دینا / آزمون های حقوقی / وکالت / کارنامه آزمون وکالت

کارنامه آزمون وکالت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۳ بعد از برگزاری این آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و متقاضیان می توانند در زمان دریافت کارنامه نتایج ازمون وکالت کانون وکلا را مشاهده نمایند تا بر اساس توضیحات کارنامه مذکور از نمره خام (درصد)، تراز نهایی (درصد با اعمال ضریب) و رتبه داوطلب مطلع شوند و در صورت نارضایتی اعتراض خود را ثبت کنند.

هر سال، حدود دو تا سه ماه پس از برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، کارنامه آزمون وکالت از طریق سایت سازمان سنجش منتشر گردیده و به این ترتیب، شرکت کنندگان در آزمون وکالت، در جریان نتایج کسب شده در این آزمون قرار می گیرند تا بتوانند قبولی یا عدم قبولی خود را پیش بینی کنند.

 

نکته ای که در رابطه با کارنامه آزمون وکالت کانون وکلا باید مورد توجه قرار گیرد آن است که در این کارنامه، صرفا نمره خام، تراز و رتبه داوطلب مشخص گردیده و قبولی یا عدم قبولی داوطلبین اعلام نمی گردد. به همین دلیل ضروری است که داوطلبان با آگاهی از نکات مربوطه و با تحلیل تراز نهایی و رتبه کسب شده در مقایسه با ظرفیت کانون وکلای مربوطه، احتمال قبولی خود را پیش بینی نمایند.

از این رو به منظور اطلاع رسانی در خصوص زمان دریافت کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۳ قصد داریم توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهیم و به شرح و بررسی جزئیات توضیحات نمونه کارنامه وکالت و نیز نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت بپردازیم.

زمان دریافت کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳

هر ساله پس از برگزاری آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری، نتایج آزمون وکالت در بازه زمانی حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام شده و بنابراین، فاصله زمانی برگزاری آزمون وکالت تا زمان دریافت کارنامه آزمون وکالت، حدود یک ماه می باشد. آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در آبان ماه 1403 برگزار  می شود. 

 

در رابطه با زمان دریافت کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۳ ، بر اساس زمان برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری می توان پیش بینی نمود که تاریخ انتشار کارنامه آزمون وکالت کانون وکلا چه زمانی می باشد. به همین منظور بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی کانون وکلا ازمون وکالت دادگستری در 17 ابان ماه برگزار می شود و نتایج نیز تا دو ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. 

 

نتایج آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳  هنوز اعلام نشده است. 

 

شما می توانید به راحتی به جزییات زمان اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری دسترسی داشته باشید. برای این امر کافیست به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله زمان اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری را مطالعه نمایید.

نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت سال 1403

نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت هر ساله به این صورت می باشد که داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org و وارد کردن اطلاعات لازم، کارنامه آزمون وکالت را ملاحظه نموده و در صورت تمایل، اقدام به چاپ آن نمایند. در مورد نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳، نیز می توان گفت که باید به صورتی که در ادامه مقاله توضیح داده شده است، کارنامه خود را دریافت کنید. 

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت در راهنمای تصویری زیر، قابل مشاهده می باشد:

 

۱آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را در مرورگر دستگاه خود تایپ کرده تا وارد صفحه اصلی سایت، مطابق تصویر زیر شوید. از منوی زیرین، گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب نمایید.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون وکالت سال 1402

 

۲در صفحه باز شده، بر روی لینک اعلام نتایج آزمون وکالت کلیک نمایید.

 

 دریافت کارنامه آزمون وکالت

 

۳اکنون، صفحه جدیدی مطابق تصویر زیر را ملاحظه می فرمایید؛ برای دریافت کارنامه آزمون وکالت می توانید از یکی از دو روش زیر استفاده نمایید:

 

روش اول: شماره داوطلبی و شماره شناسنامه را در کادرهای مربوطه وارد کرده و پس از درج عبارت امنیتی در کادر تعییین شده، دکمه مشاهده نتیجه را بزنید.

 

روش دوم: شماره پرونده و شماره شناسنامه را در کادرهای مربوطه وارد کرده و پس از درج عبارت امنیتی در کادر سوم، دکمه مشاهده نتیجه را بزنید.

 

کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۲

 

علاقه مندان به شرکت در آزمون وکالت، لازم است تا با مطالعه سوالات آزمون های گذشته، با سبک سوالات این آزمون آنا شوند. به همین منظور می توانند به لینک زیر مراجعه کرده و سوالات و پاسخ نامه آزمون وکالت را دریافت نمایند.

