دینا / کیفری / سایر موضوعات کیفری / هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳، به شکل اینترنتی، 20 هزار تومان و قابل پرداخت، از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بوده و هزینه درخواست به شکل حضوری، 110 هزار و 640 تومان است که شامل هزینه های مربوط به انگشت نگاری، خدمات دفتر و عکس می باشد. نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه 1403، برای متقاضیان حضوری، از طریق فیش بانکی و دستگاه پوز است.

 

ارتکاب برخی از جرایم، موجب محکومیت کیفری موثر فرد می گردد. محکومیت کیفری موثر، در گواهی عدم سوء پیشینه درخواستی فرد، منعکس خواهد شد. البته، درج سوابق کیفری موثر، در گواهی عدم سوء پیشینه، همیشگی نبوده و پس از گذشت مدت زمان مشخصی، وضعیت فرد، به حالت سابق، اعاده خواهد شد.

 

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، شیوه ها و مراحل خاص خود را دارد و درخواست این گواهی، صرفا، با ارائه مدارک مورد نیاز، امکان پذیر می باشد. همچنین، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، رایگان نبوده و هزینه و نحوه پرداخت مخصوص به خود را دارد. تعرفه و هزینه گواهی عدم سوء پیشینه، هر ساله دارای تغییراتی است و سال 1403نیز، مستثنی از این تغییرات نمی باشد.

 

 به همین دلیل، در این مقاله، به بررسی هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403و نحوه پرداخت آن می پردازیم. چنانچه، سوالاتی پیرامون میزان و نحوه پرداخت هزینه های گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳ دارید، با ما همراه باشید.

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، نیاز به داشتن مدارک لازم برای گواهی عدم سوء پیشینه، نظیر مدارک هویتی، عکس و طی کردن مراحل آن دارد. متقاضیان این گواهی، می توانند به صورت حضوری و از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و پلیس + 10، یا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثنا، به آدرس adliran.ir، اقدام به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود نمایند.

 

متقاضیان دریافت این گواهی، صرفا پس از پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه، قادر به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می باشند. هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403 و نحوه پرداخت آن، بسته به روش درخواست گواهی عدم سوء پیشینه (حضوری و اینترنتی)، متفاوت می باشد. هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳، با توجه به نرخ سال قبل، در هر یک از روش های اینترنتی و یا حضوری، به شرح زیر می باشد:

 

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثنا، 20 هزار تومان است.

 

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه، در مراجعه حضوری، 110 هزار و 640 تومان است که جزئیات این هزینه، عبارت است از: 15 هزار تومان بابت انگشت نگاری، 20 هزار تومان بابت هزینه دادرسی، 42 هزار و 225 تومان بابت احراز هویت و عکس و 33 هزار و 384 تومان، بابت خدمات دفتر.

 

لازم به ذکر است موارد و مبالغ اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳

در قسمت قبل، در خصوص میزان هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403، توضیح دادیم و گفتیم که متقاضیان، می توانند، به دو روش حضوری یا اینترنتی، بعد از پرداخت هزینه و طی کردن مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، اقدام به دریافت این گواهی نمایند. نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳، برای هر یک از دو روش حضوری و اینترتی، متفاوت است. در ادامه، در خصوص نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403، توضیحات لازم، ارائه شده که به شرح زیر می باشد:

 

نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳، در روش اینترنتی درخواست این گواهی، پرداخت، از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانک می باشد.

 

نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403، در مراجعه حضوری، در خصوص هزینه های مختلف، نظیر هزینه انگشت نگاری، هزینه دادرسی، خدمات دفتر و هزینه احراز هویت و عکس، متفاوت بوده و مطابق توضیحات زیر می باشد:

 

نحوه پرداخت، در خصوص هزینه انگشت نگاری و هزینه دادرسی، ارایه فیش بانکی می باشد.

 

نحوه پرداخت، در خصوص هزینه خدمات دفتر، هزینه احراز هویت و عکس، از طریق دستگاه پوز، می باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، شامل اصل شناسنامه و کارت ملی، رسید پرداخت هزینه تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه، کد پستی و عکس بیومتریک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

گواهی عدم سوء پیشینه چند روزه صادر می شود

در قسمت قبل، در خصوص هزینه گواهی سوء پیشینه و نحوه پرداخت هزینه ها، توضیح دادیم و گفتیم که نحوه پرداخت هزینه گواهی سوء پیشینه در سال 1403، در روش حضوری، متفاوت از روش اینترنتی است. در این قسمت، به این سوال، پاسخ می دهیم که گواهی عدم سوء پیشینه، چند روزه صادر می شود؟ زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه، در روش اینترنتی و حضوری، طبق توضیحات زیر می باشد:

 

زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در روش اینترنتی: گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی، به طور معمول، بین 24 ساعت تا 72 ساعت، از زمان درخواست، صادر می شود و پس از صدور، به صورت ابلاغیه، در پوشه ابلاغیه های جدید فرد، قرار می گیرد.

 

زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در روش حضوری: گواهی عدم سوء پیشینه در روش حضوری، به طور معمول، یک هفته تا ده روز بعد از درخواست فرد، صادر شده و به صورت پستی، به آدرس او، ارسال خواهد شد. با توجه به زمانبر و هزینه بر بودن روش حضوری، ما روش اینترنتی را پیشنهاد می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

لازم به ذکر است موارد و مهلت های اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۳ در کانال تلگرام کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه گواهی عدم سوء پیشینه در سال 1403 پاسخ دهند .