دینا / آشنایی با مراجع دادگستری / انواع اوراق قضایی / نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه تکمیل نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد، همچنین، نمونه اظهارنامه عدم ایفای تعهد، بدین صورت است که اظهار کننده باید، اطلاعات هویتی و آدرس خود و مخاطب اظهارنامه قضایی را در ستون های مخصوص این موارد، وارد کرده و پس از درج موضوع، با استناد به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، متن اظهارنامه خود را نوشته و فایل آن را جهت ارسال به مخاطب، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تحویل دهد.

 

قراردادها و تعهدات ایجاد شده به موجب آن ها، از نظر قانون گذار، محترم هستند و بر همین اساس، وقتی کسی با دیگری، قراردادی می بندد و به او بابت انجام کاری، تعهد و قولی می دهد، ملزم به ایفای تعهد خود است و نمی تواند جز در شرایط قانونی، نظیر اقاله قرارداد، از انجام تعهد خود سرباز بزند.

 در صورتی که کسی خارج از شرایط قانونی، از ایفای تعهد خود، خودداری کند، می توان، قانونا او را ملزم به انجام تعهد کرد و از دادگاه خواست تا به این موضوع، رسیدگی نماید. در این شرایط، برای اثبات عدم ایفای تعهد و برنده شدن در دادگاه الزام به ایفای تعهد، باید، ترتیباتی طی شود و مدارکی، جمع آوری شود که یکی از این ترتیبات و به دست آوردن مدارک، ارسال اظهارنامه قضایی الزام به انجام تعهد، به متعهد است که نحوه انجام و مراحل مخصوص به خود را داشته و بدون آگهی از این نحوه و مراحل، قابل انجام، نمی باشد.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، به طور جداگانه و در دو تیتر مجزا، در خصوص نحوه تکمیل نمونه اظهار نامه الزام به ایفای تعهد و همچنین، نمونه اظهارنامه عدم انجام تعهد، صحبت کرده و پس از ارائه متن این اظهارنامه ها، فایل دانلود آن ها، را در اختیار خوانندگان محترم، قرار دهیم.

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، مقرر می دارد: "هر کس می‌ تواند، قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهار نامه قضایی، از دیگری، مطالبه نماید، مشروط بر اینکه موعد مطالبه، رسیده باشد. به طور کلی، هر کس حق دارد، اظهاراتی را که راجع به معاملات و تعهدات خود با دیگری است و بخواهد به طور رسمی به وی برساند، ضمن اظهار نامه، به طرف ابلاغ نماید." بنابراین، ارسال اظهارنامه قضایی، راهی است که به موجب آن، می توان، مطالبات و یا مطالبه حق را از طریق آن، انجام داد. 

هنگامی که شخصی، قصد دارد، به دلیل سرپیچی طرف دیگر قرارداد از ایفای تعهد، اقدام به ثبت دادخواست الزام به ایفای تعهد نماید، می تواند، قبل از ثبت دادخواست، به موجب یک اظهارنامه قضایی، الزام متعهد را به تعهد فی مابین، بخواهد تا در صورت عدم ایفای تعهد از سمت متعهد، بتواند، از این اظهارنامه، به عنوان مدرکی برای اثبات عدم ایفای تعهد، استفاده کند. تکمیل این اظهار نامه، دارای نحوه بخصوصی است و باید از آن، مطلع بود.

هر نمونه اظهار نامه الزام به انجام تعهد، دارای بخش هایی از قرار ستون مربوط به موضوع اظهارنامه قضایی، ستون مربوط به، مشخصات هویتی و اقامتگاه اظهار کننده و مخاطب یا همان اظهار شونده و ستون مربوط به شرح موضوع می باشد.

نحوه تکمیل نمونه اظهار نامه قضایی الزام به ایفای تعهد، با پر کردن اطلاعات مربوط به هر ستون، در مقابل آن است و پس از تکمیل نمونه فرم، بر اساس نحوه تکمیلی که توضیح داده شد، باید، فایل آن، به صورت ورد، بر روی یک مموری، سی دی یا تلفن همراه، ذخیره شده و تحویل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گردد تا برای مخاطب اظهارنامه قضایی، ارسال شود. در زیر، متن و فایل دانلود یک نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد، ارائه شده است.

 

 نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

اظهار کننده: نام- نام خانوادگی- شغل- آدرس شخص ثبت کننده اظهارنامه

مخاطب: نام- نام خانوادگی- حتی الامکان شغل و آدرس شخصی که مخاطب اظهارنامه است.

موضوع اظهارنامه قضایی: الزام به انجام تعهد مبنی بر انتقال سند ملک مسکونی، به آدرس....