توضیحات کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳

کارنامه ای که داوطلبان آزمون وکالت، پس از اعلام نتیجه از سایت سازمان سنجش دریافت می کنند، مطابق تصویر زیر، از چند قسمت تشکیل شده است که در ادامه به توضیح بخش های این نمونه کارنامه آزمون وکالت می پردازیم:

 

توضیحات کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳

 

۱توضیح اول کارنامه آزمون وکالت سال 1403: مشخصات فردی

 

در جدول سمت راست و در قسمت بالای کارنامه آزمون وکالت، مشخصات فردی شرکت کننده از جمله نام، نام خانوادگی، شماره داوطلبی و شماره پرونده دیده می شود. نکته ای که باید در رابطه با این بخش باید مورد توجه قرار گیرد آن است که چنانچه مشخصات درج شده در این قسمت از کارنامه آزمون وکالت با اطلاعات شخصی شرکت کننده مغایرتی داشت، لازم است تا در اسرع وقت به سازمان سنجش اطلاع داده شود.

 

۲توضیح دوم کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ : سهمیه

 

از نظر سهمیه های آزمون وکالت، شرکت کنندگان در آزمون وکالت، به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول، دارندگان سهمیه ایثارگران بوده که با انتخاب این گزینه در هنگام ثبت نام و بارگذاری مدارک لازم، از مزایای آن برخوردار می گردند؛ گروه دوم، دارندگان سهمیه آزاد، که سایر شرکت کنندگان در آزمون که دارای سهمیه ایثارگران نمی باشند، در این گروه قرار می گیرند.

 

۳توضیح سوم کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ : کانون

 

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در حال حاضر، متشکل از 25 کانون وکلای مستقل می باشد. داوطلبین در هنگام ثبت نام آزمون وکالت، موظف هستند تا کانون وکلایی را که قصد شرکت در آزمون آن رادارند، انتخاب نمایند. به این ترتیب، نمرات داوطلبانی که یک کانون وکلای خاص را جهت آزمون وکالت انتخاب نموده اند، نسبت به خود آن ها سنجیده شده و نمرات داوطلبان کانون های دیگر در نتایج آن ها تاثیری ندارد.

 

به عنوان مثال، همانگونه که در تصویر کارنامه آزمون وکالت ملاحظه می نمایید، این داوطلب در آزمون کانون وکلای دادگستری مرکز شرکت نموده و رتبه 7 را کسب کرده است. بنابراین، اولا نمرات وی در آزمون سایر کانون های وکلا تاثیری نداشته و ثانیا، نتایج شرکت کنندگان در آزمون سایر کانون های وکلا نیز، در نمره این داوطلب تاثیرگذار نبوده است.

 

۴توضیح چهارم کارنامه آزمون وکالت سال 1403: نمره کل تراز نهایی

 

نمره کل تراز نهایی که در قسمت پایینی جدول سمت راست کارنامه آزمون وکالت دیده می شود، همان میانگین نمرات 6 درس امتحان داده شده است با اعمال ضرایب مربوط به آن ها.

 

۵توضیح پنجم کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳: رتبه در کانون و در سهمیه

 

در قسمت دوم توضیح دادیم که به طور کلی در آزمون وکالت، دو نوع سهمیه وجود دارد. حال چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد آزمون وکالت شرکت کرده باشد، در این قسمت صرفا یک عدد را مشاهده می نماید. اما داوطلبانی که در زیر مجموعه های سهمیه ایثارگران قرار می گیرند، دو رتبه را در این قسمت از کارنامه آزمون وکالت ملاحظه می کنند: رتبه ای که در رقابت با سایر داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری کسب نموده اند و رتبه ای که در رقابت با تمام شرکنندگان آزمون وکالت کسب کرده اند.

 

۶توضیح ششم کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳: نمره خام

 

در جدول سمت چپ کارنامه آزمون وکالت که در تصویر ملاحظه می فرمایید، دروس شش گانه آزمون وکالت و نمره خام مربوط به هر یک از این دروس دیده می شود. منظور از نمره خام، همان درصد کسب شده در یک درس است که فرمول محاسبه آن به شرح ذیل می باشد:

 

دریافت کارنامه آزمون وکالت ۹۹

 

ضروری است داوطلبان آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ به این نکته توجه نمایند که در کارنامه آزمون وکالت که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد، قبولی یا عدم قبولی داوطلب اعلام نشده و این امر، چند روز پس از انتشار کارنامه، توسط کانون وکلایی که داوطلب در آزمون آن شرکت نموده، به موجب لیست قبول شدگان، اعلام می گردد، اما با این وجود داوطلبان می توانند پس از آزمون از تخمین رتبه آزمون وکالت استفاده کنند و رتبه خود را به صورت حدودی محاسبه کنند.

