دینا / آزمون های حقوقی / کارشناسان رسمی / ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر دو سال یا سه سال در سراسر کشور به منظور به کارگیری کارشناسان مجرب برگزار می شود. این آزمون دو مرحله ای بوده و شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته می شوند باید در مرحله مصاحبه هم شرکت نمایند. برای ویرایش اطلاعات خود در سامانه ثبت نامی باید منتظر زمان ویرایش ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ بمانید. ظرفیت پذیرش در هر دوره از این آزمون متفاوت می باشد.

 

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برای انتخاب افراد کارشناس و زبده ای که نظرات کارشناسی شان می تواند در صدور احکام قضایی کمک نماید، هر سال یا هر دو سال یک بار برگزار می شود. افرادی که علاقه مند به شرکت در این آزمون هستند باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند تا بتوانند در دو مرحله آزمون یعنی کتبی و شفاهی شرکت نمایند.

 

این افراد می توانند ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند و البته در زمان مقتضی اطلاعات شان را ویرایش هم کنند. البته داوطلبان باید در نظر داشته باشند که ظرفیت پذیرش این آزمون، در هر دوره متفاوت است به همین جهت باید از میزان ظرفیت های این آزمون مطلع باشند. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه به بررسی میزان ظرفیت آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 پرداخته ایم.

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳

در مقدمه هم ذکر شد که این آزمون برای به کارگیری افراد کارشناس و خبره در رشته های مختلف در دادگستری و برای استفاده از اعلام نظرات آن ها در صدور احکام برگزار می شود. به همین دلیل هم باید قبل از هرگونه اقدام برای ثبت نام شما باید با شرایط ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین رشته های مورد نیاز و ظرفیت هر رشته در مناطق و شهرستان های مختلف آشنایی کامل داشته باشید.

 

به طور کلی باید بگوییم که ظرفیت پذیرش در این آزمون محدود می باشد و در نتیجه افرادی که بهترین نتیجه را در آزمون کتبی کسب نمایند می توانند به مرحله مصاحبه راه پیدا کنند و اگر در آن مرحله هم موفق شدند می توانند پروانه کارشناسی را اخذ نمایند. هر سال میزان ظرفیت افراد پذیرفته شده در این آزمون متغیر می باشد و بستگی به تعداد نیرو های مورد نیاز در دادگستری و نیاز هر استان دارد. البته میزان این ظرفیت ها در دفترچه آزمون و جداولی که به منظور راهنمایی داوطلبان تهیه شده است، وجود دارد.

 

همچینین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403، به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

مشاوره ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1403

داوطلبین گرامی بهتر است بدانید که افرادی که در آزمون کتبی پذیرفته می شوند، تعداد شرکت کنندگان چند برابر ظرفیت اعلام شده می باشند و این افراد بعد از شرکت در مصاحبه عقیدتی و شفاهی به تعداد ظرفیت مورد پذیرش خواهند رسید. اگر شما عزیزان احتمالا موفق به اخذ پروانه کارشناسان رسمی دادگستری نشدید؛ می توانید در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه هم شرکت نمایید. تقریبا ثبت نام و نحوه شرکت در این آزمون هم مانند آزمون دادگستری بوده و فقط مراکز اعلانی متفاوت می باشد.

 

اگر در زمان ثبت نام خود دچار مشکل شدید می توانید در زمان ویرایش ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری 1403 مشکلات خود را برطرف نمایید. نحوه ویرایش ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ به این شکل است که شما عزیزان در زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می توانید از طریق کارت اعتباری که قبلا و در ثبت نام اولیه خریداری کرده بودید، دوباره وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینکی که در صفحه اصلی سایت قرار داده شده مجددا به صفحه و پرونده مربوط به خود دسترسی پیدا کنید و تغییرات لازم را بدهید.

 

در نظر داشته باشید که مهلت ثبت نام این آزمون محدود می باشد اما اگر احتمالا این مهلت را به هر دلیلی از دست دادید، می توانید در زمان ویرایش مجدد که معمولا نزدیک به برگزاری آزمون تعیین می شود، ثبت نام خود را انجام دهید و از شرکت در آزمون بازنمانید. در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه جدید راجع به نحوه برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۳ مراتب را به اطلاع شما خواهیم رساند.

 

همچینین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403، به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1403 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ظرفیت پذیرش تعداد شرکت کنندگان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ پاسخ دهند.