دینا / آشنایی با مراجع دادگستری / انواع اوراق قضایی / نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان، یکی از اوراق قضایی است که توسط مدیر یا هیئت مدیره ساختمان، پس از تکمیل نمونه فرم آن، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به شخصی که از پرداخت شارژ ساختمان، امتناع می کند، ارسال می گردد. از موارد مندرج در متن این اظهارنامه، شرح این اخطار است که در صورتی که فرد، ظرف ده روز از دریافت اظهارنامه، نسبت به پرداخت شارژ، اقدام نکند، از برخی خدمات مشترک، محروم خواهد شد.

 

هزینه های لازم برای استفاده، حفظ و نگهداری عادی ساختمان و تاسیسات و تجهیزات آن و هم چنین هزینه های اداری و حق الزحمه مدیر یا مدیران، مواردی هستند که تحت عنوان شارژ ساختمان، باید پرداخت شوند. این هزینه ها، بر اساس هزینه های مشترک و هزینه های ثابت تعیین می گردند.

موضوع پرداخت حق شارژ، در مورد واحدهای خالی نیز جاری است و شارژ واحدهای خالی آپارتمان نیز باید پرداخت شود. در صورتی که یکی از مالکین، از پرداخت شارژ ساختمان، امتناع کند، می توان، طبق قانون تملک آپارتمان ها، با او برخورد کرد و او را وادار به پرداخت شارژ نمود. از جمله مهم ترین مراحل انجام این امر، ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان است که حتما، باید، با تکمیل نمونه فرم آن، بر اساس نحوه و مراحل مخصوص به این امر، صورت گیرد.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، توضیح دهیم که اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست و نحوه تکمیل فرم آن، چگونه می باشد؛ سپس، نمونه آن متنی که باید، برای پرداخت شارژ ساختمان، نوشته شود، متن اخطاریه پرداخت شارژ، نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان و نمونه فرم اخطاریه عدم پرداخت شارژ را ارائه کرده و فایل دانلود آن را در اختیار خوانندگان محترم، قرار دهیم. 

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

قبل از پاسخ به این پرسش که اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست؟ باید، در خصوص شارژ ساختمان و نحوه مطالبه آن، در صورت عدم پرداخت، صحبت کنیم و سپس، بگوییم که اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست و نحوه تکمیل فرم آن، چگونه می باشد.

شارژ ساختمان، هزینه هایی است که باید، برای نگهداری و حفظ قسمت های مشترک یا مشاعات، توسط مالکین یا مستاجرین، پرداخت گردد. قانون تملک آپارتمان ها، پرداخت شارژ ساختمان را الزامی می داند و برای عدم پرداخت آن، ضمانت اجرا، پیش بینی کرده که اعمال این ضمانت اجرا، نیازمند طی کردن مراحل ویژه ای، از جمله تکمیل و ارسال فرم اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان، به مالک یا مستاجر است.

ماده 10 مکرر (اصلاحی مصوب 1359/03/17) قانون تملک آپارتمان ها، در این خصوص، مقرر می دارد:" در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده، از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، این هزینه ها، از طرف مدیر یا هیئت مدیران، به وسیله اظهارنامه، با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، مطالبه می شود. هرگاه مالک یا استفاده کننده، ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، سهم بدهی خود را نپردازد؛ مدیر یا هیئت مدیران، می توانند، به تشخیص خود و با توجه به امکانات، از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژـ تهویه مطبوع - آب گرم - برق - گاز و غیره به او خودداری کنند..."

 

بر این اساس، می توان گفت، اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان، یکی از اوراق قضایی است که توسط مدیر یا هیئت مدیره، پس از تکمیل نمونه فرم آن، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به شخصی که از پرداخت هزینه قسمت های مشترک یا همان شارژ ساختمان، امتناع می کند، ارسال می گردد و در آن، به فرد، تذکر داده می شود که در صورتی که ظرف ده روز از دریافت اظهارنامه، نسبت به پرداخت، اقدام نکند، از برخی خدمات مشترک، محروم خواهد شد.

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

در قسمت قبل، توضیح دادیم که اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست و موارد و مراحل ارسال آن، چگونه است. در این بخش از مقاله، قصد داریم، متن و فایل دانلود یک نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان را خدمت مخاطبین محترم، ارائه نماییم. 

