دینا / آیین دادرسی / آیین دادرسی مدنی / مشکل باز نشدن سایت ابلاغ

مشکل باز نشدن سایت ابلاغ

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

برای برطرف کردن مشکل ورود به حساب کاربری در سامانه ثنا؛ تنها کافیست که فرد در صفحه ورود به حساب کاربری بر روی گزینه " رمز عبور خود را فراموش کرده ام " کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده رمز عبور جدید خود را از طریق ارسال پیامک به شماره تلفنی که در هنگام ثبت نام ارائه داده، دریافت کند.

 

سامانه ثنا خدمات قضایی به منظور سهولت دسترسی کاربران فراهم شده است. ثبت ثنا به هنگام دریافت وام از بعضی بانک ها و موسسات اعتباری، دریافت ابلاغیه ها و اطلاعیه های قوه قضاییه الزامی می باشد. تمامی افراد برای استفاده از خدمات قوه قضاییه ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سامانه ثنا می باشند.

 

برای ثبت نام اولیه در سامانه ثنا از دو طریق مراجعه حضوری و ثبت نام اینترنتی می توان اقدام کرد؛ اما برای ثبت نام حضوری متقاضیان ملزم به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی و ارائه مدارک مورد نیاز جهت احراز هویت در این دفاتر می باشند که پس از مورد تایید قرار گرفتن این مدارک و اعتبار سنجی آن ها نام کاربری و رمز عبور مربوطه توسط این دفاتر به افراد متقاضی ارائه می گردد. افراد هنگام ورود به سایت ممکن است با خطاهایی مانند باز نشدن سایت ثنا و یا خطا در ارزیابی توکن سامانه ثنا​ مواجه شوند که در این صورت مجبور به برطرف کردن این مشکلات جهت وارد شدن به حساب کاربری خود می باشند.

 

از این رو، در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با خطای فراموشی رمز عبور سامانه ثنا، انواع مشکل باز نشدن سایت، خطای 1196 و 337، باز نشدن ثنا در گوشی، خطای سرویس ثبت احوال و خطا در اتصال به بانک اطلاعاتی ثنا و نحوه برطرف کردن آن ها پرداخته شده است و به سوال چرا سامانه ثنا در گوشی باز نمیشود  پاسخ داده می شود.

خطای فراموشی رمز عبور سامانه ثنا

 بارها پیش آمده است که افراد به هر دلیل رمز عبور شخصی خود برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه ثنا را فراموش کرده اند و با خطای فراموشی رمز عبور سامانه ثنا روبرو شده اند. کابران برای برطرف کردن این مشکل و ورود به صفحه شخصی خود باید اقدام به ثبت درخواست برای بازیابی رمز شخصی از این سایت نمایند. متقاضیان برای دریافت رمز عبور شخصی ثنا باید مراحل زیر را طی کنند :
 

پس از وارد شدن به سایت اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir بر روی گزینه "فراموشی رمز عبور " که با کادر قرمز رنگ در تصویر زیر مشخص شده است کلیک نمایند . 

 

مشکل باز نشدن سایت ابلاغ

 

سپس متقاضی در صفحه جدید مشخصات هویتی خود را تکمیل نماید.

 

چرا سامانه ثنا در گوشی باز نمیشود

 

تعدادی از کاربران سامانه ثنا در هنگام دریافت مجدد رمز شخصی خود با مشکلی تحت عنوان خطای سریال شناسنامه مواجه می شوند که به دو دلیل ممکن است رخ داده باشد :

 

در صورتی که شناسنامه فرد المثنی باشد لازم است تا شماره سریال شناسنامه قبلی خود را وارد کند و در صورت وارد کردن سریال شناسنامه المثنی این گزارش خطا داده می شود. برای وارد کردن شماره سریال شناسنامه تنها وارد کردن شش رقم آخر کافی است و نباید حروف ابتدای آن را ثبت کرد.

 

پس از ارسال کد فعال سازی از طرف سامانه به شماره تلفن همراه و ایمیل خود ، کد مربوطه را در قسمت مشخص شده برای مرحله دوم وارد کرده و گزینه دریافت رمز شخصی جدید کلیک شود تا به این ترتیب رمز عبور جدید پیامک شود . 

 

مشکل باز شندن سایت ابلاغ در گوشی

 

رمز شخصی ثنای افراد ده رقمی بوده و از سر شماره ADLIRAN پیامک می شود. کاربران پس از دریافت رمز شخصی در صورت تمایل می توانند اقدام به تغییر رمز شخصی خود از طریق سامانه ثنا نمایند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

انواع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ و سامانه ثنا

گاهی ممکن است یک کاربر با وجود وارد کردن آدرس درست صفحه شخصی خود در سامانه ثنا موفق به ورود در حساب کاربری خود نشود که در این صورت به چند دلیل ممکن است، این اتفاق افتاده باشد. علاوه بر موارد مذکور، انواع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ و سامانه ثنا عبارتند از: 

 

قدیمی بودن نسخه مرورگر: به کاربران توصیه می شود تا قبل از هر چیزی اقدام به دانلود و نصب آخرین نسخه موجود از مرورگر نصب شده بر روی سیستم شخصی خود کنند چرا که مرورگر های قدیمی قادر به باز کردن و ورود به سامانه ثنا نمی باشند.

