را زدید، دکمه استعلام را بزند.

 

به این ترتیب سامانه پرداخت جریمه رانندگی، لیست خلافی های خودرو و جریمه های رانندگی آن را به متقاضی نشان داده و با آگاهی از این لیست می توان در مرحله بعد برای پرداخت جریمه رانندگی اقدام نمود.

 

پرداخت جریمه رانندگی با شناسه قبض

 

به موجب ماده 5 قانون رسيدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8/12/ 1389 :« متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاريخ مندرج در قبض جريمه يا تاريخ ابلاغ شده در قبض جريمه‌ ای كه به اطلاع او می رسد، جريمه را به حسابی كه از طرف خزانه داری كل تعيين و اعلام می شود؛ پرداخت و رسيد دريافت نمايد يا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذكور با ذكر دلايل به اداره اجرائيات راهنمايی و رانندگی تسليم نمايد... در صورتی كه متخلف در مهلت قانونی مذكور اعتراض خود را تسليم ننمايد يا ظرف بيست روز پس از ابلاغ رای واحد جريمه را پرداخت ننمايد، موظف است جريمه را به ماخذ دو برابر مبلغ مندرج در قبض جريمه بپردازد. »در ادامه روش پرداخت خلافی خودرو توضیح داده خواهد شد.

 

نحوه پرداخت خلافی خودرو از اپلیکیشن پلیس من

برنامه پلیس من، از جمله اپلیکیشن های زیر مجموعه پلیس راهور می باشد که امکان دریافت برخی خدمات نظیر پرداخت خلافی خودرو را به صورت غیرحضوری، برای متقاضیان فراهم نموده است. مراحل و نحوه پرداخت خلافی خودرو از اپلیکیشن پلیس من به شرح زیر می باشد:

 

به منظور پرداخت خلافی موتور سیکلت و خلافی خودرو از اپلیکیشن پلیس من، شخص ابتدا می بایست این برنامه را از بستر اینترنت دانلود نموده و آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نماید. پس از نصب برنامه، متقاضی می بایست از منوی برنامه، گزینه استعلام خلافی را برگزیند.

 

 پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض

 

پس از آن، شخص می بایست موارد خواسته شده را تکمیل نموده و گزینه استعلام را انتخاب کند.

 

پرداخت خلافی خودرو راهور 120

 

در گذشته، متقاضیان تنها می توانستند نسبت به استعلام خلافی خودرو از سایت مذکور اقدام نمایند، اما مدتی است که امکان پرداخت فوری خلافی خودرو، به برنامه پلیس من اضافه شده است. متقاضیان می توانند پس از استعلام مبلغ و آگاهی از میزان آن، مطابق با راهنمای تصویری فوق، نسبت به پرداخت مبلغ آن اقدام نمایند.

 

پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و شناسه پرداخت

در تبترهای گذشته سامانه پرداخت خلافی خودرو، ورود به سایت پرداخت جریمه خودرو، نحوه پرداخت جریمه رانندگی راهور 120 و نحوه پرداخت خلافی خودرو از اپلیکیشن پلیس من توضیح داده شده و در ادامه به توضیح درباره پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و شناسه پرداخت پرداخته خواهد شد.

 

همانطور که توضیح داده شد امروزه با استفاده از تکنولوژی انجام بسیاری از امور به صورت اینترنتی ممکن است و افراد می توانند با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، پرداخت خلافی خودرو خود را انجام دهند. بنابراین اطلاعاتی همچون شناسه قبض و شناسه پرداخت برای پرداخت خلافی خودرو مورد نیاز است، که افراد می توانند از راه های متفاوتی به شناسه قبض و پرداخت خود دسترسی داشته باشند اعم از؛

 

دریافت شناسه قبض با پیامک: افراد باید شماره VIN خودرو خود را به سر شماره 1101202020 پیامک کنند، سپس بعد از چند دقیقه شناسه قبض به همراه مبلغ خلافی برایشان پیامک خواهد شد.

 

دریافت شناسه قبض با تماس تلفنی: افراد ابتدا باید با شماره 02188288888 تماس بگیرند شماره پلاک ماشین را ذکر کرده و پس از گذشت چند دقیقه، شناسه قبض به همراه مبلغ خلافی خودرو برایشان پیامک خواهد شد.

 

دریافت شناسه قبض به صورت حضوری: همچنین افراد برای دریافت شناسه قبض و پرداخت خود می توانند به صورت حضوری به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند.

 

راهنمای تصویری دریافت شناسه قبض از طریق سایت پلیس راهور و پرداخت جریمه خودرو با شناسه قبض و پرداخت

 

افراد برای پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و پرداخت، ابتدا باید آدرس rahvar120.ir را در مرورگر تلفن همراه خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی سایت شوند، سپس از گزینه های پایین صفحه بر روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک نمایند.

 

 پرداخت جریمه رانندگی

 

در این مرحله شخص به پنجره واحد خدمات فراجا هدایت خواهد شد و باید نام کاربری و رمزعبور خود و اعداد امنیتی درج شده در تصویر را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه ورود علامت بزنند.

 

 پرداخت جریمه رانندگی با شناسه قبض

 

سپس متقاضیان پرداخت جریمه خودرو با شناسه قبض و شناسه پرداخت، تصویری همانند تصویر زیر را مشاهده خواهند کرد که باید شماره بارکد کارت خودرو مدنظر را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه استعلام کلیک نمایند.

 

پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض

 

در این قسمت ریز جرایمات به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایش داده خواهد شد و متقاضیانی که قصد پرداخت جریمه خود را دارند می توانند برای پرداخت قبض جریمه خودرو بر روی گزینه مربوطه علامت بزند و وارد درگاه پرداخت شوند.

 

پرداخت خلافی خودرو راهور 120

 

پس از علامت برروی گزینه انتخابی، متقاضیان به درگاه پرداخت هدایت خواهد شد و با درج اطلاعات لازم کارت بانکی خود، به صورت رایگان و فوری با تلفن همراه، به صورت غیرحضوری می توانند جرایم رانندگی و خلافی خودرو را پرداخت کنند همچنین پرداخت خلافی خودرو رایگان است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پرداخت خلافی رانندگی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه پرداخت خلافی رانندگی  پاسخ دهند.