 

 نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

اظهار کننده: نام- نام خانوادگی- شغل- آدرس شخص ثبت کننده اظهارنامه

مخاطب: نام- نام خانوادگی- حتی الامکان شغل و آدرس شخصی که مخاطب اظهارنامه است.

موضوع اظهارنامه قضایی: عدم پرداخت شارژ ساختمان

 

مخاطب محترم، به موجب ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، متن ذیل، رسما و قانونا، به شما اظهار، می گردد:

جنابعالی، از ساکنین طبقه دوم مجتمع مسکونی .............. به آدرس............................. می باشید و علی رغم موظف بودن به پرداخت هزینه های قسمت های مشترک و شارژ ساختمان و با وجود تذکر بنده به شما، از مورخ..../..../..... لغایت تا کنون، یعنی تا مورخ .../..../.....، از پرداخت شارژ ساختمان، امتناع کرده اید.

لذا به موجب ارسال این اظهارنامه قضایی، الزام شما به پرداخت شارژ ساختمان را خواستارم و از شما، تقاضا دارم حتی الامکان تا مورخ .../..../.... شارژ خود را بپردازید. بدیهی است، به موجب ماده 10 مکرر (اصلاحی مصوب 1359/03/17) قانون تملک آپارتمان ها، بنده این حق را خواهم داشت، در صورت عدم پرداخت شارژ، ظرف ده روز از دریافت این اظهارنامه، جنابعالی را از برخی خدمات مشترک، محروم نموده و پیگیری امر را از مراجع قضایی، داشته باشم.

 

علاقمندان به دانلود نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان، می توانند، از طریق لینک زیر، اقدام کنند.

 

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان
نویسنده: دینا
حجم: 332KB
منبع: دینا

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طریقه و نحوه محاسبه شارژ ساختمان، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت بیشتر بخوانید مقاله، با همین عنوان آمده است، به علاقمندان این موضوع، پیشنهاد می گردد.

نمونه متن پرداخت شارژ ساختمان

هنگامی که مدیر یا هیئت مدیره، قصد دارند، از مالک یا مستاجری که از پرداخت شارژ ساختمان، امتناع می کند، پرداخت شارژ ساختمان را بخواهند، باید، هنگام تکمیل فرم اظهار نامه قضایی الکترونیکی این امر، متن مناسبی را در فرم اظهارنامه خود، بنویسند تا منتج به نتیجه گردد. لذا، در این بخش از مقاله، قصد داریم، نمونه متن پرداخت شارژ ساختمان را ارائه کرده و فایل دانلود آن را در اختیار خوانند گان محترم، قرار دهیم.

نمونه متن پرداخت شارژ ساختمان

زمان واریز شارژ ساختمان از اول تا پنجم هر ماه بوده و شارژ باید، به شماره کارت ---------------- عهده بانک سامان، به نام ............ ............. واریز گردد. هر ماه، پس از واریز، در صورت امکان عکس فیش واریزی را به واتس آپ شماره ......................... ارسال نموده و در صورت عدم چنین امکانی، به صورت حضوری، تحویل اینجانب..... مدیر ساختمان، ساکن واحد.... یا واحد سرایداری نمایید.

 

از آنجا که قانون گذار، در برخی موارد، ارسال اظهارنامه قضایی را الزامی دانسته، علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، می توانند، اقدام به مطالعه مقاله ای که در زیر، با همین عنوان آمده است نمایند.

 

متن اخطاریه پرداخت شارژ

به موجب قانون تملک آپارتمان ها، می توان، برای کسی که از پرداخت شارژ ساختمان، خودداری می ورزد، به موجب یک اظهارنامه، اخطاریه پرداخت شارژ ارسال نمود؛ لذا در این بخش، قصد داریم، نمونه متن اخطاریه پرداخت شارژ را که مدیر ساختمان، باید، در قسمت توضیحات اظهارنامه قضایی، وارد کند، ارائه کرده و فایل دانلود آن را در اختیار خوانندگان، بگذاریم. 

 

متن اخطاریه پرداخت شارژ

سرکار خانم ....
ساکن واحد شماره ....با توجه به اینکه مدت 1 ماه است، شارژ واحد مزبور را پرداخت نکرده اید، به شما اخطار می رود تا ظرف مهلت حداکثر یک هفته تا تاریخ .... برای پرداخت اقدام نمایید، در غیر این صورت، وفق مقررات قانونی، اقدام خواهد شد.