 

اقدام برای ورود به سایت در ساعات اوج ترافیک: چنانچه کاربر در ساعات پر ترافیک اقدام به ورود در این سامانه شود احتمال اینکه موفق به باز کردن صفحه مورد نظر به علت حجم بالای بازدید کنندگان سایت در آن بازه زمانی نشود؛ بسیار بالا می باشد، لذا توصیه می شود که در ساعات کم ترافیک روز اقدام به ورود در سایت ثنا کنند.

 

ورود با استفاده از گوشی موبایل: چنانچه کابران با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به ورود در سامانه ثنا کنند و موفق به ورود در این سایت نشوند؛ دلیل آن کوچک بودن صفحه موبایل و هماهنگ نبودن صفحه سایت با آن می باشد که در این حالت باید از علامت سه نقطه قسمت بالای صفحه گزینه نمایش به حالت کامپیوتر مشکل مورد نظر را بر طرف کنند.

 

خطای کد 1196 در سامانه ثنا

در بخش های قبل، به توضیح انواع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ و انواع خطای ورود به این سامانه، من جمله خطای فراموشی رمز عبور سامانه ثنا پرداخته و گفتیم که در خطای ورود فراموشی رمز عبور سامانه ثنا، کاربر، برای دریافت رمز جدید، برای وارد کردن شماره، سریال شناسنامه، تنها باید شش رقم آخر سریال شناسنامه را وارد نماید.

 

اما، در کنار سریال شناسنامه، یکی از انواع خطای ورود به سامانه ثنا و مشکل باز نشدن سایت ابلاغ، خطای کد 1196 در سامانه ثنا بوده که گاهی کاربران، در تلاش برای ورود به حساب کاربری خود و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، با آن مواجه می شوند. در این صورت، این سوال، مطرح می گردد که خطای کد 1196 در سامانه ثنا چیست و چگونه می توان برای رفع خطای ورود کد 1196 در سامانه ثنا اقدام نمود؟ چرا سامانه ثنا قطع است امروز ؟

 

در پاسخ به سوالات فوق، باید گفت، خطای کد 1196 در سامانه ثنا، خطایی است که به علت اختلال در سرور مرکزی قوه قضائیه رخ داده و این اختلال در سامانه ثنا از سرور مرکزی است. بنابراین، ارتباطی به حساب کاربری فرد در سامانه ثنا ندارد. برای رفع این خطای ورود، توصیه می شود که متقاضی، در ساعت‌ هایی که ترافیک سایت، کمتر است، وارد سایت شود. در نهایت، در صورت عدم رفع مشکل، متقاضی می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، برای رفع این خطای ورود اقدام نماید.

 

خطای 337 در سامانه ثنا

سامانه ثنا یا همان سامانه خدمات الکترونیک قضایی برخی اوقات با اختلال روبرو شده و دسترسی و استفاده از این سامانه با مشکل روبرو می شود. در این اوقات اشخاص به هنگام ورود به سامانه با ارور هایی از قبیل خطای 337 در سامانه ثنا یا خطای با این شماره ملی دسترسی فعال وجود ندارد روبرو شده و استفاده از سامانه مشکل می شود.

 

اختلال در سامانه ثنا یا خطای 337 در سامانه ثنا یک مشکل و خطای همگانی است. خطای 337 مربوط به زمانی است که در فراخوانی سرویس خطایی بوجود آمده باشد. این مشکل سامانه ثنا یا همان سامانه ابلاغ مقطعی و گذرا می باشد. پس از برطرف شدن خطای 337 از سمت سایت خدمات الکترونیک قضایی افراد می توانند مجددا وارد سایت بشوند.

 

در ادامه لازم به ذکر است که اشخاص برای حل خطای 337 در سامانه ثنا بهتر است در ابتدا مرورگر خود را به روز رسانی نمایند. کاربران سامانه ثنا توجه داشته باشند برای ورود به سامانه ثنا adliran.ir می بایست حتما فیلتر شکن تلفن همراه خود را خاموش نمایند؛ چرا که دسترسی به سامانه های ملی با فیلتر شکن امکان پذیر نمی باشد.

 

چرا سامانه ثنا در گوشی باز نمیشود

سامانه ثنای قوه قضائیه از جمله سامانه هایی است که روزانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. برخی اوقات به دلایلی همچون ترافیک سامانه، به روز رسانی سایت و... سامانه مختل شده و باز نمی شود. در اینگونه مواقع سایت به طور کلی مختل بوده و در هیچ سیستمی باز نمی شود. 