 

با این وجود، از آنجا که هر کانون وکلا برای پذیرش کارآموزان وکالت دارای ظرفیت خاصی بوده و این ظرفیت، هر ساله از سوی کانون های وکلا اعلام می گردد، داوطلبان می توانند با مقایسه رتبه اکتسابی و ظرفیت پذیرش کانون وکلای مربوطه، امکان قبولی خود را پیش بینی نمایند. به عنوان مثال، چنانچه ظرفیت کانون وکلای خاصی ، 5010 نفر بوده، داوطلبی که رتبه 400 را در آزمون آن کانون کسب نموده، می تواند پیش بینی نماید که در آزمون وکالت پذیرفته خواهد شد.

 

در جدول زیر برای آشنایی شما می توانید ظرفیت 25 کانون وکلای عضو اسکودا را برای آزمون وکالت سال های گذشته ملاحظه نمایید که در صوت اعلام ظرفیت جدید آزمون وکالت جدول زیر بروزرسانی خواهد شد.

 

ردیف نام کانون ظرفیت آزمون وکالت ۹۸ ظرفیت آزمون وکالت ۹۹
1 استان‌های تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان (مرکز) 1500 1800
2 آذربایجان شرقی 150 100
3 فارس و کهگیلویه و بویراحمد 125 125
4 اصفهان 200 190
5 آذربایجان غربی 82 90
6 مازندران 100 106
7 خراسان (جنوبی، رضوی، شمالی) 150 160
8 گیلان 90 90
9 قزوین 90 100
10 خوزستان 102 130
11 کرمانشاه 66 100
12 همدان 50 50
13 قم 26 26
14 کردستان 36 50
15 گلستان 40 50
16 اردبیل 45 40
17 مرکزی (اراک) 30 50
18 بوشهر 70 70
19 زنجان 60 78
20 لرستان 60 50
21 کرمان 90 100
22 البرز 130 104
23 چهار محال و بختیاری 14 20
24 یزد 130 110
25 ایلام 40 55

 

برای شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری بهتر است بدانید که ضرایب آزمون وکالت به چه صورت است و باید طبق چه منابعی مطالعات خود را انجام دهید. با مراجعه به لینک زیر می توانید از جزییات منابع آزمون وکالت مطلع شوید.

اعتراض به کارنامه آزمون وکالت سال 1403 

برخلاف اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه که از طریق سایت قوه قضاییه انجام می شود، اعتراض به کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش و با مراجعه به قسمت سامانه پاسخ گویی در سایت این سازمان قابل انجام می باشد. بنابراین هر چند آزمون وکالت کانون وکلا هنوز برگزار نگردیده و در نتیجه، روش اعتراض به کارنامه آزمون وکالت سال 1403 نیز هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به رویه آزمون وکالت در سال های قبل، می توان پیش بینی نمود که اعتراض به کارنامه آزمون وکالت نیز از طریق سایت سازمان سنجش انجام گیرد.

 

بدین منظور لازم است که شرکت کنندگان در آزمون وکالت ۱۴۰۳ مراحل تصویری زیر را جهت اعتراض به کارنامه آزمون وکالت دنبال نمایند:

 

۱در قسمت بالای صفحه اعلام نتایج آزمون، لینکی با عنوان "سیستم پاسخ گویی" وجود دارد (که در تصویر با فلش قرمز مشخص گردیده) بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

اعتراض به کارنامه آزمون وکالت سال ۱۴۰۳

 

۲در صفحه سامانه پاسخ گویی، بر روی دکمه عضویت در سایت کلیک کرده تا با وارد کردن مشخصات خواسته شده، در این سامانه عضو شوید. پس از عضویت، می توانید با ورود به سامانه، اعتراض خود را ثبت کرده و با دریافت کد رهگیری، آن را پیگیری نمایید.

 

اعتراض به کارنامه آزمون وکالت

 

به محض برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ و اعلام رسمی نحوه اعتراض به کارنامه آزمون وکالت سال 1403، نحوه دقیق اعتراض به کارنامه آزمون وکالت اعلام گردیده و مقاله حاضر، به روزرسانی خواهد شد.

 

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری، در آزمون وکالت قوه قضاییه نیز شرکت کرده اند می توانند با مراجعه به لینک زیر از جزییات زمان اعلام نتایج این آزمون نیز مطلع شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۳ می توانید در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا عضو شوید و هر لحظه از اخبار آزمون وکالت قوه قضاییه مطلع شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه پاسخ دهند.