 

علاقمندان به دانلود متن اخطاریه پرداخت شارژ، می توانند، از طریق لینک زیر، برای دانلود آن، اقدام نمایند.

 

متن اخطاریه پرداخت شارژ
نویسنده: دینا
حجم: 322KB
منبع: دینا

 

شایان ذکر است، این متن، باید، در قسمت توضیحات اظهارنامه، درج گردد و پس از تکمیل باقی قسمت های اظهارنامه، بر اساس نحوه تکمیل نمونه فرم آن، از طریق مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، برای مخاطب آن، اسال شود.

 

نمونه فرم اخطاریه عدم پرداخت شارژ

در قسمت های قبل، توضیح دادیم که نحوه تکمیل فرم اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان، چگونه است و فایل دانلود نمونه فرم اظهارنامه این موضوع را نیز در اختیار خوانندگان محترم، قرار دادیم، همچنین، توضیح دادیم که مدیر ساختمان، می تواند، به موجب اظهارنامه، برای شخصی که از پرداخت شارژ، امتناع ورزیده، اخطاریه ارسال کند، در ادامه، عکس یک نمونه فرم اخطاریه عدم پرداخت شارژ را خدمت مخاطبان محترم، ارائه خواهیم کرد.

 

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

 

علاقمندان به دانلود فایل نمونه فرم اخطاریه عدم پرداخت شارژ می توانند، از طریق لینک زیر اقدام نمایند.

 

نمونه فرم اخطاریه عدم پرداخت شارژ
  • نویسنده: دینا
  • حجم: 296 KB
  • منبع : دینا

 

از آنجا که ارسال اظهارنامه و اخطاریه های پرداخت و عدم پرداخت شارژ، بر عهده مدیر ساختمان است، لازم است که با وظایف مدیر ساختمان، آشنا بود، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، مطالعه مقاله زیر، توصیه می گردد.

 

نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان

تبصره 1 ماده 10 مکرر قانون تملک آپارتمان ها، در خصوص امکان شکایت از شخصی که از پرداخت هزینه های مشترک و شارژ، امتناع می کند، مقرر می دارد: " در صورتی که عدم ارائه خدمات مشترک، ممکن یا موثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه، می‌ توانند به مراجع قضایی، شکایت کنند، دادگاه ها‌ موظفند، این گونه شکایات را خارج از نوبت، رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموعه ارائه می‌ شود، محروم کنند و تا دو برابر‌ مبلغ بدهی، به نفع مجموعه جریمه نمایند."

بر اساس این ماده، امکان شکایت از فرد استنکاف کننده از پرداخت شارژ، با ثبت دادخواست این امر، امکان پذیر بوده، لذا در ادامه، یک نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان را ارائه خواهیم کرد و فایل دانلود آن را نیز، در اختیار متقاضیان، خواهیم گذاشت.

 

 نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان

خواهان: نام- نام خانوادگی- شغل و آدرس مدیر ساختمان

خوانده: نام- نام خانوادگی- شغل و آدرس ساکنی که از پرداخت شارژ، امتناع کرده است.

موضوع: الزام خوانده، به پرداخت شارژ ساختمان، مقوم به .... 

دلایل و منضمات: اظهارنامه پرداخت شارژ ساختمان - استشهادیه 

شرح خواسته:

ریاست محترم شورای حل اختلاف

اینجانب، ........ مدیر ساختمان ..... به آدرس ............................. بوده و خوانده محترم نیز، ساکن واحد........... ساختمان مورد اشاره هستند که متاسفانه، از پرداخت هزینه های شارژ ساختمان، استنکاف می ورزند و علی رغم تذکر لسانی و ارسال اظهارنامه به ایشان نیز، همچنان، از پرداخت شارژ خودداری می نمایند. لذا به موجب این دادخواست، از آن مرجع محترم، تقاضای الزام ایشان به پرداخت و صدور رای شایسته، مستدعی است.

 

علاقمندان به دانلود نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان، می توانند، از طریق لینک زیر، اقدام کنند.

 

نمونه دادخواست عدم پرداخت شارژ ساختمان
نویسنده: دینا
حجم: 322KB
منبع: دینا

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان پاسخ دهند.