 

مخاطب محترم، به موجب ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، متن ذیل، رسما و قانونا، به شما اظهار، می گردد:

از آنجا که به موجب مبایعه نامه شماره ........ تنظیمی در بنگاه املاک ....... در مورخ ...../...../.....، جنابعالی، متعهد گشتید، در تاریخ .../..../..... برای انتقال سند رسمی ملک مورد معامله، به آدرس ...... با پلاک اصلی..... و فرعی ............. ، به نام بنده، در دفترخانه شماره..... حاضر گردید و پس از دریافت آخرین قسط از ثمن معامله در دفترخانه، نسبت به انجام تعهد فی مابین، اقدام نمایید؛ متاسفانه، علی رغم گذشت تاریخ مقرر و با وجود اینکه بنده، به شما، آماده بودن قسط آخر را در پیامک، اطلاع دادم، در دفترخانه مورد توافق، حاضر نگشتید و گواهی عدم حضور شما در این خصوص نیز موجود می باشد.

لذا به موجب ارسال این اظهار نامه قضایی، الزام شما به ایفای تعهدتان را خواستارم و از شما، تقاضا دارم حتی الامکان تا مورخ .../..../.... با بنده، از طریق شماره تماس............. ارتباط برقرار نموده و تاریخ مجددی را جهت انتقال سند رسمی ملک، هماهنگ نمایید. بدیهی است در غیر این صورت، بنده، پیگیری امر را از مراجع قضایی، خواهم نمود.

 

علاقمندان به دانلود فایل متن نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد، می توانند، از طریق لینک زیر، اقدام کنند.

 

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد
نویسنده: دینا
حجم: 336KB
منبع: دینا

 

با توجه به اینکه تعهد به انجام کار در قرارداد، تبعات و آثار حقوقی ای را برای طرفین، ایجاد خواهد کرد، علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص این امر، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت حتما بخوانید آمده، اقدام نمایند.

نمونه متن اظهارنامه عدم انجام تعهد

​همانطور که توضیح دادیم، مستفاد از ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، افراد، می توانند، قبل از ثبت هرگونه دادخواست، پیرامون مسائلی نظیر عدم ایفای تعهد و الزام متعهد به انجام آن توسط دادگاه و مواردی از این دست، اظهارات و خواست خود را به موجب ارسال اظهار نامه قضایی الکترونیکی، به اطلاع طرف مقابل، برسانند.

از آنجا که داشتن یک اظهارنامه قضایی، می تواند، مدرکی مهم، در خصوص اثبات عدم ایفای تعهد، توسط متعهد، در مواردی که منکر آن است، باشد، در زیر، یک نمونه متن اظهارنامه عدم انجام تعهد و فایل دانلود آن، ارائه شده است.

 

نمونه متن اظهارنامه عدم انجام تعهد

اظهار کننده: نام- نام خانوادگی- شغل- آدرس شخص ثبت کننده اظهارنامه قضایی

مخاطب: نام- نام خانوادگی- حتی الامکان شغل و آدرس شخصی که مخاطب اظهارنامه قضایی است.

موضوع اظهارنامه قضایی: الزام به استرداد لاشه چک، به دلیل عدم انجام تعهد مبنی بر تهیه و تحویل یک دستگاه یخچال

 

مخاطب محترم، جناب آقای .......... اینجانب ........ فرزند................... با استناد به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، این متن را رسما و قانونا، به جنابعالی، اظهار می دارم: 

در مورخ .../.../.... بنده، به فروشگاه شما، به آدرس .................... جهت خرید یک دستگاه یخچال ساید بای ساید، مدل...........، مراجعه نموده و با توجه به عدم موجودی جنس مورد نظر، چک شماره.......، عهده بانک ........... را به عنوان تضمین خرید جنس، در صورت سفارش آن از جانب شما از کارخانه، به جنابعالی، تقدیم نمودم و با توجه به قرارداد دست نویس فی مابین، قرار بر این شد که شما، حداکثر، تا مورخ .../..../..... یخچال را سفارش و تحویل بنده نمایید و در غیر این صورت، چک اینجانب را مسترد کنید.

لذا با توجه به گذشت 6 ما از تاریخ توافق، جنابعالی، همچنان، به ایفای تعهد خود، اقدام ننموده اید و لذا بنده، به موجب این اظهارنامه، اولا، از شما، تقاضا دارم، حداقل تا یک ما دیگر، یعنی تا مورخ ..../..../..... نسبت به تحویل کالا، اقدام کنید و در غیر این صورت، لاشه چک بنده را به دلیل عدم ایفای تعهد، به اینجانب، مسترد نمایید. بدیهی است، در صورت استنکاف، بنده، نسبت به پیگری امر از مراجع قضایی، اقدام خواهم کرد.

 

علاقمندان به دانلود نمونه متن اظهارنامه عدم انجام تعهد، می توانند، از طریق لینک زیر، اقدام کنند.

 

نمونه متن اظهارنامه عدم انجام تعهد
نویسنده: دینا
حجم: 256KB
منبع: دینا

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد پاسخ دهند.