 

اما در پاسخ به پرسش هایی همچون چرا سامانه ثنا در گوشی باز نمیشود یا چرا سامانه ثنا قطع است امروز باید گفت باز نشدن سایت در تلفن همراه ممکن است دلایل مختلفی همچون به روز نبودن موبایل یا مرورگری که کاربر به وسیله آن وارد سایت شده است، روشن بودن فیلتر شکن در تلفن همراه، در دسترس نبودن سرویس اینترنت همراه و... داشته باشد.

 

برای حل این مشکل توصیه می گردد کاربران ابتدا اتصال تلفن همراه خود به اینترنت را بررسی نموده و مرورگر خود را به روز رسانی نمایند و سپس وارد سایت شوند. در صورتی که فرد تمام موارد مذکور را بررسی نموده و باز هم سامانه در تلفن همراه باز نشد، افراد می توانند از لینک سامانه درگاه ملی قوه قضائیه به نشانی eadl.ir استفاده نمایند. درگاه ملی قوه قضائیه از جمله سامانه های قوه قضائیه بوده و امکان دسترسی به سایت ثنا را برای کاربران فراهم می کند.

 

خطای سرویس ثبت احوال در سامانه ثنا

اشخاص به هنگام استفاده از سامانه ثنا برخی اوقات با خطاهایی از سمت سایت روبرو می شوند. از جمله این خطاها می توان به خطای سرویس ثبت احوال در سامانه ثنا اشاره نمود. خطاهای سامانه علی الخصوص خطاهایی که با جملات قرمز در سایت نمایان می شوند نمایانگر یک نقص در اطلاعات کاربر می باشند.

 

عموما خطای سرویس ثبت احوال در سامانه ثنا زمانی نمایان می شود که شخص متقاضی ثبت نام غیر حضوری در سامانه است و هنگامی که اقدام به ثبت مشخصات هویتی خود در سامانه می نماید با این خطا روبرو می شود. در اکثر مواقع این خطای سامانه به معنای این است که مشخصات هویتی شخص در اداره ثبت احوال موجود نبوده و یا تغییراتی در اطلاعات مندرج در مدارک هویتی او رخ داده است.

 

منظور از موجود نبودن اطلاعات شخص در ثبت احوال این است که کاربر اقدام به دریافت کارت ملی هوشمنده ننموده و یا به طور مثال شناسنامه خود را تعویض نموده ولی خواهان ثبت نام با اطلاعات شناسنامه قدیمی خود از جمله سریال شناسنامه قدیمی می باشد. لازم به ذکر است این اخطار سامانه ثنا برخی مواقع موقت بوده و اگر کاربران مجددا تلاش نمایند دیگر با این خطا روبرو نخواهند شد.

 

از جمله راهکار هایی که برای حل این مسئله می توان به کار گرفت می توان به تغییر مرورگر در اینترنت، به روز رسانی مرورگر، تغییر شبکه اتصال اینترنت، خاموش و روشن کردن سیستم یا تلفن همراه، استفاده از نشست امن در مرورگر، تغییر سیستم و... اشاره نمود. 

 

خطا در اتصال به بانک اطلاعاتی ثنا

در بخشی های پیشین به بررسی خطاهای مختلف در سامانه ثنا پرداخته شد، اما یکی دیگر از خطاهای سامانه که گهگاهی به هنگام استفاده از سایت نمایان می شود خطا در اتصال به بانک اطلاعاتی ثنا می باشد. این خطا عموما به هنگام مشاهده ابلاغیه الکترونیکی یا به هنگام استفاده از بخش سامانه اطلاع رسانی پرونده سایت ثنا رخ می دهد.

 

منظور از بانک اطلاعاتی در این خطا، اطلاعات پرونده های اشخاص در سایت ثنا می باشد. این خطا نیز خطای همگانی بوده و به هنگام روی داد مشکل در سایت این خطا نمایان می شود و برعکس خطای قبلی مربوط به کاربر نمی باشد. این خطا نیز عموما مقطعی و گذرا بوده و پس از گذشت ساعتی بر طرف می شود.

 

راهکار هایی که پیش از این برای حل کردن مشکل خطاهای سامانه ثنا بیان شد برای بر طرف کردن این خطا نیز کاربرد دارند. در آخر به کاربران سامانه ثنا توصیه می گردد به هنگام روبرو شدن با خطاهای سامانه در گام اول از راهکار های مذکور استفاده نمایند و در صورت برطرف نشدن خطا ساعاتی بعد مجددا وارد سامانه شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشکل باز نشدن سایت ابلاغ در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشکل باز نشدن سایت ابلاغ پاسخ دهند.