دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سازمان تامین اجتماعی امکان ارائه خدمات خود به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه eservices.tamin.ir را در اختیار تمامی مشتریان این سازمان قرار داده است. بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران پس از ورود به این سایت، می توانند از سرویس های الکترونیکی آن استفاده نمایند.

 

سازمان تامین اجـتماعی به‌ عنوان بزرگترین سازمان بیمه ‌گر اجتماعی کشور، با انواع زیاد نوع‌ بیمه‌ خاص و هزاران هزار افراد تحت پوشش خود فعالیت دارد. با توجه به قوانین مختلف در این سازمان، فرآیند ارائه خدمت به بیمه ‌شدگان‌ و کارفرمایان‌ در سازمان تامین اجـتماعی بـا دشواری ‌های خاص‌ خود‌ همراه‌ می باشد. 


وسعت حجم اطلاعات و‌ فرآیندهای‌ خـدمت های مختلف، منجر به پیچیدگی بیش از حد سیستم‌های اطلاعاتی‌ در سازمان بزرگ تامین اجتماعی شده‌ است. سازمان تامین اجتماعی از محدود دستگاه های اجرائی است که با امکانات بالا، منابع انسانی و به کارگیری دانش تخصصی مدیران کارآمد خود، در مسیر توسعه خدمات الکترونیک و ارائه مطلوب خدمات اینترنتی غیرحضوری به مشتریان خود سامانه eservices.tamin.ir طراحی و گام بلند و مهمی را در این زمینه برداشته است.

 

لذا در این مقاله؛ در خصوص سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی و ورود به سامانه اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir جهت بهره مندی از خدمات سیستم تامین اجتماعی توضیحات کامل آورده شده است. در ادامه نحوه ثبت نام خدمات غیرحضوری و اینترنتی، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی باکدملی و معرفی خدمات سرویس های الکترونیکی آن ارائه شده است.

سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir چیست

در پاسخ به این سوال که سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir چیست؛ می توان پاسخ داد که سامانه خدمات غیر حضوری eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان این سازمان، همچون دریافت گواهی کسر از حقوق، بدون نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری ها و شعب رسمی این سازمان، بر بستر فضای مجازی و از طریق سايت تامين اجتماعی تهیه و ارائه شده است.

 

 ایجاد سایت سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در مسیر ارائه خدمات مناسب، از جمله صدور مفاصا حساب بیمه به مشتریان سازمان به صورت غیر حضوری بوده و در همین مدت زمانی که از ارائه آن می گذرد؛ توانسته است رضایت بخش زیادی از جامعه بزرگ مشتریان سازمان تامین اجتماعی را کسب نماید.

 

سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت از کارگران و ارائه خدمات در زمینه بازنشستگی، بیمه بیکاری، درمان و مواردی از این دست در سال 1331 به عنوان یک سازمان بیمه گر ایجاد شده است. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بیمه، می تواند به مطالعه مقاله زیر اقدام نمایند.

ورود به سامانه اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

سازمان تامین اجتماعی، سامانه خدمات اینترنتی eservices.tamin.ir را جهت ارائه خدمات غیر حضوری، نظیر دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی به صورت اینترنتی، به امور بیمه شدگان تامین اجتماعی، فراهم نموده است. کاربران با ورود به سامانه اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir​؛ می توانند به صورت غیر حضوری از خدمات سازمان تامین اجتماعی مطلع شوند. 

 

کاربران می توانند همانند تصویر زیر، در مرورگر اینترنتی با جستجو صحیح نشانی سامانه الکترونیک تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir جهت استفاده از خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.

 

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

 

سپس شخص می بایست در مرحله بعدی بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نموده تا صفحه زیر راه یابد. در این صفحه شخص می تواند با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به امکانات سایت دسترسی یابد.

 

 ورود به سامانه eservices.tamin.ir

 

با ورود به سایت درگاه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir  تمامی بیمه شدگان می توانند به راحتی جهت دریافت خدمت مورد نظر خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایند.

ثبت نام خدمات غیر حضوری و اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

جهت استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی، نظیر انعقاد قرارداد تکمیل سوابق بیمه کسری از ماه، به راحتی به شیوه الکترونیکی می توان اقدام نمود. بیمه شدگان این سازمان پیش از آن که برای استفاده از خدمت مورد نظر خود اقدام نمایند؛ می بایست ثبت نام خدمات غیر حضوری و اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir را طی نمایند.

 

از آنجا که استفاده از سرویس های الکترونیکی تامین اجتماعی بسیار آسان بوده و از اتلاف وقت و انرژی بیمه شدگان جلوگیری می نمایند، بهتر است بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی به جای مراجعه حضوری از طریق سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir ثبت نام و از خدمات این سامانه استفاده نمایند.

 

کاربران به راحتی می توانند پس از ورود به سایت خدمات اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir با انتخاب گزینه ثبت نام کد ملی و شماره موبایل خود را وارد نموده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. به منظور آشنایی علاقمندان این قسمت از مقاله به بیان نحوه ثبت نام در سایت خدمات اینترنتی تامین اجتماعی اختصاص داده شده است.

 

 به این منظور، متقاضیان می بایست نشانی eservices.tamin.ir را در مرورگر خود جست و جود کرده و گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایند.

