دینا / آشنایی با مراجع دادگستری / انواع اوراق قضایی / نمونه شکایت از توهین

نمونه شکایت از توهین

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در این مقاله به بررسی نمونه شکایت از توهین می پردازیم .

 


یکی از جرایمی که پرونده های زیای را در دادسرا به خود اختصاص داده است جرم توهین می باشد . قانونگذار در قانون مجازات اسلامی توهین را جرم شناخته و برای آن مجازات تعیین کرده است . به موجب قانون توهین ، فحاشی و استعمال الفاظ رکیک جرم است و با توجه به سمت کسی که مورد توهین قرار گرفته مجازات آن تعیین می گردد . جرم توهین از جمله جرایم قابل گذشت است بدین معنا که با شکایت شاکی شروع می شود و با گذشت شاکی پروسه رسیدگی در دادسرا و دادگاه خاتمه می یابد . فرد شاکی می تواند با ارائه شکواییه توهین و فحاشی به مرجع قضایی و دادسرا شکایت خود را آغاز کند . در این مقاله به بررسی نمونه شکایت از توهین و نحوه تنظیم و نگارش شکایت از توهین می پردازیم .

نمونه فرم شکایت از توهین

در ذیل نمونه فرم شکایت از توهین را قرار داده شده است :

نحوه تنظیم و نگارش شکایت از توهین

نحوه نوشتن شکوائیه برای توهین و فحاشی به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید . 

شاکی : ...... ( نام و مشخصات شاکی )

مشتکی عنه : .......... ( نام و مشخصات مشتکی عنه )

وکیل یا نماینده قانونی : ........ ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود ) 

موضوع : توهین و فحاشی 
دلایل و ضمائم : 1 – کپی مصدق شناسنامه   2 – کپی مصدق کارت ملی  3 – شاهدین 5 - سایر مدارک 

زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )
 
توضیحات : 
باسلام ، احتراما به استحضار می رساند :
در مورخ.... آقایان و خانم ها به نام های ..... در پارکینگ ساختمان به نشانی .... به دلیل ... اختلاف پیدا کردیم که منجر به مشاجره گردید و ایشان از الفاظ توهین آمیز استفاده کرده اند . لذا با استناد به شهادت شهود و سایر مدارک ارائه شده تقاضای تعقیب کیفری و صدور حکم محکومیت مشتکی عنه ایشان را دارم .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه شکایت از توهین در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه شکایت از توهین پاسخ دهند .