دینا / آشنایی با مراجع دادگستری / آشنایی با مراجع قضایی / دادگاه و دادسرای انتظامی وکلا

دادگاه و دادسرای انتظامی وکلا

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب


در این مقاله به بررسی اینکه دادگاه و دادسرای انتظامی وکلا کجاست می پردازیم . 

 

وکیل کسی است که متخصص علم حقوق است و با بکارگیری دانش خود در پی احقاق حقوق مردم است ، وکلا برای انتصاب به این شغل در آزمونی که کانون وکلای دادگستری ترتیب برگزاری آن را می دهد ، پذیرفته شده اند . از این رو این افراد باید با درنظر گرفتن شغل و موقعیت کاری خود بیش از دیگران مراقب رفتارها و عملکردهای شغلی خود باشند . قانونگذار برای وکیلان نیز مانند سایر اصناف و مشاغل تخلفاتی را تعریف کرده است که در صورت ارتکاب به آن می توان پیگیری قانونی کرد ، به این دسته از تخلفات ، تخلفات انتظامی وکلا گفته می شود مانند تخلفات انتظامی پزشکان و تخلفات انتظامی قضات . مرجع رسیدگی کننده به تخلفات انتظامی وکلا ، دادسرای انتظامی وکلاست . از این رو ما در این مقاله به بررسی دادسرای انتظامی وکلا و دادگاه انتظامی وکلا می پردازیم .

دادسرای انتظامی وکلا

دادسرای انتظامی وکلا همانند دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، متشکل از دادستان انتظامی ، معاون دادستان و تعدادی دادیار است که وظایفی را از طرف دادستان انتظامی بر عهده دارند . در صورتی که تخلفی از یک وکیل سر بزند ، افرادی از جمله دادستان یا طرف تخلف می توانند مراتب را به دادسرای انتظامی وکلا اطلاع دهند .

بعد از این پرونده مانند تمام دعاوی در دادسرای انتظامی وکلا بررسی می شود و در نتیجه 5 نوع قرار ممکن است صادر شود : قرار موقوفی تعقیب ، قرار منع تعقیب ، قرار اناطه ، قرار عدم صلاحیت و قرار احراز تخلف انتظامی ؛ در صورتی که قرار تخلف انتظامی صادر شود و وکیل متخلف شناخته شود ، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انتظامی وکلا فرستاده می شود تا حکم لازم صادر شود . 

دادگاه انتظامی وکلا

بعد از صدور کیفرخواست در دادسرای انتظامی وکلا ، دادگاه انتظامی وکلا اقدام به بررسی پرونده و صدور رای مقتضی می کند ؛ احکامی که در دادگاه انتظامی وکلا صادر می شود شامل حکم برائت ، حکم محکومیت قضایی و حکم تعلیق موقت وکیل خواهد بود . این احکام در مواعد قانونی قابل اعتراض می باشند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادگاه و دادسرای انتظامی وکلا به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دادگاه و دادسرای انتظامی وکلا پاسخ دهند .