 

 سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

 

پس از آن، کاربر می بایست گزینه ثبت نام را انتخاب کند.

 

eservices.tamin.ir

 

در مرحله بعدی، متقاضی می بایست متناسب با شرایط خود گزینه مدنظر را انتخاب نماید.

 

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

 

پس از آن، فرد می بایست کد ملی و شماره خود را در این قسمت درج نموده و سایر مراحل ثبت نام از قبیل تکمیل اطلاعات شناسنایی، اطلاعات تماس، گذرواژه و در نهایت تایید نهایی را طی نماید.

 

 ورود به سامانه eservices.tamin.ir

 

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند با استفاده از سامانه account.tamin.ir به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود اقدام نمایند.

 

پس از تکمیل مراحل ثبت نام با استفاده از کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود که در هنگام ثبت نام تعیین نموده اند به راحتی می توانند وارد سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی شوند و از خدمات این سازمان به صورت اینترنتی بهره گیرند. سایت اصلی تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir است.

 

معرفی خدمات سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

از جمله مزایای طرح ارائه سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی صرفه جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان برای استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی می باشد و امید است در آینده ای بسیار نزدیک تمام خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه گردد. به جهت اطلاع علاقمندان، این قسمت از مقاله به معرفی خدمات سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir اختصاص داده شده است.

 

هم اکنون تقریبا 60 سرویس خدمتی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه اینترنتی eservices.tamin.ir ارائه می گردد که تا پایان سال امکان دارد به تعداد خدمت بالاتری نیز برسد. 

 

کاربران می توانند پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و گذر واژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی از خدمات این سامانه بهره مند شوند که در ادامه مطلب یک تصویر از صفحه اصلی سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی آورده شده است.

 

 سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

 

در این قسمت افراد بیمه گزار سازمان تامین اجتماعی می توانند از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی که در این سایت مختص به بیمه شدگان می باشد، بهره گیرند که در جدول زیر به این خدمت ها اشاره شده است.

 

لیست خدمات سایت eservices.tamin.ir برای بیمه شدگان
خدمات نام نویسی حمایت های کوتاه مدت امور بیمه شدگان
خدمات پرونده الکترونیک بازرسی های انجام شده از محل اشتغال انجام امور بازنشستگی با ورود به سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی
خدمات سابقه مشاهده بازرسی انجام شده توسط سازمان بيمه شدگان خاص
خدمات درمانی و eservices.tamin.ir پرداخت حق بیمه ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی خدمات سلامت الکترونیک

 

در این قسمت کارفرمایان می توانند از خدماتی که در این سایت مختص به کارفرمایان می باشد با ورود به پورتال تامین اجتماعی بهره گیرند که در جدول زیر به این خدمت ها اشاره شده است.

 

لیست خدمات سایت eservices.tamin.ir برای کارفرمایان
فیش حقوقی مستمری بگیران بازنشستگی
حکم مستمری بگیران اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران
خدمات پرونده الکترونیک استعلام وضعیت مستمری بگیران
درخواست گواهی مستمری بازماندگان

 

در این قسمت بازنشستگان می توانند از خدماتی که در این سامانه ای سرویس تامین اجتماعی مختص به مستمری بگیران می باشد بهره گیرند که در جدول زیر به این خدمت ها اشاره شده است.

 

لیست خدمات سایت sabeghe.tamin.ir برای مستمری بگیران
فیش حقوقی مستمری بگیران بازنشستگی
حکم مستمری بگیران اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران
خدمات پرونده الکترونیک استعلام وضعیت مستمری بگیران
درخواست گواهی مستمری بازماندگان

 

در این قسمت تمامی کاربران می توانند از خدماتی که در این سایت مختص به کاربران این سایت می باشد بهره گیرند که در جدول زیر به این خدمت ها اشاره شده است و از جمله آن می توان به eservices.tamin.ir پرداخت حق بیمه اختیاری اشاره نمود.

 

لیست خدمات سایت eservices.tamin.ir برای تامین اجتماعی من
درخواست های من تیکت های پشتیبانی من
صندوق شخصی من تغییر شماره موبایل

 

آن دسته از افرادی که قصد استفاده از خدمات سامانه بیمه تامین اجتماعی را دارند، می بایست که حتما به سایت سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند و مراحل ثبت اطلاعات خود را انجام دهند؛ اما در صورتی که اطلاعات این اشخاص به اشتباه وارد شده بود، لازم است که افراد مراحل ویرایش اطلاعات سامانه بیمه سازمان تامین اجتماعی را انجام دهند که برای اطلاع بیشتر، مطالعه مقاله زیو توصیه می گردد.

 

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری به بازنشستگان که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی eservices.tamin.ir با مراجعه به آدرس این سایت امکان پذیر است که ابتدا افراد وارد سایت شده و پس از کلیک کردن بر روی منوی مستمری بگیران گزینه مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنند.

 

eservices.tamin.ir

 

پس از آن تصویری همانند تصویر زیر مشاهده می کنند که باید گزینه ورود با کدملی را انتخاب کنند.

 

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

 

مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی همانطور که در تصویر ملاحظه می نمایند، پس از ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی یا همان سایت eservices.tamin.ir از قسمت مستمری بگیران گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب نموده و فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی​ به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی پاسخ دهند.